TANIA

By divalescious

4.8K 353 8

Alert !!! Cerita ini hanyalah rekaan semata-mata. Tiada kaitan antara yang hidup ataupun yang telah meninggal... More

TANIA 1
TANIA 2
TANIA 3
TANIA 4
TANIA 5
TANIA 6
TANIA 7
TANIA 8
TANIA 9
TANIA 10
TANIA 11
TANIA 12
TANIA 13
TANIA 14
TANIA 15
TANIA 16
TANIA 17
TANIA 18
TANIA 19
TANIA 20
TANIA 21
TANIA 22
TANIA 23
TANIA 24
TANIA 25
TANIA 26
TANIA 27
TANIA 28
TANIA 29
TANIA 30
TANIA 31
TANIA 32
TANIA 33
TANIA 34
TANIA 35
TANIA 37
TANIA 38
TANIA 39
TANIA 40
TANIA 41
TANIA 42
TANIA 43
TANIA 44
TANIA 45
TANIA 46
TANIA 47
TANIA 48
TANIA 49
TANIA 50
The New Chapter In Life
TANIA 51
TANIA 52
TANIA 53
TANIA 54
TANIA 55
TANIA 56
TANIA 57
TANIA 58
TANIA 59
TANIA 60
TANIA 61
TANIA 62
TANIA 63

TANIA 36

56 6 0
By divalescious

EPISODE 36

Tania mencampak begnya di atas sofa.

"What are you doing here?"
Soal Tania .

"Why can't I located you? Where are you just now? Why so late?!"
Soal Shadow bertubi-tubi.

" It's my business, nothing to do with you," Jawabnya sambil berbaring di tilamnya. Dia sangat letih.

" Kenapa aku boleh hidu bau Vampire lain pada baju kau?! ," Soalnya inginkan kepastian.

Tania kembali duduk di katilnya. Kesabarannya sudah sampai ke penghujungnya.

"It's all your fault!!. I almost died and become monster myself," Dia penat dengan soalan-soalan Shadow. Tania mula berang dengan karenah Shadow yang suka mengongkong hidupnya.

************************************

Ting 🎶 bunyi isyarat mesej masuk.

"Apa?!!!" Jerit Mark sambil berdiri, tidak percaya akan apa yang dilihatnya. Mesej itu tersebar secara meluas dan menjadi viral di sekolahnya.

"Kim Tan is Tania Kim?!.haaaa???!!!!"
Mark menekup mulutnya.

Mark meneliti setiap gambar Tania.

"She's Hot! Her boyfriend's are hot too! Wow...so unbeliebubble.. I'm triggered!!!" bebelnya.

📩 Unknown number

HE = SHE !
Some evidence ⬇️

     


"This is so unbelievable!! She's a liar ."
Gadis-gadis di kelas Kihyun mula marahkan Tania. Rasa tertipu dengan kekacakkan Tania. Walaupun Tania tidak pernah menerima cinta mahupun hadiah mereka tetap rasa kecewa itu ada.  Lebih sakit lagi dari putus cinta, kecewa ditipu sebegitu.

"Dia tak pernah tipu kita pun, dia tak kata pun dia lelaki pada kita tapi kita je perasan dia lelaki sebab dia pakai uniform lelaki. Well , fyi kat Amerika diaorang boleh pakai apa je diorang suka." Kata-kata Haesoo buat mereka terdiam.

" Tapi dalam gambar tu dia sah-sah dah pakai uniform perempuan," kata salah seorang murid perempuan sekelasnya membuatkan Haesoo pula terdiam.

" This is the time when she be in trouble and in despair, which decision should us make? It's all our choice to judge her,  "  Haesoo bersandar pada kerusinya.


Jongsoo menggenggam tangannya.
Geram dengan tindakan Dr. Vampire yang  memviralkan adiknya itu.

Kihyun terdiam melihat mesejnya.

"Yeappo😳❤️" Kihyun tanpa sedar memuji kecantikkan Tania.

"What did you say?!"  tanya Haesoo kepada Kihyun.

"Ah , you are Yeappo.. very beautiful," puji Kihyun seperti biasa. Kihyun termalu sendiri. Ini kali kedua dia terpesona dengan Tania.

************************************

"What you gonna do about this,? ahh... now you are avoiding me huh.. ?! Let's see how long you can avoid me" kata Shadow kepada Tania yang membisu dari tadi.

"Someone is sabotaging me." Suara Tania, tidak puas hati. Tania kesal kerana tembelangnya pecah.  Makanan tengaharinya tidak dijamah lagi. Dia runsing, fikirannya kusut.

************************************
Bilik Mesyuarat

" We cannot let this thing happened ! This is not  America!."
Marah pengetua.

Dr. Shawn hanya mendiamkan diri.

"Maaf pengetua, ye saya mengaku salah saya tak periksa latarbelakang Kim Tan , err..sorry ..I mean Tania background .Saya silap, saya sepatutnya  tengok butir-butir peribadi pada 'profile' yang dia hantar dulu," Guru kelas 11A-Gold memohon maaf kepada semua guru-guru dan staff sekolah yang hadir dalam Mesyuarat tergempar tersebut. Dia terpaksa menebalkan mukanya.

"Dr. Shawn how did you know she's a girl? ,"Tanya pengetua.

" Haritu Jongsoo dukung  dia ke bilik kesihatan semasa saya sedang bertugas. Masa tu, bahagian dada bajunya berdarah. Jadi saya syak  dia mangsa buli. Tapi tidak. Rupanya luka
lama akibat kemalangan dia terbuka balik.  Masa saya nak rawat tu, saya.. well buka baju dia ,untuk tengok keadaan dia, I see the place that injured, then jahit balik. And I see that she have it. But the one who viral her picture is not me." Terang Dr Shawn secara ringkas. Dia sangat berharap agar Tania dibuang sekolah. Dia tidak betah melihat Tania di situ. Padahal dia lah yang mengupah orang  memviralkan gambar-gambar tersebut.

"I don't care, the rules have been made. She's no longer a student here , I give her a week to prepared for  her tranfer ,tell her to dress as a girl properly, if not , don't come to school at all", arah pengetua.

" Tapi pengetua perlu ke sampai nak kena berhentikan sekolah..dia cuma berpakaian seperti lelaki, but she's never fake her 'profile'," kata guru kelas itu lagi.

" Cikgu Gara! I said what I have to say , rule have to be follow. I don't want other student to follow her step." Pengetua itu tetap tegas dengan pendiriannya.

Dr. Shawn tersenyum puas. Rancangannya berjaya.

************************************

" What are you going to do now? " Tanya Shadow.

Tania buat-buat tak dengar. Menghabiskan makan malamnya.

Paaannnggg!

Satu tamparan tepat ke muka pelayan perempuan yang bertugas di situ.

"What?! You forgot!!! " Marah bapa kepada perempuan  kaya itu.

Pelayan itu mula menangis. Tidak puas dicaci, dimarah pelayan itu dilempar dengan makanan yang dihidang itu. Ketua pelayan di situ bergegas mendapatkan mereka untuk menenangkan keadaan.

Makanan yang dijamah Tania kotor kerana terpercik makanan yang dilempar lelaki tua yang sombong itu.

Shadow hanya memandang ke arah Tania. Shadow  mengelap pipi gebu Tania yang terpalit sos itu menggunakan jarinya dan menjilat  sos yang ada pada tangannya.

"Ummph.. sedap," kata shadow mengapi-apikan Tania.

Pang!!!!  Tania menghentak kedua-dua tangannya pada meja.

Suasana restoran tiba-tiba sunyi.
Tania mengesat sos pada pipinya.

Cikgu kelas 11A-Gold,cikgu Gara yang baru sampai ke hotel itu hairan melihat suasana tegang itu.
Dia dapat melihat Tania dari jauh.

Tania mara ke arah lelaki tua yang sombong itu, mengelap jarinya yang kotor pada baju lelaki tua itu.

"I need a peace while I'm eating. But I  have non of it anymore", Suaranya ditekan sedalam-dalamnya bagi menegaskan setiap butir perkataannya.

Tangan Tania ditepis, Lelaki tua itu mula berang dan tangannya pantas mahu menampar Tania pula.
Namun Tania lebih pantas menangkap tangannya.

"Why are you doing this?! Aren't you apologizing to me.?!" Tanya Tania memandang tepat ke matanya.

Pengawal peribadi lelaki tua yang sombong itu mula memberi amaran  kepada Tania agar berundur. Tangan lelaki tua itu dilepaskan. Baru sahaja Tania mahu berpaling meninggalkan mereka. Lelaki tua sombong itu, mengambil botol minuman keras yang dipesannya untuk dipukul tepat ke kepala Tania.

"Tania!!! Bahaya!!," Teriak Cikgu Gara.

Tanggggg!!!!

Segalanya terjadi begitu pantas.
Meja makan itu ditembusi garpu.
Lelaki tua sombong itu membuka matanya yang terpejam rapat  perlahan-lahan. Garpu itu tertusuk dekat dengan kepalanya ,betul-betul dihadapan matanya. Tangan kanannya disilang ke belakang. Kepalanya terbaring di atas meja. Lututnya terasa lemah, tubuhnya tidak berdaya. Pertama kali dalam hidupnya merasakan nyawanya betul-betul di hujung tanduk.

Tetamu yang lain mula berteriak dan panik.

Pengawal peribadinya masing-masing sudah mengeluarkan pistol.

" I told you, not to mess around with me. I can, if I want to. I want some peace in here. Show some respect to the other customers too." Bisik Tania namun bisa didengari  oleh tetamu di situ.

Tania melepaskan tangannya. Kolar lelaki tua itu ditarik dan dibetulkan semula. Tania menyapu lembut bahu bajunya yang sedikit kotor terkena makanan.

Tubuh lelaki tua itu mengigil ketakutan.

"Why don't you have a sit peacefully with your family and wait for your special menu. I'll play some music for you while you wait." Katanya sambil memandang tepat ke matanya.

" Tercegat apa lagi?! Kemas semua ni!!   Sediakan special menu ASAP!!. Kau pulak , mintak maaf kat semua orang", arah Tania satu persatu.

Suasana sepi seketika. Tiada siapa berani bersuara. Lelaki tua sombong itu duduk kembali pada kerusinya diikuti ahli keluarganya. Dia tidak berani bersuara. Tania mencabut garpu pada meja itu.

" Nah! Kau tertinggal ni.! Ganti alas meja kotor tu." Arahnya kepada pelayan yang membersihkan tempat itu.

Cikgu Gara tergamam.

" Betul ke, dia ni perempuan. Kenapa ganas sangat?  Dah macam gangster dah," Lututnya tiba-tiba lemah dan hampir terjatuh. Dia berpaut pada dinding hotel.

Pengawal peribadi tadi menyimpan semula pistolnya. Mereka turut sama cuak. Mereka terdiam melihat belakang baju putih Tania yang basah. Ia menampakkan tatoo Naga Hitam pada bahagian belakang badannya.

"Aku cari pasal dengan salah orang. Besar betul tatoo Naga Hitamnya. Ketua gangster ke, tapi kenapa muda sangat." bisiknya di dalam hati. Dia memandang wajah pucat anak perempuannya. Tiada ayat yang sesuai mampu keluar dari mulutnya untuk menenangkan ahli keluarganya yang ketakutan itu.

Tania menuju ke pentas dan duduk menghadap piano.

"Wow , Tania. Tak sangka kau dahsyat sangat sampai macam ni skali," kata Shadow menyindirnya.

Tania buat-buat tidak dengar.

Mark seakan tidak percaya dengan apa yang baru sahaja dilihatnya. Fikirannya mempersoalkan identiti keperempuanan Tania.

Tania mula menyanyi sambil bermain  piano. Lagu itu ditujukan khas buat unnie kesayangannya. Segala kenangan mereka berputar kembali di mindanya.


Tetamu di restoran itu terkejut mendengar suara merdunya.

"Dia perempuan?!" Lelaki tua sombong itu seakan tidak percaya dengan apa yang didengarnya. Namun begitu, suara merdu itu menyejukkan hatinya dan meredakan ketakutan dalam dirinya.

Mark terkejut mendengar lirik lagu tersebut.

Lirik lagu itu..... liriknya seperti puisi punya moyangnya yang diturunkan dari  generasi ke generasi seterusnya dalam bahasa Jepun. Ia adalah warisan keluarganya yang telah diturunkan kepadanya. Maka dia perlu menghafal puisi tersebut untuk memilikinya. Hanya keluarganya sahaja yang tahu tentang  puisi itu. Ia merupakan hadiah  yang berusia 500 tahun bernama SAKURA MAICHIRU.

Menurut sejarah keluarganya. Ia mestilah diserahkan kepada  tuan punya  puisi tersebut untuk menyingkap  kebenaran wujudnya lagenda itu. Lirik lagu itu ditulis dan diberikan kepada moyangnya untuk disimpan dengan baik dan diserahkan kembali kepada pemilik asalnya. Ia juga sebagai tanda persahabatan mereka, kepercayaan dan ingatan . Adakah Tania orangnya?. Gadis yang wujud dalam mimpi sahabat moyangnya 500 tahun dahulu..

Walaupun bahasanya berbeza. Tapi maksudnya tetap sama.

"Siapa kau sebenarnya Tania?!" Soal mark di dalam hatinya.

Tanpa sedar Mark telah naik ke pentas . Muzik lagu itu terlalu indah dan liriknya juga sentiasa segar di mindanya.

Ayah Mark yang baru sampai turut sama terkejut mendengar lagu tersebut. Dia melihat anaknya berjalan ke atas pentas menemui Tania. Mereka saling berpandangan.

"Jadi lagenda itu benar?," Air mata bapa Mark mengalir keluar. Jadi inilah puisi yang indah itu. Maka berakhirlah sudah penantian Moyangnya Sakura, sejak 500 tahun yang lalu. Puisi itu menjadi pujaannya sejak dulu lagi. Dia selalu bangga kerana keluarganya memiliki khazanah dan sejarah turun menurun yang berharga itu. Dia selalu membanggakan erti persahabatan mereka.

"Oyang Sakura, we've meet her. She have that angel voice and so beautiful." Bapa Mark tersenyum lega dengan pandangan yang berkaca.

Continue Reading

You'll Also Like

214K 8.8K 63
[KARYA PERTAMA] Apakah nasib si gadis yang bernama Nur Miesyaira Huda... Aira yang hanya dianggap sebagai beban untuk keluarganya cuba untuk mencari...
58.2K 5K 53
PERTEMBUNGAN dua perwatakan yang sama sekali berbeza... ALEXA DUNCAN, si gadis pisau cukur yang mengikat tali pertunangan kontrak dengan seorang wari...
494K 1.2K 17
Mula mula
1.9M 4.4K 27
Sebuah kisah isteri ke arah cuckold