3. Prince Charming Untuk Clum...

By TintaHitamTanpaArah

218K 14.3K 237

Cinderella sebenar hilang kasut kaca dia. Tapi Hana Delisha hilang surat cinta dia. yang sepatutnya diserahka... More

Reminder
01. Surat Penarikan Diri
02. Crush Senior Yuta
03. Black Prince
04. Surat Salah Alamat
05. Kelab Catur Cross Swords
06. Rakan Eksiden
07. Library Meet Up
08. Bertembung Pulak
09. ID Apple In My Eye
10. Ace Ardell
12. Terpelecok
13. Kena Leter
14. Rakan Sebilik
15. Dewan Makan
16. Tiga Hari Lagi
17. Eksiden 1
18. Nota Biru
19. Kena Paksa
20. Merajuk
21. Risau
22. Blue's Dilly Dilly
23. D-Day
24. Hari Balik
25. Party Pooper
26. Boleh Tak
27. Angau
28. Hide n Seek
29. Say Sorry
30. Family Outing
31. Berkumpul
32. Pening
33. Rahsia
34. Demam
35. Mencari
36. Lawat
37. Bengang
38. Bertumbuk
39. Discharge
40. Kelas Seni
41. Lorong Belakang
42. Bilik Muzik
43. Bilik Rahsia
44. Gabung Kelab
45. Perang Dingin
46. Angin Mengelegak
47. Pemilik ID Apple In My Eye
48. Kelab Chess
49. Library Kidnaping
50. Tolak Undur
51. Kelas Biologi
52. Gaduh Biasa
53. Candice Sepupu Blaze
54. Parent Kedua Hana
55. Tunang Yuta tapi Pilih Blaze
56. Merajuk
57. Naik Angin
58. Dating
59. Dipersalahkan
60. Bertengkar.
61. Menara Rahsia
62. Awal Pagi
63. Official
64. Reject
65. Matahari Terbenam
66. Cerita Sebenar
67. Siapa Cinderella
68. Chess Duel
69. Hana Juara
70. Selesai
71. Pilih
72. Surat Cinta
73. Cinderella Yang Hilang
74. Ketahuan
75. Prince Charming Untuk Clumsy Cinderella

11. Hacker

2.8K 215 3
By TintaHitamTanpaArah

Ruang seperti kawasan lobi menjadi makmal komputer. Meja bulat dengan lubang ditengah-tengah disusun dalam dua barisan. Memanjang merentasi tempat ruangan makmal komputer. Dan terdapat berpuluh set komputer tersusun mengelilingi meja bulat di situ.

Ianya di susun begitu untuk memudahkan para pelajar keluar masuk dan menjimatkan ruang. Dan antara ramai-ramai pengguna komputer di situ, kelihatan Hana dan Ace duduk rapat menghadap satu komputer. Berhimpit hendak melihat lebih jelas apa yang tertera di skrin monitor.

Ace duduk di kerusi utama sibuk menekan papan kekunci. Sementara Hana duduk dibangku kayu bersebelahan dengan kerusi Ace. Sejak 15 minit yang lalu, dua orang itu tekun melakukan sesuatu.

"Ada tak?"soal Hana.

"Sabar boleh tak...benda bukannya mintak sekarang terus dapat.." jawab Ace sambil menaip laju papan kekunci dengan mata meneliti setiap butiran dan nombor yang terpapar di skrin komputer tersebut. Dia pun baru berjinak-jinak dalam dunia penggodaman ni jadi tak boleh tergesa-gesa.

Butiran dan code yang tertera pada skrin itu dipandang Hana dengan renungan blank. Kalau Calculus aje dia tak faham, inikan lagi bahasa komputer. Memang sepatah benda la dia tak faham. Tengok aje la mampu.

"Awak sure awak boleh cari tahu siapa punya id ni?"

"Aku tengah cuba ni Hana. Sabar."

"Saya ada kelas ni..."sungut Hana.

"Aku pun ada kelas jugak. Ni aku sikit aje lagi nak dapatkannya...tunggu."jawab Ace sambil menaip.

Setelah itu Hana mendiam seketika. Membiarkan bunyi ketikan papan kekunci yang menghuni keheningan meja mereka. Sekali tu, sedang Hana mengerling kanan dan kiri, perhatian dia terarah pada meja sebelah. Seorang pelajar lelaki dengan headfon di kepala sedang duduk di situ. Manakala skrin monitornya tertera video game perang.

Terus terdetik ketika itu juga Hana hendak bertanya. "Ace...awak tahu main catur tak?"soalnya secara random dan tanpa sebar.

"Tak."jawab Ace.

For sure la Ace tak tahu nak main chess. Kan Ace pelajar kelas komputer. Dia pun salah tanya soalan ni. Hana mengangguk-angguk. "Ruginya...kalau awak pandai, senang hidup saya."selorohnya masih berharap dapat menemui pengganti untuk kejuaraan chess dia nanti.

Ace berhenti menaip. Lalu memalingkan kepala ke arah Hana. Dia pandang tepi wajah itu dengan kening terangkat. Begitu terkedu dengan komen Hana tadi.

"Kenapa?Type lelaki kesukaan kau tu lelaki yang pandai main catur ke?Kalau kau nak. aku boleh jer belajar main catur dan jadi pandai...hehehe."sengihnya dengan riang.

Pantang betul. Hana sekadar membuat muka dengan kenyataan Ace itu. Tidak memberi sebarang komen. Yalah sebab dia tidak terkejut dengan Ace yang sering saja cuba hendak mengambil hati dia. Dasar lelaki jenis tak reti nak putus asa betul!

"Tak ada la. Kalau awak pandai main catur, boleh la saya mintak awak gantikan tempat saya untuk kejuaraan catur saya nanti."jelasnya.

Senyuman jatuh dari bibir, agak terkilan bila dengar Hana cakap macam tu. Terasa macam tak penting aje kehadiran dia pada Hana. Ace kembali memandang skrin dan mula menaip kod criptic untuk pecahkan ID misteri yang Hana mahukan identiti empunya email.

Tidak semena semua butiran dalam skrin tadi yang berwarna merah bertukar menjadi hijau. Dan serentak itu, satu email tertera di hujung butiran tersebut.

"I got it...ini emailnya."maklum Ace.

Hana terus duduk tegak, dia sondongkan badannya ke depan skrin komputer dengan bersemangat.

"Mana?"tanya dia yang cuba lihat semua nombor dan tulisan entah apa-apa di skrin tersebut. Mana?Tak nampak. Semuanya nombor dan huruf yang berterabur berwarna hijau. Mata dia melilau.

"Ini..."tunjuk Ace dengan jaring telunjuk runcingnya ke skrin monitor.

Hana pandang skrin itu dan membaca email tersebut dengan mata dikecilkan. Setelah beberapa saat, Keningnya terangkat tinggi.

" Yes." dia capai telefon dari poket kot uniformnya dan mula menaip email tersebut lalu di simpan ke dalam note. Akhirnya!Dapat jugak. Dapatlah dia minta bantuan dari pemain catur ni untuk gantikan tempat dia nanti.

"Untuk apa kau cari tahu siapa tuan punya ID ni?"soal Ace sewaktu memandang Hana di sebelahnya.

"Untuk tolong saya la..."Hana angkat kepala setelah selesai menaip. Dia pandang Ace dengan renungan berasa syukur dan terima kasih. Tanpa amaran, dia kucup pipi Ace laju-laju lalu bangun dari situ. "Thanks awak." ucap Hana sejurus itu.

Chup!

Ace terkesima seketika sewaktu bibir Hana hinggap di pipinya. Matanya tidak berkedip untuk sesaat. Apakah ini?Mimpi ke.

"Jumpa lagi...saya kena pergi dulu."pamit Hana tergesa-gesa.

Terus tersenyum Ace dibuatnya.

"No big deal..."balas lelaki itu dalam keadaan termenung.

Hana berlari keluar dari makmal tersebut. Meninggalkan Ace yang masih terpinga-pinga sendirian. Terlalu gembira punya pasal, lelaki itu berdiri lalu menumbuk udara dengan bersemangat. Bersorak senyap tanpa suara.

"Bye..."lambai Hana sewaktu berlari ke arah pintu.

Ace lambai tangan ke arah Hana dengan muka dreamynya.

Beberapa orang pelajar yang ada di sekitar pandang pelik ke arah Ace, tapi lelaki itu tidak hiraukannya. Malah dia dengan senang hati berjalan keluar dari situ selepas mematikan komputer. Sepanjang perjalanan balik ke kelas lelaki itu tersengih lebar sampai ke telinga.

Gembira punya pasal!

Continue Reading

You'll Also Like

88K 5.4K 56
Apa perasaan kita kalau orang yang kita suka dan sayang tu kahwin dengan kawan baik sendiri? Patut kita diam atau rampas? ********************* "Ada...
162K 2.8K 90
Curang? Perkataan itu pantang bagi semua isteri atas dunia ini. Begitu juga dengan Azlyn. Ketika di kemuncak bahagia, dia diuji dengan kecurangan sua...
1.1M 53K 50
Puteri Fatein Alyssa - Seorang Puteri Raja . Cantik , baik hati , pendiam . Menyembunyikan identiti nya sebagai seorang puteri raja di sekolah . Seo...
135K 10.7K 59
Kelangsungan hidup. Good vs evil, courage dan heroism, pemberontakkan dan banyak lagi konsep dalam hidup ni mengambarkan sikap seseorang. Lagi-lagi p...