TEASE

By _nrxlz

444K 8K 671

[O N - G O I N G] My anak angkat 。 •́ ✿ ( TEASE ) ✿ •̀ 。 SILENT II - Love Story Between Shah Amri and Gina I... More

。 •́ ✿ ( 00 ) ✿ •̀ 。
。 •́ ✿ ( 01 ) ✿ •̀ 。
。 •́ ✿ ( 02 ) ✿ •̀ 。
。 •́ ✿ ( 03 ) ✿ •̀ 。
。 •́ ✿ ( 04 ) ✿ •̀ 。
。 •́ ✿ ( 05 ) ✿ •̀ 。
。 •́ ✿ ( 06 ) ✿ •̀ 。
。 •́ ✿ ( 07 ) ✿ •̀ 。
。 •́ ✿ ( 08 ) ✿ •̀ 。
。 •́ ✿ ( 09 ) ✿ •̀ 。
。 •́ ✿ ( 10 ) ✿ •̀ 。
。 •́ ✿ ( 12 ) ✿ •̀ 。
。 •́ ✿ ( 13 ) ✿ •̀ 。
。 •́ ✿ ( 14 ) ✿ •̀ 。

。 •́ ✿ ( 11 ) ✿ •̀ 。

27.4K 504 63
By _nrxlz

💋💋💋

"Abang! Dah ke belum?" Azra menjerit Naqib yang masih di tingkat atas. Mereka sudah lambat untuk gerak ke majlis nikah Amri dan Gina. Akad nikah start pukul 11 pagi, sekarang sudah menginjak pukul 9:30 pagi.

"Ye dah, dah siap. Jom!" Naqib yang lengkap berpakaian baju melayu biru laut sedondon dengan isteri dan anaknya berlari turun tangga. Beg milik Adam di hulurkan pada Azra dan Adam yang berada di dukungan Azra di ambil.

"Mak Yam! Kami gerak dulu tau, nanti apa – apa call je tau," Mak Yam yang berdiri di hujung ruang hanya ketawa kecil melihat kekalutan mereka sekeluarga yang sudah lama.

"Iya Mak Yam tahulah. Kami pergi je, Mak Yam jaga rumah,"

Azra sudah tersengeh.

Wanita tua itu sudah bekerja dengannya selama 7 bulan untuk menjaga Adam semasa dia dengan Naqib berkerja. Dia sangat berterima kasih dengan wanita tua. Jika Mak Yam tak ada, tak tahu bagaimana dia mahu menguruskan urusan Adam nanti jika dia tidak ada. Mahu hantar ke rumah papanya, papanya sendiri juga sibuk bekerja. Dia juga tidak mahu menyusahkan keluarga mentuanya, walaupun mereka tidak kisah pun untuk menjaga Adam.

"Jom sayang," Naqib mengenggam tangan Azra dengan tangan kanan manakala tangan kirinya mendukung Adam yang ralit dengan mainan di tangannya.

Naqib berpusing memandang Mak Yam yang berdiri di depan pintu, "Gerak dulu Mak Yam, assalamualaikum,"

💋💋💋

"Baby? Dah siap?" Naufal menjenguk Mardiah yang masih berdiri di hadapan cermin besar sambil membetulkan kedudukan tudungnya.

Mardiah membetulkan pin di bahunya sebelum di berpusing menghadap Naufal, "Dah, jom," Handbag di katil di capai dan terus mendapatkan Naufal.

"Cantiknyaaaa isteri kitaa nieee," Suara Naufal melirik sambil menyentuh pipi Mardiah.

Mardiah menjeling manja, "Mengada," Lengan Naufal dirangkul erat dan mereka bersama turun ke tingkat bawah rumah mereka.

"Ee tak sabar nak tengok Gina dengan Amri. I dah lah adore gila dorang punya relationship," Mardiah sudah tersenyum – senyum, dia tak tahu. Tapi dia suka tengok Gina dan Amri bersama.

Naufal sudah memandang senget pada Mardiah, "Really?"

Mardiah mengangguk laju, "I nampak dorang sweet and sepadan!"

Naufal turut setuju dengan kata – kata Mardiah. Dia kenal Amri dari kecil jadi dia kenal Amri macam mana. Mengenai Amri cintakan Gina benar – benar dia terkejut. Dia kenal Gina gadis yang macam mana. Jadi dia agak terkejut yang Amri suka gadis seperti Gina yang dulunya suka berfoya – foya dan juga kaki club, pakaian seksi yang menjolok mata.

Dia tidak percaya, yang Amri boleh tangkap cinta dengan Gina. Amri bukan jenis yang menunjukkan emosinya dan reaksinya. Dia suka play cool saja. Tapi apabila perkara yang mengaitkan dengan Gina, benar – benar mengeluarkan sisi lain Amri. Tidak sangka Amri memilih Gina untuk menjadi peneman hidup matinya.

"Kau biar betul?"

Amri diam sebelum dia mengangguk kecil dengan soalan Naufal.

"Sebab? Takkan tiba – tiba kau nak putuskan tunang kau dengan Zara? Bro lagi 3 minggu majlis kau kot!"

Naqib yang duduk bersandar sudah mengelengkan kepalanya, tidak percaya yang Amri akan bertindak sebegini.

Amri mengusap mukanya, "A-aku tak tahu! Yang aku tahu, aku tak boleh dengan Zara, I can't,"

Berkerut dahi Naufal dengan nada suara Amri yang seakan sedih. Seperti ada sesuatu yang dirahsiakan oleh Amri. Tidak pernah dia melihat Amri serabut sebegini, biasanya lelaki itu menutup segalanya dengan senyumannya.

"Kenapa?"

Amri mengeleng kepalanya, "Aku tak pernah cintakan dia, korang tahukan,"

Naqib mengeluh, dia juga tahu Amri tak pernah cintakan Zara. Sangat ketara, tiada langsung ada vibe mereka bercinta. Dia lihat Amri melayan Zara seperti kawan saja. Dia nampak benda itu.

"Sepatutnya kau dah buat dari awal lagi, sebelum kau dengan Zara bertunang. Kalau kau bertegas dari awal dengan Zara pasal perasaan kau. Kau tak akan buat benda last minute macam ni," Naufal sudah berpeluk tubuh. Dia bukan marah, tapi beb lagi 3 minggu kot!

Mereka berdua bertunang pun sebab keluarga Amri sudah berkenan sangat dengan Zara dan nak Zara jadi menantu mereka. Keluarga Amri sendiri yang pergi merisik Zara tapi bukan tanpa persetujuan Amri. Sudah tentu Amri setuju walaupun lelaki itu tidak mempunyai perasaan langsung dengan Zara. Itu silap Amri, dari mula lagi dia sudah tersalah langkah. Now? Sekarang sudah jadi macam ni, macam mana nak settlekan?

Amri termenung, "Aku ingat... aku tak akan jumpa dia lagi,"

Naufal dan Naqib saling berpandangan. Dia? Siapa yang dimaksudkan oleh Amri?

"Siapa?" Terus Naufal menyoal.

Amri mengangkat kepalanya dan memandang kedua kawan baiknya. Bibirnya mengukir senyuman kecil.

"Gina... Gina Irene,"

💋💋💋

Gina mengigit jari sambil memandang jam di telefonnya. Ada 20 minit.

Ketukan pintu menyentakkan Gina. Nervous sangat ni!

Pintu bilik dibuka dan terjenguk kepala Azra dan Mardiah.

"Oh my god!" Gina sudah menjerit kecil, bibirnya mengukir senyuman lebar melihat kedua kawannya ada di sini.

"Ginaaa cantiknya youuuuuu!" Mardiah sudah melekapkan kedua tangannya di pipinya.

Gina sudah tersenyum gedik, "Really?" Dia mengerling wajahnya ke cermin. Dirinya memakai sepasang baju kurung songket berwarna krim dan buat pertama kalinya dia memakai hijab untuk menutup rambutnya. Disebabkan pagi ini majlis akad, jadi dia mahu menjadi perempuan melayu terakhir gitu.

Azra sudah menangkap gambar Gina dengan telefonnya untuk kenangan, hehe.

"You look beautiful dengan tudung ni, seriuosly you nampak lain sangat!"

Gina ketawa besar dengan komen yang dibuat oleh Mardiah.

Ok dia mengaku dia nampak cantik jika dia berhijab, but you know. Dia belum ready lagi. Belum sedia untuk mengikut jejak langkah Mardiah yang sudah berhijab, dia dengan Azra saja yang masih seperti dulu. Masih selesa dengan dirinya sekarang. Hatinya belum terbuka untuk berhijab.

💋💋💋

Amri menarik nafas dalam, wajah Dato Zefry di pandang.

"Aku terima nikahnya Gina Irene binti Zefry dengan mas kahwinnya seratus ringgit tunai,"

Dan dengan sekali nafas mereka sah menjadi suami isteri.

Amri mengerling Gina yang duduk di atas pelamin yang berpelukan di bersama ibunya. Bibirnya cuba menahan dari tersenyum lebar.

Dah kahwin!

"Syukur, anak mummy dah jadi isteri orang dah," Datin Fazlin menguis hidung mancung satu - satunya anaknya.

Gina ketawa kecil, tubuh Datin Fazlin dipelukbya erat.

"Thank you mummy,"

"Mummy..."

Datin Fazlin mengangkat kepala, pelukan Gina turut terlepas. Bibirnya tersenyum melihat Amri yang sudah berdiri di sebelahnya.

"Hi," Amri berbisik perlahan selepas mengambil tempat di sebelah Gina.

Gina tersenyun malu, matanya membalas panahan mata Amri yang seksi itu.

💋💋💋

Gina tercari – cari kelibat Amri, tapi tidak pula dia nampak lelaki itu. Mungkin masih di luar bersama saudaranya yang lain. Malam ini, mereka tidur di rumah keluarga Amri. Memandangkan ramai sanak saudara Amri yang berkumpul dan ada juga yang bermalam sini, mereka berdua berbuat keputusan untuk tidur di sini.

Bibir Gina mencebik sikit, ingatkan lepas majlis resepsi dekat hotel tadi, mereka tidur dekat hotel ke apa. Dia baru nak feeling – feeling first night dia bersama Amri dekat hotel! Uhm! Tapi tak apa, nanti dia nak ajak Amri honeymoon nanti.

Aaaaa tak shabarrrrr.

Kakinya menuju ke rumah dapur apabila ada suara kecoh – kecoh di sana. Dia sudah jadi sebahagian dari keluarga Amri. Mestilah dia kena pandai mengambil hati dan menyesuaikan diri dengan keluarga ini.

Baru kakinya mahu masuk ke dalam ruang dapur, langkahnya terhenti apabila namanya disebut. Tidak jadi Gina mahu masuk ke dalam dapur sebaliknya dia menyorok sedikit di sebalik dinding. Dahinya berkerut apabila nama dia disebut.

"Seksi benor aku tengok menantu kau tu Nallisa, tak berkenan aku dengan dia tu,"

Jantung Gina mula berdebar laju. Dia tidak dapat mengecam suara siapa itu. Ramai makcik belah ibu Amri yang duduk di situ dan dia tak berkenalan lagi pun. Tak sempat sebab tadi sibuk melayan tetamu belah kelaurganya serta kawan – kawannya.

Puan Sri Nallisa yang sedang memotong agar – agar yang dibuat semalam terhenti. Matanya naik memandang wajah Suhaiza, kakaknya.

"Kau tengoklah majlis tadi, pakaian seksi terdedah bahu tayang alur dada tu apa? Nak menunjuk kat semua orang ke?"

Suasana dapur yang tadinya gamat mula sunyi dengan suara lantang Puan Suhaiza. Puan Suhaiza memang jenis yang agak lantang bercakap dan jenis yang berterus – terang kalau bercakap, tidak kisah jika kata – katanya itu mungkin menguriskan hati orang lain.

"Yang kau mengata tu, menantu aku tu ngah," Puan Sri Nallisa mula panas dengan kata – kata Suhaiza.

Puan Suhaiza ketawa kecil, "Bukan aku je mengata, orang dekat majlis pun mengata juga. Keturunan kita ni semua sopan menutup, sampai ke menantu kau ha terus terdedah! Apa yang mengatanya, aku cakap benda betul! Kita islam! Yang ikut gaya barat tu kenapa?"

Hanim yang kebetulan duduk di dapur sudah panas punggung, dia mengetap gigi pantang betul dia apabila ada orang mengata Gina. Memang benar kakak iparnya itu seorang yang seksi tapi macam mana pun hati gadis itu baik. Dia suka dengan Kak Gina. Ibu bapanya juga tidak kisah dengan penampilan Gina, sebab mereka tahu yang Gina akan berubah juga untuk menutup aurat cuma belum tiba masanya. Kita ni lah yang kena bantu Gina kalau gadis itu memang mahu berubah nanti.

Dia memang tak suka dengan makngah. Mulut wanita tua itu memang boleh cari gaduh. Ada saja kata – kata pedas yang keluar dari mulutnya. Memang tidak boleh bawa berborak kalau dengan makngah.

"Dulu dah elok dengan Zara, putus! Aku ingatkan putus sebab dapat jumpa perempuan lagi baik dari Zara, rupanya! Ha! Makin teruk! Zara tu dah elok bertudung sopan, nak juga perempuan yang seksi macam tu!"

"Buat dosa je budak macam tu,"

Zap! Hati Gina bagai ditusuk dengan pisau. Sungguh dia terasa dengan kata – kata makngah. Giginya mengetap geram, siapa yang berani kutuk dia tu!

Puan Sri Nallisa menghempas sedikit pisau yang dipegang ke atas meja.

Terdiam terus Puan Suhaiza apabila melihat mata tajam adiknya itu.

Nabilah, anak perempuan Puan Suhaiza juga rasa cuak melihat pandangan mata maksunya. Jarang sekali dia melihat wajah tegang maksu. Biasanya wajah itu menunjukkan riak yang boleh buat senang dengannya. Tapi dalam hatinya, dia menyokong yang di kata oleh mamanya. Dia turut tak suka dengan Gina itu.

Mungkin sebab Amri? Dia dah lama memendam rasa dengan abang sedaranya itu. Jadi apabila dapat tahu yang Amri putus dengan kak Zara dan bersama Gina, dia agak terkejut. Adakah Amri suka perempuan yang seksi?

"Nak kata pasal dosa, habis yang kau mengumpat ni ngah. Bukan dosa juga ke?"

Hanim mengerling makngahnya yang sudah mencebik. Sesekali di kerling wajah Nabilah, dia pun tak suka gadis itu. Fake!

"Aku bukan mengumpat, aku cakap benda betul je!" Puan Suhaiza mahu menegakkan kata – katanya. Apa yang dia tidak suka akan Gina tu tak tahulah.

"Sayang?"

Bulat mata Gina melihat Amri yang sedang datang ke arahnya. Laju dia menarik tubuh Amri rapat, tidak mahu makcik – makcik yang ada di dapur nampak keberadaan mereka.

"Shushh," Jari Gina naik menekap bibir Amri.

Terangkat kening Amri, dah kenapa? Tapi di layankan saja, pinggang Gina dirangkulnya erat. Terjegil mata Gina, tangannya sudah menolak lengan Amri.

"Lepaslah!" Gina berbisik kasar, kalau orang nampak macam mana?

Amri mengeleng kepalanya, wajahnya makin menunduk mahu mengucup pipi Gina. Tapi aksinya terhenti apabila mendengar perbualan di dapur.

"Bukan baik sangat Gina tu, aku dengar cerita yang dia keluar masuk kelab malam dengan lelaki lain. Ha elok ke perempuan macam tu? Belum kahwin dah pandai keluar dengan jantan lain, ni dah kahwin. Kau jangan, anak kau tu yang merana nanti,"

Berkerut dahi Amri mendengarnya, siapa yang bercakap tu? Dari suara macam makngah saja. Matanya menunduk wajah Gina yang sudah merah di dadanya. Tangan kecil itu mencengkam sedikit t-shirt Amri.

Amri mengetap gigi, panas pula hatinya apabila ada orang yang mengata isterinya!

Gina sudah berkerut, kelab? Bila masa dia pergi kelab? Dengan siapa? Jantan lain? Ligat Gina berfikir pernah ke dia pergi kelab dengan lelaki lain?

Seingat dia, dia pernah pergi ke kelab itu pun sebulan lepas. Tapi bersama Amri, tidak pernah lagi dia pergi ke kelab tanpa Amri apatah lagi lelaki lain.

Adakah makngah sekarang ni sedang menabur fitnah?

"Dah berapa lama sayang dengar dorang mengata sayang?" Jelas nada tegas Amri berbisik.

Gina masih menunduk, bibirnya mencebik. Bahu di angkat sedikit, "I don't know," Wajahnya ditunjuk seakan tidak terkesan dengan kata – kata makngah. Walhal dalam hatinya sudah menangis!

"But nahh i don't care, you know... I pernah kena lagi teruk kan?" Gina cuba untuk mengukir senyum.

"But you dah jadi isteri i sekarang ni, and yang mengutuk you sekarang ni family i sendiri," Amri sudah mula naik angin, panas saja dia mendengar cerita buruk mengenai Gina.

"You stay here,"

"Eh wait, you nak pergi mana," Tidak sempat mahu menghalang Amri sudah melangkah masuk ke ruang dapur.

Terus senyap suasana dapur itu.

Amri melangkah selamba, riak tenang di kekal tapi mereka dapat rasa aura panas dari Amri.

Puan Suhaiza diam seperti tiada apa berlaku sambil menyuap agar - agar ke dalam mulutnya. Dia tidak pasti Amri dapat dengar ke tidak apa yang dikatanya tadi.

Amri berdiri selamba dihadapan mereka yang duduk di meja makan. Tangannya mula mencapai gelas, air sirap yang baru di buat Hanim di ambil dan di tuangnya.

Sambil matanya melihat gelasnya diisi, Amri mula membuka mulut.

"Siapa yang bagitahu makngah yang nampak Gina keluar masuk Kelab?" Tenang saja nada suara Amri.

"Mana aku tahu, aku dengar cerita je. Kenapa? Betul ke cerita tu?" Puan Suhaiza mula memasang perangkap.

Amri ketawa kecil, "Benda tak sahih lagi, makngah dah buka mulut jajah cerita pasal isteri saya ye. Tak sampai sehari Gina jadi isteri saya, dah ada orang nak masuk runtuhkan keluarga saya,"

Hanim di hujung meja sudah menahan ketawa melihat wajah kelat makngah. Wajah Nabilah juga merah, dia tahu yang Nabilah suka dengan abangnya.

Huh! Tak malu!

"Tapi saya tak salahkan makngah, sebab betullah tu apa yang makngah cakap. Cuma ada satu ayat tu kurang enak di dengar dan agak tidak betul ya,"

"Gina pergi kelab, betul saya akui. Tapi dia pergi dengan saya. Tidak pernah pula Gina pergi ke kelab dengan lelaki lain selain saya,"

Selamba Amri mengakui akan itu, Puan Sri Nallisa sudah mengeleng kepalanya. Tidak percaya apa yang keluar dari mulut anak lelakinya itu. Tapi tidak pula dia melenting.

Hanim sudah menekup mulut, tiba - tiba dia nampak macam ada cahaya dekat belakang abang dia. Abangnya nampak sangat machoooooo.

"Jadi saya tak tahu lah, siapa yang bagi info dekat makngah tu. Sama ada dia tahu yang Gina pergi kelab dengan saya atau pun dia sengaja putar belitkan cerita."

Amri tersenyum nipis dan matanya memandang ke arah Nabilah yang sudah merah.

"Bukan nak cakap apalah, Gina tu dah jadi isteri saya. Jadi pandai sayalah nak didik isteri saya macam mana. Orang lain tak perlu masuk campur,"

"Betul, Gina seksi. Kalau itu yang jadi ketidakpuashati makngah, tapi satu je makngah kena ingat. Kadang, perempuan yang tutup dari atas ke bawah, perangai mereka lagi luar biasa dari perempuan yang dari atas ke bawah terdedah,"

Amri menyudahkan kata - katanya dan dia melangkah keluar tapi dia sempat mengerlung wajah Nabilah yang merah menahan marah.

💋💋💋

"You look so hot tadi," Gina memuji Amri sambil merangkul tubuh Amri yang makin menindihnya. Dia dengar kata - kata Amri tadi, dan dia suka apabila Amri melindungi dirinya seperti itu. Seperti dirinya dihargai dan disayangi.

Jari Amri mula meraba tubuh Gina, "Really?" Tangannya menyeluk masuk dari bawah baju Gina dan naik menyentuh buah dada Gina yang masih berbalut.

"Ya, and it make me want you more and more," Bisik Gina dan terus dia menarik wajah Amri.

Bibirnya melumat bibir Amri dalam. Dihisap bibir bawah itu sesekali digigitnya. Deruan nafas Amri yang memberat makin buat nafsu Gina mengila.

Ciuman dilepaskan, "Gosh, i miss you so much," Desah Amri perlahan, pantas saja dia membuka t - shirt yang dipakai serta seluarnya dan meninggalkan boxernya.

Gina mengigit bibir melihat tubuh Amri yang terdedah. Sudahlah suasana bilik ini masih terang.

Amri kembali menunduk dan mengucup dalam bibir Gina. Pipi Gina di cengkam dan dia makin mendalamkan ciuman mereka.

Tangan Gina mula meneroka tubuh Amri lebih dalam lahi. Perlahan - lahan tangannya turun menyelit masuk ke dalam boxer Amri. Lembut saja tangannya menyapa benda yang hangat, tegang, besar dan berurat itu.

Amri makin tidak tahan, dia betul - betul rindu dengan sentuhan Gina.




💋💋💋

Ops scene first night mereka dirahsiakan😝

Jadi amacam?

I tak buat detail sangat pasal wedding mereka berdua.

Tapi, hey at least dah kahwin!

💋💋💋

Continue Reading

You'll Also Like

364K 1.1K 3
Enjoy the storyy Tengku Edyran Eskandar - Sarkastik , Bengis tiada siapa boleh lawan arahannya , dia dibesarkan dengan penuh cabaran , apabila dia su...
375K 13.6K 80
1𝓼𝓽 𝓼𝓽𝓸𝓻𝔂 𝓫𝔂 𝓯𝓵𝓸𝓵𝓮𝓼𝔂𝓪 𝐀𝐋𝐄𝐄𝐒𝐀 𝐙𝐔𝐋𝐀𝐈𝐊𝐇𝐀 Mempunyai masa silam yang teruk. Dia seumpama iblis bertopengkan malaikat. Namu...
284K 13.6K 61
(Cerita pertama yang mengandungi banyak KESALAHAN) Tengku Ghibran Adrean X Haura Ameena Konflik tk berat,story jenis yang chill Tengku Ghibran Adrean...
53.2K 5.3K 27
Qaleef Akhtar x Aireen Qaisara To be honest, cikbunga tak fikir lagi sinopsis dia. Tunggu separuh cerita baru cikbunga up sinopsis dia okay! Sekarang...