[C] 𝐈𝐦 𝐧𝐨𝐭 𝐩𝐬𝐲𝐜𝐡𝐨

By cnvysa

5.6K 330 77

" aku tak psiko " Culik , bunuh , itu sudah menjadi hobi buat lelaki yang bernama xiaojun . Dia menculik gad... More

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
author note

16

341 22 2
By cnvysa

( setahun kemudian )

Akhirnya kes penculikan itu ditutup begitu sahaja oleh pihak polis . Ramai rakyat yang tidak berpuas hati tapi nak buat macam mana ? Ha setahun jugak la minha dengan xiaojun tak jumpa . Hihi .

( Pulau jeju )

" WAHHH ! CANTIKNYA LAUT KAT SINI ! WEH JISUNG JOM CEPAT MANDI ! " eunsang sudah seperti beruk terlepas dari kandang apabila nampak laut terbentang luas di hadapan matanya .

" kau ni kenapa eunsang ? macam tak pernah pergi pantai " rungut minhee yang berjalan di belakang jisung dan eunsang manakala samuel dan minha jalan di belakang sekali .

" jom eunsang jommm ! " terus jisung dan eunsang berlari pergi ke arah gigi laut .

" samuelll , jom la . aku pun nak mandi ni . Lama tak mandi laut " minhee terus berlari mengikut langkah eunsang dan jisung . Haih macam beruk .

" noona , jom la " samuel memandang minha yang berada di sebelahnya lalu minha terus memandang samuel .

" eh samuel pergi jela mandi . Noona tak bawa baju lebih " beritahu minha sambil tersenyum .

" okay , noona jaga diri tau . Jangan pandang lelaki hensem . Tunggu samuel dekat sini " terus samuel berlari ke laut juga .

" haih merepek je budak si samuel ni " minha berkerut dahi sambil menggeleng gelengkan kepalanya .
Sedang sedang minha menikmati pemandangan laut di hadapan matanya , tiba tiba .

" minha " minha terus menoleh memandang siapa yang memanggilnya itu . Cukup dia kenal dengan suara itu .

" xi-xiaojun ? " bulat mata minha memandang xiaojun yang berada di hadapan matanya . Di belakang xiaojun , terdapat 4 orang lelaki yang berbadan sasa .

" ye saya " mata xiaojun tepat memandang ke arah wajah minha manakala mata minha sudah berkaca kaca memandang xiaojun .

" awak buat apa dekat sini ? " minha cepat cepat mengesat air mata yang ingin keluar dari matanya itu .

" doktor kata saya perlu pergi tempat yang tenang untuk rehatkan minda saya so saya datang la sini . Tak sangka pulak terjumpa awak dekat sini " wajah xiaojun masih lagi serius memandang minha .

" saya rindu awak " luah minha sambil menundukkan kepalanya . 

" huh ? awak rindu saya ? saya pun rindu awak tapi- " tidak sempat xiaojun ingin menghabiskan kata katanya , minha sudah memeluk tubuh xiaojun dengan erat . Bodyguard xiaojun ingin menarik minha dari memeluk xiaojum namun xiaojun terus mengangkat tangannya tanda minha boleh memeluknya . Tidak jadi bodyguard xiaojun ingin menarik minha malah bodyguard xiaojun beredar dari situ untuk memberi ruang kepada minha dan xiaojun .

" shh shh jangan la menangis " xiaojun mengusap lembut belakang badan minha . Sungguh laju jantung xiaojum berdegub ketika itu .

" xiaojun , jangan la pergi " ujar minha setelah dia meleraikan pelukan .

" ye , saya takkan pergi . Awak tak marah saya ke ? Yela , saya ni dahla pukul awak , rogol awak pulak tu " ujar xiaojun sambil mengusap lembut pipi minha .

" no , awak buat saya jatuh cinta dengan awak . Awak jahat , setahun awak hilang . Tahu tak saya rindu awak . Saya nak pergi china cari awak tapi saya takda duit " minha mencebikkan bibirnya .

" hihi comel la . kalau macam ni , awak duduk dengan saya dekat china jela , tu pun kalau awak sudi nak duduk dengan saya " akhirnya xiaojun tersenyum juga memandang minha . Kali ini bukan senyuman sinis tetapi senyuman manis .

Sedang sedang mereka senyum antara satu sama lain , tiba tiba .

" WOI ! BERANI KAU SENTUH MINHA NOONA ! " jerit samuel sambil berlari ke arah minha dan xiaojun .

BUK !

ditumbuknya muka xiaojun di situ . Terjatuh terduduk xiaojun di atas pasir pantai itu . Gelabah minha menghalang samuel dari terus memukul xiaojun tiba tiba bodyguard xiaojun datang dan terus memegang samuel .

" LEPASKAN AKU LA ! AKU NAK HAPUSKAN SI BODOH NI ! KAU HANCURKAN HIDUP KEKASIH HATI AKU LA BODOH ! " jerit samuel sambil meronta ronta ingin dilepaskan namun bodyguard xiaojun tu badan besar . Si samuel tu kepeng je orangnya .

" eh eh kenapa ni ? " soal jisung yang baru muncul bersama minhee dan eunsang di sebelah .

" SAMUEL ! SUDAH LA ! NOONA TAK SUKA LA SAMUEL MACAM NI ! " jerit minha pula sambil membantu xiaojun untuk bangun .

" eh eh ni bukan penculi- " tidak sempat eunsang ingin menghabiskan ayatnya , jisung sudah mencekup mulut eunsang terlebih dahulu .

" noona ? kenapa noona sebelahkan lelaki jahat ni ? " berkerut dahi samuel memandang minha . Minhee turut blur memandang kakaknya itu .

" sebab noona sayang dia ! ye , dia memang seksa noona tapi noona sayang dia ! " luah minha dengan jujur .

" noona- " tak terkata minhee memandang kakaknya itu manakala jisung dan eunsang hanya menikmati drama di hadapan mereka itu .

" minhee , noona nak ikut xiaojun . minhee jaga diri elok elok ye . Noona nak hidup dengan orang yang noona cinta " minha mengusap kepala minhee lalu terus minha bergerak beredar dari situ bersama xiaojun . Hancur berderai hati samuel apabila mendengar ayat minha itu .

Bodyguard xiaojun terus melepaskan samuel lalu mengikuti langkah xiaojun dan minha .

" sabar samuel , aku tahu berat bagi kau tapi apa salahnya minha noona nak bersama dengan orang yang dia cinta . Lagipun aku tengok minha noona dengan lelaki tu sesuai " ujar eunsang diikuti anggukan dari jisung .

" aku baru faham . Ada hikmah di sebalik semua ni " ujar minhee tiba tiba .

" eh kau kenapa minhee ? " soal jisung pelik .

" dulu minha noona tak percayakan cinta dan lepas apa yang terjadi ni , dia jumpa cinta hati dia " ujar minhee sambil tersenyum tawar . Ya , dia perlu belajar hidup sendiri lepas ini .

~~~~

" betul ke awak nak ikut saya ? nak tinggalkan adik awak ? " soal xiaojun sambil memandang ke arah minha yang sedang memeluk lengannya itu .

" alaa , nanti lepas kita kawin , kita balik la korea jenguk adik saya . Takpun kita bawa minhee duduk sekali " balas minha . 

" hm boleh je , tapi dia boleh ke terima saya sebagai abang ipar dia ? " soal xiaojun lagi .

" apa yang saya suka , dia tetap akan terima walau seburuk buruk mana benda tu " balas minha lagi .

Langkah xiaojun terhenti lalu dia berdiri menghadap minha . Minha turut berdiri menghadap xiaojun .

" terima kasih sebab cintakan saya walaupun saya pernah buat hidup awak terseksa " ujar xiaojun sambil tersenyum manis memandang minha . Minha terus mengucup pipi milik xiaojun .

" terima kasih jugak sebab muncul dalam hidup saya . Saya rasa , kalau awak tak culik saya , mesti sampai sekarang saya tak percayakan cinta " ujar minha pula lalu mereka tersenyum antara satu sama lain .

                            tamat .

Continue Reading

You'll Also Like

340K 14K 26
[Status: Completed ] Tak tahu macam mana boleh dia terlalu suatu lorong sunyi membuatkan dia terlibat menjadi saksi satu kes perbuatan kejam. Hidupny...
882K 115K 61
Seluruh dunia digemparkan dengan kematian beramai-ramai di sebuah feri mewah yang berlabuh di Pulau Jengka. Tiada siapa tahu apa sebabnya. Henry da...
218K 8.5K 53
SYED EIJAZ HAIDER. Dingin, beku. Itu semua sudah sebati dengan orang sekeliling yang mengenalinya. Seorang yang bekerjaya dan amat meminati dunia per...
255K 8.9K 68
Rose Damia- Perwatakannya yang jauh berbeza berbanding si adik kembar Risya Dania. Memiliki wajah yang cantik dan sempurna. Jika di beri pilihan anta...