TOMBOY SEASON 5 - The Supreme...

By FirTreeJune

4.7K 510 410

10 tahun yang lalu, Fir Tandingan dan Jonaz mengorbankan nyawa mereka untuk memberi peluang kepada kawan-kawa... More

Kepulangan - Part 1
Test Power - Part 2
#THROWBACK 'Sayonara Mempy' - Part 3
Cincin Menanti Mimpi - Part 4
Keturunan Rogon Rundawi - Part 5
Asal Usul Putera Rundawi - Part 6
Kerajaan Rundawi - Part 7
Kelahiran Cham - Part 8
A Family Tree - Part 9
The Clue - Part 11
Endless Love - Part 12
Merentasi Alam - Part 13
Bambarayon - Part 14
Face to Face - Part 15
Bersatu Kembali - Part 16
RINGKASAN BAGI YANG MALAS MAU BACA BALIK
Faith a.k.a Si Raja Naga - Part 17
Pertarungan Ratu dan Raja Rundawi - Part 18
Luca, Ratu dan Kuma - Part 19
The King of kings - Part 20
I Love You, Beloved - Part 21
The Final Journey - Part 22

You're Not Welcome - Part 10

185 26 30
By FirTreeJune

Kreeekk... Pintu rumah terbuka luas secara tiba-tiba...

"Baju kuning putih keemasan macam sy?" Tersembul di muka pintu beberapa orang yang dua di antaranya amat dikenali oleh Faith dan keluarga mereka semua. Dua lagi seperti raja dan permaisuri sebab ada pakai crown kunun.

"Memphy!" Baru kali ini Janice bersuara memandangkan dia inda buli menyampuk apa apa sejak dari tadi. Kalau dia mau cakap pun ada sudah orang lain yang memotong duluan.

"Kojack dear... " Si Angel inda buli menahan airmata daripada jatuh di pipi dia apabila melihat Kojack muncul sambil berpegangan tangan dengan Memphis!

Penulis: Omooo omoooo! Sy ingat si Kojack, Raja Kuma sama Permaisuri Kunai saja bah yang datang... Maigad... Panas laini suasana yang memang sudah sedia panas dari tadi!

"Nampaknya tiada siapa yang menyambut kedatangan kita, betapa biadapnya... emmm..." Permaisuri Kunai bersuara sambil menjeling tajam ke arah Faith. Selamba saja si Penghulu maju ke depan ni. Of course la mesti bergaya santai, tinggi baitu status si Faith.

"Kamu semua memang tidak dialu alukan di sini. Apa yang kamu mau sampai buli merentasi sempadan dunia kami? Kamu tahu pantang larang ini, bukankah begitu Raja Kuma?" Giliran si Faith menjeling pada si pemerintah kerajaan Rundawi.

"Walaupun namanya penghulu tapi perkara sekecil ini pun kau inda tau? Heh...macam mana kau buli terpilih dari antara banyak manusia? Sedangkan dari kalangan molohing ada yang lebih layak dari kau," perli Raja Kuma. Aiseymen, baru intro sudah cari gaduh ni. Kemon Faith, jangan kalah!

"Sy pun ingat macam tu mula mula tapi bila sy sudah kenal siapa kamu semua, sy yakin molohing-molohing inda pernah salah pilih. Kau lupa Raja Kuma. Bukan kamu yang sepatutnya datang kemari walaupun kamu ada sebab mengapa kamu datang. Masa itu belum lagi sampai jadi sy mahu kamu balik ke tempat kamu semula," bilang si Faith dengan tegas. Kompiden bah si Penghulu kita ni. phewwwwittt!

"Memphy... " On the other side, masih lagi si Janice menyebut nama girlfriend dia yang duuuuuluu sebelum si Memphy jadi urar. Kaki si tomboy itu melangkah mendekati girlfriend dia tanpa mempedulikan individu lain.

"Berhenti di situ. Kau siapa?!" Halang Permaisuri Kunai dengan muka berang.

"Am not talking to you, bitch!" Buahahahah! Tu queen faham ka inda orang putih ni? Terpinga pinga gia si Permaisuri Kunai kana spiking inggilis 😂😂

Penulis: Sorry ar, malas sy mo sensor itu biach sebab sy pun kepanasan baini sama tu queen 😂

"Kau siapa? Macam mana kau kenal sy?" Aduhhh... Pedihnya hati si Janice pabila si Memphy yang pernah berkongsi tempat tidur bersamanya inda kenal sama dia... Kaki dia berhenti melangkah. Betul-betul berhenti depan si Memphy ni. Si Kojack (at this moment dia sebagai Putera Rundawi) cuma memandang si tomboy dengan senyuman sinis.

"Am your darling, sweetheart... Can't you remember me at all?" Janice cuba untuk kasi kembali ingatan si Memphy. Rindu sudah betul dia dengan girlfriend nya tu. Mana kan inda... 10 tahun bah dia menunggu kepulangannya. Namun Memphy cuma meningu Janice dengan pandangan yang tajam ni seolah olah tidak faham apa yang dikatakan oleh tomboy itu.

"Ko teman wanita sy, Memphy. Come back to me," bilang Janice lagi dengan suara sayu. Mau retak sudah tu hati dia di dalam badan ni.

"Teman wanita... Kau faham apa yang orang ni cakap, Putera Rundawi?" Tanya Memphy menjeling pada Kojack.

"Mungkin. Atau mungkin tidak. Bagi sy dia ni cuma manusia biasa, tidak berkaitan dengan kita semua," balas Kojack seraya mengalihkan pandangannya ke arah si Angel. "Bonda, perempuan ini juga kepunyaan sy, bukankah begitu?" Tanya Kojack pada Permaisuri Kunai. Si queen terus menjeling ke arah si Angel yang ketara betul kesedihan dia ni.

"Suka hati kau, Putera Rundawi, berapa banyak pun kau mau," balas si queen dengan senyuman kambing yang mencebik bibir! Aiyaaa! Bikin panas!

"Ko ingat anak sy perempuan murahan ka, bitch?!" Bentak Si Hans tiba-tiba maju ke depan. Uiii uiii? Sabar,  jangan dulu start ni supreme war kama!

Semua ahli keluarga ikut berdiri di belakang Faith, Janice dan Hans dengan muka yang marah termasuk kanak-kanak ribena walaupun dorang indatau apa maksud tu 'bitch' sebab inda kena ajar perkataan macam ni kan.

"Apa tu bitch, Putera Rundawi?" Tanya si queen Kunai, blur dan tertanya tanya macam tu budak budak juga.

"Mungkin pujian atau kutukan, bonda tapi siapa kisah? Manusia memang selalu bercakap banyak dan merepek, contohnya mereka yang di depan kita sekarang ini," balas Kojack tersenyum manis memandang si Angel. Semakin tidak keruan anak pertama si Summer/Hans itu sebab indatau mau menyebelahi Kojack atau keluarganya. Cinta diorang ni pun kira cinta agung juga ni.

"Penghulu, kami datang dengan satu tujuan saja dan kau tahu apa yang kami mahu," kata-kata si Raja Kuma menambah amarah yang sedia ada.

"Cubalah ambil kalau kau berani, Raja Kuma," bilang si Faith dengan tegas sambil mendepakan kedua dua tangannya. Bahhh... Kemon Penghulu! Ika noh tii harapan! (Kau lah ni harapan!)

"Hekkkkk!" Raja Kuma bertempik kuat dan tidak semena mena tu rumah banglo bergegar macam gempa bumi ni! Berteriakan yang veteran veteran perempuan yang stail lady like terutama si Genevie.

"Masuk bawah mijaaaaa! Earthquake!" Kalau ya pun janganlah kasi malu mau susut pigi bawah meja bah Gen... **Palm on my head**

"Heyaaaa!" Faith pun indamo kalah juga ni sama si raja, rumah yang bergegar tadi terus tenang kembali! Ini kalilah!

Penulis: Omooo omoo maigad! Start sudah butul2 kaini war?!!! Capat juga!

"Emmm... Boleh tahan juga kau ya, Penghulu. Sy sudah salah menilai kau tapi tidak apa. Itu baru salam perkenalan saja," bilang Raja Kuma tertawa kecil. Permaisuri Kunai, Kojack dan Memphy juga turut tersenyum melihat Faith menepis kuasa si Raja Kuma.

"Salam perkenalan disambut. Sy pun baru kasi tingu biji benih saja tadi tu. Belum lagi sy tabur pigi tanah." Bilang si Faith inda mau mengalah. Terlain terus muka si Raja Kuma mendengar ejekan si Penghulu ni. Perggghh! Caya laa Faith! Chaiyo chaiyo!

"Sombong betul kau ni, Penghulu. Apa kata sy buat kau terkejut sikit?" Si Permaisuri Kunai pula menyapa dengan senyuman kambing. Jari telunjuknya dituding ke arah Annie yang berada di belakang si bobolian dan seperti ada magnet, badan si Annie tertarik ke belakang dan langsung menghentak meja makan! Terkejut semua orang melihat Annie yang terjatuh melutut dan mengerang kesakitan.

"Hoiii! Jangan kacau mami sy!" Tiba-tiba Si Cham menjerit kuat dan lantas si queen The Bitch (😂) terkeluar terus dari rumah! Nasib lagi dia pandai pakai kaki kasi jadi brek kalau inda terhantuk sudah kali kepala dia dengan kereta yang berparking di luar rumah!

Semua mata memandang ke arah si Cham yang masih dalam keadaan marah ni sebab terkejut dengan kuasa budak kecil yang datang entah dari mana! Faith tersengih.

"Nampaknya siapapun yang kamu mahu ambil tidak mau mengikut kamu, Raja Kuma. Dipersilakan keluar dari kawasan dan alam kami sekarang. Di dunia sini, kuasa kamu tidak dapat menandingi walau anak kecil ini sekalipun," si Faith mengejek lagi. Bertambah berang si Raja Kuma dan Permaisuri Kunai (yang masih terkejut kena serang bibit sendiri 😂).

"Baik. Sekarang mereka masih kepunyaan kamu tapi kau pun tahu, Penghulu. Bila masanya tiba, mereka akan datang sendiri juga kepada kami. Mari, Permaisuri Kunai, Putera Rundawi, Puteri Memphis. Kita tunggu mereka semua di dunia kita," kata Raja Kuma yang pastinya tahu kata-kata si Faith itu bukanlah buli dibawa main.

"Sebentar, ayahanda. Sy akan bawa perempuan ini bersama sy juga," balas Kojack dan cuba untuk menyentuh tangan si Angel namun belum sempat dia berbuat demikian, Hans sudah menepis tangan si Putera Rundawi.

"Jangan cuba sentuh anak sy kalau kau mahu hidup lama!" bilang Hans dengan nada tegas. Faith this time sudah bersedia dengan kuda-kudanya, takut nanti si Hans menerima nasib yang sama macam si Annie.

"Berani kau sentuh tangan sy, manusia. Puteri Memphis, habuan kau di situ, sayang" kata Kojack menjuihkan mulutnya ke arah Hans. Memphy berjalan ke arah Hans dan merenung garang muka laki si Summer itu. Baru saja tangan dia mahu menggapai tangan si Hans, Janice terlebih dahulu memegang pergelangan tangannya. Muka Memphy serta merta berubah dan beralih pandang ke arah si tomboy. Anak matanya berubah ubah warna, dari hitam+garis merah di tengah ke warna coklat gelap.

"Janice my love?"

"Mari sekarang!" Seraya dengan suaranya yang garau dan kuat, Raja Kuma dan angkatannya yang tidak di undang itu lesap begitu sahaja.

"Memphy! Memphy!" Janice menjerit memanggil teman wanitanya.

"Calm down, Janice. Am sorry that you have to meet her like that," bilang Faith menyentuh bahu kawan karibnya itu.

"She remember me, Faith. Ko dengar kah apa dia cakap tadi? Did you heard her? She remember me!" Antara mau ketawa sama meradang suara si Janice ni sebab inda puas hati satu kali saja dia dengar si Memphy menyebut panggilan manja yang sudah lama dia inda dengar.

"Sebab tu sy mau bawa ko bersama ke alam diorang cuma sy indatau sampai mana badan ko akan bertahan," bilang si Faith.

"What do you want me to do, Faith? I will give my everything, janji buli bawa si Memphy balik," bilang si Janice dengan bersungguh sungguh. Jelas betul cintanya pada si girlfriend lama masih membara (chewaaaahh..)

"Besok molohing-molohing akan datang ke sini untuk mempersiapkan kita semua. Maybe few of you akan sy bawa juga just in case kalau ada emergency." Bilang si Faith dan sekali lagi membuatkan semua mata memandang padanya.

"Apa maksud ko emergency, Faith? Ko ni biar betul bah. You are talking about the other side of this world. Macam mana juga mau pigi sana except if... " Tedd yang menyampuk tidak meneruskan kata-katanya sebab cucu-cucu semua meningu dengan penuh berminat ni.

"Besok sy akan explain, dad. Too many things going on already dan kita semua pun need some rest. By the way Annie, are you okey?" Tanya si Faith pada kakak iparnya. Inda sempat dia kasi selamat si Annie tadi ni.

"Am fine Faith. Nasib baik ada lapis dunlop sini siring meja kalau inda patah mangkali pinggang sy tadi. Silakak punya Kunai," sumpah si Annie yang masih dipegang oleh si James dan Cham.

"Good to know. Sy tau kuasa diorang sini inda berapa kuat kalau berbanding di alam mereka sendiri sebab tu sy inda berapa risau keadaan ko tadi. Sorry Annie. Lagipun si Cham sudah bertindak dan hal ni yang paling menggembirakan sy," bilang si bobolian tersenyum dan memegang kepala anak buahnya.

"Ko bilang si Cham ni anak si Permaisuri Kunai tapi kenapa dia serang juga tu perempuan ar?" Tanya James merasa hairan.

"Itu yang sy cakap sy rasa gembira sebab semangat si Cham lagi kuat sebagai manusia berbanding semangat buniannya. Cuma sy inda pasti kalau dia pigi sana which one will be dominant. Maybe si Earl pun sama juga." Terang Faith dan sekaligus matanya melilau mencari anak buah sulungnya itu.

"Earl? Ei? Mana si Earl, Mary?"

Terpinga pinga semua orang mencari si Earl padahal tadi sama sama mami dia saja. Cuma masa yang si Annie terhumban pigi belakang tu dorang bertaburan pigi menolong jadi inda perasan sudah siapa yang di sebelah siapa. Kelam kabut kan...

"Earl! Earl! Where are you?!" Apa lagi si Mary yang memang protective betul sama si Earl ni sudah macam orang gila mencari anak kesayangan dia. Bukan dia inda sayang si Kelv tapi yang nombor dua tu independent sama tidak suka dikongkong. Si Earl ni anak mami jadi memang sangat manja sama si Mary.

"Bukan tadi ko pegang dia kah, Mary? Macam mana buli hilang dari pandangan ko?!" Tanya Professor Madi dengan nada cemas.

"He was with me all the time, I swear. Casper! Toshio! Cari si Earl!" Jerit si Mary pada kawan luarbiasa family mereka. (Aiseymen... Ni hantu duarang pun inda femes sudah).

"Tunggu Mary, Professor Madi. Let me track him," bilang si Faith. Ainaaa... Lupa pula ada gps's tracker pula sama sama diorang. 😂

"Earl Madi Mason... Earl Madi Mason... Earl Madi Mason... " Faith menyeru nama anak buahnya berkali kali...

Dan di suatu tempat yang tidak diketahui koordinatnya dan indatau ada line phone ka tiada...

"Mami... sy takut... Ayi Faith ko di mana? Kenapa sy inda nampak ko? Kenapa sy di sini?"

Penulis: Astagaaaaa si Earl kaitu?? Tapi dia di mana?? Where?? Nombo??
Biar kamurang kabak2 menyumpah gimbaran sy. Mimang begini laini gaya dia suka kasi gantung cerita yang mau climax sudah trus dia stop menulis. 😂😂😂

Continue Reading

You'll Also Like

2.5M 83.9K 37
| 2017 | PREVIU 35 BAB PDF | EBOOK ROMANCE šš®š¢š š©š«šØ šŖš®šØ : š€ šŸšššÆšØš®š« šØš« ššššÆššš§š­ššš šž š š«ššš§š­šžš š¢š§ š«šžš­š®š«š§ šŸšØš« ļæ½...
6.2K 106 13
Untuk makluman: cerita ini bukan hasil karya author, author ambil dari novel author asal Tok Unggal. author beri kredit sepenuh nya kepada tuan empun...
28.5K 1.8K 34
Seorang guru disiplin telahpun mati pada 2 tahun lalu! Namun, sekolah terasa dihantui.. Dalam tempoh itu juga bilik disiplin terpaksa dipindahkan ker...
79 14 3
karya ketiga karya pertama (horror stories) Di sini, tiada siapa yang akan selamat