My Ice Prince Hubby ❄✔

Von BabyUmao

3.5M 133K 6.3K

Ain Airana mengharap hidupnya di Addam Lincoln University akan baik2 saja. Namun, sejak dari hari pertama Ai... Mehr

BAB 1
BAB 2
BAB 3
BAB 4
BAB 5
BAB 6
BAB 7
BAB 8
BAB 9
BAB 10
BAB 11
BAB 12
BAB 13
BAB 14
BAB 15
BAB 16
BAB 17
BAB 18
BAB 19
BAB 20
BAB 21
BAB 22
BAB 23
BAB 24
BAB 25
BAB 26
BAB 27
BAB 28
BAB 29
BAB 30
BAB 31
BAB 32
BAB 33
BAB 34
BAB 35
BAB 36
BAB 37
BAB 38~CHARACTER INTRODUCTION~
BAB 39
BAB 40
BAB 41
BAB 42
BAB 43
BAB 44
BAB 45
BAB 46
BAB 47
BAB 48
BAB 49
BAB 50
BAB 51
BAB 52
BAB 53
BAB 54
BAB 55
BAB 56
BAB 57
BAB 58
BAB 59
BAB 60
BAB 61
BAB 62
BAB 63
BAB 65
BAB 66
BAB 67
BAB 68
BAB 69
BAB 70
BAB 71
BAB 72
BAB 73
BAB 74
BAB 75 (END)
Q&A
Announcement!!
New novel!

BAB 64

39.4K 1.5K 27
Von BabyUmao

Ain memasukkan data berkenaan client Jaya Holdings ke dalam komputer untuk dihantar ke pihak atasan. Sudah 3 hari berlalu sejak Ain mula bekerja semula selepas family Outing Dato Syukri. Pening kepalanya melihat kerja yang menimbun.

Ain bangun untuk ke pantri. Dia mahu minum kopi. Tiba saja di sana, kelihatan Wani dan Didi sedang duduk di meja yang disediakan di situ sambil berbual-bual.

Ain tersenyum manis. "Hi guys"

Wani dan Didi agak terkejut dengan kehadiran Ain lalu mereka tersenyum kelat. Ain kerut kening melihat mereka berkelakuan pelik.

"Korang okay?" Soal Ain. Dia mahu mendekati mereka namun mereka sudah bangun serentak.

"Eh okay je. Kau nak guna pantri eh? Gunalah. Kitorang nak sambung kerja. Bye" balas Wani. Dia kelihatan bersungguh mahu beredar dari situ sambil menarik Didi.

Ain hanya memerhati mereka pergi dengan perasaan curiga. Sikap mereka sangat pelik hari ini. Seolah-olah mereka mahu lari dari Ain.

Ain cuba menghiraukan semua itu lalu membancuh kopi. Dia membawa mug di tangan untuk kembali menyambung kerjanya.

Dalam perjalanan ke mejanya, Ain terserempak dengan Zulaikha. Ain menghadiahkan senyuman kepada gadis itu.

"Kak Ika, jadi ke nak pergi jumpa Dato Safwan dengan Ain pukul 2 nanti?" soal Ain.

Wajah Zulaikha kelihatan resah seketika namun dia cepat2 mengawal riak wajahnya. Senyumannya diukir. "Maaf Ain. Akak pergi dengan Wani kot. Ain sambung kerja lain jela ya"

Ain agak terkejut mendengar kata2 Zulaikha. Awal pagi tadi beria-ria Zulaikha mengajaknya berjumpa client, tapi tiba2 sekarang tak jadi pula.

"Emm, takpelah kalau camtu. Bye" Ain beredar menuju ke mejanya lalu dia duduk di atas kerusi.

Ain semakin rasa tak selesa. Ada sesuatu tak kena. Kenapa dia rasa semua orang seolah-olah cuba mengelak darinya hari ini? Ada sesuatu tak kena ke? Aku ada buat salah ke?

Ain menepuk pipinya beberapa kali. Ah, sudahlah Ain. Takde pape la. Kau je fikir lebih.

Ain mula menyambung kerja.

* * *

"Honey, I'm sorry. Hubby ada meeting penting harini. Maybe lambat habis. I can't go back with you. I'll tell Diego to pick you up, okay? I'm so sorry"

Ain mengeluh sedikit mendengar kata2 suaminya. Telefon di tangan digenggam erat. Di saat Ain benar2 memerlukan Aiman ketika itu, lelaki itu sibuk pula. Sudahlah sejak tadi Ain berasa tidak selesa. Perasaannya bercampur.

"Takpe. Honey tak kisah. Bye, assalamualaikum" balas Ain, lemah.

Aiman diam seketika. Dia tahu isterinya mesti sedih. "Waalaikumusalam. Love you"

Panggilan ditamatkan.

Ain meletak telefonnya di atas meja. Wajahnya diraup perlahan. Mengapa dia rasa begini? Di mana yang salah?

It's okay, Ain. Everything will be fine. Everything will be fine.

* * *

6:00 p.m.

Ain masuk ke dalam lif lalu butang ground floor ditekan. Badannya yang longlai disandarkan pada dinding lif. Hari ini terasa sangat memenatkan. Semuanya serba tidak kena.

Sampai saja di luar pejabat, kelihatan Diego sudah menunggunya. Apabila lelaki itu perasan akan kehadiran Ain, dia melambai-lambai dengan wajah ceria.

"Hai Kak Ain!"

"Hai Diego" balas Ain, cuba tersenyum. Dia gembira sekurang-kurangnya Diego tidak melayannya seperti halimunan.

Diego membuka pintu belakang Mercedes-Benz milik Aiman untuk Ain. "Silakan masuk"

Ain masuk ke dalam tanpa berlengah. Dia mahu cepat2 balik dan berehat.

* * *

Ain membuka telekung lalu melipatnya dengan kemas. Dia baru selesai menunaikan solat isyak.

Ain duduk di atas katil. Telefonnya di meja kecil bersebelahan katil dicapai. Dia gusar. Sudah 8:30 malam namun Aiman masih belum balik. Sibuk sangatkah suaminya itu?

Ain mahu menelefon Aiman namun takut dia akan mengganggu lelaki itu. Ain mengeluh panjang. Dia tak sedap hati.

Beberapa saat kemudian, tiba2 telefon Ain berdering. Ain segera melihat nama pemanggil. Dia kerut kening.

Wani?

"Hello, Wani. Ada apa?" Soal Ain.

"Ain, aku ada masalah. Tolong aku, Ain. Tolong!"

Ain segera berdiri apabila mendengar suara panik Wani. Wajah Ain mula pucat.

"Wani? Kau okay tak?! Apa jadi? Didi mana?" Ain panik. Dia sudah berpeluh. Dia risaukan Wani yang sedang sarat mengandung itu.

"Aku...aku okay. Tapi...aku ada masalah. Didi...aku gaduh dengan Didi. Dia tinggalkan aku kat sini. Ain, jumpa aku. Tolong Ain. Aku sedih" Wani sudah teresak menangis.

Tiba2 perasaan marah membuak dalam diri. Ain semakin tak tentu arah. "Apa?! Ya Allah, kenapa Didi buat camtu? Kau kan tengah sarat mengandung! Okay, okay. Kau kat mana? Aku datang sekarang!"

"De...dekat padang belakang office kita. Aku duduk sorang2 kat sini. Ain, apa patut aku buat? Aku sedih" rintih Wani.

"Jangan risau. Aku datang sekarang. Kau tunggu aku tau. Jangan pergi mana2!"

Ain segera mematikan panggilan lalu menelefon Diego. Dia perlu berjumpa Wani sekarang.

* * *

Ain keluar dari kereta lalu berlari menuju ke kawasan padang di belakang Jaya Holdings. Kawasan itu milik Jaya Holdings dan dikelilingi beberapa pokok dan terdapat laluan penjalan kaki untuk berekreasi.

Ain kerut kening. Kawasan itu lebih gelap dari biasa. Tiada lampu spotlight yang biasanya akan dipasang. Dia tidak sedap hati. Apa sebenarnya semua ni?

Tiba2, lampu spotlight terpasang dengan sendiri diikuti fairy lights yang digantung di pokok2. Dan barulah Ain perasan sebuah kain rentang besar digantung antara 2 pokok di situ.

"SURPRISE!!!"

Ain menutup mulut. Dia seperti tak percaya apa yang dilihatnya sekarang. Air matanya menitis.

Semua orang berada di situ. Semua rakan sekerjanya berada di situ. Bersama suaminya yang tercinta, ayah mertuanya, Erina, Raihanah dan Laura. Semua orang tersenyum lebar sambil berdiri di bawah kain rentang yang bertulis 'HAPPY BIRTHDAY'.

Ain benar2 lupa tentang hari jadinya. Dia langsung tak sangka mereka semua akan mengadakan parti kejutan untuknya. Ain sangat2 terharu.

"HAPPY BIRTHDAY AIN!"

Wani, Zulaikha dan Kak Ana menuju ke arah Ain yang berdiri kaku dek kerana masih terkejut. Mereka membawanya ke arah meja panjang di situ yang penuh dengan makanan. Kek dua tingkat di tengah2 adalah yang paling menarik perhatian Ain.

Ain menoleh memandang suaminya di sebelah. Lelaki itu tersenyum manis lalu menghulurkan pisau plastik untuk memotong kek.

Semua orang mula menyanyikan lagu hari jadi. Selepas tamat, Ain meniup lilin. Sorakan dan tepukan tangan menghilangkan sunyi malam.

"Thank you so much, everyone." Ucap Ain. Air matanya hampir mengalir. "I seriously forgot about my birthday"

Semua ketawa melihat kecomelan Ain. Rakan2 wanitanya mula memeluk Ain erat.

"Takpe, kalau kau lupa, kitorang semua ada untuk ingatkan kau" tutur Wani, ikhlas.

"Yup, betul tu. Gigih tau kitorang buat semua ni dari petang tadi. Kitorang tak nak kau tau, sebab tu kitorang semua cuba mengelak dari kau. Tapi, yang paling banyak sponsor majlis ni adalah boss kesayangan kita, Encik Aiman." Didi menepuk bahu Aiman.

"Really?" Ain tersenyum manis memandang suaminya. "Thank you"

Aiman menuju ke arah Ain lalu berdiri tegak di hadapan gadis itu. Tiba2, tangan Ain dicapai dan digenggam erat di hadapan semua orang di situ.

Suasana tiba2 menjadi senyap sunyi. Hanya Dato Syukri, Erina dan Rai sahaja yang tersenyum antara satu sama lain.

Ain terlopong. Dia memandang wajah semua orang di sekelilingnya. Masing2 keliru dengan apa yang terjadi. Wani sudah terlopong sambil silih berganti memandang Didi dan Zulaikha.

Aiman mula menoleh menatap semua orang di situ. Tangan Ain masih digenggam erat.

"I have an important announcement" Aiman memandang Ain sekilas. "Saya dan Ain dah berkahwin. Ain adalah isteri saya yang sah"

Semakin terlopong semua orang di situ. Gelas di tangan Wani terjatuh dek kerana terkejut. Masing2 seperti tak percaya dengan apa yang didengari mereka. Ain memandang Aiman seperti tidak percaya.

"Maafkan kami sebab rahsiakan perkara ni. Ada sebab2 tertentu mengapa kami tak dedahkan tentang semua ini kepada semua orang. Tapi sekarang, saya rasa tak ada sebab untuk merahsiakannya lagi."

Aiman menoleh menghadap Ain yang gusar. Dia menggenggam tangan gadis itu untuk menenangkannya. Ain menarik nafas panjang lalu dia mula bertenang.

"Se...sejak bila...boss dengan Ain kahwin?" Soal Zulaikha.

"Sejak 6 bulan yang lepas." Semua orang mula memandang Dato Syukri apabila lelaki itu bersuara. "Maaf semua, ini semua rancangan saya. Saya yang nak satukan Aiman dan Ain tanpa pengetahuan semua."

Masing2 kehilangan kata2. Ain mula tak selesa apabila semua pandangan menghala ke arahnya.

"Don't worry. Everything will be fine" bisik Aiman.

"I hope so"

* * *

Ain menguis sepotong kek di atas pinggannya. Dia duduk dengan tidak selesa di gazebo yang disediakan di sekeliling padang itu. Matanya teragak-agak mahu memandang Wani, Zulaikha dan Kak Ana yang berada di hadapannya sekarang.

"Sampai hati kau rahsiakan perkara ni" tutur Wani, sebak.

Ain menatap wajah Wani dengan sayu. Dia asyik rasa bersalah sejak tadi. Sudah jelas rakan2nya itu pasti kecil hati kerana Ain merahsiakan perkara penting itu.

"Wani, kita tak boleh salahkan Ain. Ini masalah keluarga. Dato Syukri sendiri cakap dia yang nak rahsiakan semua ni. Bukan salah Ain. Kita kena faham. Lagipun, sekarang kan kita dah tahu. We need to be happy for them, it's a good news."

Ain terharu apabila Kak Ana yang matang cuba untuk menjelaskan perkara ini kepada Wani. Zulaikha mengangguk, bersetuju dengan kata2 Kak Ana.

Ain mengusap bahu Wani. "Wani, jangan la marah aku ya. Aku tau kita kawan, tapi aku takde pilihan lain. I'm so sorry"

Wani mengesat air matanya. "Aku tau. Sebenarnya aku tak marah kau. Tapi sejak mengandung ni aku sensitif sangat. Aku tak boleh dengar cerita2 mengejut ni. Aku minta maaf" Wani menatap Ain. "I'm happy for you"

Ain mula tersenyum lebar. Dia memeluk Wani erat. Selepas ni dia tak perlu merahsiakan apa2 lagi.

Now, everyone knew that Aiman is mine.

Weiterlesen

Das wird dir gefallen

600K 35K 45
[ 𝑐𝑜𝑚𝑝𝑙𝑒𝑡𝑒 ] 𝙺𝙰𝚁𝚈𝙰 𝙿𝙴𝚁𝚃𝙰𝙼𝙰 Mia Qalisha , seorang gadis yang rela berkahwin dengan lelaki pilihan keluarganya. Perasaan antara me...
185K 15.9K 54
"Kenapa awak perlu buat semua ini?" - TENGKU HANNAH MEDINA "I'm your guardian angel. Bear in your mind, young lady." - SYED RAYYAN DANIAL Apabila ny...
500K 42.1K 40
Tawanan Series; || || || Peristiwa hitam itu datang lagi. Si dia yang dulunya menghilang kini bertindak sebagai watak utama. Ini bukan kisah sesiapa...
2.9M 79.1K 56
My Encik Tengku ©️ 2017 Status : Completed Cinta tak pernah hadir, Cinta tak pernah kekal, Dan kadangkala cinta selalunya begitu kejam. Sudah berapa...