Det var en mörk kväll och jag satt vid min dator med min kompis Omar skypade. Vi hade facecam på och jag såg att Omar hade en röd tröja och en tomte luva på sig irl elr i verkligheten. Jag hade på mig mina vanliga slitna jeans och en kofta. Vi körde Overwatch med en annan kille som vi hittat på Overwatch han hade ingen facecam på. Det var inget problem med det inte så många ville att random personer skulle veta vem man var. Men den här killen var skum. Han stod mest stilla i gamet och rörde sig inte han var AFK. Samtidigt som han mumlade och skrev något. Jag sköt honom så att han dog och han ragade på mig och svor åt mig. Det var jag van vid. Han sa #### ### ########### ####
Sedan så stod han stilla igen och man hörde några personer som ropade i bakgrunden och han sa åt dem att vara tysta. Det var inte så konstigt det kunde vara han syskon. Men det konstiga var skriken. Det lät som om någon blev skadad. Vi fortsatte att köra ,och mitt och Omars lagg vann. Vi frågade om han inte skulle köra med oss. Han bara mumlade och skickade en länk på Skype www.theredsroomskey.com/key/page/666
Han sa åt oss att gå in. Vi ville inte men han övertalade oss att göra det. Jag gick in först och det stod massor av siffror och bokstäver. Detta såg ut som något slags pussel och det var det också. Killen sa med mörk röst. "If you find The secret keyword or link u will get something".
Sedan la han på. Vad var det han menade? Vem. Av den här killen? Och vad ville han oss? Nu kom Omar också in. Han sa att han hade sett något sådant här förut. Men att han gick ut dir. Det var läskigt att vara inne på den.
Men vi var inte rädda för att bli hackade eller ddosade vi visste hur man skyddade sig från de sakerna. Och vi körde på en fake IP adress och vi var på VPN adress så att folk kunde inte spåra våran riktiga IP adress så att dem kunde spåra och döda oss. Vi försökte med några ordningar med siffrorna men det var flera tusen. Mamma och pappa sa att jag kunde vara uppe till kl 02:00 men Omar kunde bara till 01:00 Fast klockan var bara elva så vi hade mycket tid på oss. Men det var en ordning som lockade mig det var 666WhesiRedroom666, killen vi hade skypat med hade haft namnet Whesi på Skype. Jag prövade det med /home och /page666 och sen tog jag RedRoom så det blev www. RedRoom.com/666whesireedroom/home/page666. Det hände något men det stog whesiredroom doesnt exist on redroom.com. Jag förstod att man inte kunde använda något så enkelt som redroom.com men det var ett test. Nu visste jag att resten var rätt jag behövde bara hitta det som kom efter www. Omar gissade på RedHub.net det var fel jag provade HackingNet.org fel sedan sist prövade Omar WhesiNetwork.xyz/666whesiroom666/home/page666. Rätt, Precis när vi klarade det ringde killen igen. Han sa Congratz you made The pussle now you can enter The redroom. Vi blev helt vilda men nu var klockan 01:00 så Omar var tvungen att gå. Jag frågade killen
But what are we going to do on here. Han svarade inte, och sedan la han på. Då ville jag inte vara inne längre för att det var tråkigt utan Omar. Jag gick och la mig i sängen men kunde inte somna, det var något konstigt över den där Whesi. Varför var han så konstig och vad var ett redroom. Jag satte på mobilen och googlade What is a redroom. På Wikipedia stod det att det var ett ställe där man torterade folk live på kamera och folk betalade för att se på det. Det lät hemskt och jag höll på at spy pågrund av hur hemskt det var att man kollade på tortyr live. Fast det var ändå spännande och jag skulle kunna anmäla dem till polisen sen om jag fick mer bevis, så nästa dag med Omar när vi försökte gå in på hemsidan stod det "den här webbplatsen har upphört att gälla kom in igen senare" vi förstod att olagliga hemsidor inte kunde andvända samma webbadress och att dom skulle bli upptäckta av polisen då. Så vi ringde Whesi på Skype igen men han svarade inte. Då gick vi in på Overwatch igen och spelade 3-4 timmar och då helt plötsligt så såg vi Whesi i gamet. Han skickade en länk i chatten som jag gick in på direkt. Sedan sa Omar att den blev raderad. Det hade stått "olämplig länk tas bort" ingen hade hunnit in förutom jag. Där var det ett till pussel. Jag länkade Omar hemsidan på Skype och som på Overwatch togs den bort men Omar han komma in på den, den här gången. Den här gången visste vi hur pusslet funkade och vi hittade länken på 3 minuter. Vi gick in på den och det var en bild på ett rött draperi. Vi klickade på det och det drogs bort lite. Vi klickade igen och ännu mer drogs bort. Sen så en sista gång så klickade vi och då kom det upp en knapp bakom draperiet. Knappen var omringad av blodiga huvuden. Jag rös när jag såg dem. Men vi klickade på knappen som det stod Enter på. Den var stor och röd och frestade oss. Vi kom då in på en video som det stod Live på. V I gick in på den och så var det en svart skärm där man i bakgrunden såg två män. Den ena satt ner och var fastbunden såg det ut som och den andra var torteraren såg det ut som. Han höll i en piska. Sedan så tände de en lampa och man såg att mannen var blodig. Vi hoppade till i våra stolar. Sedan så såg vi att det var en chat. 17 personer var inne på hemsidan och alla var som vilda i chatten och gav ideer om hur de skulle tortera offret här näst. Några sa ta en kniv och skär av hans tunga. Jag höll på att spy och kände hur spyan letade sig upp i halsen. Det blev surt och jag svalde. När vi fortsatte kolla så sa mannen som torterade "My dear friends take It Easy i Will torture him". Då tog han fram en vanlig mat kniv som man skär mat med och började trycka dem på den andra mannens fingrar. Han började blöda direkt och vi tittade bort. Det var hemskt. Sen så såg vi hur folk donerade pengar. Någon donerade 759$ någon annan donerade 1237$ totalt så donerade dem som kollade 2765$. Sedan så sa mannen thank you for The money. I know WHO to Kill next. Sedan så sa han OT som i första bokstaven i Omars namn och första bokstaven i mitt namn. Jag kanske inte har sagt vad jag heter i historien ännu men okej jag heter Theo och är 15 år. Nu tillbaka till historien. Jag och Omar förstod att det var vi. Vi båda var ensamma hemma.. Omar sa att han skulle komma över till mig. Jag sa att det lät bra. Då kunde vi ju försöka överaska dem tillsammans. Men vi förstod att det inte skulle vara så enkelt och vi kunde inte säga till mamma eller pappa. Dom skulle bli galna om de fick reda på vad vi hade gjort. Jag ringde mamma och pappa och sa att de skulle skynda sig hem. Dom svarade inte. "Okej om jag ska sammanfatta vad som har hänt lite kort,när vi körde overwatch så träffade vi en skum kille och om jag ska sammanfatta det kort så är några mördare påväg mot oss nu. Jag sa sa VAF*N har vi gjort. Vi måste gömma oss ii garderoben oavsett vad som händer okej sa jag. Vi gömmer oss när de kommer. Jag var skit rädd men det kunde jag inte säga. 2 timmar senare trodde vi inte att de skulle komma men då så såg vi en skåpbil utanför huset igenom det smutsiga fönstret. Jag pep för att jag var så rädd. Vi gömmer oss NUUU! Sa jag. Vi gick upp på mitt rum och in i garderoben. Vi hörde hur någon knackade på dörren och när vi inte öppnade så sparkade de upp den. De här människorna var farliga tänkte jag. Dom sa Hello my friends come down. We are not dangerous. Vi förstod direkt att det var en lögn. Sen så hörde vi inget. Det lät som om någon gick ut ur huset. Men vi väntade ändå 30 minuter innan vi gick ut. Och där utanför garderobs dörren stog en man med en yxa och en massmördar mask. Han slog ner mig med handtaget och Omar vet jag inte jag blev nerslagen först. När jag vaknade var jag i en bil antagligen i skåpbilen. Jag hade en ofantlig huvud värk. Jag såg att Omar redan var vaken. Bredvid mig. Vi hade gott om utrymme i bilen. Så vi sträckte på oss och försökte tänka ut en rymnings plan. Vi han inte så lång för vi stannade nu. Vi tänkte hoppa på dem när de kom. Dom öppnade dörren där bak men vi kunde inte direkt hoppa på honom eller henne för hen hade en motorsåg i handen som var på. Vi blev livrädda och följde med mannen som band våra händer bakom ryggen. Han satte oss på två stolar med ryggen mot varandra som på film förutom att vi hade 2 personer som vaktade oss och vi hade ingen kniv eller tändare för att ha sönder repet. Sen så kunde vi inte knyta upp de här repen heller. Dom var så hårt knutna att jag inte kände mina fingertoppar. Det var läskigt rött på golvet på vissa ställen. Det var blod. Vi var nästa offer för ett RedRoom. Jag skrek HJÄÄÄÄLP!
KAMU SEDANG MEMBACA
The deep webb
AksiEn berättelse som handlar om 2 kompisar som råkar hamna på fel sida av internet och hamnar i trubbel utan hjälp.
