** البارت الثالث **

73.2K 1K 84
                                    

قراءة ممتعة للجميع ツ

امعن حسام النظر في نور وقال : استني استني... انا شفتك قبل كدا.


نور : ايه !

حسام : ايوا افتكرت...انتي نفس البنت المجنونة اللي قابلتها قبل سنة في الحفل الخيري بتاع الأيتام !

فنظرت نور اليه بدهشة وسرعان ما اتسعت عيناها وأردفت قائلة : هوا دا انتَ ،  وانا عمالة اقول شفت التافه دا فين اتاريك طلعت نفس الراجل المجنون اللي قابلته قبل سنة .

فقال حسام بانزعاج : لو ما اعتذرتيش مني دلوقتي هقطع لسانك المتبري منك دا وارميه لكلاب الشوارع.

نور : احترم نفسك يا تافه لحسن ورحمة ابويا هخليك تشوف مني الوش التاني اللي محدش شافه لغاية دلوقتي.

حسام : لا خفت اوي ، بقولك ايه ركزي بشغلك وبلاش تلعبي معايا علشان مقطعش اكل عيشك انتي فاهمة ... وابقي شوفي الاخبار علشان تعرفي انا مين يا حلوه , سلام دلوقتي .

قال ذلك ثم امسك يد ابنه احمد بقوة وذهب الى سيارته ... اجلسه في السيارة والغضب يسيطر عليه لأن نور ازعجته بكلامه فربط حزام الآمان حول وسطه وتساءل بصوت غاضب : ازي اتجرأت واتكلمت معايا انا بالشكل دا ؟؟

ثم نظر إلى ابنه الذي كان يحدق به والخوف الشديد ظاهر على وجهه وزجره بعصبية : بتبص على ايه ، مش كفايه البهدلة اللي اتبهدلتها بسببك ؟؟

أحنى احمد رأسه وقال بصوت يكاد يختفي والدموع تملأ عيناه : انا اسف يا بابا.

فتنهد حسام ثم اغلق الباب الخلفي للسيارة وبعدها ذهب وصعد امام المقود لكي يغادر ، اما نور فكانت غاضبة جداً لذا امسكت بقلم الحبر الذي كان على مكتبها وكسرته قائلة : انا مش عارفه الاشكال دي بتجيلنا من انهي مصيبة... لأ واللي قهرني اكتر اني مقدرتش اوقفه عند حده !

-ثم جلست على كرسيها وتنفست بعمق وبعدها غمغمت : صدق اللي قال ان الدنيا صغيرة... مين كان متخيل اني هقابل مهران الواطي والمجنون دا في نفس اليوم ... بس الراجل اللي اسمه حسام دا مجنون رسمي حتى انه جن على الاخر المرة دي وبقى لسانه طويل ولازمه قطع اكتر من المرة اللي فاتت .

☆ عوده في الزمن قبل سنه ....

كانت نور تقوم بعمل تطوعي في احدى دور الأيتام ، حيث كان هناك حفل خيري للتبرع بالمال من اجل الأطفال الأيتام وكان رئيس الوزراء ضيف الشرف الخاص بالحفل ... فتطوعت للعمل كنادلة في الحفل وكانت مسؤولة عن توزيع المشروبات والعصائر على ضيوف الحفل كما ان أختها لمى كانت برفقتها ايضاً ، فقالت لها : ليه جبتيني هنا يا نور , مانتي عارفة ان ورايا شغل كتير اوي .

~ احببتها رغماً عني ~ حيث تعيش القصص. اكتشف الآن