GAMER ✓ - PREVIEW -

_hyun_yunzz

585K 36.2K 4.8K

DAH DIBUKUKAN. SEBARANG PENIRUAN JALAN CERITA DAN UNSUR2 UNIK DLM CRITA YG DITIRU AKAN DIAMBIL TINDAKAN. Kemu... Еще

Character.
G1
G2
G3
G4
G5
G6
G7
G8
Gamers Character (in Game)
G9
G10
G11
G12
G13
G14
G15
G16
G17
Mysterious Character.(Who is He?)
whose your fav cpl?
G18
G19
G20
G21
G22
G23
G24
Let's meet Our Ceo
G25
ALL THE CHARACTERS
G26
G27
G28
G29
G30
G31
G32
G33
G34
Whose your fav cpl (#2)
G35
G36
G37
G38
G39
G40
G41
G42
G43
G44
G45
G46
G47
Kevin Or Luke?
G48
G49
G50
G51
G52
G53
G54
G55
G56
G57
G58
G59
G60
G61
G62
G63
G64
Apa nama group Eden?
G66
G67
G68
WHOSE YOUR FAV GAMER?!
G69
G70 (LAST CHAPTER)
Chapter tambahan? OVA
GAMER 2?!!
Special Chapter: GRADUATION DAY
Luke Add+ special Chapter
Q&A Gamer 2
Gamer 2 published.
Special Chapter : (Kevin Birthday)
Photographic Memory
HAPPY 10K !!
dah published!
Gamer Dibukukan?!
Confirmed!
Novel GAMER
Harga Novel Gamer
apa yang dpt dlm novel Gamer?
Cover confirm
Buku Otw
Harga Buku Gamer
How to Order
Group Ws utk pembeli novel Gamer
YEY DAH SMPAI
Open Pre-Order
Special Chapter |Kisah sebenar
Good News
APHONIC DITERBITKAN!
GAMER: TITLELESS
GAMER: TITLELESS (#t2)
Gamer: T (Part 1)
Gamer: T (Part 2)
Gamer: T (Part 3)
GAMER OLD VER. (REPRINT)

G65

4.8K 346 91
_hyun_yunzz

5 pagi,

Eden memandang semua kereta para vvip students mula pergi satu persatu daripada Academy itu melalui tingkat apartmentnya. Mereka sudah pun mulai berangkat ke airport untuk menuju ke negara United Kingdom dimana tempat perlawanan dijalankan.

Eden menyarungkan hoodie dan masknya kemudian barulah dia keluar daripada biliknya sambil menarik beg bagasi . Leondre yang daripada tadi menunggunya di luar, memandang ke arah Eden yang sedang mengunci pintu biliknya.

"Diorang dua tunggu kat Fountain" ujar Leondre. Eden yang selesai mengunci pintunya itu hanya mengganguk faham lalu mereka berdua berjalan menuju ke arah lift.

Setelah tiba di tingkat bawah,
Kelihatan suasana di dalam bangunan Academy mula dikosongi kerana para pelajar yang lain sudahpun berads di UK untuk menyokong mereka semua. Hanya mereka yang akan bertanding sahaja baru berangkat pada hari ini.

Sehingga hari ini, ahli kumpulan Eden masih menjadi tanda tanya kepada semua. Siapakah yang Eden ambil sebagaj team? Itu yang mereka masih belum jumpa sebarang bukti.

Eden dan Leondre menghampiri dua lelaki ber mask hitam yang sedang duduk di hadapan Fountain.

"Ok jom" ujar Bunny lalu mereka berempat menaiki sebuah kereta hitam mewah yang akan membawa mereka ke airport.

_____________________________
United Kingdom,

Para Gamers dari seluruh pelusuk negara mula berpusu-pusu membeli tiket untuk menonton perlawanan live pada hari itu. Stadium e-sport itu mula dipenuhi ramai para peminat Gamers sehingga jalan untuk ke stadium itu Jem dengan begitu teruk sekali.


Semua pasukan pro-gamers sudahpun mula tiba satu demi satu dan masing-masing sedang menukar pakaian kumpulan mereka di bilik persalinan.

Eden dan teamnya yang baru tiba sempat itu, memasuki dalam stadium dan menuju ke tempat bilik menunggu bagi pasukan mereka.
Nama group mereka ialah:

The Tyrants

Yg bermaksud : crossing this team would be a bad idea.

(Idea by: ainzira and qurratuBTS )

-thank u (。♡‿♡。)

Mereka kemudiannya memasuki bilik menunggu itu lalu mula meletakkan barang masing-masing . Eden memandang ke arah Dirinya di hadapan cermin lalu mula mengikat rambutnya.Sekali lagi dia telah mengubah warna rambutnya setiap kali pertandingan besar-besaran berlangsung.

Rambutnya diikat bun. 3 lagi manusia itu sudahpun mula menukar pakaian Gamer mereka membuatkan Eden terus keluar daripada bilik itu. Danger Danger!.

Eden menuju ke bilik persalinan wanita lalu dia menukar pakaian Gamer yang ditempah mereka. Mula-mula menyarungkan Jersi kemudian barulah dia menyarungkan Jacket Gamer yang tertulis AXEL di belakangnya.


Setelah berpuas hati, dia terus menuju ke arah bilik menunggu semula dan kelihatan semua ahli kumpulannya sudahpun lengkap berpakaian sepertinya. Wahhhh semua kelihatan begitu segak sekali membuatkan Eden terasa kagum melihat mereka.

"Smart do korang"ujar Eden . Leondre yang sedang membetulkan rambutnya hanya tersenyum mendengar pujian daripada captain mereka itu.

"Kau pun smart juga" ujar Bunny. Eden hanya tergelak kecil. Bunny membersihkan spek matanya dengan kain bersih lalu melihat-lihat seketika jika ada habuk yang tertinggal.

Entah kenapa suasana di antara mereka seperti relax sahaja. Ibarat tiada apa yang bakal terjadi. Apakah mungkin sebab mereka terlampau banyak berlatih sehingga tidak merasa nervous langsung pada hari ini? Eden sendiri tidak faham.

Eden mengambil tempat di atas salah satu bangku di bilik menunggu itu lalu mula membaca message yang tiba di inboxnya.

Kelihatan Butchers sedang sibuk berbual mengenai perlawanan pasukan Luke yang pertama sebentar lagi. Ye, perlawanan pasukan Luke melawan sebuah pasukan luar yang agak kuat juga, itu membuatkan semua mula tertunggu-tunggu dengan perlawanan itu.
Sebentar lagi merupakan acara permulaan iaitu memperkenalkan setiap kumpulan pro-gamers yang bakal bertanding pada hari itu.

Suuin yang sedang memerhati senarai nama kumpulan hanya mengukirkan senyumannya lalu memandang ke arah Eden. "Kau seorang je perempuan yang wujud dalam pertandingan ni.. gila lah" ujar Suuin. Eden memandang ke arah Suuin dan hanya tersenyum.

"Captain pula tu.. perh" ujar Leondre lagi. Eden hanya tersenyum malu. Aduhh diorang ni nak puji-puji pulak. "Dahla nya.." balas Eden dan mereka hanya tergelak mendengar jawapan gadis itu.

Setiap kumpulan disediakan bilik menunggu masing-masing. Jadi kerana itu mereka semua masih belum tahu siapa ahli kumpulan Eden, tidak seperti World Championship di German dulu. Dulu mereka gabungkan semua players di dalam satu bilik waiting room, sekarang semuanya sudah berubah.

Ada beratus penyertaan ahli pro-gamer dan 1000 Gamers biasa yang dipilih daripada setiap negara, iaitu satu negara hanya 10 orang sahaja gamers biasa dapat menyertai pertandingan itu. Peserta wakil daripada Jepun yang dipilih oleh Butchers ketika Event dahulu, turut ada di sini sebagai wakil daripada Japan.

Tv di hadapan dilihat. Kelihatan acara permulaan sudah dimulai dan para pro-gamers menunggu giliran nama kumpulan masing-masing dipanggil.

Group pertama yang diperkenalkan ialah group Zayne,Kevin,Jax dan Asahi dan mendapat sorakan orang ramai kerana group itu sangat dikenali. Iaitu BlackShark.
Baju mereka bertemakan warna Blue Black dan merah sama seperti konsep BlackShark.

Eden hanya tersenyum memerhati group itu yang sedang menaiki pentas sambil melambai ke arah peminat mereka. Siaran langsung di Gamer Arena Stadium pada malam itu menjadi trending seluruh dunia. Semua sedang melihat secara live di tv masing-masing dan juga berpuluh ribuan manusia membanjiri stadium itu.

Camera menunjukkan begitu banyak nama Pro-Gamers di Banner-banner yang dibawa para peminat. Jelas sekali nama AXEL berada di mana-mana. Begitu juga dengan nama White_Fury. And Of Course Hydra juga menjadi salah seorang Pro-Gamers yang terkenal .

"Woww ramainya peminat kau Eden.." tegur Leondre. Eden hanya tersenyum . "Elehh kau pun ramai, tengok tu banner nama kau Phantom7" ujar Eden.

Bunny dan Suuin hanya tergelak. "Kiteorang je yang tak ramai fans sekarang ni" ujar Bunny.

"Kan kan" balas Suuin yang bersetuju dengan hal itu.

"Jap lagi ramai lah" jawab Eden selamba. Mereka kemudiannya hanya tergelak serentak dan menyambung melihat live itu. Satu demi satu group yang diperkenalkan oleh pengacara itu dan nama mereka tertera di skrin besar di stadium itu.

Sedang mereka berbual beberapa perkara penting sebelum acara permulaan bermula, seorang staff mengetuk pintu bilik menunggu mereka lalu Leondre membukanya.

"Dah boleh ke Pentas" ujar Staff itu .

Mereka berempat mengganguk faham lalu masing-masing mula melangkah ke luar bilik itu dan menuju ke back stage.

"Dann tibalah masanya memperkenalkan pasukan yang ditunggu-tunggu oleh semua , pasukan yang sehingga kini masih menjadi tanda tanya!!!!..."

Stadium mula kecoh dan bising setelah mendengar pengunguman pemgacara itu untuk mengumumkan kumpulan yang seterusnya. Semua para pro-gamers melihat ke arah tempat laluan pasukan yang bakal keluar tidak lama lagi dengan penuh debaran.
Mereka tidak tahu siapa ahli kumpulan gadis itu, kenapa gadis itu tidak mahu memberitahu mereka selama ini mengenai ahli kumpulannya..

"Siapa do dia ambil.." ujar Kevin . Asahi hanya mengangkat bahu. Dia juga risau sebenarnya. Sekali keluar yang kuat nak mampud macam mana?!

"Luke, takkan gf kau tak bagitahu kau kot?" Soal Shawn lalu mengerling ke arah Luke yang berdiri di sebelahnya di atas pentas itu.

"Manalah aku tahu, .. dia yang taknak share dengan aku" ujar Luke.

"DIPERSILAKAAANNNNN PASUKAN YANG DIKETUAI OLEH.. SIAPA JE YANG TAK KENAL DIA, THE FIRST GIRL PRO-GAMER IAITU AXELLL......."

Stadium mulai bingit dengan jeritan semua para peminat Axel apabila mendengar namanya disebut.

"WELCOMEEEEEEE  THE TYRANTS  ...!!!!!!!"

Eden dan groupnya berjalan bersama apabila pintu gerbang besar itu terbuka secara automatik dan semua pro-gamers terkejut apabila melihat nama ahli-ahli pasukannya yang disiarkan di Skrin besar di stadium itu. Dan turut Camera merakamkan setiap wajah ahli pasukan mereka.

Terdiam terus Kevin dibuatnya apabila terlihat 2 wajah yang dikenali mereka itu.

"WOAHHHHH GILAAAAA BUNNY DENGAN WAFFER DOOOOO!!!!!!!"

"WEHHH BUNNY TU SIOT!!!!!"

"BAPAKKKLAHHHHH DIAAAA!!!"

Satu stadium terkejut dengan kehadiran Bunny dan Waffer sebagai ahli dalam kumpulan yang diketuai oleh Eden itu.

"Gashh... Mana dia jumpa dua manusia tu..." Shawn menutup mulutnya tanda tidak percaya apa yang dilihatnya.

"Bunny tu weh.. mati aku" ujar salah seorang pro-Gamer.

"GILA GROUP NI, SEMUA KILLER" ujar salah seorang pro-gamer. Kekecohan di stadium itu masih belum reda. Eden dan kumpulannya selamba menuju ke atas pentas dan mengambil barisan mereka dengan wajah selamba.

"Damn..patutlah dia rahsiakan sangat..." Ujar Luke lalu mengerling ke arah Eden punya group yang berdiri berhadapan dengan groupnya.

Semua pro-gamers begitu terkejut dengan kedatangan Waffer dan Bunny iaitu antara Lagend dalam Gamer yang mencipta pelbagai rekod. Ahli yang paling rare untuk mereka temui akhirnya berada di pentas itu sebagai pihak lawan mereka.

"She really get a good teammates do.." ujar Asahi yang mengerling ke arah Kevin yang sudah berubah wajahnya apabila mengetahui Bunny merupakan salah satu ahli pasukan Eden. Bunny, siapa je tak kenal,... The King Of Sniper..

Eden hanya tersenyum.
"Let's show them, what we have"

To be continue...

__________
Thanks sbb bagi idea nama group yg mnarik2.

Tq again (◍•ᴗ•◍)❤.

Продолжить чтение

Вам также понравится

43.8K 6.6K 29
FANTASY. Satu dunia impian fantasi dalam pemikiran dan wujud dalam khayalan pembaca yang bergelut di dalam dunia novel . Bukan itu sahaja, namun leb...
229K 12.7K 44
Hi surprise suka tak hadiah dari aku?! Haha kelmarin kau mandikan aku. Harini aku mandikan kau. Kau nak tahu tak tu air apa. Haha tu air longkang. An...
414K 63.8K 200
(Ini season 1 dan 2) Aku dihukum mati tetapi aku telah kembali semula ke 8 tahun lalu. Membunuh keluarga diraja memang satu kesalahan yang besar dan...
GAMER 2 ✓ HyunYoung Panda

Приключения

138K 11.6K 38
Gamers. I wish to be one of them. And I want to meet her. Quinn Eden. Semoga kita akan berjumpa. (all the characters and Photos belong to their owne...