π₯𝐨𝐲𝐚π₯ : 𝐭𝐑𝐞 𝐨𝐧𝐞 ↫...

By jynmarkeu

480 54 13

[ 2020 ] COMPLETE COLLAB FANFIC WITH KHALIXA " 𝑂𝑛𝑙𝑦 π‘™π‘œπ‘¦π‘Žπ‘™ , π‘€π‘–π‘‘β„Ž π‘œπ‘›π‘’ . " - π½π‘’π‘œπ‘› 𝐽𝑒𝑛𝑔�... More

i n t r o | l o y a l
loyal | 1
loyal | 2
loyal | 4
loyal | 5

loyal | 3

62 9 4
By jynmarkeu

Baru sahaja aku beredar dari kedai makan bersama Baekhyun , ada sebuah kereta mercedez benz berhampiran dengan kami . Pada mulanya aku hanya memandang sekali dua , dan makin lama makin aku tertarik pada kereta itu .

“ kau tengok apa ?” soal Baekhyun sambil memandang pelik ke arah Minhwa yang asyik mengendap gendap lelaki yang turun dari kereta hitam itu .

familiar , do . ” Baekhyun mengecilkan mata nya , biar kelihatan jelas . Muka nya berubah reaksi .

“ Kajja , Minhwa .” ajak nya seperti tergesa gesa . Tangan milik gadis itu dicapai cepat memasuki perut kereta .

Belum sempat berkata apa apa , Baekhyun sudah memandu ke tempat lain . Minhwa memegang bahu Baekhyun dengan kuat .

“ kau apahal ni ! ”

“ kau dalam bahaya ! Minhwa dengar cakap aku kali ni .” Baekhyun terpaksa bercakap keras terhadap Minhwa , demi keselamatannya terjaga .

“ D-dia siapa ?”

“ perlu kau tahu ?” kali ni jawapan Baekhyun membuatkan Minhwa tersentak , juga terdiam . Hatinya sakit , bila Baekhyun berbuat demikian .

Biasanya , Baekhyun akan cerita pada nya tanpa menyorokkan apa apa pada Minhwa , kali ni memang amat ketara . Dia sorokkan sesuatu .

++

Jungkook hanya memerhati gerak geri kereta tadi . Dia hanya mengangkat bahu nya , tanda tidak kesah . Dia sendiri tidak tahu itu pihak agent yang sudah memasuki pejabat nya .

“ bagi saya latte kurang gula .” pesan Jungkook pada perempuan yang menjaga kaunter itu .

“ tapi encik --- ”

“ di sini tiada istilah kurang gula , maksud saya memang kopi di sini memang khas brew dan rasa nya sama seperti dalam tin kopi yang dijual di 7E ” tanpa banyak berleter Jungkook hanya mengeluarkan duitnya . Secawan kopi latte di beri pada Jungkook .

Dia keluar dari kedai , dan memasuki kereta . Dia menghirup air latte itu .

“ sedap , pahal la aku mintak kurang gula --- kalau kurang confirm aku tak minum .” dia mengomel seorang diri .

Dia berfikir sejenak ,

Siapa Baekhyun , apa kaitan pada ketua terasnya ? kalau betul la Baekhyun itu hanya pembantu , kenapa batang hidung dia pun aku tak nampak dekat rumah ketua teras ?

Terus di tolak gear kereta , dan pandu balik ke tempatnya .

++

Baekhyun memandang laut yang berombak ombak itu . Minhwa tak lepas memandang Baekhyun yang masih termenung dari tadi tanpa mengeluarkan kata kata dari mulutnya .

“ tak nak bagitahu aku ? kalau tak nak aku boleh beredar dari sini .” lantas Minhwa bangun . Tangannya ditarik oleh Baekhyun yang masih memandang hadapan .

“ aku risaukan kau .”

“ risau konon , kalau kau risau kau bagitahu aku la ! ”

“ Dia mafia , dia bawah papa kau punya gang . Takkan tak faham lagi ? kau kerja bawah aku ! Aku agent , bukannya mafia !” cetus api kemarahan Baekhyun membuak buak .

“ aku dengar .. ”

“ papa kau perlukan file itu untuk cukupkan bukti yang ..”

“ dia ada perancangan untuk bunuh mama kau ..”

Minhwa memandang tajam ke arah Baekhyun . Mata Baekhyun tak lepas memandang anak mata milik Minhwa .

“ pu-as hati kau ? papa kau yang suruh lelaki tu bunuh mama kau ” Baekhyun bangun dan lantas beredar mencari ketenangan dalam dirinya .

Minhwa hanya menunduk , mata nya mula berair .

Dia tak sangka , betapa kejamnya papa dia . Sehinggakan , dia sendiri tidak sedar yang dia sudah dipergunakan .

“ B-baekhyun !” terus Minhwa memeluk tubuh Baekhyun dari belakang . Dia menangis , Baekhyun hanya mampu berdiam diri .

Minhwa , kalau la kau tahu yang aku suka kan kau dari dulu lagi ..”

++

next chap loyal 4

Continue Reading

You'll Also Like

7.4K 396 32
Karya pertamaku, maaf jika kurang ekspektasi kalian. Becky seorang gadis introvert yang mula berjumpa dengan Freen yang mulanya bersahabat sehingga m...
43.4K 2.4K 46
Selepas kejadian Galaxy Cosmos, Bbb dan kawan2 nya diberi misi baru. Tetapi, semasa menjalankan misi Bbb tiba2 hilang selepas suatu kejadian tak didu...
352K 26.2K 80
Sebelum menyertai TAPOPS,BoBoiBoy merupakan salah seorang daripada ejen muda MATA dan merupakan ejen muda paling hebat dalam MATA kerana dia mampu me...
408K 18.7K 47
Zawana ialah gadis berumur 22 tahun. Cubalah teka. Dia tersuka dekat abang kawan dia, Akmal. Akmal ni pulak abang sulong daripada 3 orang adik beradi...