5

411 21 0
                                    

UMMAT SEKARANG SUDAH TENAT

Dapat kita lihat, di mana2 sahaja. Aurat terdedah sana-sini . Tidak malukah mereka? Ikhtilat tak terjaga. Berpelukan sana sini. Tidak takutkah mereka?

Ummat sekarang hanya fikirkan dunia. Dunia yang hanya persinggahan. Sedangkan yang kekal tidak difikirkan. Yang sudah tentunya menjanjikan kebahagian yang abadi. Takkan kita nak tunggu musibah datang bertubi2 baru terbuka hati ingin bertaubat? Saat itukah yang ditunggu baru nak menyesal?

"Belum terbuka hati ,belum dapat hidayah nak pakai tudung". Saya tak suka org yang berkata begini. Kenapa? Kerana kata2 itu lah ramai yang lagha! Kenapa perlu tunggu hati tu terbuka?mana usaha? Kalau takde usaha takkan terbuka hati tu.

Kita sekarang berlagak seolah2 kekal di sini. Sedangkan kita berada di akhir zaman. Sedarkah anda? Kerana perbuatan kita yang tak pernah nak berubah menjadikan diri kita lagha. Cubalah. Cuba untuk ubah diri. Kita lahir suci tanpa dosa. Ibarat kertas putih yang belum diconteng apa2. Dan jngan lah kita kotorkan diri kita sehingga menjadi kotor.

Jangan dedah aurat ibarat makanan terdedah dihurung lalat. Tutup aurat elok2. Jngn pakai tudung tapi tak menutup aurat.

Ikhtilat! JAgalah diri. jangn biarkan diri itu terbiasa dengan lelaki yang bukan mahram. Bersentuh sana sini. Jangan!. Ini tidak penting. Kalau chat dengan laki pun tak boleh apatah lagi berduaan bersentuhan .

Berusahalah! Allah itu maha pengampun. Masa masih ada. Jangan di sia-siakan.

Aku Pendosa Juga Ingin Ke SyurgaWhere stories live. Discover now