Part 55 (Last Part)

1K 60 6
                                    

7 minggu kemudian

Jihyo sekarang ini sudah pun pulih sepenuh nya. Dia sudah boleh menerima takdir bahawa anak nya sudah pergi. Sekarang ini, pantang nya sudah pun habis. Dia boleh jalan kan kehidupan nya seperti biasa.

Tae Oh sekarang ini sudah berusia 5 tahun lebih. Tahun depan dia sudah pun berumur 6 Tahun. Walau pun dia masih kecil, dia juga seperti orang yg sudah matang. Berlainan dgn daddy nya, Sehun. Sehun masih lagi berperangai kebudak budakan. Naik muak juga jihyo lihat. Kini, hidup nya sudah bahagia.

Jihyo: Oppa, Hyo nak pergi tandas kejap ye?

Pada waktu itu, jihyo berada di sebuah cafe. Sehun telah pun membuat kejutan hari jadi jihyo yg ke 26. Dia telah menempah cafe itu untuk satu hari. Ramai juga yg datang ke Parti hari jadi jihyo itu. Terharu jihyo dibuatnya.

Sehun: Nak oppa temankan?

Waktu itu, Sehun sedang bersembang dgn member Exo dan juga Super Junior. Tae Oh yg di dalam dukungan jihyo diambil. Kini Tae Oh bertukar tangan. Dari dukungan jihyo terus pada dukungan Sehun.

Jihyo: Tak payah lah! Hyo boleh pergi sendiri. Oppa sembang sembang lah dulu.

Sehun akhirnya akur. Dia mengangguk. Jihyo mencubit pipi Sehun sambil tersengih. Apabila pipi Sehun dicubit, terus Sehun mengukir senyuman. Dari muram terus ceria. Pandai isteri oppa pujuk oppa?!

Jihyo pun bergerak ke tandas. Huisy! Lorong.. Seram sejuk pula tengok. Tanpa jihyo sedari, ada seseorang mengikutnya dari belakang sambil membawa sebilah pisau.

Donghae keluar dari tandas lelaki. Huisy! Lega. Sedang asyik memandang sekeliling Donghae ternampak seseorang yg amat dikenali. Dia pun memandang siapa di belakang orang itu. Membuntang mata Donghae. Seohyun?

Donghae: Jihyo awas!! *jerit+lari*

Jihyo yg leka berjalan itu terhenti. Dipandang Donghae sedang berlari kearah nya.

Makin dekat?

Makin dekat?

Dan

Erghhhhhhhh

Tubuh jihyo ditolak ke belakang manakala Donghae terduduk. Donghae memegang pisau yg menebusi perutnya itu. Dia mengerang kesakitan. Jihyo terkejut. Dia menekup mulut nya.

Sehun yg mendengar orang menjerit itu segera pergi ke tempat yg dia terdengar jeritan itu. Langkah nya diikuti oleh orang lain yg berada di cafe itu.

Membuntang mata Sehun melihat tiga orang yg dikenali nya itu. Mata nya tertancap pada jihyo yg sedang menangis sambil menekup mulutnya itu. Kemudian beralih pada Donghae?

Belum sempat dia mahu mendapat kan Donghae. Member Super Junior yg lain sudah berlari mendapat kan Donghae yg mengerang kesakitan itu. Kelihatan Dahyun sedang bergerak ke arah jihyo. Orang ramai mula membisik bisik.

Sehun: Call ambulans cepat! Jangan lupa, panggil polis sekali.

Kata Sehun kearah seseorang yg berada di sebelah nya. Lalu orang itu mengangguk dan berlari untuk mendapatkan bantuan.

Sehun: Kau dah gila ke Seohyun! Apa kau buat ni?!

Jerkah Sehun. Seohyun menekup mulutnya. Dia menggeleng berkali kali. Tangan nya penuh dgn darah. Emosi nya terganggu.

Seohyun: Bie?! I tak bunuh dia kan?

Kata Seohyun bagai orang hilang kewarasan sambil memaut lengan Sehun. Sehun menepis tangan Seohyun.

Sehun: Kau gila!! Kau pembunuh!!

Sehun melenting. Seohyun bergerak ke arah jihyo. Dia memandang jihyo tajam. Jihyo kelihatan seperti ketakutan melihat pandangan Seohyun itu. Macam kena rasuk pun ada!

Love Between A Baby [C]Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin