DOCTOR INTROVERT [C]

By by_asmirose

413K 26.9K 740

(๐š๐™พ๐™ผ๐™ฐ๐™ฝ๐™ฒ๐™ด ๐™ท๐™พ๐š๐š๐™พ๐š) ~๐‘บ๐’†๐’‹๐’‚๐’–๐’‰ ๐’Ž๐’‚๐’๐’‚๐’Œ๐’‚๐’‰ ๐’Œ๐’‚๐’– ๐’”๐’‚๐’๐’ˆ๐’ˆ๐’–๐’‘ ๐’ƒ๐’†๐’“๐’Œ๐’๐’“๐’ƒ๐’‚๐’?~ Dia han... More

WELCOME
PROLOG
Bab 1
Bab 2
Bab 3
Bab 4
Bab 5
Bab 6
Bab 7
Bab 8
Bab 9
Bab 10
Bab 11
Bab 12
Bab 13
Bab 14
Bab 15
Bab 16
Bab 17
Bab 18
Bab 19
Bab 20
๐Ÿ’‹ TEASER๐Ÿ’‹
Bab 21
Bab 22
Bab 23
Bab 24
Bab 25
Bab 26
Bab 27
Bab 28
Bab 29
Bab 30
Bab 31
Bab 32
Bab 33
Bab 34
Bab 35
Bab 36
Bab 37
Bab 38
Bab 39
Bab 40
Bab 41
Bab 42
Bab 43
Bab 44
Bab 45
Bab 46
Bab 47
KATA II AKHIR DARI PENULIS.
NEW STORY PUBLISHED

EPILOG

13.4K 637 33
By by_asmirose

"YOU almost get it Haura."

Berhabis baik aku menarik tali pancing yang sudah pun menangkap ikan besar.Disebabkan ikannya terlalu besar,sampai aku tak larat nak tarik seorang diri. Wijdan akhirnya turut membantuku.

"What?!"

Tapi aku hampa apabila ikan itu terlepas dari tali pancing. Terus aku terduduk geram di atas tanah. Wijdan pula sibuk ketawakan aku.

"Hei,tak payahlah nak sedih-sedih.Tu namanya bukan rezeki.Dah lah. Jom berkemas."

"Tapi nak pergi mana?Ikan tak dapat pancing lagi."

Wijdan terus kucup pipi aku.Aku mencebik.

"Tapi abang dah pancing hati Haura."

Senyum manis aku apabila di cakap macam tu.Lantas aku merangkul lengannya.Fishing rod kami kembalikan kepada tukang sewa. Teringatkan satu hal penting,aku terus senyum lebar.

"Ha, kenapa senyum-senyum ni?"

Wijdan menarik aku berjalan di sepanjang pesisiran pantai ini.Angin mula menyapa wajah kami.

"Haura rasa nak makan ais-krimlah.Kita pergi beli ais-krim kat sana.Jom!"

Sambil berlari-lari anak aku membawanya ke sebuah van yang menjual ais-krim.Laju sahaja aku memesan chocolate mint buat kami berdua sebab aku dengan Wijdan ni sama selera.

Sekali lagi aku tersenyum memandang Wijdan di sebelah.Sebab pelik dengan aku,dia terus cerlungkan matanya.

"Haura,dari tadi abang asyik nampak Haura senyum aje.Kenapa ni?"

Jemari Wijdan aku paut.Lantas aku menariknya menuju ke kawasan homestay kami.Kelihatan ramai pelancong yang memenuhi kawasan ini. Melihatkan mereka yang datang bersama keluarga,aku terus tersenyum mengingatkan orang kat rumah.

Sejak beberapa bulan ni aku dah dapat menyesuaikan diri dengan kucing-kucing kat rumah Wijdan.Samara juga sudah beberapa bulan sedar dari komanya.Dia dah mulai mengusahakan kerjayanya semula tanpa menaruh perasaan lagi kepada Wijdan.Hal pendampingnya pulak sudah selesai.Ada satu Tok imam ni dah halau benda tu dalam hutan.

"Abang,nanti masa majlis nikah Wiyah nanti,Haura nak belikan dia hadiah dari sinilah.Nanti kita singgah beli souvenir ya?"

Wijdan tersenyum lalu mengangguk.

Pasal Wiyah pulak,dia dah nak nikah.Rupanya pilihan hatinya ialah Abang Hanif.Tak sangka betul yang dia akan kahwin dengan abang aku tak lama lagi.Selama ini aku ingatkan abang aku tu tak berkenan dengan Wiyah.Rupanya,dah lama dia dan Wiyah mengamalkan cinta yang ada halal gap.Ceh!

Tapi belum sempat lagi kami memasuki ruang homestay,Wijdan dah pandang aku dengan riak tak puas hati.

"Haura ada sembunyikan apa-apa ke dari abang ni?Dari tadi asyik senyum aje."

Kedua-dua tangan Wijdan aku genggam.Aku tersenyum lagi.

"Selamat hari lahir abang yang ke 28 tahun.Moga umur abang berpanjang sepanjang cinta abang kat Haura."

Kelu Wijdan bila aku wish dia tadi.Ya,nampak sangat yang dia tak ingat pun hari lahir dia.Selepas beberapa saat,barulah Wijdan tergelak kecil.Pipiku dicubitnya lembut.

"Thank you sayang.Tak sangka pulak yang Haura akan ingat hari lahir abang."

Aku bagi dia senyum yang paling manis sekali.

"Dah lah,jom kita balik homestay.Haura nak masak yang special-special buat abang okey?"

"Oh,so that's my present for my birthday?"

Aku mengangguk.

Baru sahaja hendak menyambung kata-kata,tiba-tiba bunyi tawa kanak-kanak menyapa telinga kami.Lantas aku memandang seorang budak perempuan yang didukung oleh ayahnya dari belakang.Budak itu kelihatan gembira sekali dalam dukungan ayahnya.

"Come.Naik belakang abang sekarang."bisik Wijdan ditelingaku.Aku terbeliak kecil apabila dia sudah mula merendahkan tubuhnya agar aku boleh naik.

"Err..Tak apa ke?Abang tak malu?"

"Buat apa nak malu sayang?Kita dah nak sampai homestay dah pun. Dah,jomlah."

Melihatkan sahaja senyuman suamiku yang menampakkan giginya itu, aku terus tergelak riang.Lantas aku naik di belakangnya dan dia perlahan-perlahan mendukungku.Lehernya aku paut kemas.Aku meletakkan daguku di atas bahunya dan pipi kami bersentuhan.

"Ready?"

"Hmm."

Sempat lagi aku kucup pipinya sebelum dia melangkah membawaku ke arah homestay kami.

"Abang."

"Hmm?"

"Abang tahu tak abanglah anugerah terindah buat Haura. Walaupun dulunya abang kata abang liar,tapi sekarang abanglah yang ingatkan Haura untuk solat dan buat perkara yang baik.Abang selalu ingatkan Haura hadis Nabi Muhammad SAW dan teman Haura mengaji."

Tiba-tiba sahaja air mataku mengalir tanpa disedari Wijdan.Dia hanya diam tapi aku tahu dia mendengar.Dia memang seorang pendengar yang baik.

Dagu aku tekan di bahunya. "Abang selalu lindungi Haura dengan sebaik yang mungkin.Abang sanggup cederakan diri abang untuk Haura even abang tahu yang perkara tu mungkin sangat menyakitkan.Abang layan Haura dengan sebaiknya.Kalau Nabi Muhammad boleh kata yang kesenangan di dunianya terdapat pada wanita dan minyak wangi,maka kesenangan Haura terdapat pada abang."

"Haura buat abang terharu sayang.Ni sebab nak bodek ke apa ni?"

Aku gelak lalu menggeleng perlahan.

"Taklah.I'm just want to give you a present."

"What present?"

Aku masib berada dalam dukungannya walaupun kami dah masuk dalam homestay.

"Dah tiba masanya Haura bagi label 'papa' kepada abang."

Kaku tubuh Wijdan saat kami berada di ruang tamu. Aku kemaskan lagi tanganku di lehernya.Wijdan memandangku di bahunya.Dia nampak tergamam.

Terus aku kucup bibirnya lama sebelum air mata mengalir lagi.

"I'm pregnant.Dah dua bulan Haura sembunyi dari abang sebab nak tunggu masa yang sesuai untuk bagi tahu kat abang."

"Haura.."

Dia nampak tak sangka dengan kata-kataku.Tubuhku diturunkan dari belakangnya sebelum dia merangkul tubuhku dari belakang.Erat tangannya melingkari pinggangku.Mata kami bertaut lama sebelum dia tersenyum manis sampai nampak gigi.

"Thank you sayang for giving me a priceless present."

"Jangan kat saya abang,tapi kat Allah."

Dia mengangguk setuju lalu mengucup ubun-ubunku.

"Thanks Allah. Allah dah bagi abang banyak sangat.Dia bagi abang isteri yang baik dan sekarang abang akan jadi papa pula."

"Dan Haura akan jadi mama."bisikku.

Dia tersenyum seksi.Dikucupnya bibirku lama.Terasa pinggangku dirangkulnya erat dan itu sudah membuatkanku tenang.Meremang sedikit bulu romaku saat ada perempuan rambut menggerbang melalui ruang tamu.Kacau daun aje!

"Dah lah,jom kita masuk dapur.Haura nak masak seafoodlah malam ni. Kita buat candle light dinner nak?"

"Of course nak.Mari abang tolong hantarkan."

Tergelak aku apabila tubuhku dicempungnya menuju ke dapur padahal dapur tu tak jauh pun!

"Abang nak cakap sesuatu."

Aku pandang dia sambil membasuh tangan di sinki.Lelaki itu sudah pun menyandarkan tubuhnya di sinki sebelah aku.Dia kenyit mata.Aku tahan gelak.

"I love you ,sugar."

"Apa lagi?"

"That all."

Aku muncungkan bibir.Laju sahaja pipiku itu dicubitnya.Aku mengaduh sakit tapi sebenarnya dalam hati suka.Kalau dulu,aku amat menggemari lelaki yang suka bersosial.Tapi sejak kenal Wijdan,aku dah cap Dr Introvert sebagai kegemaranku.

Walaupun pendiam,tapi dia akan banyak cakap dengan orang yang penting baginya.By the way,orang kata, diam-diam,ubi berisi.





TAMAT

Continue Reading

You'll Also Like

320K 11.1K 51
โŒDILARANG SAMA SEKALI DARI MENIRU CERITA INI. โ—CERITA INI 100% DIKERAH DARI OTAK SAYA. "kau ni kerek ah, ada hati nak kawan dengan aku! Kau cerminl...
1.2M 43.5K 120
{COMPLETE} Hidup gadis yang bernama Nasuha Cassandra berubah dengan sekelip mata setelah dia disahkan hamil. Namun dia langsung tidak pernah disentuh...
534K 25.5K 75
"Yang disangka racun rupanya hanya la sekadar penawar" "Selamat datang, adik tiriku." - Tuanku Daeen Mateen Nakal, bebal, miang. Itu yang dapat Bunga...
885K 35.8K 98
Pertemuan yang tidak disengajakan antara Damian dan Kaisara telah merubah hidup mereka berdua. "Do i look like a murderer to you?" Soal Damian. "To...