TANIA

By divalescious

4.8K 353 8

Alert !!! Cerita ini hanyalah rekaan semata-mata. Tiada kaitan antara yang hidup ataupun yang telah meninggal... More

TANIA 1
TANIA 2
TANIA 3
TANIA 4
TANIA 5
TANIA 6
TANIA 7
TANIA 8
TANIA 9
TANIA 10
TANIA 11
TANIA 12
TANIA 13
TANIA 14
TANIA 15
TANIA 16
TANIA 17
TANIA 18
TANIA 19
TANIA 20
TANIA 21
TANIA 22
TANIA 23
TANIA 24
TANIA 25
TANIA 26
TANIA 27
TANIA 28
TANIA 29
TANIA 30
TANIA 31
TANIA 32
TANIA 33
TANIA 34
TANIA 35
TANIA 36
TANIA 37
TANIA 38
TANIA 39
TANIA 40
TANIA 41
TANIA 42
TANIA 43
TANIA 44
TANIA 45
TANIA 46
TANIA 47
TANIA 48
TANIA 49
TANIA 50
The New Chapter In Life
TANIA 51
TANIA 52
TANIA 53
TANIA 54
TANIA 56
TANIA 57
TANIA 58
TANIA 59
TANIA 60
TANIA 61
TANIA 62
TANIA 63

TANIA 55

55 5 0
By divalescious

EPISODE 55

Tik tik tik..

Darah mula menitik menuruni jari-jemari Tania.
Ketiga-tiga mereka telahpun  sampai di istana menggunakan kuasa magis  teleportasi Felix.

Suasana isi Istana yang tadinya riuh rendah dengan kehadiran para  tetamu yang memenuhi Istana tiba -tiba menjadi sunyi sepi saat melihat kehadiran mereka.

Buk... Tiba-tiba Lucy jatuh pengsan.

" What are you looking at ?! Bring her in !!", Suara lantang Tania  bergema  memenuhi ruang Istana.

Felix tanpa banyak soal segera mendukung Lucy dan berlalu pergi.

Tania membuka  kemeja putihnya yang dibasahi darah  lalu mengelap sisa darah yang melekat pada tangannya.

Dua orang pekerja istana mula merapatinya.

" Clean this mess," arahnya ringkas kepada mereka. Kedua-dua mereka hanya mengangguk faham dan tunduk hormat kepadanya. Tania menyerahkan kemeja kotornya untuk dicuci.

Ringtone telefon bimbitnya mula berdering.

*Tania caller ringtones 😂 hehe*

Tania mengeluarkan telefon bimbit dari poketnya. Matanya membulat melihat nama pemanggil pada skrin telefonnya. Tania mula gelabah, cuba  merangka alasan yang sesuai di mindanya. Tania mengeluh berat lalu menjawab panggilan tersebut.

" Hello.. sayang kat mana ni ? Kenapa keluar tak bagitahu abang, " Tania menggigit bibirnya, cuak apabila  disoal suaminya. Tania memandang ke arah tetamu yang kehairanan melihatnya. Tania menggaru belakang kepalanya yang tidak gatal. Dahinya mula berkerut. Dia mula memicit-micit dahinya mencari alasan yang sesuai.

"Hello, sayang dengar tak ni?," Soal Shizuma lagi, sabar menanti jawapan Tania walaupun dia telah syak isterinya telah pergi ke Istana Galaksi kerajaan Bima Sakti secara senyap-senyap tanpa memberitahunya.

" My queen , all already... ." Tania pantas menutup mulut pekerja itu menggunakan telapak tangannya. Jari telunjuknya  diletakkan pada mulut pekerja itu sebagai tanda isyarat senyap. Pekerja itu hanya mengangguk. Tania berpaling kepada para tetamu pula sambil memberi isyarat senyap dengan meletakkan jari telunjuk pada mulutnya.

" Tania Kim. Neol odiya ?!," Soalnya tegas, tiba-tiba berbahasa Korea.

Tania mengeluh berat.

" I'm.. I'm at ..my palace. " Jawab Tania perlahan.

"What ?! Do you know how dangerous  it is to be there ?!! , and you are going there without telling me?! ," Marah Shizuma. Tania menjarakkan telefon dari telinganya. Suara lantang Shizuma mula bergema pada corong telefon bimbitnya.

"I'm really sorry.. sorry for not telling you. But I have some business to do here. I will not be back home for several days. Can you please tell my homeroom teacher that I will be absent for this few days," kata Tania serba salah.

" Yah !! Tania Kim.. right now the problem is your safety. "  Marah Shizuma.

" Dont worry too much, Leo and Taehyung is here too, I can protect myself. Don't worry too much dear." kata Tania cuba menenangkan suaminya.

" Tania  Kim, right now you have more enemy out there, more than your loyal servant and your own people. To make it clear for you, your people and your servant right now are not trusting you, someone like you, like us ,the demon."  Shizuma meluahkan kebimbangannya.

Tania mendiamkan diri seketika sambil memejamkan matanya.

" I know. So dont worry.. " Jawab Tania tenang.

" Sayang..,"

" I will solve the thing here first.. I'll be back soon." Jawab Tania lalu menamatkan panggilan telefonnya.

" Maaf, aku masih belum bisa jadi isteri terbaik. Sebab tu aku buat  perjanjian sejak dari awal lagi. Aku tak nak bagi harapan sangat, aku takut dia akan terluka. Aku perlu melaksanakan tanggungjawabku sebagai seorang Permaisuri terlebih dahulu." Monolognya sendirian sambil merenung kosong telefon bimbitnya saat panggilan ditamatkan.

Tania kemudiannya  memandang semula ke arah satu persatu wajah tetamu di situ.

" Listen here all of you. I know lots of you are against me. But, whether you like it or not, I'm still going to be your Queen. So.. let's get the thing goes well and settled. As soon as possible."  Kata Tania lalu berpaling meninggalkan mereka.

" Show me my room," kata Tania kepada salah seorang pekerja di situ.

************************************

Ya dunianya kini lebih bising dan merimaskan. Dia boleh mendengar bisikan-bisikan hati dan monolog  orang orang yang ada di sekelilingnya.Dia tidak mahu mendengarnya tapi dia terpaksa mendengarnya.

Tania memandang kearah setiap orang hadirin yang datang di majlis resepsi pertabalannya. Setiap suara halus dari hati mereka didengarinya. Rata-rata mereka mengeji, mengecam dan tidak setuju dia ditabalkan sebagai Permaisuri yang baru hanya kerana dia adalah Demon. Gosip-gosip mengenainya  memenuhi ruang Istana.

************************************

Sehari sebelum majlis persandingannya bersama Shizuma, dia telah diajak suaminya untuk  berjumpa dengan kedua ibu bapa mertuanya. Amat mengejutkan bagi Tania apabila mengetahui kedua mertuanya merupakan Raja dan Permaisuri kepada kerajaan Arandel.
Shizuma adalah satu-satunya Putera mereka. Keluarganya  sangat digeruni dan dipandang tinggi kerana mereka  memiliki harta yang banyak, yang mana kerajaan mereka dilimpahi dengan keberhasilan  hasil galian bumi yang banyak. Selain itu bapanya juga terkenal dengan ketegasan dan kekejamannya dalam menguruskan kerajaan yang diperintahnya. Ibunya pula merupakan seseorang yang sangat bijak menguruskan harta kekayaan mereka dan sukakan kemewahan.

Shizuma telah merahsiakan identitinya selama ini, enggan dikenali oleh sesiapa kerana kepopularan keluarganya hanya akan membuatkan orang gerun kepadanya dan ramai demon-demon suka  mengambil kesempatan  ke atas kekayaan mereka. Oleh itu ramai devil dan demon-demon yang berlawanan jenis dengannya yang cuba untuk mendekatinya dan ingin mengahwininya.

Kerana tidak tahan sering dipermainkan, pada suatu hari dia telah melarikan diri dan memakai  identiti yang baru. Dia ingin mencari cinta sejati dan hidup bersamanya atas dasar cinta dan kepercayaan. Dia telah memilih manusia biasa dan menandanya untuk dijadikan isterinya. Cara yang biasa digunakan oleh demon-demon kelas bawahan dan bukan seperti yang sepatutnya dilakukan oleh golongan  diraja sepertinya.

Perjumpaan mereka disambut dingin oleh ibu dan bapa Shizuma.  Permasalahan  utama ialah  kekayaan, dan yang  kedua ialah keturunan Tania yang asalnya ialah manusia biasa yang mana dianggap lemah dan tidak berguna oleh mereka. Namun Shizuma tetap berkeras dengan pilihannya.

Kedegilan Shizuma mencetuskan pergaduhan antara mereka. Situasi yang kian tegang itu menjadi semakin buruk apabila si  bapa dan anaknya mula bertarung. Bapa dan ibu Shizuma sangat kuat, tentu sahaja kerana mereka sendiri adalah devil dan anak mereka hanyalah demon.
Perlawan sengit itu mengakibatkan Shizuma cedera parah.

*****************************"*****

Tania menggenggam erat tangannya. Dia sudah hilang sabar. Dia tidak mampu lagi untuk terus berdiam diri.

" This time.. I really need your help again, show yourself and fight with me,"  Tania mengigit ibu jarinya hingga berdarah lalu melukis simbol pada lantai. Simbol itu kemudiannya membentuk lingkaran mentera membebaskan sesuatu yang tidak diingini dan sangat berbahaya.

Angin tiba-tiba bertiup kencang disertai bunyi ngauman yang sangat kuat dan menakutkan membuatkan bangunan  Istana itu bergegar.

Anak mata hijau emerald Tania  bertukar kepada warna  kuning keemasan, segaris garis lurus melintangi anak matanya menyerupai   anak mata seekor naga. Naga itu mengaum sekali lagi. Kali ini lebih kuat sambil melingkari tubuh Tania.

Bapa Shizuma  menoleh ke arah makhluk dihadapannya. Dia terpegun,  memandang kagum ke arah naga itu.

" Kau...dimana kau belajar  menyeru makhluk mistik seperti ini? Apa kau ahli sihir,?"  Soal bapa Shizuma kepadanya.

"Setelah sekian lama, akhirnya aku melihatnya semula, Naga Tasik Sumpahan Pergunungan Suju. Aku sangka makluk ini telah dimusnahkan. Tapi rupanya aku telah tertipu" Katanya lagi seakan tidak percaya dengan apa yang baru sahaja dilihatnya.

" Berikan ia  kepada aku,  aku akan membenarkan kau mengahwini Edward, satu satunya anak lelaki aku," dia sekelip mata berubah fikiran apabila ternampak naga tersebut.

" Jangan mimpilah.. Ia milik aku, dan aku tidak kan senang-senang bagi milik aku kepada sesiapa. Lebih-lebih lagi bila aku tau kau hanya akan mempergunakannya untuk tujuan yang mana tidak lain tidak bukan selain daripada kebencanaan." Kata Tania sinis.

"Jadi kau sanggup lepaskan Edward dan memilih Naga ini?," Tanya bapa Shizuma lagi dalam nada mengejek sambil menoleh ke arah anak lelakinya.

"Aku tidak pernah melepaskan apa yang aku punya. Aku akan terus berjuang mempertahankannya semampu yang boleh. Dan aku tidak pernah gagal melindunginya." Jawab Tania penuh yakin.

" Suju ! Come to me .," Arah Tania kepada naganya. Naga itu datang kepadanya membentuk sebilah  pedang.

" Old man, fight me. Let see if I  can fit to be your daughter in law."  Tania mangacu pedangnya ke arah bapa Shizuma.

" Tania, dont do stupid thing, my father is dangerous. He won't go easy on you." kata suaminya sambil menahan kesakitan.

"Ah..shut up!. Just take a rest there," marah Tania.

" Kau belum kenal siapa aku. Tak sangka aku akan jumpa manusia angkuh seperti kau," bapa Shizuma tiba-tiba berubah kepada wujud asalnya yang mengerikan dan kebal.
Tania tidak sedikitpun gentar malah cukup bersedia memegang pedangnya menggunakan kedua belah tangannya untuk menerima sebarang serangan.

"No! Tania !!," Shizuma cuba melindunginya dan berubah kepada wujud asalnya menyerupai bapanya. Namun Shizuma terlalu lemah dan begitu senang ditepis bapanya. Bapa Shizuma menghilang sekelip mata dan cuba menyerang Tania sepantas yang mungkin. Tania hanya tersenyum sinis.

" You think you can win over me, think again,"  Dia pantas berpusing menusuk perut Raja devil itu. Pedang Tania menembusi perutnya. Mereka saling berpandangan.  Raja itu tidak sedikitpun kelihatan dalam keadaan kesakitan.

"Hahaha..kau ingat kau boleh kalahkan aku dengan pedang nipis ni? Hahaha,"  katanya sambil ketawa dengan angkuhnya.

" Of course not....and I well know about it" Jawab Tania tersenyum sinis ke arahnya.

Mata kuning keemasannya bertukar merah menyala. Tania tersenyum sinis memandang tepat ke arahnya. Raja itu mula tidak sedap hati.  Mata merah menyala itu mula membentuk  lingkaran mentera. Tania menghunus pedangnya lebih dalam dan menolak kuat tubuh Raja devil itu ke dinding. Pedang Tania mula menyala, luka hunusan pedang itu membentuk satu lagi mentera baru dan mula menyerap kuasa devil itu.

" I told you, I wont go easy towards my opponent. Before this day, I've kill a lot. I'm such a sinner and will not be forgiven. I'm warning you, no one touch what's mine, and I won't go easy either." Kata  Tania memandang tepat ke dalam  anak matanya. Raja devil itu mula cuak dan  gelabah, dia menjadi semakin lemah, kuasanya telah diserap oleh pedang milik Tania.

" YOU !!! Let me go!!," Teriak Raja itu, dia mula meronta-ronta dengan kuat namun masih tidak berjaya bebas.
Shizuma terkaku di tempatnya, tidak berdaya untuk membantu. Permaisuri yang panik mula menyerang Tania. Tania pantas mendepa tangan kirinya  ke arah permasuri dan menyerangnya menggunakan  kuasa magis yang dimilikinya membuatkan Permaisuri  terpelanting jauh. Raja devil pula tanpa berlengah menggunakan kesempatan yang ada untuk melepaskan dirinya. Dia berubah kepada wujud manusianyanya sebaik sahaja berjaya bebas. Dia termengah-mengah kelelahan.

Tania menghentak pedangnya tiga kali pada lantai istana dan pedang tersebut tenggelam dalam lingkaran menteranya. Tatoo naga pada belakang badannya terbentuk semula. 

Matanya berubah kepada warna asalnya, hijau emerald.
Tania melangkah merapati Shizuma dan mencangkung dihadapannya. Rambut suaminya dirapikan, wajahnya yang comot dengan darah dibersihkan dengan kedua-dua belah tangannya. Shizuma berubah ke wujud asal manusianya.

" Maaf, saya telah menunjukkan wujud asal saya," kata Shizuma kepada isterinya.

"It's okay," jawab Tania tenang.

Shizuma pantas memeluk erat isterinya. Tania terduduk saat Shizuma meluru memeluknya.
Shizuma memegang kedua belah pipi isterinya. Kedua belah pipi itu dicium, ciumannya berakhir pada dahi isterinya. Dia kemudiannya memeluk kembali isterinya dengan erat. Tania membalas pelukannya dan mengusap lembut belakang suaminya. Perlahan dagunya mendarat pada bahu suaminya itu.

Kedua-dua Raja dan Permaisuri hanya memandang dari jauh.

Tania meleraikan pelukan mereka lalu bangun semula. Dia menghulurkan tangannya kepada Shizuma. Tania perasan luka-luka pada wajah Shizuma sembuh semula  dengan pantas dan itu sangat melegakannya. Shizuma menyambut tangannya dan berdiri semula.

Raja dan Permaisuri mendekati mereka.

"Jangan apa-apakan isteri saya. Kami telah sah sebagai suami isteri." Shizumi menyembunyikan isterinya dibelakangnya dan perbuatannya itu  mengundang tawa bapanya.

" Edward ..Edward... isteri kau ni tak perlu perlindungan siapa-siapa pun. Dia lagi kuat dari kau dan aku."  Kata bapanya membuatkan Shizuma mencebik.

" I will protect him with all I can. Thank you, with your help I think my dragon will not be hungry for at least   three full moon period time. Then I can heal myself within that time." Kata Tania sambil berdiri di sebelah suaminya. Jemari suaminya digenggam erat.

" Dont get me wrong human. I will not forgive you for tricking me.  But .. what do you mean by your words.? " Kata Raja devil itu ingin tahu.

" Well, It's not easy to live with them. They will consume their own host everyday.  I have no time to heal at all if they always getting hungry. That's why I like been in war. Then, I can feed them well." Kata-kata Tania membuatkan  mereka terkejut.

" What. !! Sayang.!. why dont you tell me about this ?!," Marah Shizuma.

" Things already happened this way," kata Tania.

Tania menyeluk poket skirtnya. Sekeping plate diamond berukir naga emas diberikan kepada ibu Shizuma.
Ibu Shizuma kehairanan namun tetap mengambil plate diamond itu.

" You can buy 10 pieces of land with it." Kata Tania selamba.

" What?!!! ." Ibu Shizuma terkejut.

" I'm not poor, but I'm also not as rich as you. I can make money on my own. Because I will live for a very long time here." Kata Tania lagi.

" Macam mana kau buat plate diamond naga emas ni?! ," Soal ibu Shizuma ingin tahu.

" That's limited edition, well made by my personal  artist. He's dead already. You'll never find anything like this again. That's my present for you, since you love money so much," kata Tania selamba.

" So your wedding is tomorrow?," Soal bapanya pula.

"Ya." Jawab Shizuma.

" We letting you get married but that doesn't mean everything will be better and everyone is happy about it. You know well, how others will react and your wife will be in danger." Kata bapanya lagi.

"I know. That's why I want you to keep it as a secret. I want to live quietly. And thats why, I introduce both of you my wife." Kata Shizuma.

" You do as you wish Edward. You have proven that both of you can protect each other. But I'm curious about something. What is your wife true identity." Tanya ibunya pula sambil memandang Tania.

" Then that's make me a Queen." Kata Tania .

"What do you mean?" Soal bapa  mertuanya dengan dahi berkerut.

" Both of you are King and Queen, then that makes your son a Prince. So... thats  make me a Queen because I marry to royal family. And that will be less awkward to be crown as one in the future.." keluh Tania.

" Dont tell me that's......

Are you saying that you are the legendary Queen.?! And you are now parts of our family?!,"  ibu Shizuma mula  membuat kesimpulan.

Tania cuma mengangguk.

"What?!!!!!" Ibu Shizuma terkejut dengan pengakuan Tania.

************************************

" My Queen,! ...my Queen !," Felix mengejutkan Tania dari lamunannya.

"What?," Tanya Tania.

"Everything is ready", kata Felix.

Upacara pertabalannya di bawah sinaran bulan purnama malam itu berjalan dengan lancar bersaksikan ahli-ahli berkepentingan di Istana tersebut.  Tapi semuanya belum berakhir kerana keesoknya Tania perlu berhadapan dengan  rakyat jelatanya.

Continue Reading

You'll Also Like

8.9K 1K 63
Lee Ji Eun merupakan seorang gadis yang baik, cantik , comel serta berbakat. Dia juga merupakan anak angkat kepada sebuah keluarga yang dikenali dan...
1.6K 339 6
Telah diterbitkan dalam novel INDAH karya di bawah Fajar Pakeer dan Popular Malaysia. Nombor dua. Nombor paling dia benci dalam dunia. Bukan permulaa...
539 260 108
Siapa sangkakan cinta boleh berputik tak kala diri dilanda musibah. Yaa begitu la kisah Haqiem dan Lisya, dimana Lisya muncul untuk menyelamatkan nya...
123K 824 8
duniaku yg penuh dgn dugaan