PLease Stay (Goodbye?)

2.2K 141 24
                                    

CHapter 18

TWO Heart♡♡
[FINAL]
📝Celiste Ho

PATRICK

Pening ..

Pening kepala saya mau pujuk Jess . Nikali dia jadi degil sangat .

"Pulanglaa . Your mother selalu menangis cari baby"
Sabilang

Mamy Jess betul betul kesian . Dia rindu sangat sama Jessica . And risau Jessica punya keselamatan .

Jess diam saja . Dia buang pandangan ke luar jendela . Sesekali mengeluh lembut . Boleh dengar sebab kedudukan kami dekat . Saya peluk Jess dari belakang . I want to know what is she been thinking .

"I can't! I just .. Uhh can't"

Bilang Jess . Langsung tak pandang saya .

"You have too baby!"

Saya pegang perut dia sambil kiss bahu Jess .

"We will have a complete family soon so you've must back. I want to marry you and having a complete family"

Dengan penuh pengharapan saya cakap begitu . Berharap Jess akan terima cadangan saya .

"If I come home . Baby akan selamat ka?"

Tiba tiba Jess cakap begitu .

"Kenapa cakap begitu? Of course laa akan selamat . We will never may harm our baby"

Jess pusing

"Even saya perlu terkorban?"

😨

Apa maksud Jess ni ??

Saya renung muka Jess . Tapi Jess cuma mengeluh than hug my neck . I want to ask tapi tak jadi bila saya dengar dia menangis . What happen ? Apa yang sudah jadi after all this months ??

*
*
*

JESSICA

Berulang kali Patrick pujuk saya tiap kali datang sini . Nasib dia tidak kasitau mamy and dady yang dia sudah jumpa saya .

I still want to kept hiding from mamy and dady . I know ini memang akan buatkan saya jadi sangat derhaka tapi I just want to keep this baby save . Saya takut my parent soon will know about my condition .
Dengan Patrick pun saya berjaga jaga .

Patrick kerap datang ke tempat saya and take care of me . Dia suruh saya berhenti kerja and mau tanggung my life tapi kami bukan ada ikatan sah pun . My baby saja ada ikatan kuat sama dia . We just couple . Even  patrick cadang mau kahwin tapi saya buat keputusan untuk hold dulu hal ni .

Why ?

I don't know if I can gonna make it .

Maksud saya , saya tak tau pun saya akan hidup atau tak . Tapi satu yang pasti , saya akan lahirkan baby ni . I will give this innocent have a life . Saya hidup penuh dengan dosa . I just not deserved to live in this world . I'm not belong to happiness . What I've done before even saya sudah kena kasih maaf oleh mangsa keadaan disebabkan perbuatan saya but secara personal iaitu diri saya . I couldn't forgive myself . Saya menyesal tapi apa yang boleh saya buat . Now , satu saja boleh saya buat adalah lahirkan satu nyawa yang tak berdosa and korbankan diri saya yang berdosa . Maybe inila hukuman buat saya and I should accept it with all my heart .

You guys may says I'm stupid .

Yess saya sangat stupid allowed my mind do what she wants . Saya tak cegah saya tak melawan kehendak hati sehingga saya melukakan hati orang orang yang saya sayang .

TWO HEART[COMPLETE]Όπου ζουν οι ιστορίες. Ανακάλυψε τώρα