Tanah

15.5K 155 4
                                    

"Alah... Kau letak harga, aku bayar.. senangkan?" Kata cik Saleh.

"Masalahnya, memang tak boleh jual. Sebab ini tanah pusaka arwah nenek aku dulu. Apa aku nak jawab kat adik beradik aku, sepupu-sepupu aku, pakcik makcik aku yang masih ada tu nanti?" Jawab ayah aku.

"Adoi.. kau ni betul tolak tuah la Razi" kata cik Saleh.

"Dia memang macam tu bang Saleh... Suka tolak tuah... Tengok je la saya ni camne bang Saleh oiii... Tak terbela.... Duit takde camne nak bela aku. Tu budak kecik tu.... Kalau takde bantuan memang tak bersusulah budak tu" mak aku mula membebel kepada ayah di depan cik Saleh, sepupu mak.

"Bantuan dari mana?" Tanya cik Saleh.

"Alah... Bantuan dari sekolah... Biasanya cikgu Kumar tu yang hantar.." jawab mak dengan nada menipunya.

Mana ada bantuan dari sekolah kepada keluarga aku. Aku yang mendengar penipuan mak merasakan cukup terhina. Memanglah hidup kami sekeluarga tak kaya, tapi tidaklah semiskin mana pun. Ayah aku masih mampu beli kereta Nissan, walau pun second hand. Mak sengaja menipu nak sembunyikan yang dia dibela cikgu india tu.

"Razi... Ok macam ni... Kau bincang dulu dengan keluarga sepupu sepapat kau... dengan pakcik makcik kau... Lepas tu bagi tahu dia orang harga yang aku tawarkan adalah RM180,000, termasuk tanah kebun kat belakang, kanan dan kiri rumah ni. Harga pasaran sini RM150,000 je Razi. Ni sebab bini kau ni sepupu aku punya pasal, aku bagi offer kat kau RM180,000" kata cik Saleh.

Aku dari dalam bilik tercengang bila dengar cik Saleh kata "bini kau punya pasal, aku bagi offer...". Lain macam bunyinya tu.

"Nantilah aku tanyakan kat dia orang..." Jawab ayah mengakhiri perbincangan petang itu.

"Hah bang... Gula dah nak habis. Beras dah tinggal separuh tong. Lada pun takde ni... Pergi beli kejap" arah mak kepada ayah.

"Nah Razi. Guna duit ni" kata cik Saleh.

Kemudian terdengar bunyi motor buruk ayah dihidupkan dan ditunggang keluar dari halaman rumah.

"Dahlah bodoh.. miskin pulak tu.. tak sedar diri... Jual je la tanah ni.. takde duit camne nak bela aku..." mak membebel di ruang tamu.

"Adoi... Kenapalah awak kawin dengan si Razi tu dulu?" Tanya cik Saleh.

"Dah jodoh bang... Dulu dia ok, ada kompeni lori... Walau pun kecik, tapi bolehlah.. makan pakai cukup.. tapi sebab dia bodoh, kena tipu dengan partner dia si Raja tu, terus melingkup sampai sekarang" jawab mak.

"Sayang betul perempuan secantik ni dapat kat Razi... Ikut abang je lah..." Kata cik Saleh.

"Abang ni nakal tau... Along dalam bilik tu..." Suara miang mak yang perlahan itu membuatkan aku menaruh syak, ditambah lagi mak menyuruh ayah ke kedai, seakan ada sesuatu yang tak kena.

Aku terus berdiri di atas katil cuba memanjat almari. Aku lakukan dengan berhati-hati agar tidak mengeluarkan bunyi. Tidak aku pedulikan habuk tebal di atas almari. Fikiran aku hanya satu, ingin lihat keadaan di ruang tamu melalui atas dinding papan yang tidak bersiling itu. Dinding yang memisahkan bilik aku dengan ruang tamu.

Terlihatlah mak sedang duduk berkucupan bersama cik Saleh di sofa rotan. Sebelah tangan mak menggoncang batang cik Saleh yang terpacak. Manakala sebelah tangan cik Saleh sedang menggentel puting tetek mak yang terjojol dari luar bajunya. Mak memang nampak stim masa cik Saleh mainkan tetek kecilnya.

"Abang nak pancut dalam cipap macam semalam?" Tanya mak.

"Memang sedap... Nak sangat.. tapi abang nak sayang hisap je hari ni... Keadaan tak sesuai..." Jawab cik Saleh.

Mak pun terus tunduk dan tersenyum mengucup lubang kencing cik Saleh. Wajah cantik mak kelihatan sungguh seksi membelai batang cik Saleh yang keras bernafsu kepadanya.

"Kalau saya ikut abang, saya kena kongsi abang punya ni dengan bini abang..." Kata mak dan bibirnya terus menghisap kepala zakar cik Saleh.

"Uhhh... Kalau dah sedap macam sayang... Memang abang selalu dengan sayang... Ohhhhhh..." cik Saleh kesedapan hingga terangkat-angkat punggungnya dari sofa.

Mak tersenyum melihat cik Saleh kesedapan sewaktu dia sengaja memainkan bibirnya ketika menyedut kepala takuk cik Saleh. Mak lantas memajukan kepalanya ke tubuh cik Saleh hingga habis semua zakar sepupunya itu masuk ke dalam mulut mak. Lantas cik Saleh dengan bernafsu memeluk kepala mak, menikmati betapa sedap sekali seluruh batangnya tenggelam bersemadi di dalam kepala bini orang yang miang itu. Bagaikan sundal, mak mengepit bibirnya pada pangkal batang cik Saleh sambil menyedutnya tanpa henti. Cik Saleh semakin ghairah. Semakin kuat dia memeluk kepala mak yang tertanam seluruh batangnya di dalam mulut mak.

Cik Saleh serta merta kekejangan. Kedua-dua tangannya memeluk kepala mak. Matanya terbelalak memandang kepala mak yang rapat ke tubuhnya. Terkujat-kujat tubuh cik Saleh hingga bergoyang kepala mak. Wajah cik Saleh jelas memperlihatkan betapa bernafsu sekali dia ketika itu. Aku yakin, cik Saleh sedang di puncak syahwatnya. Kekejangan kencing nafsu di dalam mulut mak. Memancutkan air mani mengisi tembolok bini orang yang menyundal kepadanya.

Sebaik cik Saleh kembali reda perasaannya, mak pun menarik kepalanya mengeluarkan batang cik Saleh. Mak tersenyum mengelap bibirnya menggunakan lengan bajunya. Dia memandang cik Saleh dengan penuh makna. Ternyata mak benar-benar membuatkan cik Saleh bernafsu hingga mak telan kesemua air maninya.

"Awak memang betul-betul bidadarilah sayang... Masuk cipap abang terpancut... Masuk mulut pun abang terpancut..." Kata cik Saleh.

"Kalau abang jaga saya, abang nak pancut hari-hari pun boleh bang..." Jawab mak.

"Along belajar ok?" Tanya cik Saleh.

"Oklah... Taklah teruk sangat... Tahun ni dia SPM. Tak tahulah camne tu..." Kata mak.

"Buku semua ada?" Tanya cik Saleh.

"Masa nak PMR tingkatan 3 dulu, cikgu dia yang bagi bantuan tu ada juga bagi. Tapi sejak cikgu tu kena pindah, takde pun yang datang sampaikan bantuan..." Jawab mak.

"Esok pagi lepas along pergi sekolah saya datang... Razi takdekan masa tu?" Tanya cik Saleh.

"Dia kerja bang.. Saya dengan si kecik tu je kat rumah. Kenapa?... Abang nak hantar bantuan kat saya ke?" Tanya mak yang miang dalam pelukan cik Saleh di sofa.

"Ye.. nak bagi sayang bantuan duit sikit, buku-buku latihan SPM si Along... Dan nak minta bantuan sayang simpankan benih abang dalam cipap sayang yang sedap tu..." Kata cik Saleh.

"Abang ni nakal tau... Ha ha ha.." Mak ketawa kecil manja kepada cik Saleh.

HakWhere stories live. Discover now