(01)

89 7 1
                                        

-Lina point of view-

Ik begin nu met me derde jaar in Hogwarts. Niemand die ik ken die bezit magie of is überhaupt een 'blood'. Ik ben een pure blood en mijn ouders hopen allebei dat ik in Slytherin kom want ze zijn allebei uit Slytherin. Maar ik vind Slytherin maar gemeen en oppervlakkig.

Ik loop naar het station en zie nergens perron 9 3/4. Ik zie een paar andere kinderen met een wagentje en een uil. De mijne heet trouwens Chicaleta en is volledig matt zwart. -Back to the point-.

Ik loop naar het groepje toe. Er staat een rood harige jongen en meisje, een meisje met heel pluizig blond bruinig haar en een jongen met een bril en een litteken... OMG DAT IS HARRY POTTER! 'Omg ben jij echt Harry Potter?!' schreeuw ik. Hij lacht een beetje, 'Haha ja dat ben ik'. Zegt hij. 'Sorry, ik heb me niet voorgesteld, ik ben Lina' zeg ik. 'Mooie naam, ik ben Ginny' zegt het roodharige meisje. 'Ik ben Ron en dat is Hermoine' Hij wijst naar het meisje met het pluizig blond haar. 'En in welk afdeling zit je?' vraagt Ginny. 'Hmm in geen' zeg ik verlegen, 'ik word nog zeg maar gesorteerd want mijn uil die had het verkeerde aderes opgezocht toen ik 11 was'. Iedereen begint te lachen. 'Jongens nu zijn jullie aan de beurt!' roept een vrouw met rood haar. 'Dat is mijn moeder' zegt Ron. We lopen naar haar toe. 'Mam dit is Lina en ze is nieuw op Hogwarts' zegt Ron. 'Ow leuk nou schat je moet precies in het midden van perron 9 en 10 rennen' zegt ze. Ik maak een aanloop en ren. Er komt een windvlaag op me af. Ik ben op een hele andere plek en ik zie een mega grote rode trein. Er komt een licht blond harige jongen op me af. 'Hey' zegt hij. 'Hoi' zeg ik. 'Ik ben Draco ,Draco Malfoy en jij?' vraagt hij. 'Hmm ik heet Lina' zeg ik twijfelend. 'Haha ben je soms je naam vergeten' zegt Draco lachend. 'Haha' zeg ik sarcastisch,' in welke afdeling hoor je?' 'In Slytherin, en jij?' vraagt hij aan me. 'Ik moet nog gesorteerd worden want er was een foutje met me aderes maar ik begin wel gewoon in me tweede jaar want ik had thuisles van me vader' leg ik uit. 'Ow wauw' zegt hij verrassend,'Wil je soms bij ons in de coupé zitten?' ik knik 'ja' maar mijn mind zegt 'nee'. Deze jongen geeft me gewoon een super fijn gevoel.

Hij pakt me hand stevig vast en trekt me mee. We lopen langs alle coupé's en lopen naar het laatste gedeelte van de trein. Hij opent een deur en daar zit een jongen met bruin haar, een meisje met mega veel make-up en een meisje met kort rood haar. 'Dit is Lina en dit is Jason (wijst naar de jongen met bruin haar) dit is Amanda (wijst naar het meisje met mega veel make-up) en dit is Tiffany (wijst naar het meisje met rood kort haar)' zegt Draco. 'Hey' zegt iedereen. 'Hoi' zeg ik met de meest erge baby stemmetje ever!

Right ThingStories to obsess over. Discover now