Fighter vs Mafia (Complete)

By alongsue

97.5K 4.1K 78

Kisah ini bkisar ttg seorang fighter perempuan dan seorang mafia lelaki. Di mana mereka berjumpa di sebuah pg... More

FM 01
FM - 02
FM - 03
FM - 05
FM - 06
FM - 07
FM - 08
FM - 09
FM - 10
FM - 11
FM - 12
FM - 13
FM - 14
FM - 15
FM - 16
FM - 17
FM - 18
FM - 19
FM - 20
FM - 21
FM - 22
FM - 23
FM - 24
FM - 25
FM - 26
FM - 27
FM - 28
FM - 29
FM - 30 (Special Page)

FM - 04

4.1K 160 5
By alongsue

Tiga minggu kemudian Beto baru terjumpa dengan Eve disebabkan adik2 kembarnya ingin meluangkan masa dengan sahabat lama mereka itu.

Mereka bertiga lepak di cafe milik Eve. Rex call bosnya Eve memberitahu yang ada orang mencarinya. Eve pun ke cafe dengan menunggang motorbikenya laju ke cafe.

Sesampai d cafe Eve masuk ke cafe masih lengkap jaket motorbike berserta sarung tangan motorbikenya dan helmet. Eve berdiri d depan kaunter pmbyaran cafenya dengan memberikan stafnya beg sikut hitamnya dan helmet untuk di simpan di loker belakang stafnya berdiri.

Beto terpandang Eve yang membuka helmetnya dan terserlah kelawaan Eve ketika itu di mana senyuman manis yang terpampang di wajah Eve semasa bercerita dan ketawa dengan staf cafenya.

Lamunan Beto terhenti bila phonenya berdering call dari orang2 bawahannya. Jazz dan Jason pun melambai ke arah Eve dan Eve pun ke arah mereka dengan membawa order makanan dan minuman yang mereka pesan tadi.

"Mummy dan daddy rindukan kau. Bila kau mahu ke rumah. Lagi satu kami mahu minta maaf pasal kata2 abang kami tu. Dia tidak tahu pasal diri kau tu lah tu. Jangan kau kecik hati." Kata Jazz kepada sahabat baiknya itu Eve.

"Astgha hati aku memang kecik pun bukan besar sangat. Apa kes jo. HAHAHAHA." Kata Eve sambil ketawa lucu.

"Sial joo." Kata Jason pula sambil ikut ketawa lucu.

Beto pun duduk semula menyertai adik2 kembarnya dan Eve.

"Aku minta maaf pasal itu hari. Lagi pula aku tidak tahu kau tiada mak bapa sudah." Kata Beto kepada Eve.

"Lek lahh.. Perkara biasa dalam hidup aku. You lucky bro have parents not like us. We don't have parents but we have each other here." Kata Eve sambil senyum ceria.

Sedang syok2 mereka bercerita phone Beto berbunyi call dari orang2nya. Beto pun berlalu pergi tergesa2.

"Adik abang gerak dulu. Ada masalah di kawasan." Kata Beto kepada adik2 kembarnya sebelum berlalu pergi.

Jazz dan Jason terpingga2 dan anggukkan kepala sahaja. Mereka bertiga kembali bercerita sehingga cafe Eve tutup. Si kembar membawa Eve lepak di rumah mereka pada malam itu. Eve hanya mengiyakan sahaja dan mengikut dari belakang kereta sports Jazz.

Parents si kembar gembira bila melihat kelibat Eve pada malam itu.

"Tidur sini ya my dear? Lama da tak spend time sama mummy dan daddy sama seperti dulu." Pujuk Cate kepada Eve.

Eve tidak dapat menolak kerana dia pun sebenarnya rindukan kedua orang tua tersebut walaupun mereka bukan darah daging kandung Eve.

Eve dengan si kembar masih lagi melepak di rooftop bungalow si kembar manakala parents si kembar sudah masuk tidur kerana esok mereka kena attend meeting.

Tengah syok2 lepak Beto balik dengan keadaan yang kusut sedikit di mana baju long sleevenya di lipat sampai ke siku, butang yang ada di bahagian kolar tercabut dan terbuka sehingga terdedah sedikit dada bidang Beto dan rambut Beto serabut dan berpeluh.

Eve yang memandang terus menjeling sepertu tiada apa2 perasaan. Kalau perempuan lain yang memandang gerenti sudah dekat tidak pun dorang terus tergedik2 dekat Beto ketika itu.

Beto berlalu pergi terus naik ke biliknya untuk membersihkan badannya.

"Macho pula aku tengok abang kamu J J." Kata Eve sambil membuat suara dan gaya seperti kucing (ggrrrrhh).

"Ngam juga lah kau suka sama abang kami lagi pula lama sudah abang kami single mingle tu lepas dia putus cinta three years ago." Kata Jason pula.

"Tapi aku tidak suka lah sombong pastu trip macho cool semua la yang negatif sama dia tapi walaupun begitu aku suka bad boy style. HAHAHAHA." Kata Eve sambil ketawa gembira.

Jazz dan Jason pun ikut ketawa dengan gurauan sahabat baik mereka itu. Hampir delat jam 3 mereka masih stay lepak di rooftop pada masa yang sama Beto yang berdiri di tingkap balkoni biliknya di tingkat tiga itu hanya memandang tenang ke arah adik2 kembarnya dan Eve.

Tepat jam 5 subuh mereka pun beranjak masuk ke dalam rumah di tingkat bawah. Eve lebih suka tidur di ruang tamu sambil menengok tv malah si kembar pun buat keputusan untuk temankan Eve tidur di ruang tamu.

Beto melihat adiknya Jazz sudah menutupi badan Eve dengan selimut tebal lembut sebelum mereka berdua sambung tidur. Beto pun naik ke biliknya semula dan terduduk di hujung katil sambil merauo mukanya.

"Kenapa jantung aku berdegup laju begini? Kalau aku marah sama orang semua orang takut tapi kenapa dia tidak takut sama aku, malah bila aku marah aku terus rasa tidak jadi marah bila terpandang wajahnya." Bicara hati Beto sebelum terbaring lemah di atas katilnya.

"Shit kenapa aku terfikirkan dia ni? Kenapa asal aku pejamkan mata aku ternampak wajah dia? Apa yang sudah jadi sama aku sebenarnya?!" Guman hati Beto ketika itu.

Keesokkan harinya, Eve di kejutkan oleh mummy Cate untuk shower dan breakfast. Eve memang ada bawa baju dari loker di cafenya. Selepas mandi di bilik tamu Eve memakai baju jumpsuit jeans berlapis di badan t shirt putih paras dada.

Eve menolong mummy cate menyediakan breakfast di ruang makan untuk semua orang di rumah tersebut. Setelah Jazz dan Jason siap mandi mereka terus melulu masuk ke dalam dapur sambil mencium kepala Eve layaknya seperti seorang adik perempuan bungsu mereka.

Satu persatu datang duduk bersarapan selepas shower.

"Vera ada bagitahu Momo yang kamu stay sleep here? Takut nnt Momo tercari2 kamu." Tanya mummy Cate kepada Eve.

"Already told mummy Cate." Jawab Eve pula.

"Vera memandangkan hari ni weekend apa kata kita lepak skate lama jo tidak main skate aku rasa aku lupa skill sudah." Kata Jazz pula.

"Iya juga kan Jazz last kita main skate last two years ago." Kata Jason pula.

"Okay boleh. But kamu kena temankan aku p tempat latihan aku sebab aku mahu ambil barang." Kata Eve lagi.

Jazz dan Jason serentak menjawab. Setelah hampir sejam mereka makan bersama2 si kembar dan Eve pun berjalan satu kali tapi Eve menunggang motorbikenya dan si kembar guna kereta sports masing2.

Sesampai di destinasi skate park Austin' Parkko mereka pun keluar kereta sambil si kembar membawa tiga buah skateboarding dari bonet belakang kereta sportsnya.

Mereka bertiga pun start main skate dengan bermacam2 skill yang sekali Eve ajar mereka ingat semula skill dulu masa study. Tengah syok main skate Jazz terdengar bunyi tembakan dari arah sebelah kanan skate park mereka di tempat kawasan rock climbing dan taman jogging.

Si kembar pun terkejut melihat orang2 abang sulung mereka di belasah dan abang mereka kelihatan fokus bertempur dengan gang mafia yang agak kuat2 orangnya.

Eve hanya melihat apabila Jazz tidak membenarkan Eve untuk ke arah bunyi tembakan tersebut. Bertambah sakit hati Eve ketika melihat si kembar kena belasah sampai hampir jadi sayur nampaknya.

Eve menutup separuh mukanya dan topinya hitamnya di pakai untuk menutup separuh muka yang terdedah tersebut. Eve terus melompat dan terus membelasah orang2 yang telah membuat ayam turkeynya hampir jadi sayur.

Eve baru terperasan yang ketua mafia yang sibuk menghebahkan tembakan pistolnya amat dikenali oleh Eve kerana ketua mafia yang dia ongbak itu bekas belasah member2 cafenya. Sekali lagi Eve meng-ongbak bahu serta kepala ketua mafia tersebut juga merupakan abang tiri Eve.

Beto terkejut apabila mendengar tembakan dan suara adik2 kembarnya yang berteriak satu nama. Beto memusingkan badannya dan melihat Eve sudah terduduk dan terus membaling pisau rambo ke arah lelaki yang mencuba menembak Beto dari arah belakang.

Eve pun membawa si kembar lari ke skate park sambil Beto mengikut mereka dari belakang dengan kereta sportsnya juga. Mereka mengikut Eve ke cafe sekejap kerana Eve mahu mengambil sesuatu dari dalam lokernya tetapi baru sahaja dia parking motorbikenya di bawah tanah bangunan cafenya itu Eve sudah terduduk lemah dan rasa gelap sekelilingnya.

Nasib ada si kembar terus mereka menggendong Eve balik direct ke rumah bungalow mereka untuk merawat Eve di mana bahu Eve tertembak gara2 selamatka Beto abang sulung mereka tadi.

Sesampai di rumah mummy dan daddy mereka terkejut apabila melihat cedera parahnya anak angkat mereka Vera ketika itu. Oscar terus call doktor peribadi keluarga mereka untuk datang memeriksa dan merawat luka di bahu anak angkat mereka Vera.

Setelah doktor selesai menggeluarkan peluru dari bahu Eve doktor membersihkan dan meletakkan ubat ke luka di bahu Eve kemudian Eve di tinggalkan di bilik tamu seorang diri untuk berehat seketika.

(1334 words)

Continue Reading

You'll Also Like

1.6M 60K 43
1st Tengku the Series Cover: @Marleneith Berlakunya satu insiden yang melibatkan gadis bermulut murai iaitu Eirene Anfisa membuatkan Tengku Ferhad Ma...
203K 14.8K 33
[Karya kedua queenzfina] [1st of Triplets Series] [Beautiful cover by @ShaDhia] πŸ…Achievement πŸ… πŸ† The Best Teen Fiction 2020 | The Diamond Award οΏ½...
423K 24.9K 38
⇨ SIRI KE-2 YOU'RE MY STELLA kisah anak-anak Haufan Hazzan dan Aira Medina Siapa masih ingat lagi Hazreen dan Hazreeq?! Haa mereka berdua ni la anak...
208K 12K 34
TUNKU RATU RAKHSHANDRINA ALFAREZEL. Seorang gadis yang berwajah dingin dan tegas namun dia adalah CEO R'A MEGA HOLDING yang terkenal di seluruh duni...