[✅] My Husband Is A Doctor ||...

By _yungiee

2.1K 100 4

"Dia tinggi, kacak, berpenampilan kemas dan agak comel sikit tapi aku tak nampak langsung semua itu sebab... ... More

Chapter 1
Chapter 2
Chapter 3
Chapter 4
Chapter 5
Chapter 6
Chapter 7
Chapter 8
Chapter 9
Chapter 10
Chapter 11

Final Chapter

222 11 2
By _yungiee


Sudah hampir 2 jam Eunmi , Eunji dan Kang sajangnim ditahan dalam bilik kedap dan tidak diizini oleh sesiapa untuk masuk ke dalam bilik itu .

"Yeol , kau rehat dulu la. Dari siang tadi kau tak rehat . Sekarang dah jam 2 pagi , nak dekat 3 pagi dah ". Ujar Baekhyun sambil menepuk perlahan bahu Chanyeol .

"Rehat? dalam keadaan isteri aku sakit macam ni , aku tak dapat nak tolong dia langsung , sempat lagi kau suruh aku rehat?". Chanyeol memandang wajah Baekhyun seperti tidak puas hati saja .

"A-ani , maksud aku ..at least pejam la kejap mata kau .Nanti kalau kau yang pengsan ke , letih ke siapa nak jaga isteri kau .Kau pun kena rehat juga. Jangan risau , aku shiff malam ni . Apa-apa hal aku kasitau kau ea". Ujar Baekhyun lagi .

"Takpe . Kalau aku letih sangat2 baru aku rehat. Aku boleh tunggu lagi ". Endah Chanyeol lagi .

"Arraso , aku pergi ambil coat dengan alatan aku dulu ye?". Minta Baekhyun .

"Em". Balas Chanyeol bersahaja . Fikirannya entah melayang ke mana .

Beberapa minit kemudian ,katil Eunji dibawa keluar dari bilik kuarantin .

"Eun-Eunji ssi !". Chanyeol memandang ke arah Eunji yang masih tidak sedar.

"Jangan risau , keadaan pesakit dah normal sekarang . Pesakit hanya 'shock' dan perlukan rehat secukupnya saja.Dia sudah disuntikan dengan antibiotics ".Ujar Nurse Shinmi.

"Macam mana dengan lagi 2 orang pesakit?". Soal Chanyeol . Hatinya lagi bertambah gusar .

"Lagi 2 orang pesakit tu mereka masih dalam keadaan tidak stabil .Pesakit yang bernama Kang Taejon harus dijalankan pembedahan secepat mungkin ".

"Pesakit perempuan tu ? Park Eunmi ?!".

"Pesakit yang bernama Park Eunmi tu masih tidak dapat sebarang keputusan lagi . Apa-apa seonsaengnim boleh langsung dengan Uisa Han ". Ujar Nurse Shinmi .

"A-arraso...". Tanpa melengah masa , Chanyeol terus berlari ke arah bilik Uisa Han yang terletak tidak jauh dari tempatnya .

.

.

Baekhyun jalan sendirian sambil memakai coat putih di tubuhnya . Stetoskop yang tergantung kemas di lehernya dibetulkan sedikit supaya berada dalam keadaan selesa.

"Yow Baek ! nak lawat pesakit ke ?". Sapa seorang doktor bernama Lee Joon .

"Eo ! Joon ! . Haah , aku nak lawat pesakit . Kau buat apa dekat bahagian ER ni ?". Soal Baekhyun semula pada Lee Joon . Lee Joon merupakan rakan university Baekhyun , namun dia di bahagian ICU department.

"Aigoo kau ni . Aku nak lawat Chanyeol la . Aku dengar isteri dia sakit , kena la lawat . Aku pun kawan Chanyeol juga ". Lee Joon hanya tersengih .

"Ai tak pernah pernah kau lawat kitorang , harini kau rajin pula nak lawat?". Soal Baekhyun kembali .

"Sebab dah lama tak lawat la aku nak lwat malam ni .Lagipun aku tengah free ni . Aku nak lawat kejap je . Oh Baek ! aku dengar lesen Yeol kena tahan 3 minggu sebab buat pembedahan dekat anak pengarah tu ? aigoo kenapa la diorang buat macam tu ea? tak patut betul .One more , kau pun tahu kan Yeol ganti lesen kau 1 minggu . Kalau tak dia kena tahan 2 minggu je . So alang2 kau tak kene tahan lesen ni , kau tolong la dia apa yang patut ea.Aku ni department lain . Kalau satu department sama korang , aku tolong korang dah ". Kata Lee Joon .

"B-bwo ? apa maksud kau dia ambil tahanan lesen aku selama seminggu ?". Wajah Baekhyun yang tersenyum tadi tiba-tiba bertukar menjadi serius .

"Lah kau pun tak tahu ke ? dah heboh dekat department sebelah . Kau tanya Yeol sendiri la Baek nanti . Aku nak lawat dia ni . Kau nak ikut sekali ke?". Soal Lee Joon .

"A-ani . Aku nak lawat pesakit lain dulu . Kejap lagi baru aku nak pergi dekat dia ". Baekhyun membuang pandangan .

"Arraso , jumpa lagi nanti " Lee Joon terus mengatur langkah menuju ke arah bilik kuarantin .

Baekhyun melangkah dengan lemahnya dan bersandar di dinding sebelahnya . Fikirannya bercelaru sekali .

"Kenapa Yeol buat semua tu ? 3 minggu terlalu lama . Kenapa dia sanggup ganti denda aku sekali ? dia pun tau kan dia orang terpenting dalam hospital ni ...". Baekhyun termenung seketika . Hatinya diselubungi rasa bersalah .

Skip!!

"Uisa Park ! saya tak ada masa lagi nak terangkan dekat kamu tentang penyakit SARS ni ! . Kamu sendiri pun tahu kan . Ini pertama kalinya hospital kita terima pesakit macam ni ! .Kalau pihak ER tak beri keizinan untuk lakukan pembedahan dan rawatan ke atas pesakit , kita perlu hantar pesakit ke hospital lain ! ". Tegas Uisa Han setelah ditekan tanya oleh Chanyeol tentang penyakit SARS .

"Tapi kita tak ada masa lagi ! kalau lelaki lingkungan 20an pun hanya mampu bertahan 2 ke 3 hari apatah lagi perempuan yang lemah tu ! . Sunbae! saya mohon ..tolong selamatkan Eunmi ". Chanyeol tiba-tiba duduk melutut di hadapan Uisa Han .

"Y-yah Park Chanyeol ! apa kamu buat ni !! ". Uisa Han memandang Chanyeol dengan raut wajah terkejutnya .

"Park Eunmi tu isteri saya .Tolong la ...selamatkan dia ". Air mata perlahan menuruni wajahnya .

"B-bwo ?". Uisa Han tergamam seketika .

"Uisa Han !! cepat ke bilik kuarantin sekarang !! oksigen pesakit bernama Kang Tejon makin lemah , pesakit bernama Park Eunmi pula menggeletar satu badan!! ". Jerit Shinmi di pintu bilik Uisa Han .

"Bwo ? arraso2 ! kajja! ".

.

.

//Tittttt titttt titttttt// Mesin oksigen Eunmi tiba-tiba berbunyi .

"Uisa Han ! ". Panggil Nurse Minji .

"Yeol! jangan masuk ! ". Baekhyun menahan Chanyeol dari masuk ke bilik kuarantin .

"Tapi iste-".

"Takpe , aku sendiri akan settle masalah tu . Aku janji akan rawat isteri kau sampai pulih". Baekhyun mengangguk yakin .

"Arraso , tolong rawat dia Baek ". Chanyeol memegang tangan Baekhyun .

"Baiklah . Aku masuk dulu ". Baekhyun memakaikan mask muka di wajahnya .

"Apa jadi dengan pesakit ni ?". Soal Baekhyun pada Minji setibanya di hadapan katil Eunmi .

"Suhu badan pesakit cecah 40c dan makin meningkat! . Nadi pesakit terlalu lemah , kadar jantung turun hingga 80/120 ". Terang Minji yang membuat semakan pada Eunmi .

"Bwo ? sunbae! apa kita nak buat ?!". Soal Baekhyun pada Uisa Han yang berada di katil Kang sajangnim .

"Tak ada doktor yang sudi ambil pembedahan ke atas pesakit bernama Taejo ni . Kalau darahnya terkena pada kulit kita , kita juga akan mudah dijangkiti virus ! . Saya tak boleh bedah pesakit seorang diri . Kalau pesakit bernama Eunmi tu pula , saya cadangkan kamu suntik antibiotik, dan tinggikan dos 2 kali ganda dari yang tadi . Selagi suhu badannya tak turun kita tak boleh rawat dia seperti biasa ". Ujar Uisa Han yang masih memikir jalan penyelesaiannya .

"Saya boleh tolong sunbae bedah pesakit bernama Taejo tu kalau sunbae sudi jalankan pembedahan tu ". Chanyeol tiba-tiba menerjah masuk ke dalam bilik kuarantin .

"Yeol! kau buat apa dekat sini !". Baekhyun memandang Chanyeol dengan terkejut .

"Park Chanyeol ! beredar dari sini sekarang! ". Arah Uisa Han .

"Shireo ! . Sunbae sendiri tahu kan dah tak ada masa lagi nak hantar pesakit ke hospital lain ! kita sendiri yang kena bedah pesakit tu !". Tegas Chanyeol semula .

"Betul juga kata Chanyeol . Sunbae , tolong fikir betul2 .Kalau kita tak selamatkan pesakit ni , mereka mungkin akan mati ! ". Celah Baekhyun pula .

//Kringg kringgg // Telefon di bilik kuarantin berbunyi . Minji jalan ke arah telefon dan mengangkat telefon itu .

"Cakap dekat Uisa Han jangan sentuh langsung pesakit tu ! . Kalau jadi apa-apa pada pesakit dia akan letak jawatan untuk selamanya sebagai doktor ! ". Tegas Kwon Sajangnim . Ketua bahagian ER .

"Han seonsaengnim....". Minji memandang ke arah Uisa Han sambil menggeleng perlahan kepalanya tanda mereka tidak dibenarkan untuk mejalankan pembedahan ke atas pesakit itu .

"Bwo ? ". Chanyeol cepat-cepat jalan ke arah Minji dan merampas telefon itu . "Yoboseyo sunbaenim ". Sapa Chanyeol .

"Chan-chanyeol ssi ! apa kamu buat di situ ?". Soal Kwon Sajangnim yang terkejut apabila terdengar suara Chanyeol .

"Saya akan tetap jalankan pembedahan ni ! . Pesakit tak ada masa lagi nak hantar ke hospital lain ". Balas Chanyeol .

"Tapi ni arahan dari president ! . Department ER tidak dibenarkan menjalankan pembedahan ke atas pesakit bernama Kang Taejo dan bagi pesakit bernama Eunmi pula , kalau suhu badan pesakit tidak dapat diturunkan dalam masa 5 jam , pesakit tak akan dapat diselamatkan lagi . Penyakit SARS tidak ada rawatan lanjut lagi ". Ujar Kwon sajangnim .

"Sunbaenim , tolong uruskan pihak atasan untuk saya . Saya tak kisah kalau lesen saya ditarik untuk selamanya pun . Saya tetap akan rawat pesakit ni selagi saya mampu . Dan saya akan guna apa cara sekalipun untuk rawat pesakit bernama Eunmi sebab dia adalah isteri saya ". Chanyeol terus meletakkan panggilan .

"Yeol, macam mana?". Soal Baekhyun .

"Dalam bilik ni sekarang ada 3 orang doktor dan 7 orang jururawat . Yang mana rasa tak sanggup nak tolong saya , tolong beredar sekarang . Awak semua pun tahu kan , virus SARS ni mudah dijangkiti .Jadi nak selamatkan diri awak , awak boleh buat keputusan sendiri . Han sunbaenim .Kalau sunbae taknak tolong saya tak apa , sunbae boleh keluar dari pintu tu . Saya tak kisah kalau lesen saya ditarik untuk selamanya pun . Saya akan buat apa saja ,asalkan 2 orang pesakit ni selamat ". Tegas Chanyeol .

Setelah berfikir , 3 orang jururawat telah beredar dari bilik kuarantin dan hanya tinggal 4 orang jururawat .

"Yeol , kau pun tau kan aku takkan tinggal kau sendirian . So lets fight together ! ". Baekhyun tersenyum memandang Chanyeol .

"Saya pun akan tolong seonsaengnim semua ". Minji mengangkat tangan .

"Saya pun ". Shinmi tersenyum .

"Saya juga! ". Taehyun mengngkat tangan .

"Tidak lupa kepada saya! ". Baomgyu tersengih sambil memaut bahu Taehyun .

"Sunbae?". Chanyeol memandang Han seonsaengnim yang masih terdiam sepi .

"Arraso ! saya akan sedaya upaya bantu kamu semua ". Uisa Han mengangguk yakin .

"Kamsahamnida seonsaengnim !". Chanyeol tersenyum .

"Terima kasih dekat saya lepas pembedahan berjaya dijalankan . So sekarang kita usaha dulu selamatkan mereka ". Uisa Han mencapai sarung tangannya .

"Tolak katil pesakit ke bilik bedah sekarang ". Arah Chanyeol pada 2 orang jururawat itu . Taehyun dan Minji .

"Nae! ".

"Baek , aku serah Eunmi dekat kau . Kalau suhu makin meningkat , kau tahu kan selain dari suntikan apa lagi yang akan berkesan ?". Soal Chanyeol pada Baekhyun .

"Beres!! aku akan buat apa saja untuk selamatkan bini kau . Jangan risau ". Baekhyun mengangguk yakin .

"Ok , aku percaya kau Baek . Buat yang terbaik ! ". Pesan Chanyeol sebelum beredar .

.

.

Tiba di bilik bedah , segala kelengkapan telah disediakan . Chanyeol menenung lama ke arah pesakit di hadapannya . Sekali itu dia memejamkan matanya menenangkan fikirannya .

"Chanyeol , kamu tahu kan apa risiko pada kita dua kalau pesakit ni tak dapat diselamatkan ?". Soal Uisa Han .

"Ya , kita akan letak jawatan buat selamanya . Saya tahu semua tu ". Chanyeol mengangguk perlahan .

"Saya dah umur 50 lebih . Saya dah jalankan kerja doktor ni selama 27 tahun . Kamu baru berumur 25 tahun . Masih panjang perjalanan kamu untuk letak jawatan sebagai doktor ". Uisa Han memandang wajah Chanyeol dengan risaunya .

"Aigoo..belum cuba belum tahu kan seonsaengnim ? selagi seonsaegnim ada dekat sini , saya percya yang kita boleh selamatkan dia . So dah bersedia ke ?". Soal Chanyeol sambil tersenyum di sebalik mask di wajahnya .

"Arraso , mari mula . Messer ". Uisa Han menadah tangannya .

.

.

"Beomgyu , Shinmi , saya nak awak berdua ambil 4 beg ais cube dekat bilik beku . Kalau tak ada, cari dekat kantin .Make sure jangan ada cair walau sedikit pun . Maksudnya saya nak benda tu secepat mungkin . Boleh ke?". Soal Baekhyun sambil menyilang tangan .

"Nae sunbaenim !! kami akan datang secepat mungkin dengan bahannya ". Baeomgyu dan Shinmi mengangguk laju .

"Orite, go! ". Baekhyun menepuk tangannya .

.

.

Setelah dada pesakit Taejo berjaya dibuka , Uisa Han menggunakan alatan Bovi untuk menyedut darah yang menutupi saluran paru-paru .

"Chakkaman sunbaenim ! ". Chanyeol menahan tangan Uisa Han .

"Kenapa ?".

"Tengok tu ! . Ada kelenjar putih pekat di bahagian paru-paru pesakit ! ". Chanyeol menunjuk ke arah kelenjar itu .

"Majayo ! . Kelenjar ni mungkin menyebabkan penyakit SARS tu merebak rata ! .Kita kena buang dulu kelenjar ni ". Ujar Uisa Han lalu mencapai scaple nombor 10 .

"Minji , tolong ambilkn 2 beg darah ". Arah Chanyeol .

"Nae seonsaengnim ! ".

"Taehyun , saya nak awak bawa 'Suction pumps' ke sini ". Arah Chanyeol lagi .

"Nae! ".

"Berapa kadar jantung pesakit ?". Soal Uisa Han yang masih fokus di bahagian paru-paru pesakit .

"90/120 . Masih lemah ". Ujar Chanyeol .

//Grshhh// Darah tiba-tiba memancur keluar di bahagian paru-paru pesakit apabila terkena pada scaple . //Tittttt tittttttttttt// Tiba-tiba monitor pesakit mengeluarkan bip kecemasan .

"Cepat ambil Defibrillator! ". Jerit Uisa Han .

Chanyeol cepat-cepat mencapai mesin defibrillator lalu diberikan pada Uisa Han .

"200 ! col ! ". Arah Uisa Han .

//Tittttttttt titttttttt//

"300 ! col ! ".

//Titttttttttttttttt//

"400!! col !!".

"Sunbaenim ! kalau elektrik cecah 400 pesakit akan mengalami risiko yang lebih tinggi .

"Buat je! ". Arah Uisa Han lagi .

"De!". Chanyeol akur .

//Titt tittt tittt// Kadar jantung pesakit kembali normal .

"Haih...nasiblah ....". Chanyeol melepaskan nafas lega .

"Cepat sedut darah tu sebelum menutup bahagian kelenjar putih tu ". Arah Uisa Han .

"Nae!". Chanyeol cepat-cepat menyedut darah yang bertakung di bahagian paru-paru menggunakan bovi .

.

.

Beomgyu dan Shinmi tiba di bilik kuarantin bersama 4 beg ais cube dan ditolak menggunakan menolak barang .

Baekhyun menarik sebuah tub plastik kedap udara ke tengah bilik kuarantin.

"Kita nak buat apa ni sunbaenim ?". Soal Shinmi .

"Kejap . Shinmi , bantu saya angkat pesakit masukkan dalam tub ni ". Arah Baekhyun .

"Nae! ". Shinmi mengangguk laju .

Setelah memasukan tubuh Eunmi ke dalam tub plastik itu , Baekhyun terus menuang ais cube itu ke dalam tub itu .

"Tolong saya tuangkan semua ais ni ". Arah Baekhyun .

"Berkesan ke cara ni ?". Soal Beomgyu.

"Belum cuba belum tahu . Why not ". Balas baekhyun sambil tersenyum .

Setelah memasukkan kesemua ais ke dalam tub itu , Baekhyun menutup penutup tub dan hanya membiarkan kepala pesakit terdedah supaya pesakit dapat bernafas .

"Kalau ais makin cair , tambah je lagi ais . Check setiap 1 jam suhu badan pesakit . Saya akan sediakan antidot untuk badan pesakit . Kalau suhu pesakit dah normal , tolong info saya secepat mungkin ". Arah Baekhyun .

"Nae sunbaenim !". Balas Beomgyu dan Shinmi .

"Awak perlu bertahan Eunmi . Tolong lawan dengan penyakit awak demi Chanyeol". Bisik Baekhyun sebelum beredar dari situ .

.

.

"Sunbaenim !! saya jumpa sesuatu di bahagian paru-paru kiri ". Chanyeol mengambil objek itu menggukankan 'forcept' .

"Apa benda tu ?". Soal Uisa Han .

"Entah , nampak macam gula-gula getah yang dah lama melekat sini dan mengeras .

"Majayo ! . Cuba tengok dalam lagi ! ada banyak gula-gula getah yang mengeras dan lekat di bahagian paru-paru .Cepat buangkan semuanya ". Arah Uisa Han .

"Nae sunbaenim ! ". Chanyeol mencapai mesin suction di sebelahnya dan mencuci sambil menarik objek menggunakan forcept .

"Tukar beg darah yang baru !". Arah Uisa Han pada Minji .

"Nae ! ".

Skip !!

.

.

Operasi pembedahan itu berjalan selama hampir 2 jam . Pembedahan berjalan dengan lancar . Usai menyelesaikan pembedahan itu , Chanyeol cepat-cepat membuka baju bedahnya .

"Chanyeol ssi ! ". Panggil Uisa Han sebelum Chanyeol berlalu pergi .

"De sunbaenim ?!".

"Tahniah sebab kamu berjaya selamatkan pesakit tu ". Uisa Han tersenyum .

"Ani , bukan saya je . Tapi kita . Tanpa sunbae saya tak dapat buat apa-apa juga ". Chanyeol mengangkat kening .

"Aigoo . Chanyeol , ini pertama dan terakhir ya saya bantu kamu . Dah pergi cepat .Isteri kamu tengah tunggu kamu tu ". Arah Uisa Han .

"Nae! kamsahamnida sunbaenim !". Chanyeol menunduk hormat dan tersenyum .

.

.

Tiba di bilik kuarantin , Chanyeol memandang ke arah tubuh Eunmi di dalam tub .

"Macam mana dengan pesakit ?". Soal Chanyeol sambil melutut dan memegang tangan Eunmi .

"Eh sunb-".

"Takpe . Saya boleh cuci tangan saya dengan sabun . Macam mana dengan keadaan dia?". Tanya Chanyeol sekali lagi .

"Suhu badan pesakit makin menurun . Dari 40 ke 38.5 ". Balas Shinmi .

"Baiklah .Bagus la kalau macam tu ". Chanyeol tersenyum memandang wajah Eunmi . Tangan Eunmi dicapaikan lalu diletakkan di pipinya . "Sayang..abang di sini ...cepat la sedar ye? ". Chanyeol menggenggam erat tangn Eunmi .

"Eo Yeol ! ". Sapa Baekhyun setibanya di bilik kuarantin .

"Oh Baek ..kau dari mana ni ?". Soal Chanyeol semula .

"Ni ha . Aku sediakan antidot RBC 199 untuk isteri kau . Ubat ni sebenarnya dah habis , jadi aku terpaksa buat yang baru untuk Eunmi . Apa guna aku belajar bahagian pakar ubatan kalau aku tak guna pakar aku sekarang ". Baekhyun tersenyum .

"Jinjja? kau sendiri buat ubat ni untuk Eunmi ? wahh terima kasih Baek!" .Chanyeol menepuk bahu Baekhyun .

"Ye jangan risau la . Isteri kau pasti selamat ". Baekhyun mengangguk yakin . "Beomgyu, suntik ubat ni dekat tube di tangan pesakit ". Arah Baekhyun .

"Nae sunbae!".

"Aku jamin dalam masa beberapa jam lagi isteri kau akan sedar ". kata Baekhyun sambil menyentuh bahu Chanyeol .

"Ye , aku pun rasa macam tu juga ". Chanyeol mengangguk perlahan .

Beberapa jam kemudian , Eunmi perlahan-lahan membuka matanya . Badannya lemah sekali . Matanya sedikit kabur menahan kesejukan . Dia memandang ke arah sekujur tubuh yang duduk di sampingnya sambil menggenggam erat tangannya .

"Ch-chanyeol ssi ". Panggil Eunmi perlahan .

"Eo ! sayang! Sayang dah sedar ? ". Chanyeol memandang wajah Eunmi sambil tersenyum .

"Isteri kau dah sedar ke ?". Baekhyun yang duduk di katil Eunmi terus melompat turun dan berlutut di sebelah Chanyeol .

"Kejap, bagi saya check suhu badan Cik Eunmi dulu ". Ujar Shinmi sambil memegang alat semak suhu di tangannya .

"Arraso ". Chanyeol melepaskan perlahan tangan Eunmi .

"Suhu badan pesakit dah normal , 37.0". Ujar Shinmi sambil tersenyum .

"Jinjja?! aaraso ! dah boleh bawa keluar ni ! ". Chanyeol cepat-cepat mengangkat tubuh Eunmi keluar dari tub itu .

"Saya dekat mana ni ? apa jadi dengan saya?". Soal Eunmi dengan nada lemah .

"Shhh . Jangan bercakap . Sayang di hospital sekarang . Sayang sakit . Jangan risau , abang akan rawat sayang sampai sayang sembuh eo ?". Chanyeol menggenggam kembali tangan Eunmi .

"Abang ...jangan tinggalkan sayang lagi .. percaya la sayang hanya cinta abang sorang je ".

"Iye , abang takkan tinggalkan sayang lagi . Maafkan abang sebab abang abaikan sayang selama ni . Jinjja mianhae". Chanyeol mengucup lembut tangan Eunmi .

"Terima kasih sebab masih percayakan sayang ". Air mata perlahan-lahan mengalir menuruni wajah Eunmi .

"Abang janji akan sentiasa percayakan isteri abang ". Chanyeol mengucup dahi Eunmi .

"Adoi sweet lah pulak aku tengok diorang ni . Abang sayang bagai . Aku nak sweet dengan siapa ek ?". Baekhyun memikir sejenak . "Ha !! Eunji !! ". Baekhyun tersengih sendirian .

"Oi ! kau bebel apa sorang2 ? cepat tolong aku bawakan katil Eunmi ke bilik VIP ". Arah Chanyeol .

"Aishh kau ni spoil la . Yelahhh ". Baekhyun berlari anak ke arah Chanyeol .

Skip !!

.

.

Jam menunjukkan 9 pagi . Eunmi sudah tertidur apabila kalah menahan ubat suntikan yang disediakan oleh Baekhyun .

"Yah Baek...isteri aku langsung tak sedar dari pukul 5 pagi tadi . Berapa banyak dos yang kau letak ni ?". Soal Chanyeol yang termenung memndang wajah Baekhyun di sebelahnya .

"Erm 3 dos?". Baekhyun menayang barisan gigi nya .

"B-bwo ?!!! yahhh kau nak kasi bini aku tidur terus ke apa!!! 2 dos pun dah cukup laaa!!". Chanyeol menarik bahu Baekhyun .

"Yah yah !! aku risau je takut bini kau tak sembuh kalau 2 dos je . Lagipun last suhu check masa tu 38 . 2 jam dah kut masa tu rendam badan bini kau dalam ais tu . Sampai cair semua air , tambah lagi pula 2 beg ais . Kalau aku tu dah mati beku dalam tu . Bini kau ni kira kuat giler ah boleh bertahan lagi . Aku pun nak bini kau survive juga ". Baekhyun mencebik .

"Aigoo Baek~ Baek . Yelahh terima kasih la sebab selamatkan bini aku ni .Tapi kau kena hati-hati juga Baek sebelum buat ubat kau sendiri . Kau kena pastikan berapa banyak dos yang akan kau masukkan dalam badan pesakit tu . Mampu ke pesakit tu tahan dengan dos yang kau kasi tu ". Pesan Chanyeol sambil memaut bahu Baekhyun di sebelahnya .

"Arraso , aku tahu lahhh ". Baekhyun memandang ke arah Eunmi .

"Baek , kau tolong tengokkan Eunmi kejap .Aku ada urusan di bilik mesyuarat dengan president dan semua doktor pakar lain ". Chanyeol menunduk wajah .

"Yeol . Apa-apa pun kau dah buat yang terbaik . Aku bangga dapat kawan macam kau dan doktor pakar macam kau ". Baekhyun tersenyum .

"Thanks Baek ". Balas Chanyeol.

"Ala small metter la ".

.

.

Chanyeol menarik dalam nafasnya sebelum melangkah masuk ke dalam bilik mesyuarat itu .Setibanya dalam bilik itu , kelihatan ramai orang memandang ke arahnya bagaikan dia seorang pembunuh saja .

"Kau kena kuat Yeol! ni keputusan kau , kau kena terima seadanya!". Jerit Chanyeol dalam hati .

"Itu dia !!! orang yang menjalankan pembedahan pada Kang Sajangnim !". Uisa Kwon menunjuk ke arah Chanyeol.

"Sunbaenim...". Chanyeol tergamam seketika . Di hadapan pentas bilik mesyuarat Chanyeol sudah ternampak Uisa Han berdiri sambil tersenyum . "Apa dah jadi...". Bisik Chanyeol sendirian .

"Woo !!!!!!!! tahniah Chanyeol !!!!". Jerit semua orang lalu memberikan tepukan gemuruh . Suasana bilik mesyuarat hanya kedengaran dengan bunyi tepukan sahaja .

"Uisa Park , sila berdiri di hadapan di sebelah Uisa Han ". Arah Uisa Kwon .

"Aa nae". Chanyeol akur .

Tiba saja di hadapan , Chanyeol berdiri rapat di sebelah Uisa Han ."Apa dah jadi ni sunbae?". Bisik Chanyeol perlahan .

"Kejap lagi tahu la keputusan kita". Balas Uisa Han . Senyuman tak lekang dari bibirnya .

"Baiklah .Saya akan umumkan yang Uisa Park dan Uisa Han ....". President terdiam seketika . Suasana bilik mesyuarat kembali sepi seketika . Semua orang tiba-tiba memaparkan wajah kelat mereka .

"Mereka berdua akan teruskan bekerja sebagai doktor pakar di hospital ni selama mungkin mereka inginkan . Pihak hospital sentiasa menantikan pertolongan anda berdua ". Kata President Hospital sambil memberikan tepukan diikuti doktor-doktor lain di dalam bilik itu .

"Sunbae!". Chanyeol memandang wajah uisa Han sambil tersenyum .

"Ya, kamu masih lagi boleh teruskan bekerja di sini sebagai doktor . Ramai lagi orang memerlukan bantuan kamu . Dan jangan lupa lagi satu perkara Park Chanyeol , kamu dah jadi ketua doktor di bahagian ER arraso ? kamu dah dapat status Chief Park sekarang ". Uisa Han menepuk bahu Chanyeol .

"J-jinjjayo ?". Teruja saja wajah Chanyeol .

"Iye . Tapi selepas kamu jalankan denda kamu la . Lesen lama kamu masih ditarik seperti biasa ye . Jadi kamu masih ada 3 minggu masa lapang sebelum mula kerja di hospital ni sebagai Chief . Ha , apa lagi ..gunakan masa lapang tu bersama isteri kamu . Pasal hospital jangan risau . Bila lagi kamu ada masa lapang kan ". Bisik Uisa Han sambil tersenyum .

"Kamsahamnida sunbaenim !!". Chanyeol tersenyum .

Skip !!

.

.

3 minggu kemudian ....

"Sayang , abang pergi kerja dulu ye . Ingat ye jangan pergi mana-mana ". Pesan Chanyeol sambil memaut bahu Eunmi .

"Ehh no! . Harini abang tak boleh masuk kerja lagi . Abang kena teman sayang ke company sayang kerja dulu ". Eunmi menyilang tangan .

"Eh harini kan dah 3 minggu abang bercuti . Kena mula kerja dah la ". Chanyeol mencebik .

"Tak , Baekhyun mesej sayang pagi tadi cakap harini hari last abang nak relax pun . Esok abang akan banyak kerja . So no excuse ye nak temankan sayang ke company sayang tu ". Sekali lagi Eunmi menahan Chanyeol .

"Yeke Baekhyun cakap macam tu ? aigoo . Kalau macam tu jom la abang temankan sayang ke company sayang tu ". Chanyeol mengangguk perlahan .

"Jinjja ? yeyy jom ! ". Eunmi mencapai beg tangannya di atas meja .

"Sayang dah lama tak ke syarikat tu , kenapa nak pergi lagi harini ?". Soal Chanyeol . Risau saja nadanya .

"Ade la kerja sayang skit . Nanti sampai sana abang tahu la ". Eunmi tersenyum .

Skip !!

.

.

"Apaa?!!!!! letak jawatan ?!!! weh beb kau dah fikir masak-masak ke ni ?". Soal Hyunhye seperti tidak percaya saja .

"Yela . Sebab aku dah fikir masak-masak la aku datang nak letak jawatan ni . Ni surat aku, tolong kasi dekat sajangnim ye . Aku malas nak jumpa dia ". Eunmi menyengetkan bibir.

"Wah Eunmi , siapa dekat sebelah awak tu ?". Soal Sooyoung sambil mencuri pandang Chanyeol .

"Ala Eunmi ..apa sebab kau nak letak jawatan ni ? cuba kasitau aku dulu ". Hyunhye memegang tangan Eunmi .

"Ni la suami i . Nama dia Chanyeol ". Eunmi tersenyum .

"oh suami ". Mereka semua mengangguk . "Wait..WHATT?!!!!!!!". Semua orang memandang Eunmi dengan terkejut .

"Like seriously ni suami u ?!!! but how....when....bila u kahwin ni Eunmi ? ". Soal Minyoung yang memandang Eunmi bagai nak terkeluar saja bebola matanya .

"Lama dah kitorang kahwin ". Balas Eunmi . Chanyeol sudah terdiam seribu bahasa dan hanya tersenyum saja . Tidak tahu apa patut dibalasnya .

"By the way ..suami you kerja apa ?". Soal Sooyoung seperti tertarik memandang Chanyeol.

"My husband is a doctor . Any Question?". Eunmi memaut tangan Chanyeol .

"Wowww!!! doktor!!!". Semua model kelihatan tertarik dengan Chanyeol .

"No wonder la saya bau ethanol dekat suami awak .Bau ala-ala hospital gitu ". Sooyoung tersenyum .

"Eunmi..kenapa kau ...". Hyunhye seperti tidak percaya saja Eunmi sudah bocorkan status perkahwinan nya .

"Aku datang bukan sebab nak bocorkan status ni je Hyun . Ada sebab lain juga yang membuatkan aku letak jawatan " Eunmi tersenyum .

"What? sebab apa lagi ?". Soal Hyunhye .

"im pregnant". Eunmi tersengih .

"WOWWW!!!! ARGHHH tahniah Eunmi !!!". Jerit rakan-rakan model Eunmi .

"What?!! bila?! I mean ...berapa minggu ? berapa bulan?". Soal Hyunhye lagi seperti tidak percaya saja .

"Baru seminggu lebih ". Eunmi tersengih .

"So ... takde sebab lagi kan nak ambil Eunmi kerja di sini ? nanti perut dia makin besar dah tak boleh pakai lagi baju ketat ketat tu . Kalau takde pape kitorang pergi dulu ye ". Chanyeol menarik tangan Eunmi .

"Eunmi!!! tahniah !!!". Jerit Hyunhye di belakang sambil tersenyum . "Aigoo Eun eun ...dah jadi omma kau ni". Hyunhye menggeleng kepala .

"Tahniah juga Eunmi". Bisik Taeyong perlahan yang ternampak kelibat Eunmi bersama Chanyeol.

Skip!!

.

.

"Abang , kita nak kemana ni ?". Soal Eunmi .

"Hospital ". Balas Chanyeol sambil tersenyum .

"Alaa abang nak masuk kerja juga ke harini ". Eunmi mencebik .

"Sayang , sayang lupa ke suami sayang ni doktor ? mesti la kena melekat dengan hospital tu je selain melekat dengan sayang . Tapi , kita pergi hospital ni bukan sebab abang nak kerja ke apa ". Chanyeol memberhentikan keretanya di garaj .

"Habis kita buat apa di sini ?". Soal Eunmi lagi .

"Nak check up baby kita la. Baek ada sediakan vitamin untuk baby kita . Sayang kena makan vitamin tu . Jangan risau , dia buat berdasarkan pembelajarannya . Baekhyun tu pakar ubatan tau sayang ". Chanyeol tersengih lagi .

"Aigoo yelah abang. Untuk baby kita sayang sanggup makan apa je .Asalkan baby kita puas kan sayang ". Eunmi mengusap perutnya .

"Kejap abang nak dengar respond anak kita". Chanyeol melekapkan telinganya di perut Eunmi . "Anak kita cakap dia nak vitamin tu .So jom kita masuk hospital ye". Chanyeol memaut tangan Eunmi .

"Jomm". Eunmi tersenyum .

-TAMAT-

Continue Reading

You'll Also Like

44.6K 2.5K 47
Selepas kejadian Galaxy Cosmos, Bbb dan kawan2 nya diberi misi baru. Tetapi, semasa menjalankan misi Bbb tiba2 hilang selepas suatu kejadian tak didu...
40.7K 3.1K 157
BoBoiBoy dan kawan-kawan menjalani hari yang biasa di stesen TAPOPS. Sehinggalah power sfera perentas dimensi Gigabot tiba. Gigabot: Urgh.... BoBoiBo...
1.5M 109K 61
Arash Zayden, salah seorang anggota unit pasukan khas Polis Diraja Malaysia. Pulangnya ke tanah air tanpa sebarang niat untuk menaruh rasa pada sesia...
87K 6.4K 28
" Q ? Awak Q kan ? " - Qais Azrin - " Mana dia tahu nama panggilan aku yang dulu tu ? " - Qaseh Amani - Apabila mereka dipertemukan kembali. Si Qai...