TANIA

By divalescious

4.8K 353 8

Alert !!! Cerita ini hanyalah rekaan semata-mata. Tiada kaitan antara yang hidup ataupun yang telah meninggal... More

TANIA 1
TANIA 2
TANIA 3
TANIA 4
TANIA 5
TANIA 6
TANIA 7
TANIA 8
TANIA 9
TANIA 10
TANIA 11
TANIA 12
TANIA 13
TANIA 14
TANIA 15
TANIA 16
TANIA 17
TANIA 18
TANIA 19
TANIA 20
TANIA 21
TANIA 22
TANIA 23
TANIA 24
TANIA 25
TANIA 26
TANIA 27
TANIA 28
TANIA 29
TANIA 30
TANIA 32
TANIA 33
TANIA 34
TANIA 35
TANIA 36
TANIA 37
TANIA 38
TANIA 39
TANIA 40
TANIA 41
TANIA 42
TANIA 43
TANIA 44
TANIA 45
TANIA 46
TANIA 47
TANIA 48
TANIA 49
TANIA 50
The New Chapter In Life
TANIA 51
TANIA 52
TANIA 53
TANIA 54
TANIA 55
TANIA 56
TANIA 57
TANIA 58
TANIA 59
TANIA 60
TANIA 61
TANIA 62
TANIA 63

TANIA 31

61 4 0
By divalescious

EPISODE 31

Loceng menandakan waktu masuk ke  kelas berkumandang. 🎶🔔🎶

Kelas 11A-1 Gold

Pintu bilik darjah 11A-1 Gold terbuka.
Guru kelas 11A-1 Gold melangkah masuk ke kelas bersama seorang pelajar baru. Dia tidak memakai uniform hanya berpakaian kasual pada hari itu. Penampilannya yang  kacak membuatkan satu kelas riuh rendah dengan suara gadis-gadis yang terpesona dengan kekacakkannya.

Jongsoo yang sedang ralit membaca buku menoleh ke hadapan kelas. Pen ditangannya terjatuh serta merta saat pandangan mata mereka bertemu.

Guru kelas ~
" Bagi perhatian sebentar kelas."

Tok, tok , tok... Meja  diketuk beberapa kali oleh guru kelas mereka menggunakan rotannya.

"Harini kita dapat seorang pelajar baru yang baru berpindah dari Amerika, dia pernah menjadi pelajar pertukaran di Jepun untuk beberapa minggu sebelum sampai ke sini . Saya harap kamu semua boleh menunjukkan contoh yang baik kepada dia, sebarang kegiatan buli adalah dilarang sama sekali . Sila perkenalkan diri kamu." arah guru kelas itu kepada Tania.

" Saya Kim Tan, hope we can get along well," jawab Tania ringkas. Nama panjangnya sengaja dipendekkan bagi menyembunyikan identitinya. Tania Kim. Nama yang digunakannya semasa persekolahannya di Amerika.

"Kim Jong Dae telah lama mati. Yang ada berdiri di sini adalah Tania Kim."
Monolognya sendirian di dalam hati, saat bertentangan mata dengan abang kandung yang juga kembarnya. Tiada riak di wajahnya. Semua perasaan terujanya bertemu abangnya dikubur sedalam-dalamnya di dalam  hati. Face mask hitam yang menutupi separuh wajahnya menimbulkan tanda tanya.

"Kamu boleh duduk di......"
Belum sempat cikgunya memberi arahan. Tania terlebih dahulu berjalan menuju ke arah meja paling belakang bersebelahan dengan Kihyun. Pandangan maut daripada Kihyun tidak diendahkan.


"Okay semua, cikgu ada kelas ni, kamu semua jangan bising dan baca buku."
Guru kelas mereka mula beredar.

Belum sempat Kihyun memarahi Tania. Guru matapelajaran addmath masuk ke kelas.

Tania mengeluarkan earphones dari begnya dan disumbatkan ke telinga. Tania memilih playlist  hype up song nya di SoundCloud.

Tania melemparkan pandangannya jauh ke luar tingkap sambil melayan perasaannya yang tengah berkonflik.

Kihyun menggosok-gosok matanya. Dia memandang ke arah Jongsoo yang berambut hitam pekat kemudian memandang semula ke arah Tania yang  berambut blonde. Bagaimana mungkin dua individu berbeza  memiliki wajah sama tapi mempunyai penampilan dan karakter berbeza.

🎶Ting ! Isyarat mesej masuk.

Tania membuka peti mesejnya. 📩

Don't do stupid thing.
We meet after school.

                  ~Brother~

Tania tidak menghiraukan mesej tersebut.

Pangg....rotan hinggap di atas meja Tania. Kihyun hanya mendiamkan diri. Cikgu addmath mereka memang terkenal dengan kegarangannya.

"Give me your phone. How dare you ignoring me while I'm teaching. I dont care who you are, how rich your family are. I don't care if you are new student or anything, you have to respect me here. "

Cikgu Minkyu merampas telefon bimbit dari genggamanya. Tania menanggallkan earphones di telinganya dengan keluhan berat.

" I already study that." Tania  menghalakan  jari telunjuknya pada whiteboard di hadapan kelas.

" I will solve that question, but in exchange you will give me back my phone. I'm sorry . Maaf kalau cikgu rasa saya tidak hormat cikgu. Actually music help me concentrate better in my study. Walaupun saya dengar lagu, saya still boleh dengar suara cikgu mengajar,"  jawab Tania.

" Prove it! I will give it to you by end of this class, if you can solve all the questions." Cikgu Minkyu tersenyum sinis.

"Cikgu ,kan kita baru nak masuk bab baru ni. Macam mana kami nak faham kalau cikgu belum beri penerangan ?" Jongsoo  cuba menyelamatkan keadaan.

" Jongsoo, cikgu akan bagi penerangan selepas dia selesaikan semua soalan tu." Cikgu Minkyu   menepuk lembut bahu Jongsoo.

Cikgu Minkyu seorang yang tegas dengan pendiriannya.

Tania mencapai white board marker dan mula menyelesaikan semua soalan-soalan tersebut.

Tania merupakan Top 3 student di sekolah lamanya. Soalan itu terlalu  mudah untuk diselesaikan olehnya.
Dia merupakan idola kepada adik angkatnya Jungkook.

Tangannya terhenti di pertengahan jawapan terakhirnya. Hatinya bergetar rindu. Tania menarik nafas dalam dan menyelesaikan soalan terakhirnya.

"How would you know your answer is correct? You dont even double check it with calculator?"   Soal cikgu Minkyu.

" You can check it for me. I don't always rely on calculator. I use my brain a lot."  Jawab Tania ringkas.

Cikgu Minkyu memeriksa semua jawapan  Tania. Semuanya betul. Itu merupakan kali pertama dia berjumpa pelajar yang berkeyakinan tinggi dan ber-ego tinggi juga. Dia memulangkan semula telefon bimbit itu kepada Tania. Ternyata Tania memang seorang murid yang bijak.

"Kamu semua boleh salin soalan dan jawapan di hadapan. Kelas esok cikgu akan terangkan cara mendapatkan jawapannya".  Arah cikgu Minkyu.

🔔 🎶Loceng menandakan waktu rehat berbunyi.

Haesoo merapati meja Kihyun dan Tania. Kihyun tersenyum manis tetapi tidak dihiraukan Haesoo sebaliknya mula menghulurkan tangan kepada Tania.

"Hai Kim Tan , saya Haesoo. Selamat berkenalan. Saya seronok tengok cara  awak selesaikan soalan 'addmath' tadi. "Haesoo memulakan perbualan. Mata cantik hijau emerald Tania menjadi tatapannya. Tania memandang ke arahnya, kemudian beralih memandang wajah kecewa  Kihyun dan seterusnya ke arah  Jongsoo.

Telefon bimbit Tania berdering menandakan panggilan Video Call dari seseorang. Wajah Jungkook terpapar pada lockscreen pemanggilnya.

Tania segera  menjawab video call tersebut.  Tania menarik face mask nya ke bawah agar adik Kookie kesayangannya boleh melihat wajahnya dengan jelas.

Haesoo terkejut kerana wajah Tania mirip Jongsoo. Dia menoleh ke arah Jongsoo. Huluran tangannya yang tidak bersambut tadi ditekup ke mulut seakan tidak percaya. Rakan sekelas mereka turut sama terkejut.

Tania tidak menghiraukan mereka sebaliknya tersenyum manis berbual dengan adik Kookie kesayangannya. Pipinya akan merona pink apabila diusik lelaki itu. Dia sangat teruja berbual dengan adik angkatnya itu,  walaupun baru dua minggu tidak berhubung.

Wajah Jongsoo mula mencuka, ada rasa cemburu terselit di hatinya. Lagi-lagi dia boleh mendengar butiran perbualan mereka.

"Baby?" Soalan itu terus bermain di minda Jongsoo.

Tania masih lagi tertawa riang berbual dengan Jungkook. Perbualan ditamatkan beberapa minit kemudian. Hatinya seakan telah di- "charge" sepenuhnya. 

Tania bangun dari kerusinya. Terus berlalu keluar dengan senyuman manis yang tak lekang dari bibirnya.
Face mask ditarik semula menutupi wajahnya.

Continue Reading

You'll Also Like

10.3K 36 3
kisah ni menceritakan tentang kehidupan janda dan anak perempuan nya yang tinggal di kg
292 104 26
Hanya sebuah diari seorang manusia yang tersangkut ketika bumi terus berputar. PERHATIAN! MULA & TAMAT : 21 MAC 2023 [[ Kiraan perkataan : 4,026 pa...
1.5K 161 74
kisah mengenai tiga orang sahabat baik yang membuat keputusan untuk mengembara bersama demi rakan baik mereka. mereka mencari cara untuk mendapatkan...
85.4K 7K 88
Suatu kali, karena sepasang mata ungu ia dicemooh. Dia adalah seorang wangye yang dikenal di seluruh negeri, dingin dan haus darah, memandang rendah...