Sinara cahaya menembusi jendela,menyapa wajahku pada dinihari,indah sungguh pagi ini bukan?.
"Ugh! Indahnya pagi ni." Aku menggeliat kecil.
"Are you sure it's indah,flora?."sungguh sapaan yang ramah dari teman sebilik ku.huh!.
"Asal kau tengok aku macam tak puas hati hah?!,aku rampas boyfriend kau ke?!."
Sungguh saat melihat senyuman di raut wajah itu. Itu senyuman sinis.ugh!
"Kau lupa?, Harini CEO C.D akan pulang semula ke London setelah 10 tahun dia menetap dekat Italy,kau tengok sekarang dah pukul berapa!." Desis Anggun.
Geram sungguh dia dengan perempuan sorang ni,semalam orang suruh tidur awal taknak,degil! Cubit kang!.
Aku terpaku,melihat ke arah jam.
OH MY GUCCI!.
"Damn it!." Desisku, mampuslah.
Tuala dicapai,berlari dek tak cukup tanah aku ke bilik air, tak pasal-pasal kena buang kerja kang,mana taknya dah pukul 8:30!.
"Papa ku pulang, dari kota!."
Anggun meraup wajahnya,apalah dosa dia berkawan dengan hamba Allah sorang ni?!.
"Oi cepat lah!,Nic dah tunggu dekat luar!."
Dan ya,jerkahannya aku buat endah tidak endah sahaja,lantaklah.mandi is penting right now ok?!.
"Mrs.Flora Eleora Angelina!,i gave you three minutes! Or me and Anggun will go first!." Dan ya jerkahannya dari seorang ni buat aku panic.
BREAKING NEWS,A DAMN STARLIGHT CROSSED MY FOREHEAD!.
"coming!." Balasku.
Aku bergegas ke bilik wardrobe,Elegant long black dress menjadi pilihanku,rambut di style bun.matching with Gucci accessories limited edition!.
Anak tangga kuturuni dengan penuh tatatertib.Elegance lady.
"Let's go,I'm done." Senyuman kerang busuk ku hadiahkan pada Anggun dan Veronica.
"Someone's is throwing a fit,I see." Usik Veronica yang sudah berlalu ke kereta Honda miliknya dahulu.
"Kau ni kan,nak pergi kerja tau,bukan London Fashion week show!."tajam kata-kata Anggun buat aku.
"Well, gorgeous is the key."Balasku.
Be pure, For Dior.
Be Richy For Gucci!.
Rendall Texting......
: Dear friends,you guys were dead!,Mr.Alhendro is here and he was expecting three of you here in 10 minutes,good luck!.
"Veronica!,drove faster!, he's here!."
Jantungku seakan mahu lepas dari kedudukannya,seperti berada di sudut 30 Darjah dengan posisi tunggang terbalik!.
Veronica mencuba membawa kenderaan itu secepat mungkin,habislah mereka! Semua salah flora! Mandi ke berendam?!.
AT C.D GROUP MAIN GRAND BUILDING.
"Where are they? And who?." Kedengaran suara garau dan Dominan itu memenuhi ruang meeting C.D GROUP.
Rendall menghampiri dengan yakin.
"it was the fighters team,Eagle code 047." Balasnya.
Di dalam buku pemerintahan atau crime Lead book,Crimson Dominion,mengatakan code 047 digunakan oleh sebuah pasukan yang mengendalikan keseluruhan team saat tiadanya ketua. Itu saja yang boleh dia ingat.lebih dari 400 code pemerintahan kut!
"Are you one of them?." Soalan diajukan pada Rendall.
"Yes,I am Boss." Rendall meneguk air liur,aduh..parah Gini!,manalah tiga bala tu! Bala betul!.
Eleora is typing....
: "Give us five minutes,tengah shopping croissant dengan matcha,handle it ok rendall?."
Parah Flora! Parah!. Aduh dia nak buat apa ni..tak pasal-pasal dia yang kena NGAP dengan bapak rimau ni.
Telefon bimbitnya kembali disimpan ke dalam poket seluarnya,seghabut dia!.
"Make sure they arrived before 9:05 minute Sharp,or there will be consequences, understood?." Amaran yang diberi cukup jelas.
Anggukan diberi sebagai balasan,apalah yang dia nak buat dengan tiga ekor tu?!
"Bullshits!."
Oh no..Rendall is mad? No, he's Livid!
Tengoklah apa yang dia nak buat dengan tiga ekor singa betina tu!.
STAI LEGGENDO
ELIANDRO ALHENDRO : HIS SEÑORA
Storie d'AmoreCrimson Dominion. Sebuah Empire yang dibina oleh Eliandro Alhendro.fikenali sebagai seorang yang sejuk beku,tegas dan sangat berdisiplin dalam kerjanya sehinggalah... "Are you done with the gossips Señora?,or should I call for the audiences?." -Elia...
