Chapter28-The Noblesse

4.1K 400 35
                                    

Awan pada pagi itu tidak sebegitu indah seperti biasa,mendung ditambah lagi angin yang boleh dikatakan kuat.

"98 more days left"Jungkook menekup mukanya."Huh~siapa?saya perlu cari bapa JungAe sebelum tamatnya 100 hari.."Jungkook melihat pemandangan di luar tingkap."Jenis apa bapa JungAe?"

"Ahchu!"

"Gwenchana?"soal Taehyo."Nae,cuma berhingus je sikit"kata JungAe."Strange right?"tiba-tiba sahaja Taehyo ubah topik cerita."???"

"Kita cuba jadi setiap mereka di sini..kadang'2 saya iri hati juga kat manusia biasa,mereka tidak tahu apa yang berlaku tapi kalau kita?--"Taehyo mengeluh."Sometimes life is unfair.."kata Taehyo lagi.

Sibuk Taehyo bercakap,JungAe merasakan ada yang tak kena.Dia melihat sahaja seorang pelajar perempuan,wajahnya tidak terlihat kerana rambut hadapannya.

"JungAe-ah,awak dengar tak?"

"Hmm?"

"Apa awak sedang perhatikan ni?"

"Pelajar tu..saya tak pernah nampak pun kat sekolah,nugu?"tanya JungAe."Ah~pelajar tu,dia ahli kelab renang juga macam saya,nama dia Moon Sarang,pelik asal dia macam tu?selalunya dia tak akan berseorangan,sesuatu tak kena ni..JungAe-Ah,saya pergi tanya dulu orang ye,be right back"kata Taehyo.

"Nae,take your time"

JungAe memandang sahaja pelajar yang bernama Sarang itu,dia tidak sedar jarak antara mereka tidak jauh.

"Duwajusayeo.."

"Eh?"

"Uurhh.."

Dia terus menyerang JungAe tetapi seorang menariknya hinggalah ke dakapan peluk."Gwenchana?"JungAe mendongak memandang orang itu,Sehun.

"Sehun?"

Dia tersengih,"Miss me?"JungAe dengan pantasnya jauhkan dirinya dari Sehun."Chillax princess"gelak Sehun.

"Pelajar tu,awak kenal tak?"

"Erm.."

"Jangan dekat dengan dia.."

"Pardon?"

"She infected"

JungAe terkejut,dia baru sedar hanya beberapa pelajar sahaja ada di sekolah,biasanya koridor itu sudah sesak dengan bilangan pelajar."Dengan apa?"hairan JungAe."Vampire"

"Bwo?"

"Bukan jenis macam korang,that is vampire slave..korang pula vampire berketurunan Kingdom"jelas Sehun."Apa yang dah berlaku ni?"

"Ini kerja seseorang yang berkuasa seperti Namjoon hyung"muncul dari sebelah JungAe,Jungkook.

"Jungkook?"

"Didn't I tell you,stay away from JungAe?"jeling tajam Jungkook memandang Sehun."Sorry,saya tak dengar cakap awak"Sehun tersenyum sinis."Kerja siapa ini?"kata JungAe."Belum pasti lagi.."kata Jungkook.

"Perkara ini berlaku disebabkan masa pemilihan noblesse,every 7 full moon kaum vampire akan berebut-rebut menjadi noblesse,jadi kerja vampire slave ini bunuh semua vampire yang di arah oleh master mereka..trust me we better move before--"

"JungAe,run!"

"Taehyo?"

"Sekolah ini penuh dengan pelajar yang dah jadi macam Sarang mereka mula serang saya tadi,tapi--"

"Tapi apa?"Sehun yang ingin tahu juga."I think is vampire hunter is here too"balas Taehyo."kita dah di kepung"kata Jungkook."Oh really?macam mana awak tahu?"kata Sehun.

Vampire Contract » JjkWhere stories live. Discover now