Saranghae, Mafia! | Kim Taehy...

By yoshihoshiss

121K 8.9K 623

Gangster? Abang Long? Itulah gelaran yang diberi kepada Kim Taehyung. Hidupnya aman bagaikan nakhoda kapal se... More

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
THANK YOU! ❀
30 Dis ❀
S2 !!!!!!!!!!!

EPILOG

3.1K 160 135
By yoshihoshiss

10 tahun kemudian....

" Mama, mama! " jerit Park Dowoon. Dia berlari kedalam rumah lantas memeluk mamanya daripada belakang.

" Eh kenapa ni? " soal Jeongyeon. Dia yang baru nak memasak, tergendala kerana dipeluk oleh Dowoon, anaknya dengan Jinyoung.

" I found a letter. In your room. " kata Dowoon. Berkerut muka Jeongyeon lantas bahu anaknya yang berusia 9 tahun itu dipegang.

" Surat apa? "

" I don't know. " geleng Dowoon. Memang Jeongyeon dan Jinyoung yang mengajar anak mereka bercakap bahasa Inggeris sejak kecil lagi.

" Mana surat tu? "

" Nah! " Dowoon menghulurkan sepucuk surat kepada mamanya lantas dia berlari kembali ke bilik. Jeongyeon mematikan api dapur lantas mencabut apron daripada tubuh. Jam didinding dilihat. Jeongyeon mengeluh kecil. Hari ni Jinyoung on call. Dan Jeongyeon pula cuti. Agak terasa kebosanan tanpa suami disisi.

Sampul coklat ditilik. Macam dia kenal surat ini. Serta-merta air matanya jatuh. Ini surat yang dikirimkan Jimin kepadanya 10 tahun lepas sebelum Jimin meninggal dunia. Ya, Jimin meninggal didalam penjara kerana dipukul oleh banduan lain.

Jeongyeon mendapat berita itu semasa dia sedang berbulan madu dengan Jinyoung. Pihak polis bertugas yang memberikan surat itu kepadanya. Dah 10 tahun dia menyimpan surat itu kerana rasa sebak dihati. Dan hari ni dia akan buka surat ini.

Sampul dibuka lantas surat berwarna putih yang sudah lusuh dikeluarkan. Tulisan tangan Jimin. Jeongyeon mengalirkan air mata lagi sekali. Segera surat itu dibaca.

To Yoo Jeongyeon,
Hai sayang. How is your day? Saya hormati keputusan awak untuk tinggalkan saya. You deserve better. Siapa yang nak gangster sebagai suami kan? I'm sorry for all my wrongdoings. Saya selalu buat awak menangis. Kalau kita kahwin pun, tak sampai seminggu mesti awak nak cerai sebab tak tahan. Hehehe. Saya minta maaf sebab jadi gangster. Saya terpaksa. Saya tak pernah cerita sebab tak nak awak risau. My parents mati kena bunuh dengan Mingyu sebab hutang yang banyak. And to repay all back, I've to be their slave. Jadi orang bawahan dia. Saya tahu awak orang Taehyung dan awak terpaksa tinggalkan saya. Saya faham. Take care, Jeongyeon. Saya selalu ingat awak. Cinta saya pada awak akan saya bawa ke atas sana. Awak kena janji yang awak akan bahagia selalu dengan pasangan awak sekarang. Kalau awak menangis, saya janji saya akan turun jadi hantu dan cekik suami awak! Hehehe. Take care, love.

I Love You.

Berderai air mata Jeongyeon. Dadanya terasa sakit sekali. Kepalanya terasa berdenyut-denyut. Pegangannya pada kerusi terasa semakin melonggar. Kakinya mulai lemah dan dia jatuh terduduk. Namun, belum sempat dia jatuh, dia sudah disambut seseorang. Disambut oleh si suami.

" Kenapa baca surat Jimin, sayang? I know you'll cry like this. " pujuk Jinyoung lantas menarik Jeongyeon kedalam pelukan.

" I'm just can't. " Jeongyeon menyebamkan mukanya pada dada suami. Jinyoung mencium ubun-ubun Jeongyeon.

" Nasib baiklah saya balik. Saya rasa tak sedap hati. Janganlah menangis macam ni. Awak pregnant. " Jinyoung mengelus bahu Jeongyeon lantas beralih pula pada perut Jeongyeon. Dah mencecah 7 bulan.

" Saya teringatkan Jimin. " balas Jeongyeon.

" Anggaplah saya ni amanah daripada Jimin untuk jaga awak. Jangan nangis! Ingat tak Jimin tulis apa? Kalau awak menangis, dia akan turun jadi hantu dan cekik saya. Awak nak ke tu jadi? Saya tak nak mati awal! " seloroh Jinyoung. Jeongyeon menggeleng dan mengukir senyuman pahit.

" Jom rest. Hari ni saya ambil emergency leave. Awak rehat, biar saya yang masak. " Jinyoung memapah Jeongyeon kedalam bilik.

Jimin, terima kasih sebab pernah jadikan saya istimewa dalam hati awak.

------

" Papa! Minjee nak robot tu! " Minjee menarik tangan Mingyu ke sebuah kedai mainan. Robot Transformer ditunjukkan.

" Kan kat rumah dah banyak toys! Ni still nak beli mainan lagi? " soal Mingyu. Minjee hanya tersengih.

" Please pa.. kali ni je. " Minjee memegang tangan Mingyu. Namun, Mingyu masih menggeleng.

" No! Papa tak nak belikan. " geleng Mingyu. Minjee terduduk diatas lantai lantas menangis dengan kuat.

" Papa jahat!! Papa tak sayang Minjee!! Kalau uncle Jongin, dia belikan je semua benda!! " tangis Minjee. Mingyu memeluk tubuh.

" Sejak bila anak papa degil ni? " tanya Mingyu, keras. Tangan Minjee dipukul kuat. Bertambah kuat tangisan Minjee.

" Minjee nak mama! Minjee rindu mama! " Riak muka Mingyu berubah. Minjee dah mula ungkit pasal Jeena. Baru sahaja tangannya mahu memukul Minjee lagi, kata-kata Jongin berputar di kepala.

" 10 tahun aku jaga Minjee ni, aku nak kau jaga elok-elok. " pesan Jongin. Mingyu hanya mengangguk.

" Tu anak aku. Mestilah aku jaga dengan baik. "

" Kau kena bersyukur kau dapat jaga dia. At least, dia dapat kasih sayang ayah. Tapi Minjee tak dapat kasih sayang ibu. Jeena sempat susukan dia 3 hari je. Jadi aku nak kau hargai anak kau sebaiknya. "

Mingyu tersentak daripada lamunan lantas tubuh Minjee dipeluk.

" Papa minta maaf. Papa janji tak buat lagi. Papa sayang Minjee. " pujuk Mingyu. Tangisan Minjee mulai reda.

" Janganlah marah Minjee. Nanti Minjee dah tak ada siapa lagi. " kata anak kecil itu.

Tuhan, sebaknya hati. Terima kasih sebab beri saya Minjee sebagai anugerah terindah, Jeena.

-------

Aku menyandarkan badanku pada kerusi pantri. Air kopi diteguk perlahan. Aku baru sahaja selesai melakukan pembedahan selama 5 jam. Tanganku juga berbau darah. Nasib baik sudah dibersihkan. Jam dilihat. Dah pukul 4 petang. Patutlah aku lapar. Baru sahaja aku mahu mengambil sandwish di peti ais, pintu pantri diketuk perlahan. Terpancul muka jururawat Saera.

" Doc, ada orang nak jumpa. " katanya. Aku berkerut kehairanan.

" Siapa? "

" Entah. "

" Suruh dia masuklah. " sebaik sahaja jururawat Saera berlalu pergi, pintu pantri ditolak seseorang. Muncullah si kembar yang dirindui.

" Mama!! " jerit Jaehyun dan HyoShin serentak. Mukaku berubah ceria lantas anak - anakku dipeluk.

" Jaehyun dengan Hyo sihat? " soalku. Mereka berdua mengangguk. Kini mereka dah berusia 10 tahun. Alahai, comelnya!

" Papa mana? " tanyaku sambil membelai rambut HyoShin. Cantiknya rambut panjang dia! Jaehyun mengangguk dan berlari keluar. Beberapa saat kemudian, dia kembali dengan membawa Taehyung. Dan Hana.

" Thanks Taehyung sebab bawakan Jae dengan Hyo jumpa saya. " kataku dengan senyuman. Taehyung hanya tersengih.

" Sebenarnya, kejap lagi Hana ada checkup. Boleh tak saya tinggalkan kembar dengan awak? " tanya Taehyung. Aku terus mengangguk laju. Yeay! Boleh spend time dengan Jaehyun dan HyoShin!

" Okay good. Saya pergi dulu, ya? Jom sayang. " Taehyung memapah Hana pergi. Hana kini sedang hamil 6 bulan. Baguslah.

" Saya nak berbual dengan Min kejap, boleh? " pinta Hana. Taehyung memandangku kemudian memandang isterinya kembali. Eleh, macamlah aku nak makan isteri dia! Anggukan diberikan lantas dia menapak keluar bersama kembar.

" Sekarang ni Min dah jadi ketua jabatan penyakit berjangkit, kan? Hebat! Hana bangga! " puji Hana. Aku hanya tersenyum manis.

" Hana tu kenapa berhenti jadi doktor? Rugi tau. Bapak awak dahlah Pengarah hospital ni. Anaknya pula jadi suri rumah. " selorohku. Hana hanya tersengih.

" Saya nak fokus kat rumah tangga. Nanti lepas baby dah besar sikit, baru saya start kerja balik kot. " kata Hana lantas mengelus perutnya. Aku memandang wajah Hana. Jelas bahagia. Teringat kembali saat aku diceraikan Taehyung 10 tahun lepas.

" Awak pilih saya atau Hana? " soalku. Bibir Taehyung nampak menggeletar. Dia memandangku, dalam.

" Soalan apa kau tanya ni? "

" Jawab soalan saya! "

" No, Minyoung. Aku takkan ce-- "

" JAWAB JELAH! KALAU TAK SAYANG SAYA, LEPAS KAN SAYA! " jeritku. Serentak terasa pergelangan tanganku digenggam kuat.

" Ini yang kau nak kan? Maaf, aku pilih Hana Isabella. Park Minyoung, aku ceraikan kau. " Aku terduduk. Air mataku mengalir lebat. Taehyung pula kembali masuk kedalam rumah lantas menghempas pintu dengan kuat.

" Saya minta maaf, Min. " Hana menggengam tanganku. Namun, senyuman lebar diberikan.

" Tak apalah Hana. Daripada dulu, memang Taehyung tu jodoh awak. Bahagia dengan hidup sekarang, tau. " pesanku sebelum Hana keluar untuk kembali bertemu Taehyung.

" Awak memang baik, Min. Saya doakan awak jumpa orang yang lebih baik. " kata Hana sebelum menutup pintu.

------

Jongin meronda kawasan sekitar perumahan pada jam 1 pagi. Kawasan perumahan ini mendapat banyak aduan kes rompakan. Jadi hari ni, Jongin dan pasukan polisnya bertugas untuk meronda. Sesekali lampu suluhnya disuluhkan ke tempat yang gelap.

" Cik, tolong!! " jerit satu suara. Jongin segera berlari mencari punca suara. Lantas, dia ternampak seorang perempuan cuba dirogol oleh dua lelaki.

" Woi! Berhenti! " lantas dua lelaki itu berlari dengan pantas. Jongin membuka langkah dan mengejar dua lelaki itu. Sebaik sahaja berjaya digapai, dia segera mengeluarkan walkie-talkie bagi memaklumkan kepada ahli sepasukan yang lain.

Kereta polis tiba selepas itu lantas dua perogol itu dimasukkan dalam kereta dalam keadaan bergari.

" Mangsa selamat? " soal Jongin lantas pegawai polis yang lain mengangguk.

" Mangsa cuba cedera sikit sahaja dan trauma. " terang pegawai itu. Jongin mengangguk.

" Mana mangsa? "

" Kat ambulans. Tengah berehat. " Jongin pantas menapak ke ambulans. Matanya tertancap pada seorang gadis yang disebelubungi selimut.

" Cik okay? " soal Jongin. Lantas gadis itu mengangkat muka dan mengangguk.

" Saya dah berjaya berkas 2 perogol itu. Dan mereka akan ke penjara. " Jongin memberi jaminan. Gadis itu tersenyum.

" Terima kasih Tuan... "

" Nama saya Jongin. " kata Jongin.

" Terima kasih Tuan Jongin. " kata gadis itu. Jongin memandang wajah gadis itu. Cantik.

" Nama cik apa? "

" Nama saya Jennie. Kim Jennie. "

       
TAMAT

Yeay gais! 🤣🤣 Cerita sudah habis! 😋😋 Thanks yang support since saya buat story ni 14 Julai until now, 30 November! 😜 Maaf lambat, saya duduk asrama huhu 😿

Actually, this masterpiece for my friend's birthday present nsarah1901 ❤❤❤❤❤ . Dia tak minta hadiah. Cukuplah cerita wattpad. Hehehehehe 💯. Lastly, Tq ! ✨✨

Continue Reading

You'll Also Like

524K 11K 19
mula-mula tu crush lama-lama tu boyfriend
112K 10.5K 40
Kisah Kim Taehyung si idol dan Y/n si pengemis. "Dik, bodoh eh? Sian eh sian" - Kim Taehyung "Tak, saya memang sukakan abang handsome!" - Y/n Highest...
114K 8.5K 25
✎ Aku mencintaimu bukan kerana siapa kamu,tetapi kerana siapa aku ketika bersamamu ⇴start:3/2/2019 ⇴end:26/11/2019 ⇴status: completed
72K 6.9K 17
Berpunca dari satu kemalangan, seorang pilot yang segak serta agak dingin dan merupakan seorang suami, Kim Taehyung berubah personalitinya menjadi se...