chapter 29

343 24 0
                                    

Kata kata Hanbin membuatkan Jihyo tidak dapat membendungkan air matanya. Hari ini terlalu banyak adegan air mata yang terjadi. Selepas satu datang satu masalah. Kenapa ? Mengapa ?

Tetapi semua masalah itu akan diselesaikan tidak lama lagi. Kebahagian akan menyinari hidup orang sekeliling Jihyo. Atau akan ada yang berduka.

Jihyo memeluk erat BI. Mereka saling berpelukan. Pelukan Jihyomembuatkan BI semakin takut untuk melepaskan Jihyo.hatinya tidak tenteram dan ketakutan.

Jihyo: Kim Hanbin. Aku tidak pernah bencikan kau. Dan kau tiada apa yang perlu diucapkan untuk meminta maaf pada aku. *mengesat air mata*
BI: jihyo. Sudikah kau menjadi kekasih ku ?
Jihyo: sudikah kau menunggu aku? Kepulangan aku suatu hari nanti mungkin akan mengambil masa. Tapi tolong lepaskan aku jika ditakdirkan aku mati dahulu.

Degupan jantung BI bagaika terhenti. Mati ? Tidak mungkin BI akan membiarkan Jihyo mati. Dia tidak sukamendengar perkataan mati yang keluar daripada mulut Jihyo.

BI bangkit daripada pembaringan dan dudk begitu juga dengan Jihyo. Mereka kini bertentang mata. Mata BI sangat tajam tetapi penuh dengan rasa cinta.

BI: aku tak suka kau asyik borak pasal mati. Ajal maut semua di tangan Tuhan. Dia yang akan tentukan *pegang bahu Jihyo*
Jihyo: aku cuma cakap je. Kau jangan la emo*buat muka*
BI: kau takjawab lagi soalan aku. ?
Jihyo: yang mana satu ? Susah ke soalan kau macam soalan spm? *blank*
BI: jom jadi awek aku *senyum*
Jihyo: kau tak menyesal ke nak ambik aku jadi awek kau ? Maklumlah , aku ni cun. Swag lagi memikat hati ramai namja *bangga diri*
BI: aku akan menyesal bila kau jadi awek orang lain. TIDAK ! *jerit macam orang sawan*

Ramai orang memandang BI dan Jihyo. Ada yang melemparkan pandangan sinpati pada Jihyo kerana mempunyai kawan a.k.a kekasih separuh mental. Kesian kesian.

Jihyo: sebagai yeoja yang swag lagi cun. Aku terima.
BI: wuhuu. finally kau jadi awek aku. *peluk Jihyo*
Jihyo: aku sesak nafas *pukul lengan BI*

Cepat cepat BI melepaskan pelukannya selepas menyedari Jihyo sesak nafas. Maklum la. Orang excited baru bercouple. BI mengekuarkan rantai yang telah lama dia simpan.

BI: ni rantai hasil duit debut aku *pakaikan pada leher Jihyo* aku harap ia akak kekal di leher kau sampai bila bila.
Jihyo: saranghae, Kim Hanbin pabo *peluk BI*

Senyuman manis tidak lekang di bibir BI saat mendengar ungkapan cinta daripada mulut Jihyo. BI telah benar benar jatuh cinta pada gadis bernama Song Jihyo.

S
K
I
P

BI balik ke dorm dengan hatinya yang gembira bagaikan budak kecil baru dapat gegula. Semua members IKON yang ada dalam dorm memandang pelik pada BI.

Dengan senyuman, BI dudukdi ruang tamu bersama IKON yang lain sambilmenonton televisyen. Cerita yang ditengok sekarang ialah National Geografic. Seekor beruk ajara anak tenuk makan pisang.

Junhoe: apahal dengan dia tu ? *tolak bahu Bobby*
Jihwan: aku rasa dia angau la*tolak bahu Bobby*
Junhoe: muka dah macam macam bangau boleh pulak dia angau *tolak bahu bobby*
Jihwan: aku rasa dia ni dah nak mampus *tolak bahu Bobby*

Bobby: siak betl. Boleh tak kau dengan Junhoe tak main tolak bahu aku *pandang Jihwan kemudiamJunhoe* ingat bahu aku jelly bean ke? Nangoi *ketuk kepala doubleJ*

Cw: aku takut something wrong terjadi dekat BI hyung la*bisik dekat Yoyo*
Yoyo: mungkin tekanan yang melampau *angkat bahu*
cw: kita nak call mana mana hospital bahagia ke ? *keluarkan ipong7*
Yoyo: tak payah. Aku dari awal BI jejak kaki masuk dorm ni aku dah call hospital happy go lucky. Semua penuh. *tengok tv*

BI ketawa melihat cerita yang sememang tidak lawak. Malahan, Donghyuk menutup tv pu BI boleh ketawa bagaikan melihat sesuatu yang kelakar. Apa benda yag geli hati sangat , members IKON tidak tahu.

Kemudian , Donghyuk buka semua tv. Tuto balik. Buka balik. BI masih macam tadi. Boleh tersengih la. Tergelak la. Senyum sorang diri la.

Donghyuk: hoi BI *tolak kepala BI* kau dah mereng ke ?
Bi: ekh..asal ? *blur*
yoyo: hyung kau sedar tak kau dah gila ni? *risau*

Donghyuk meraba badan BI bagi memastikan BI tidam tertukar dengan mana mana alien sesat. Sah. Ini ialah Kim Hanbin leader IKON.

BI: kau gila ke ? *tolak donghyuk*
Dh: aku risau kot ada alien tertukar dengan kau. *blank face*
BI: aku dah bercinta. *senyum lagi*
Junhoe: dengan Bomi ler tu. Aku dah agak *meluat*
BI: tak. Dengan orang lain la. *senyum lagi*
Bobby: hot issue. Minah mana malang couple dengan kau ?
BI: minah tu bertuah kau tahu. Sebab aku Kim Hanbin telah jatuh cinta pada dia.
Cw: siapakah gadis itu ?
BI: SONG JIHYO **sweet smile*

Mereka semua terdiam dan terkesima. Hanya BI sahaja yang masih tersenyum dan tidak mengendahkan riaksi mereka semua. Bila BI jatuh cinta. gosh.

Dh: mean, kau dan Jihyo dan berbaik ?
BI: dan telah bercinta *angguk*
Bobby: congratz buddyz *peluk BI*
Cw: akhirnya Hyung kita dah pandai bercinta *peluk yoyo*
Yoyo: tak sangka hyung kita dah jadi namja *menagis di bahu Cw*

Hanya Junhoe sahaja yang tidak memberi sebarang tindak balas. Hatinya tiba tiba mendidih bila mengetahui bahawa BI a.k.a hyung couple dengan pemusnah dan pembunuh kekasihnya. Dia terus jalan melangkah ke arah biliknya. Jihwan memerhatikan Junhoe

Hati Donghyuk berasa sangat gembira. Akhirnya pasangan HanHyo bersatu. Itulah yang diharapkan selepas melalui pelbagai rintangan.

Jihwan: aku nak masuk bilik jap

Jihwan terus angkat pungung dan berjalan masuk ke dalam bilik. Ya dia masukke dalam bilik tapi tidak di beritahu bilik siapa yang mahu Jihwan masuk.

S
K
I
P

Jihwan masuk ke bilik Junhoe tanpa mengetuk pintu. Lupa nak bagi tahu. Diaorang dah berbaik dan tidak bergaduh lagi. Itu pun selepas Jihwan mengambil tindakam pertama untuk meminta maaf.

saat itu, Junhoe hanya terduduk di satu sudut dinding berhampiran dengan katil. Di tangan nya terdapat datu foto gambar.

dengan langkah perlahan, Jihwan mendekati Junhoe dan dapat dilihat dengan jelas gambar di dalan foto itu.

Lisa dan Junhoe.

Jinhwan: hoe. *pegang bahu*
Junhoe: aku ...aku benci dia *menangis*
Jinhwan: tapi kita tahu itu bukan salah Jihyo kan. Itu kemalangan.
Junhoe: tapi tetap jugak Jihyo penyebab kematian Lisa. Kalau dia tak paksa Lisa ikut, diaorang tak akan accident dan Lisa tak kan mati *meradang*
Jinhwan: kau tak boleh macam ni. Jihyo juga sedih dengan kematian sahabat karibnya. Mereka lagi lama berkenalan daripada kau.
Junhoe: tapi Lisa tu awek aku.. hyung, aku dah rancang macam macam dengan Lisa untuk masa depan aku dan dia. Kami akan berkahwin bila aku sudah ada duit. Akan bina rumah berhampiran pantai jauh daripada kesesakan. Ada anak 3 orang. Lisa kata dia nak anak laki handsome macam aku. Tapi... *menangis sambil letakgamba Lisa di dada*

Jinhwan hanya terdiam. Dia menepuk bahu Junhoe sebagai tanda memberi semangat. Junhoe sangat mencintai Lisa iaitu kawan karib Jihyo yang sudah tidak mempunyai ibu bapa dan keluarga.

Junhoe: aku boleh maafkan Jihyo jika Jihyo sangup tukar nyawa dengan Lisa. Kembali kan Lisa pada aku *mula meradang*
Jinhwan: junhoe ! Kau jangan melampau. Jihyo tu juga kawan kita. Dia juga kekasih BI. Sanggup kau tengok BI terseksa jika Jihyo mati ? *geram*
Juunhoe: tapi sanggup ke BI tengok aku terseksa saat Lisamati gara gara Jihyo. Semua orang pikirkan perasaan BI , habis perasaan aku ni sampah ke ? *pandang mata Jinhwan*

Kata kata Junhoe menyebabkan Jinhwan mati dengan kata kata. Dia juga sedih dengan kematian Lisa yang merupakan sahabat nya dan juga sahabat IKON. Tetapi dia juga tidak menyalahkan Jihyo penyebab kemalangan sekali gus kematian Lisa.

Its Hurt (COMPLETE)Where stories live. Discover now