[C] ᴊᴇᴊᴀᴋᴀ ʟɪᴍɪᴛᴇᴅ ᴇᴅɪᴛɪᴏɴ [�...

Od ParkKpopperz

99.3K 8.6K 1.7K

[❌Before ; HCD] [ ✓Now; JLE ] " The reality is painful , right? " " Sekejam mana takdir yang telah ditetapkan... Více

Jejaka Limited Edition
001
002
003
004
005
006
007
008
009
010
011
012
013
014
015
016
017
018
019
020
021 (edited)
022
023 [little edit]
024
025 [15+]
026
027
028
029
030
031
033
034
035
036
037
038
039
040
041
042
043
044
045
046
047
048
049
050
051 (open Q&A)
052
053
054
055
056
057
058
059 [Rindu tak?]
060 [Ending]
Announcement🌼
Just Read This

032

1.5K 136 19
Od ParkKpopperz



JLE : 032💜
CHAPTER : News + The couples 💜

+++++

       Keesokannya para pelajar university Seoul digemparkan dengan satu berita mengenai
Cha Eunbyul adalah pewaris kedua bagi Miracle Holdings, syarikat terbesar di Korea Selatan. Berita mengenai hal itu mula tersebar ke seluruh Korea. Para wartawan juga heboh dengan berita ini. Selama ini mereka tidak dapat meneka siapa adik Cha Eunwoo yang disorokkan identiti itu. Begitu ketat keluarga Cha menutup identiti si gadis itu.

Sejak Eunbyul di sekolah menengah lagi Eunbyul melarang keluarganya mendedahkan identiti nya kerana dia tidak gemar dengan perhatian dunia. Jika perhatian itu mengenai bakatnya tidak mengapa.

Kadang-kadang Eunwoo lupa yang dia ada adik. Eunbyul juga jarang keluar rumah. Semasa sekolah rendah mahupun menengah tidak pernahlah dia bawa kawan selain Jungrien,Mia dan Daniel ke rumahnya.

Keadaan di kantin mula riuh semasa mereka melihat gadjet mahal mereka. Rata-rata yang berada di kantin university mula memandang kearah Eunbyul yang enak menikmati makanan.

Cha Eunbyul makan tengahari bersama
Min Junghwa, Lee Nara, Kim Mia dan Jeon Jungrien. Mereka berlima kelihatan ceria, sambil makan bercerita tentang banyak perkara.

Telefon Mia yang diletakkan di tepi tray makanan nya mula bergetar. Tanpa menunggu terus dia mengambil telefonnya dan membuka apa yang patut.

Tidak lama kemudian Mia membulatkan matanya. Eunbyul yang disebelah ditepuk. Hampir tersedak Eunbyul kerana tempat Mia tepuk itu belakang badannya.

“Kau kenapa?” Soal Eunbyul yang mula menggapai segelas air masak. Gadis-gadis yang berada di meja yang sama turut memeberi tumpuan kepada Kim Mia.

“Eunbyul, berita kau mengenai kau adik Eunwoo dah tersebar.” Ujar Mia sambil menunjukkan skrin telefon nya. Jelas memaparkan berita tentang dirinya.

Cha Eunbyul hanya pandang sipi dan mengangguk kepala. Dia meneruskan
menyuap makanan seperti tidak ambil kisah. Sekarang makanan dihadapannya ini sangat enak.

Jeon Jungrien yang berada di tengah antara Nara dan Junghwa itu melihat Eunbyul yang tiada reaksi. Riak wajahnya seperti baisa sahaja.

“Biarlah lagipun Uncle Kim yang buat tu.
Aku yang nak lagipun untuk kebaikan aku. Sampai bila nak menyorok kan?” Eunbyul senyum sahaja. Betul laj sampai bila dia mampu menyorok kan identiti nya. Memang dia tidak sukakan perhatian sebegitu tetapi untuk kebaikannya juga.

“Famous lah Eunbyul lepas ni.”Mia mengusik Eunbyul dan ketawa kecil. Eunbyul menggeleng menidakkan kata-kata itu. “Ada secret admirer lah lepas ni.”Nara menambah pula. Nara, Jungrien, Junghwa dan Mia mula menepuk tangan sesama sendiri.

“Tak ada maknanya. Melebih ya kau Nara. Cubit kang.” Eunbyul juga ketawa. Lee Nara orangnya ayu lembut tetapi sifatnya suka mengusik juga sejak mereka berkawan. Paling lembut dan sopan antara mereka berlima.

Pandai Jung Hoseok pilih teman wanita.

“Bukan setakat admirer lepas ni lokar Eunbyul mesti penuh dengan coklat dengan bunga.” Kini Jungrien pula mengusik Eunbyul. Tray makanan Eunbyul diusik dengan jarinya. Eunbyul hanya menggulingkan mata.

Min Junghwa yang turut ketawa itu mula menjedakan tawa. Mata kelabunya meliar segenap kantin mencari sesuatu.

“Mana geng hotstuff tu? Tak jumpa jalan kantin ke?” Junghwa mencekak pinggang. Dia geram dengan orang yang tidak tepati masa ni. Bukan lambat 5 minit tetapi 30 minit. Naik kematu tunggu itupun mereka berlima mengambil keputusan untuk makan di kantin dahulu.

Pergi mana pun tidak tahu. Sakit pula hati.

Min Junghwa mula mengetap bibir.
Apa Taehyung tak reti nak call dia?!

“Entahlah, Hoseok tak ada pula chat.” Ujar Nara. Sememangnya telefon nya tidak menerima sebarang mesej atau panggilan daripada Hoseok.

“Jimin pun. Aku agak telefon dia tu barang perhiasan.” Jeling Mia. Dia chat Jimin bukan lelaki itu reti nak balas. Seen pun tidak!

Junghwa memandang Eunbyul. “Kau Byul. Jungkook ada mesej?”

“Phone aku habis bateri lah yeojassss.” Eunbyul membuat wajah pasrah. Dia lupa nak cas tadi. Eunbyul menggeliat sedikit apabila badannya terasa lenguh.

“Kau ni Eunbyul okay tak nampak tak sihat.” Tegur Mia yang berada sebelah Eunbyul. Bahu gadis itu dipicit sedikit.

“Anniya aku okay je, letih sikit. Kan semalam kita balik pukul 5 pagi pergi karaoke punya pasal. So tired.” Eunbyul memejam mata menerima urutan Mia.

“Balik rumah kau tak tidur ke babe?” Junghwa menyoal. Risau pula dia melihat wajah penat Eunbyul tu.

“Aku tak boleh tidur semalam.”

Sebab bermadu kasih dengan abang coconut. Namun terlepas di dalam hati sahaja. Eunbyul senyum manis dan sambung menikmati makanan. Yang lain hanya mengangguk.

Mereka berbual sehingga ruang kantin riuh apabila empat jejaka kacak masuk ke dalam kantin. Jung Hoseok, Park Jimin, Kim Taehyung dan Jeon Jungkook melangkah kearah meja yang menempatkan lima orang gadis yang berborak.

Anak mata hitam berkilat Jungkook terarah pada Cha Eunbyul yang bahunya diurut oleh Mia, adik Taehyung.

Kim Taehyung sampai dahulu. Tempat
sebelah Junghwa yang kosong diambilnya. Bahu Junghwa dipeluk longgar.

“Ops gegirls sorry lambat!” Taehyung sengih petak. Sangat comel tetapi Min Junghwa gadis itu pandang tajam kearah Taehyung. Disebabkan merasakan diri ditenung tajam oleh seseorang. Taehyung menoleh kearah Junghwa .

Telan air liur lihat wajah menyiga Junghwa.
Iris kelabu itu ditatap dan Taehyung tersengih. Dia ada buat salah ke?

“Pergi mana hah? Lambat tahu? Kitaorang ni naik kematu tunggu korang berempat.” Luah Junghwa. Wajah jejaka kacak empat orang itu dipandang satu persatu. Berakhir dengan Kim Taehyung.

“Kitaorang pergi lunch dengan Seokjin, Namjoon dengan Yoongi. Kan aku ada WhatsApp kau, Junghwa.” Taehyung berkerut kening. Dia pula dilanda kepelikan.

“Mana ada Tae chat Hwa. Kau chat
perempuan mana ni Taehyung?” Junghwa menolak dada Taehyung. Jangan risau, mereka ni memang pasangan ganas.

Taehyung menggulingkan mata.

“Hah tuduh lah. Aku cari betul-betul nanti merana kau. Aku ni kacak tahu, bertuah kau dapat aku yang limited edition ni.” Sedang Taehyung membebel. Junghwa mengeluarkan telefon bimbit daripada beg tangannya.

Telefon bimbit nya itu ditenung dan dia mengetap bibir. Taehyung yang melihat itu menjentik dahi Junghwa.

Hah geramnya Kim Taehyung sekarang ni.

“Data tak buka memang lah. Sengal punya yeojachingu.”

Junghwa merengus.

“Yang kau tak call aku kenapa?”

“Tae dah call hwa okay. Hwa yang tak angkat—Yah Min Junghwa kau silent phone ke?” Telefon bimbit Junghwa bertukar tangan.

“Tengok, asyik serkap jarang je.”

Taehyung menjeling Junghwa. Geram dengan Junghwa. Bagi rasa tangan fabulous ni nanti hah tahu lah ada cap mohor dekat dahi nanti.

Jung Hoseok mengambil tempat di sebelah Nara. Nara hanya senyum manis saat Hoseok melabuhkan punggung disebelah nya. Rambutnya diusap-usap oleh Hoseok.

“Mianhae jagiya, saya ingatkan awak dah dapat maklumat dari diorang.” Hoseok rasa sebersalah. Dia ingat Nara sudah tahu yang dia dan yang lain lambat. Padahal dia sudah berjanji ingin makan tengahari bersama.

Nara menggeleng, dia meneruskan menikmati makanan yang berada dihadapannya. Hoseok senyum nipis. Lee Nara jarang nak lihat gadis ini berang.

Gwaenchana, awak makan apa tadi?” Nara menyoal. “Bibimbab bulgogi.” Balas Hoseok sambil matanya tidak lepas memandang Nara yang mengunyah makanan.

Hoseok mengalihkan rambut depan Nara yang terjatuh sedikit. Rambut gadis itu dilerkemaskan. “Restoran tu makanan dia sedap tahu, nanti saya bawa awak pergi sana.” Ujar Hoseok. Nara mengangguk.

Yayy nanti dating.

Hoseok senyum lebar melihat wajah teruja Nara. Alahai comelnya gadis ini. Nara berpaling sedikit kearah Hoseok. Sudu yang terisi nasi dan isi ketam disuakan kearah Hoseok.

“Awak makanlah. Saya tengok awak makan.”  Hoseok berkata sebegitu selepas sesudu nasi lepas ke dalam mulutnya.

Kita beralih pula kepada Park Jimin dan Kim Miya ataupun Mia. Jimin tekun melihat Mia yang memandang nya. Setelah menghadiahkan ciuman dipipi gadis itu Jimin duduk disebelah Mia.

Mia menyuakan sesudu makanan ke bibir
seksi Jimin. Jimin menaikkan keningnya.

“Aaaa buka mulut.” Arah Mia. Jimin akur dan menerima suapan itu. Matanya membulat apabila mengunyah galbi ataupun daging perap itu. Sedap sangat!

“Sedap?”Soal Mia teruja. Ini menu baru di kantin jadi dia teruja ingin tunjukkan kepada Jimin. “Sedap, macam selalu.” Senyum Jimin. Pipi Mia dicubit sedikit.

“Awak makan dengan abang-abang saya dan Yoongi kenapa tak bawa saya?”

“Namjoon hyung nak spend time bertujuh. Lagipun untuk raikan kami lepas ke pusingan separuh akhir.” Jimin mengalihkan badannya menghadap Mia. Sebelah tangannya diletakkan pada kerusi Mia.

Jungkook mengambil tempat sebelah Eunbyul. Rambut perang Eunbyul diusap-usap dan sebuah ciuman singgah di dahi licin teman wanitanya itu. Eunbyul senyum manis.

Jungkook menompang dagu sambil
merenung Eunbyul yang menyuap makanan
ke dalam mulut.

“Sayang.. baru makan?” Soal Jungkook. Jemarinya bermain-main dengan rambut panjang Eunbyul.

“Eo, Byul tunggu Kook tadi tapi awak lambat jadi Byul makan dulu.”  Terang Eunbyul. Hidung mancung Eunbyul dicuit.

Jungkook mengangguk. “Kook ada chat sayang. Sayang tak baca pun. Risau tahu Kook tadi.” Keluh Jungkook. Tidak fokus dia semasa meluangkan masa dengan sahabat-sahabat nya tadi. Taehyung pula cakap yang Junghwa tak baca chat nya. Dia pula call Eunbyul tak reti nak angkat.

Tidak tenang dia makan.

“Mianhae.. phone saya habis bateri.” Balas Eunbyul perlahan. Jungkook merenung wajah Eunbyul yang kelihatan penat. Tangan yang tidak duduk diam mula menyentuh segenap wajah Eunbyul.

Eunbyul hanya mencebik tidak seperti selalu berdebat mulut dengannya bila dia kacau gadis itu makan.

“Kook-yaa..” Rengus Eunbyul perlahan.
Dia mahu menyuap makanan tetapi tangan Jungkook sibuk bermain dengan hidungnya.

Jungkook gelak kecil. Pinggang gadis itu dirangkulnya. “Makan banyak-banyak sayang,
you seem tired today.” Sebelah tangan nya mula mengurut belakang leher Eunbyul.

Eunbyul senyum nipis. “I’m okay Jungkook.
No need to worry babe.” Kerling Eunbyul sedikit.

Jungkook terjeda, dia mula teringat hal
pagi tadi. Mulut Jungkook terlopong kecil dan dia tahu sebab apa Eunbyul kelihatan penat sebegini.

“Itulah aku cakap , jangan goda aku semalam. Kan dah telajak. Aku dah cakap semalam kalau kau goda aku memang tak selamat. See, kau penat sebab aku.” Muncung sedepa bibir Jungkook.

“Jungkook how many times did I said to you. Don't blame yourself. Semalam tu, dua-dua rela okay. No need lah. Saya bahagia semalam luang kan masa sampai pagi dengan awak.” Senyum Eunbyul semanis mungkin. Sisi kepala dilagakan pada pipi Jungkook.

“Pagi-pagi lepas buka mata terus lihat wajah kacak awak. Saya bersemangat. You're my strength, happiness and Euphoria.” Eunbyul memeluk tubuh sasa Jungkook sekejap dan menyambung makan.

Jungkook masih merenung wajah kecil itu. Bibir didekatkan ke telinga Eunbyul.

“I really love my Eunbyul.”Bisikan yang mampu mengusik jiwa. Senyuman manis yang tidak lekang dari bibir merah jambu merekah Eunbyul makin melebar.

“I love my Jung too.” Eunbyul kenyit mata bulatnya. Penyepit besi diletakkan. Eunbyul memandang makanan yang masih banyak tersisa.

Jungkook yang melihat terus menyoal
Eunbyul. “Kenapa berhenti makan? Tak ada selera?” Soal Jungkook risau. Eunbyul mengangguk.

“Makanan ni aku habiskan okay?
Nampak sedap.” Jungkook menarik tray makanan itu kearahnya bila Eunbyul bersetuju. Eunbyul memandang Jungkook yang bersedia untuk makan.

Eunbyul pula memerhati kan Jungkook yang menyuap makanan. Lengan Jungkook digoyang sedikit. Jungkook menoleh kearah nya.

“Saya nak awak suap, boleh?” Pinta Eunbyul dengan wajah dibuat comel. Mata bulatnya dikerdipkan dengan bibir dijuih sedikit.

Jantung Jungkook berdegup laju. Aihh dia tidak boleh lah dengan wajah comel Eunbyul. Jungkook mengiyakan.

“Anything for my baby.”

Jungkook mengerutkan hidung nya. Bila Jungkook menyuap dirinya selepas itu menyuap Eunbyul pula. Eunbyul tergelak kecil bila Jungkook membuat dirinya seakan anak kecil. 

Lepas itu satu suapan masuk ke dalam
mulut mereka mesti mahu mengucup bibir. Jungkook lah punya idea. Eunbyul hanya layan walaupun terasa malu bila matanya acap kali bertembung dengan rakan-rakannya.

Jungkook ni buat macam mereka dekat rumah pula. Dekat rumah tu lain cerita lah. Kini Eunbyul pula memaut bahu Jungkook.

“Jungkook bukan awak dah makan ke?
Lapar lagi?” Soal Eunbyul. Pelik dia, laki dia ni perut apa.

“Nampak sayang makan tadi rasa lapar balik.
Cara sayang bila makan buat Kook makin lapar.” Sengih Jungkook. Eunbyul menjeling. Tak berasas betul.

“Ada-ada je kan? Eiii geram saya dengan
bibir seksi ni manis je kerja.” Eunbyul yang dekat dengannya itu dicium dan menyuakan makanan kepada gadis itu.

“Last bite baby.”

Eunbyul pandang Jungkook besar kecik je ni. Dia menerima suapan itu. Nasib ini suapan terakhir. Cepat mereka makan sebab hidangan itu untuk seorang tapi yang makannya dua orang.

Dua bayi besar.

Taehyung yang sedari tadi melihat mula menegur. “Korang ni nak makan ke nak cium?” Soalan diajukan oleh Taehyung itu mendapat perhatian. Jungkook mengangguk.

“Satu suapan satu ciuman. Best, cubalah dengan pasangan korang.”  Jungkook senyum nakal memandang abang-abang nya itu. Eunbyul sudah tergelak memandang wajah masing-masing yang berkerut.

Jangan buat gais jika pasangan anda malu-malu kucing. Jungrien menggeleng kepala. Boleh meninggal dia duduk sini lama-lama.

“Kau expert bolehlah.” Jeling Hoseok.

Jungkook hanya ketawa mendengar ayat Hoseok. Air masak dicapai dan diteguk bila rasa nak tercekik. Itulah orang suruh kunyah makanan kau gelak nasib tak tersembur.

“Bawa aku lari please.”Jungrien yang berada ditengah antara pasangan-pasangan itu hanya pasrah. Memang lonely ya bila macam ni.

Punya menyampah tu ssupp naik keatas.

Rasa nak nangis dikelilingi oleh pasangan-pasangan yang tahap Infiniti. Lagi-lagi si Jungkook dengan Eunbyul. Uwahh bernanah telinganya mendengar perbualan mereka.

Tidak lama kemudian telefonnya bergetar tanda sebuah pesanan ringkas masuk. Tanpa menunggu Jungrien membuka icon WhatsApp.

🐾Yoonniegi meow🐾
1:55 PM.
iMessage


Rien.. dah makan tengahari?
✓✓

Baru makan.
Awak dah masuk kerja balik ke?
✓✓

Ya, saya dah masuk kerja balik.
Tadi lunch dengan yang lain.
Btw, aku takde dua minggu dekat Korea.
✓✓

Arra, saya tahu.
Outstation? Dekat mana tu?
✓✓

Jepun and more.
Jaga diri dekat Korea, Rien.
✓✓

Arraseo, take care juga.
Hati-hati tahu. Annyeong Mr.Pilot 🌼
✓✓

Rien.. saya ada sesuatu nak bagitahu.
✓✓

????
✓✓

Sebelum saya bertugas.
Saya nak luah yang saya cintakan awak.
Be my Min’s? Sudi?
✓✓

Yoongi..
✓✓

Ahh, malunya. No need to reply.
It's okay.
✓✓

Yoongi, saya juga. Saya sudi.
Can you promised.. awak pergi dan balik  dengan selamat. Nanti bila awak dah balik call saya. Saya nak jumpa teman lelaki yang saya idamkan tu. Min Yoongi.
✓✓

Jeon Jungrien, today is our first day.
I purple you💜 Saya dah nak kena off phone. I'll chat you back sayang.
✓✓

💜💜💜 Borahaeee.
✓✓


Yayyyy Jungrien dah ada pasangan!
Abang pilot pula tu. Kau mampu ke?

Jungrien mengawal perasaan nya.
Senyuman yang makin melebar cepat dikawalnya. Jungrien berdehem sedikit dan sambung makan tanpa menghiraukan pasangan sekeliling nya.

Senang nya dalam hati!
Dapat bakal suami! Abang pilot!

🌼TO BE CONTINUE 🌼
💜2275 WORDS💜


Pokračovat ve čtení

Mohlo by se ti líbit

44.3K 2.5K 47
Selepas kejadian Galaxy Cosmos, Bbb dan kawan2 nya diberi misi baru. Tetapi, semasa menjalankan misi Bbb tiba2 hilang selepas suatu kejadian tak didu...
1.1K 282 36
"Baekhyun... GOMAWO for everything, MIANHAE... saya tau, saya banyak buat salah dengan awak, saya tak dapat jadi isteri yang baik untuk awak tapi say...
1.5M 108K 60
Arash Zayden, salah seorang anggota unit pasukan khas Polis Diraja Malaysia. Pulangnya ke tanah air tanpa sebarang niat untuk menaruh rasa pada sesia...
3.9K 545 68
Bukan Hero Romantik mengisahkan tentang seorang jejaka bernama Emma atau nama sebenarnya Muhammad Haqeem yang mempunyai sifat seperti wanita. Rambutn...