[C] Vampire I [FangBoy] [✔️]

By Dahaniah

62.3K 3.6K 484

Vampire? wujudkah makhluk seperti itu diantara berjuta-juta manusia di Bumi ini? tetapi... sebenarnya mereka... More

NOTE
#01
#02
#04
#05
#06
#07
#08
#09
#10
#11
#12
Last Note
Vampire II
Information! PENTING!

#03

4.1K 281 15
By Dahaniah


Pair : FangBoy a.k.a Fang x Boboiboy

No power yet, REALLY2 OOC, just borrow the character and dont make it seriusly real story. Language campur Malay dominan

Shonen-ai, Yaoi maybe(?)


















🌟🌟🌟🌟🌟


Hari ini kelas sains. Pelajar-pelajar perlu mengkaji tentang penyerapan air oleh tumbuhan yang ada di sekeliling. Kerna itu, mereka semua berkeliaran di kawasan taman sekolah untuk mencari daun yang sesuai untuk dikaji.

Alatan yang mereka bawa salah satunya pisau. Guru-guru tidak membenarkan mereka mencabutnya sembarangan, katanya ada mitos bahawa vampire akan mencari orang seperti itu untuk memberinya karma.

Sungguh tidak logik.

Fang mula mengambil daun bunga raya berwarna merah menyala. Entah, dia lebih tertarik pada warna merah itu.

" Ah! "

Terdengar jeritan kecil seseorang, Fang mendekatinya. Dan dia melihat Boboiboy serta dua hingga tiga orang pelajar mengelilinginya. Indra bau Gang tiba-tiba sahaja menajam dan langsung mendekat lagi.

Jari Boboiboy terluka dan menegeluarkan darah.

" apahal? " tanya Fang datar

Boboiboy mencebik tidak suka akan pertanyaan Fang. Dia mahu menghisap darah dari jarinya tetapi Fang dengan pantas memasukkan jari itu ke dalam mulutnya.

Wow

Manis...

... sangat...

Tidak sedar , Fang menghisap rakus.

Boboiboy menariknya cepat. Memandang Fang aneh. Lalu dia melihat jarinya yang terluka tadi.

Kering.

Setitik darah pun tak menitik.

Fang terus terdiam. Dia pergi sebelum Boboiboy mengucapkan apapun.



























.
.
.
.
.
.
.
.
.

Takdir telah tiba

.
.
.
.
.
.
.
.
.



























Sekarang jam pulang sekolah.

Kepanasan cuaca hari ini memang tak boleh bawa bincang. Air yang selalunya bertakung di dalam longkang turut mengering. Air paip turut terasa panas.

Boboiboy baru sahaja mengambil tisu dari bilik air. Panasnya bila duduk di luar menunggu awan meneduhkan keadaan agak lama. Air di dalam botolnya pun sudah habis. Boboiboy hanya mampu menghela nafas sambil itu dia bergerak ke belakang sekolah.

Pemuda yang memakai bertopi oren yang satu ini tiba-tiba mendengar sesuatu. Seperti meringis kesakitan. Entah sejak bila pendengaran dia menajam serupa haiwan.

Semak samun bergerak menandakan ada sesuatu di balik semak itu. Boboiboy mula meneguk liur paksa. Dengan rasa ingin tahu yang tinggi serta menahan rasa takut, Boboiboy mendekat ke arah semak tersebut.

Tetapi, sebelum setapak lagi mendekat, ada seekor serigala keluar dari situ. Cuak akan serigala besar itu, Boboiboy segara undur.

Wow, sangat terkejut.

Serigala itu mendekat ke arahnya. Boboiboy merinding melihatnya. Rasanya serigala itu baru sahaja menerkam makanan. Entah apa yang dirasakan , Boboiboy menghulurkan tangannya pada kepala  serigala itu.

Dan tiba-tiba serigala itu mendekat ke arah mukanya...

....dan semuanya gelap setelah memandang mata dari sang serigala itu.




✨✨✨✨✨




Boboiboy POV

"... Boy! ..B-! "

Aduh.. kenapa sakitnya. Bising la si Gopal ni. Nak tidur pun tak senang... aku mengusir menggunakan tangan menghalau pergi tanpa aku buka mata.

Ngantuk tau!

Tiba-tiba , aku merasa air membasahi seluruh badan aku secepatnya. Aku terus terbangun.

" APAHAL KAU NI?! " Geram aku pada pelaku yang menyimbah air ke aku tadi.

Suka-suki dia sahaja!

" Kau tu! Tidur belakang sekolah apahal!? Nasib pensel aku tercampak dari tingkap tadi, kalau tidak mana aku tau kau kat sini ponteng kelas! " terang si Gopal panjang lebar.

Eh kejap.

Kat belakang sekolah?

Ponteng???

" WHAT?!! " Terkejut kut dengar kawan kau menuduh kau ponteng! Aku mana pernah ponteng!!

" Berapa lama kau buat pensel kau Gopal?! Cepatlah naik woi!! " aku mengangkat ke atas melihat salah seorang pelajar dari kelas si Gopal memanggilnya dari atas.

" ok bye2 Boboiboy! Sorry kacau ya~ " si Gopal terus berlalu pergi

Aku melihat diri aku. Masih dengan pakaian sekolah yang lengkap tetapi sudah basah berkat Gopal yang menyimbah air pada aku. Untung beg masih lagi kering. Aku berfikir sejenak dan cuba mengingat sesuatu. Tetapi, aku tak mengingat apa-apapun terjadi.

Ah, lantaklah. Baik tukar baju dan masuk kelas.




🌟🌟🌟🌟🌟


Normal POV

smirk

" ....kau akan jadi milikku.. " bisiknya menyeramkan.

" WOI YANG BELAKANG FOKUS!! senior macam aku ni perlu diperhatikan betul-betul tau!! " kata pelajar senior berlagak itu pada seseorang yang tidak memerhatikan dia tadi.

" tch "

Dan kepalanya benjol akibat begitu kerana senior itu mencampakkan duster a.k.a pemadam whiteboard itu.






















BBB : apa ni author!?

" Story "

BBB : 😑 //jeling geram

Fang : nantikan kehebatan aku nanti hahahhahahahahah!!!! //dibaling duster lagi

Yaya : komen and vote ok~ kasi banyak-banyak!

Ying : makasih udah support juga~

Continue Reading

You'll Also Like

39.3K 1.2K 16
Ali terminum satu air genderbender. Tapi sayangnya tidak ada penawar untuk air genderbender itu Author:kesian ali Adakah ali boleh sabar dengan situa...
40.3K 2K 33
Saja suka² 😂😂 Buku ni berisi cerita² pendek, komik Ejen Ali dan Boboiboy, berisi tag(Kalau dapat), nak promote buku pun boleh dan apa² jelah 😂😂 L...
576K 24.5K 71
𝑅𝒶𝒿𝒶 𝐿𝓊𝓉𝒽 𝐻𝒶𝓎𝓎𝒶𝓃×𝒲𝒾𝒹𝑒𝓁𝒾𝒶 𝐻𝒶𝒾𝓏𝑒𝓁 Apabila si gadis ingin menghilangkan stres di pantai di salah erti si jejaka. "Kau gila k...
3.3M 36.5K 14
✨ COMPLETED ✨ "encik saya minta maaf , saya cuma ternampak apa yang encik buat tapi saya janji takkan bagitahu sapa-sapa" - Ayra Husna "shut up littl...