Bab 1 - Pulang

10.4K 616 75
                                    

Bunyi derapan kaki di tangga membuatkan Dania agak menggigil . Dia tahu lelaki itu akan marah dengan perlakuannya malam tadi .

" Perempuan murah , sini kau ! "

Jungkook mula menjerit di ruang tamu . Dania dengan mengelabah berlari ke ruang tamu .

" kau ni tak padan dengan perempuan kampung . selalu menyusahkan aku ! "

Badan Dania sedikit terhinjut apabila dimaki kuat oleh Jungkook . Bahunya naik turun menahan airmata yang bakal keluar .

" siapa yang benarkan kau letak bagasi kau dalam bilik aku ?! eh pempuan kita takkan tidur sebilik . TAKKAN KAU DENGAR SINI "

Jungkook menunjal nunjal kepala Dania membuatkan badan Dania tidak seimbang lalu jatuh ke lantai .

" sekarang ni . aku nak kau bangun ... bangun meh sini bangun "

Jungkook menarik rambut panjang Dania yang berikat supaya wanita itu bangun . Jungkook serta merta menolak perempuan itu ke tangga membuatkan kepala Dania terkena bucu tangga .

" Pergi ambil bagasi kau . duduk kat stor . SEKARANG ! "

Dania dengan tangisannya menaiki tangga dengan kepala yang luka . Jungkook hanya mengikutnya dari belakang . Pergerakan Dania yang agak lembab membuatkan Jungkook menolaknya dengan kuat .

Sampai di bilik Dania segera mengambil bagasi nya lalu turun ke tingkat bawah . Jungkook hanya memerhati langkah Dania dari tingkat atas .

" sedar sikit darjat kau kat mana ! darjat aku kat mana ! perempuan murah ! "

Jungkook masuk ke bilik dengan hati yang puas . Entah kali yang keberapa dia memukul Dania setelah 3 bulan mereka berkahwin .

Airmata Dania jatuh ke pipi . Untuk kali yang keberapa . Dania terduduk di lantai sambil memegang luka di dahinya. Semua ini takkan berlaku jika dia menolak permintaan keluarganya.

××××

Keesokan Harinya .

Dania bangun awal untuk menyiapkan sarapan buat Jungkook walaupun Jungkook takkan menyentuh makanan yang dimasak olehnya .

Jungkook turun dari tangga pantas menuju ke arah dapur . Pabila Jungkook duduk di atas kerusi Dania yang sedang membelakangi Jungkook tersenyum lebar . Dia tak menyangka Jungkook akan memakan makanannya hari ini .

" perempuan . kau pergi depan . aku menyampah nak makan bila tengok muka kau . "

Jungkook menolak Dania menggunakan kakinya ke ruang tamu . Dania jatuh terduduk di atas lantai dengan kasarnya .

" memang takdelah aku nak makan makanan perempuan takde maruah macam kau . aku lagi rela makan roti kosong dari makanan kau "

Jungkook mencapai plastik roti di dalam kabinet walaupun Dania telah meletakkan roti kosong di atas pinggan .

" kau ingat Dania . Kau bukak je mulut depan omma aku . Aku takkan segan segan bunuh Oppa kau yang terlantar kat hospital tu . Ingat Dania "

Dania yang terjatuh dari tadi masih tidak bangun dari lantai . Airmatanya jatuh bagaikan air terjun ke pipi . Betapa kejamnya Jungkook terhadap dirinya .

" malam ni aku nak kau kemas rumah . Saeng and kawan aku nak datang . Kau dengar tak ni ? ingat eh sekali kau bukak mulut kat sesiapa . Oppa kau jadi tebusan "

[2016]B I x C H Where stories live. Discover now