Part 10❤

122 24 3
                                    

Sekarang tiba masanya untuk menyampaikan Daesang Artis Of The Year. Artis yg diwajibkan untuk menyampai anugerah itu melangkah penuh anggun dn menuju kearah mikrofon yang sudah terletak ditengah pentas itu.

"Saya nak ucapkan tahniah kepada artis yg memenangi awards pada malam ni, dan sekarang saya akan umumkan Pemenang daesang Artis Of The Year. " kata artis itu dn melihat kertas ditangannya dn tersenyum.

"EXO! " jerit wanita itu.

(Omg im so happy ><)

Mendengarkan nama pemenang itu tempat itu menjadi bising dngan jeritan exol dn nyalaan lighstick exol kelihatan laju berkibar. Dan kelihatan beberapa exol yg menangis teresak esak dn tidak kurang juga ada yg tersnyum mendengarkan artis kesayangan mereka memenangi awards yg penting disitu.

Exo pula seakan terkejut dn mereka bangun dn memeluk sesama sendiri. Mereka menunduk hormat kepada artis yg berada disitu dn melangkah dngan helaan nafas gembira + sebak sambil melambaikan tangan keaarah exol.

Suho mengambil piala ditangan pengacara itu smbil diikuti member yg lain. Selepas itu suho mulakan ucapanya itu.

"Aaa, Exol!  Saya nak ucapakan ribuan terima kasih atas sokongan yg kalian berikan kepada kami, kasih dn cinta kalian kepada kami dan juga masa kalian yg telah kalian luangkan untuk menyokong kami. Oppa nak ucapkan terima kasih sangat, tanpa Exol tiadalah Exo. Dan juga kepada sunbae nim yg memberi sokongan dan galakan kepada kami saat kami keresahan, terima kasih sangat. Jasamu saya kenang selalu. Kamsahamida! " kata suho dngan ucapan panjangnya smbil menundukkn badannya sedikit smbil diiringi tepukan dn pekikan gemuruh dari ExoL.

Kemudian baekhyun mengambil alih mic untuk berbicara menggunakan bibirnya yg halus mulus.  Auch 😂🤓😘

"Eri-yaa anda semua dh berusaha dengan sangat keras pada tahun ini. Dan oppa harap kalian boleh berehat secukupnya dn jaga kesihatan elok elok. Saranghae! " kata baekhyun lembut.

Baekhyun selesai memberi ucapan dn diikuti oleh chanyeol.

"Saya gembira sangat sbb segala usaha kami pada tahun ini berbaloi dngan anugerah yg kami terima malam ini, dan kami janji akan berusaha lagi kuat pada tahun hadapan." kata chanyeol yg Agak sedikit sebak itu.

Baekhyun melihat muka chanyeol dngan lebih dekat tanda memujuk chanyeol. Tapi chanyeol terperasan akan tenungan nakal dri baekhyun lantas dia seakan akan ingin memukul baekhyun.

Exol hnya tertawa dngan telatah mereka berdua.

Selepas abis ucapan exo maka tamatlah Melon Music Awards pada malam ini.

❤❤❤❤❤

Dalam perjalanan pulang ke dorm Exo 😘

Baekhyun hanya merenung keluar tingkap van itu, dia tidak memakai mask kerana van milik Exo adalah cermin hitam dimana dri luar tidak boleh nampak org didalam. Dan org didalam bisa melihat org diluar.

Baekhyun tersenyum kecil mengenangkan apa yg berlaku tadi, dn dia berharap semua akan happy dngan apa yg mereka peroleh apa malam ni.

Tamat 💕

Meaning 1Disember For ExoL ✔Where stories live. Discover now