3. Prince Charming Untuk Clum...

Від TintaHitamTanpaArah

218K 14.3K 237

Cinderella sebenar hilang kasut kaca dia. Tapi Hana Delisha hilang surat cinta dia. yang sepatutnya diserahka... Більше

Reminder
01. Surat Penarikan Diri
02. Crush Senior Yuta
03. Black Prince
04. Surat Salah Alamat
05. Kelab Catur Cross Swords
06. Rakan Eksiden
07. Library Meet Up
08. Bertembung Pulak
09. ID Apple In My Eye
10. Ace Ardell
11. Hacker
12. Terpelecok
13. Kena Leter
14. Rakan Sebilik
15. Dewan Makan
16. Tiga Hari Lagi
17. Eksiden 1
18. Nota Biru
19. Kena Paksa
20. Merajuk
21. Risau
22. Blue's Dilly Dilly
23. D-Day
24. Hari Balik
25. Party Pooper
26. Boleh Tak
27. Angau
28. Hide n Seek
29. Say Sorry
30. Family Outing
31. Berkumpul
32. Pening
33. Rahsia
34. Demam
36. Lawat
37. Bengang
38. Bertumbuk
39. Discharge
40. Kelas Seni
41. Lorong Belakang
42. Bilik Muzik
43. Bilik Rahsia
44. Gabung Kelab
45. Perang Dingin
46. Angin Mengelegak
47. Pemilik ID Apple In My Eye
48. Kelab Chess
49. Library Kidnaping
50. Tolak Undur
51. Kelas Biologi
52. Gaduh Biasa
53. Candice Sepupu Blaze
54. Parent Kedua Hana
55. Tunang Yuta tapi Pilih Blaze
56. Merajuk
57. Naik Angin
58. Dating
59. Dipersalahkan
60. Bertengkar.
61. Menara Rahsia
62. Awal Pagi
63. Official
64. Reject
65. Matahari Terbenam
66. Cerita Sebenar
67. Siapa Cinderella
68. Chess Duel
69. Hana Juara
70. Selesai
71. Pilih
72. Surat Cinta
73. Cinderella Yang Hilang
74. Ketahuan
75. Prince Charming Untuk Clumsy Cinderella

35. Mencari

2.6K 181 1
Від TintaHitamTanpaArah

Paginya...

Langit cerah pada hari Selasa itu. Kebanyakan pelajar sibuk dengan kelas dan aktiviti kelab mereka. Ada juga yang berkeliaran di koridor dan hallway bersama pensyarah atau rakan sekelas masing-masing. Samaada berborak mengenai pelajaran atau urusan akademi yang perlu diselesaikan.

Di koridor lokar pelajar kelihatan para pelajar masih berlegar sementara menunggu waktu kelas bermula. Ada yang duduk bersila atas lantai di hadapan lokar, ada yang bersandar pada lokar sambil berbual ke antara satu sama lain.

"Apa maksud awak?"

"Ace suka dekat Hana, tapi Hana suka dekat Yuta yang dah bertunang...dan awak nak tahu apa yang terbaru?"Nadine menyilang tangan ke dada masa bersandar pada lokar dan Adam berdiri di depan dia.

"Apa dia?"soal Adam.

"Blaze..he has dib on her."luah Nadine dengan nada bosan. Blaze Hunter,lelaki bermasalah dalam akademi dan juga lelaki popular dalam akademi ini hanya akan berikan kesusahan pada Hana. Bukannya kesenangan!

Kening Adam terangkat tinggi. Terkejut dengan makluman Nadine. So apa yang dia dengar dari Blaze malam tadi memberitahu dia kawannya itu suka pada Hana betul la. Dan masalahnya sekarang Blaze tanpa sedar telah maklumkan di depan Ace mengenai tujuan Blaze pada Hana.

Kasihan Ace. Pasti dia tiada peluang untuk menangi hati Hana. Blaze bukan lawan Ace.

"Macam mana awak boleh tahu Blaze dia-"soal Adam yang tidak habis sebab lelaki itu masih terkejut.

Nadine mengalihkan matanya ke belakang bahu Adam. Ternampak Blaze dari jarak jauh. Lelaki itu sepertinya sedang berjalan ke arah mereka berdua.

"Saya nampak Blaze peluk Hana masa kita dekat parti di rumah Hunter hari tu."luah Nadine tanpa mengalihkan matanya dari Blaze yang sedang menghampiri mereka berdua.

"What?"soal Adam yang semakin terkejut. Berasa kagum dengan sikap penuh pemerhatian Nadine. "Hana dah tahu ke yang Yuta dah bertunang? Bila awak beritahu dia?"

"Semalam lah..."Nadine buat muka jengkel lepas Blaze tiba di belakang Adam.

Blaze tiba di belakang Adam dengan air muka serius samsengnya.

"Hai Blaze..."sapa Nadine yang tidak menggelarkan lelaki itu senior sedangkan lelaki itu tua darinya. Nak buat macam mana Adam kawan lelaki ini. Jadi sudah dianggap casual buatnya dengan Blaze.

"Mana kawan kau?"soal Blaze sewaktu Adam berpaling hendak memandangnya dengan terkejut. Mungkin tak agak dia akan ada di situ.

"Untuk apa awak cari dia?"Nadine lentokkan kepala sedikit hendak mencabar Blaze tinggikan suara padanya. Bukannya Nadine tak kenal sikap baran yang dimiliki Blaze. Pendek ceritanya dia tak nak Hana bersama dengan lelaki yang tak reti nak tunjukkan kasih sayang kepada manusia ini.

"Apa masalah kau? Beritahu je lah mana dia" soal Blaze lagi.

Nadine menarik sengih sinisnya lalu menolak dirinya dari lokar. Berdiri tegak menghadap Blaze. Lelaki itu ingat dirinya siapa. Ingat Nadine takut dengan dia?

Memang taklah dia nak beritahu dekat mana Hana sekarang. Mana mungkin dia nak biarkan lelaki penuh masalah ini datang pada Hana yang sedang tidak sihat. Itu namanya sengaja cari pasal.

Terus Nadine pandang Adam, memberi senyuman manis pada lelaki itu. "Saya pergi dulu Adam. Jumpa dekat cafeteria nanti."Nadine kucup pipi Adam sebelum berpaling pergi dari situ meninggalkan Blaze.

"Bye."balas Adam yang kelihatan terpinga-pinga di situ.

Blaze pandang langkah Nadine dengan jengkel. Berlagak betul perempuan tu! Tunggu jer lah nanti.Perempuan tu nak menjengkelkan dia sangat kan. Dia akan bagi!

"Kau tahu Hana dekat mana?"soal Blaze di balik ketapan gigi.

Adam menjungkit kening lantas menggeleng kepala.

"Tak. Nadine tak cakap apa-apa tentang Hana."jawab Adam.Memang dia tak tahu. Nadine cuma beritahu Hana tak masuk kelas aje hari ni.

Blaze mengepal penumbuk menahan sabar.

"Fine. Aku cari dia sendiri."Blaze berpaling dari situ dengan kening mencerlung marah.

Kenapalah Hana ni macam biskut. Sekejap ada sekejap tak ada. Menyusahkan orang betullah nak cari bagai. Hari tu lepas dia tahu Hana masuk klinik pun dari perbualan Adam dengan Nadine dalam panggilan. Disebabkan Adam duduk dekat depan meja dia dalam kelas, memang tak lah dia tak dengar!

Adam pandang ke arah Nadine menghilangkan diri sebelum ke arah Blaze yang sudah menjauh dari tempat dia berdiri. Tanpa sebab Adam garu belakang kepalanya sebab bingung.

Susah jugak ya bila tersepit di antara kekasih dan kawan sendiri.

Продовжити читання

Вам також сподобається

94.1K 6.7K 59
- REVENGE HAUNTS , LOVE PREYS ON - "Zarith ! Aku dengan kau hanya sekadar kawan , tak lebih daripada tu" "Tapi aku sayang kau Del...lebih daripada...
169K 12.5K 86
Sambil bernyanyi kecil sewaktu keringkan rambut dengan tuala, Aster berjalan keluar dari bilik air lalu ke meja solek untuk keringkan rambut. Duduk j...
6. Miss Stalker Dan Misteri Guy Від Penulis Typo

Підліткова література

119K 9K 66
Arabella Luisa nama di beri.Atau orang panggil dia Bella Atau Miss Stalker Atau Perempuan gila yang suka bawak kamera dan teropong ke hulu dan hilir...
47.2K 2.2K 23
Hidup ni gelap-walaupun aku dapat melihat lebih dari manusia lain. Tapi tanpa kegelapan tu, aku tak mungkin nampak bintang yang bercahaya. Selain ki...