Masa yang tidak boleh diundur

119 23 30
                                    

I will fight

Ep 1

Kelihatan seorang gadis sedang ralik menulis di buku diarinya sambil mengenakan kaca mata bulat

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kelihatan seorang gadis sedang ralik menulis di buku diarinya sambil mengenakan kaca mata bulat.setelah selesai menulis,jari jemarinya mengetuk perlahan pada meja kecilnya.Fikirannya mengimbas kembali kenangan semasa 10 tahun yang lalu

FLASHBACK

Malam yang sejuk sambil ditiupi angin yang agak samar dan semakin lama,hujan mula turun dengan lebat beserta bunyi guruh

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Malam yang sejuk sambil ditiupi angin yang agak samar dan semakin lama,hujan mula turun dengan lebat beserta bunyi guruh.kelihatan ji hyo sedang berjalan kaki dengan laju menuju ke rumah.Tiba tiba kedengaran bunyi laungan seseorang yang sedang memanggil namanya.Dia terus memalingkan kepala ke belakang dan terlihat baekhyun yang sedang berlari anak menuju ke arahnya.rambut lelaki itu sudah basah dek kerana air hujan.

Baekhyun:ji hyo,tunggu

Nafas baekhyun sudah tercungap cungap sambil membetulkan rambutnya yang sudah basah itu.hujan turun dengan lebat dan mereka berdua pula tidak membawa payung.malang sungguh nasib

Ji hyo:baekhyun,apa kau buat dekat sini?tengok,habis basah kau punya baju.kereta kau mana?takkan kau nak balik dalam keadaan macam ni?

Baekhyun:ji hyo,ada benda penting yang aku nak bagitau kau

Baekhyun memegang perlahan tangan ji hyo sambil mengukirkan senyuman.gadis  itu melihat tangannya lalu memandang wajah baekhyun.

Baekhyun:sudi tak kau jadi isteri aku?yah,mungkin kau rasa masa sekarang tak sesuai.tapi aku..

Ji hyo mengukirkan senyuman apabila baekhyun berkata demikian.memang mereka menyukai antara satu sama lain.tetapi..lama kelamaan senyuman gadis itu semakin pudar

Ji hyo:baekhyun,aku rasa kita tak boleh nak teruskan hubungan kita

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Ji hyo:baekhyun,aku rasa kita tak boleh nak teruskan hubungan kita.

Tiba tiba ji hyo teringat tentang abangnya,lay.lay menegaskan yang dia ingin adiknya berkahwin dengan orang kaya yang boleh berinya duit untuk berfoya foya dan itu sangat mustahil.kalau boleh ji hyo tak nak libatkan baekhyun dalam masalah ni.

Baekhyun:tapi kenapa?bukan ke kita..

Ji hyo:maaf,aku balik dulu.

Ji hyo melangkah ke hadapan meninggalkan baekhyun yang sudah hairan dengan tingkah lakunya itu.baekhyun mula menjerit sekuat hati

Baekhyun:kau tak sayang aku ke,ji hyo?!apa salah aku?kenapa tiba tiba kau jadi macam ni?

Ji hyo berjalan menuju ke rumahnya sambil mengenggam penumbuk kerana dia terpaksa menipu lelaki itu.baekhyun masih berdiri kaku sambil mengesat air matanya dengan kasar.

baekhyun masih berdiri kaku sambil mengesat air matanya dengan kasar

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

END FLASHBACK

Ji hyo membuka kaca matanya sambil menutup buku diari itu.kedengaran bunyi keluhan yang berat.

Ji hyo:10 tahun berlalu.sejak haritu,aku langsung tak nampak kelibat dia.semuanya berubah dalam sekelip mata.dan abang aku pula..

Lima bulan yang lalu,lay terlibat dalam langgar lari dan meninggal dunia.sekarang ni ji hyo duduk di rumah sewa milik rakannya.dia terpaksa berdikari untuk teruskan hidup.

Kemudian,pintu bilik dibuka oleh seseorang dan muncul wajah sunny yang kekal tanpa reaksi.gadis itu membaling stoking dan baju kotor ke arah wajah ji hyo.ji hyo sudah ternganga sambil mengerutkan mukanya

Ji hyo:sunny,ngigau apa kau sampai campak baju bertimbun ni semua dalam bilik aku?bau dia,ya tuhan

Ji hyo hampir hampir ingin muntah kerana bau stoking yang busuk.sunny menjeling sekilas ke arahnya sambil mengunyah gula gula getah

Sunny:lama sangat dah aku pura pura jadi baik depan kau.ni,baju baju ni semua.tolong basuh ye?minggu ni aku tak sempat nak basuh sendiri.banyak kerja nak kena settle.tolong tau?lagipun kerja kau hanya susun buku dekat rak library je.simple sangat

Sunny menutup biliknya dengan kuat.ji hyo mengeluh lalu menyensengkan lengan bajunya.kemudian dia mengangkat baju baju itu semua untuk dibasuh

_______________•_______________

_______________•_______________

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Di kelab malam.baekhyun mengenggam botol arak lalu meneguk sehingga habis.matanya melihat gadis gadis yang sedang rancak menari.chanyeol yang baru sampai sedang berjalan ke arahnya

Chanyeol:termenung jauh nampak?kau usha siapa tu?kalau kau suka,pergilah tegur.

Baekhyun:perempuan perempuan semua tu memang cantik.tapi bahaya kau tau?aku benci!

Baekhyun berkata perlahan ke arah chanyeol dengan nada marah.chanyeol mengerutkan mukanya kerana hairan dengan sikap rakannya itu

Chanyeol:baekhyun,aku tau kau benci perempuan sejak adik kau putus dengan teman wanita dia.tapi,tak semua yang jenis macam tu

Baekhyun:mungkin prinsip aku kedengaran gila.kalau kau rasa prinsip aku salah, buktikan dekat aku yang perempuan dalam dunia ni tak sama.

Chanyeol mengeluh sambil menggaru kepalanya yang tidak gatal.memang sukar untuk dia bergaul dengan baekhyun sejak rakannya itu terlibat dalam nahas kemalangan.sikap baekhyun agak sensitif.

Chanyeol:aku tak tau,buddy.tapi kalau kau rasa perempuan dalam dunia ni sama,kau silap.sebab kau pun pernah jatuh cinta dengan perempuan yang bagi aku lain dari yang lain.

Baekhyun:kosong.kau borak kosong

Baekhyun mengerutkan kening dan terus beredar dari situ.chanyeol hanya memandang baekhyun yang pergi meninggalkannya.

Kedengaran lagu sign of the times sedang dimainkan di kelab malam itu.jari jemari chanyeol mengetuk meja bar itu mengikut irama lagu

Bersambung

I WILL FIGHTWhere stories live. Discover now