[C] 𝐈𝐦 𝐧𝐨𝐭 𝐩𝐬𝐲𝐜𝐑𝐨

By cnvysa

5.6K 330 77

" aku tak psiko " Culik , bunuh , itu sudah menjadi hobi buat lelaki yang bernama xiaojun . Dia menculik gad... More

1
2
3
4
5
6
7
9
10
11
12
13
14
15
16
author note

8

308 15 1
By cnvysa

" haih laparnya , memang aku ni takkan diberi makan ke ? Marah sangat ke si psiko tu dekat aku ? Eh aku kena culik , mesti la tak dapat makan . Hapo la kau ni minha " ujar minha sendirian sambil mengusap usap perutnya yang sudah berbunyi itu . Mana taknya , dari hari pertama dia kena culik sehingga kini dia langsung tidak diberi makan apa apa .

Sedang sedang minha melayan perasaannya , tiba tiba pinti biliknya dibuka dari luar . Kelihatan xiaojun berjalan masuk ke dalam bilik tersebut bersama beg plastik di tangan .

" nah makan . Kalau kau mampus nanti susah pulak aku " xiaojun menghulurkan beg plastik tersebut kepada minha tetapi tidak diambil oleh minha malah minha hanya memandang xiaojun sambil memeluk tubuhnya.

" kau memang takreti nak ambik ke " tajam xiaojun memandang minha lalu minha pun mengambil beg plastik tersebut dari tangan xiaojun .

" makan elok elok " terus xiaojun keluar dari bilik itu meninggalkan minha seorang diri .

" haih makanan apa la yang mamat psiko tu belikan untuk aku ? " soal minha sendirian lalu dia membuka ikatan beg plastik tersebut . Minha mengeluarkan bekas makanan dari plastik tersebut .

" wah jjangmyeon . sedappp . " rakus minha memakan jjangmyeon tersebut menggunakan copstick yang sudah sedia ada di dalam plastik tersebut . Walaupun keadaan gelap , minha masih boleh makan kerana lapar dia tu dah tahap tak boleh bincang .

( Di restoran angel )

" apa perkembangan kes penculikan ni ? " soal winwin sambil menghirup cola tin .

" setakat ni kami tak dapat tangkap lagi siapa si penculik tu dan sebab tula kitaorang panggil bantuan dari pihak korang " beritahu bangchan .

" susah ye nak tangkap penjenayah ni . Penjenayah lain kemain senang nak tangkap . Penjenayah ni licik " rungut minyoung sambil mengunyah daging bakar .

" itula , bak kata yifei , penjenayah ni pandai , ada sijil tinggi . That's why kita susah nak tangkap dia " ujar winwin lagi .

" kalau la dia ada sijil tinggi , dia tak menyesal ke dengan apa yang dia buat ni ? Yela , belajar pandai pandai . End up jadi penjenayah . Duduk penjara " minyoung membuat muka .

" saya syak penculik ni psiko sebab tula dia menculik dan membunuh . Eh , mana ada manusia normal yang sanggup menculik " yifei mengemukakan apa yang dia rasa .

" tapi yifei , ada je manusia biasa yang menculik sebab dendam . Dendam dengan perempuan maybe ? Mungkin dulu dia kena reject dengan crush pastu terus dia berdendam dengan perempuan " ujar bangchan pula .

" ha saya pun fikir macam tu jugak sebenarnya bangchan " ujar yifei lagi .

" tapi dia takda hak untuk hukum dan bunuh perempuan perempuan tu . Setinggi mana darjat manusia itu , dia takda hak untuk hukum dan membunuh orang yang tidak bersalah hanya kerana membenci pada suatu kaum tersebut " ujar winwin pula manakala yang lain sudah terdiam untuk mencerna apa yang dikatakan oleh winwin itu .

*****

" eh panas la kat sini samuel " rungut eunsang sambil mengipas ngipas dirinya .

" shhhh , kau diam la . " samuel meletakkan jari telunjuknya pada mulut .

" ala tapi aku memang panas . Hausss . Jomla pergi minum dulu samuel " ajak eunsang bersama muka yang menggedik .

" eh eh weh , kau nampak tak laki tu " gelabah samuel menunding jari ke arah seorang lelaki yang berhoodie yang sedang melalui lorong tersebut .

" mana mana ? " eunsang tercari cari padahal si samuel tu dah tunjuk dah .

" tula bengong , kau ni " samuel memandang tajam ke arah eunsang . Penat dapat kawan bodoh ni .

" jap saba " eunsang terus berdiri lalu cepat cepat samuel menarik eunsang untuk duduk semula . Haih bongok betul si eunsang ni .

" kau kenapa tarik aku ? aku nak tengok orang tu " berkerut dahi eunsang memandang samuel .

" kau bodoh ke ? boleh je nampak dari sini , yang beria berdiri tu apahal ? " bulat mata samuel memandang eunsang .

" dah aku tak nampak , aku berdiri la " eunsang melemparkan wajah tidak bersalahnya kepada samuel . Samuel malas nak layan lalu dia menyambung mengintip .

" ha bodoh , kau la ni eunsang . Tengok orang tu dah pergi . Semua salah kau kita terlepas orang tu " samuel terus bangun dan beredar dari situ bersama wajah yang agak marah .

" alaaa samuelll sorry laaaa " eunsang cepat cepat mengejar rakannya itu .

*****

" kau ada nampak orang yang mencurigakan tak ? " soal minhee yang baru sampai itu sambil menghulurkan milo tin kepada jisung .

" wahai minhee , saya ni rabun . Mana la saya nampak . Saya menunggu kehadiran awak ni " jisung melemparkan wajah seposennya kepada minhee . 

" kau- haih kau ni memang tak berguna la . Dah tepi , biar aku duduk situ . " minhee menolak jisung lalu terkedek kedek jisung jalan itik ke belakang .

Sedang sedang minhee meneliti sekeliling , tiba tiba matanya ternampak seorang lelaki memakai hoodie di tengah lorong tersebut .

" jisunggg " bisik minhee sambil menoleh memandang jisung yang berada di belakangnya lalu jisung membuat isyarat ' kenapa ? '

" tu- " tergamam minhee apabila lelaki berhoodie tadi sudah pun hilang , padahal lelaki tu baru je masuk lorong tu , tengok tengok hilang dah .

" kenapa minhee ? " bisik jisung yang berada di belakang minhee . Minhee hanya menggelengkan kepalanya . Otaknya berfikir , kemana lelaki itu pergi ? Lelaki itu nampak mereka ke ? Sedang mereka menyorok . Banyak persoalan yang bermain di kepala minhee ketika itu manakala jisung terkebil kebil di belakang .

tbc .

kat multimedia tu samuel tau .

Continue Reading

You'll Also Like

1.1M 48.1K 67
Syafirah Amanina dan Syafiq Ikhwan yang kali pertama berjumpa di sebuah shopping mall. tetapi ada sahaja Syafiq tidak berpuas hati tanpa sebab dengan...
52.4K 3.6K 54
TML #2/5 | Red's Lily Series Red's Lily Series Vol 01 : Mysterious Girl β•°β”ˆβž€ Her Secret Protector "Siapa kau? siapa kau Harriz? Apa motif kau dekat de...
341K 14K 26
[Status: Completed ] Tak tahu macam mana boleh dia terlalu suatu lorong sunyi membuatkan dia terlibat menjadi saksi satu kes perbuatan kejam. Hidupny...
1.1M 42.7K 63
@Between 2 Love@Novel ke-3 @Romantik @Wattpads @2018 Dalam kisah aku, ada dua benda yang paling bermakna. Pertama, keluarga aku dan yang kedua adalah...