TANIA

By divalescious

4.8K 353 8

Alert !!! Cerita ini hanyalah rekaan semata-mata. Tiada kaitan antara yang hidup ataupun yang telah meninggal... More

TANIA 1
TANIA 2
TANIA 3
TANIA 4
TANIA 5
TANIA 6
TANIA 7
TANIA 8
TANIA 10
TANIA 11
TANIA 12
TANIA 13
TANIA 14
TANIA 15
TANIA 16
TANIA 17
TANIA 18
TANIA 19
TANIA 20
TANIA 21
TANIA 22
TANIA 23
TANIA 24
TANIA 25
TANIA 26
TANIA 27
TANIA 28
TANIA 29
TANIA 30
TANIA 31
TANIA 32
TANIA 33
TANIA 34
TANIA 35
TANIA 36
TANIA 37
TANIA 38
TANIA 39
TANIA 40
TANIA 41
TANIA 42
TANIA 43
TANIA 44
TANIA 45
TANIA 46
TANIA 47
TANIA 48
TANIA 49
TANIA 50
The New Chapter In Life
TANIA 51
TANIA 52
TANIA 53
TANIA 54
TANIA 55
TANIA 56
TANIA 57
TANIA 58
TANIA 59
TANIA 60
TANIA 61
TANIA 62
TANIA 63

TANIA 9

123 8 0
By divalescious

EPISODE 9

Tania membasuh tangannya yang dipenuhi darah .

Dia menyelamkan wajahnya ke dalam sinki yang penuh berisi air.
BLUPP! blup! blup !blup!!


"Aaaaarrrrggghhhhhhhh.. !!," Tania mengangkat kepalanya semula.. tercungap-cungap.

"NOOOO!! STOP IT !!!!,"  Jerit Tania sambil memegang kepalanya dan bersandar pada dinding...

Memori lamanya seperti layar wayang diulang tayang kembali.
Tania semakin tidak tentu arah.. nafasnya seakan-akan terhenti, dia sukar untuk bernafas. Tania mula memegang dadanya. Masih tercungap-cungap....mukanya merah padam akibat sukar untuk bernafas. Tania memukul-mukul dadanya.

Dup dup dup...

Tania semakin lemah , dia mula jatuh terbaring di lantai, menahan kesakitan..dia tidak boleh  bernafas.

Dada Tania mula berdarah. Dahinya dipenuhi keringat dingin.

Tok.!!.Tok...!!Tok!! Pintu tandas diketuk dengan kuat.

" L !!!!! L!!!!! Bukak pintu ni.!!," Panggil Nauto dari luar.

Tania menekup mulutnya.

" Dahae! Dahae !,"  Sayup-sayup kedengaran satu suara.

Tania mencari arah suara yang memanggil nama panggilannya.

"Nama sebenar aku ... Kim Jong Dae,"

"Siapa yang memanggil aku??, "

"Cuma aku, abang aku, ibu bapa kandung aku, bonda dan dia saja yang tahu namaku yang sebenar," bisik hatinya.

Alex, keluar dari tempat persembunyiannya. Dari tadi dia di situ kerana takut bertarung dengan pelajar lain. Dia terpaksa keluar juga kerana situasi tegang itu. Dia terkejut melihat Tania yang terbaring berlumuran darah.

Alex cepat-cepat memangku kepala Tania. Dia panik. Dia ingin menjerit meminta bantuan namun dihalang Tania. Tania menggenggam kuat baju Alex.

"L!! Buka pintu ni!!," Nauto masih lagi mengetuk kuat pintu tandas itu dari luar.

Tania dan Alex saling berpandangan.

" L takde kat sini. Aku takut nak keluar. Aku tak mau bergaduh ,"  jerit Alex dari dalam tandas.

Tanpa balasan kedengaran tapak kaki Nauto berlari menjauhi tandas itu.

" To..to..long .." kata Tania terketar -ketar.

" Aku nak tolong kau tapi macam mana?"  Alex masih lagi panik.

" Tolong buka balutan di da..dada aku. Aku tak..tak boleh bernafas, " Menuturkan permintaannya tercungap-cungap.

Alex membuka balutan di dada Tania. Alex terkejut melihat susuk tubuh perempuan Tania. Namun yang lebih menjadi tumpuannya ialah luka di dada tania. Luka itu berdarah tanpa henti.

Alex membuka jaketnya dah menekan luka itu menggunakan jaketnya untuk menghentikan pendarahan. Namun luka itu berdarah tanpa henti. Tania semakin pucat.

Tania mula tidak sedarkan diri , jantungnya berhenti berdegup, Alex mula panik, dia menampar-nampar lembut pipi Tania agar terus sedarkan diri, namun tidak berjaya. Alex mula memberikan bantuan pernafasan seperti yang dibelajarnya kepada Tania. Dia melakukan CPR kepada Tania, berulang kali tanpa putus asa.

Alex mula menangis. Sambil melakukan CPR..

" L !! Bangun L !!, jangan tinggalkan aku, " Katanya dalam tangisan.

Kedegang...!!! Kedengaran pintu tandas ditendang dari luar.. Nabe dan Nauto tanpak cemas. Alex segera menutup dada Tania yang terdedah menggunakan jaketnya. Alex meneruskan bantuan CPR nya tanpa memperdulikan Nabe dan Nauto.

" L!! Bangun L .." air mata Alex semakin deras menuruni pipinya. Namun Tania tetap tiada respon. Tubuhnya semakin sejuk dan pucat.
Alex terhenti apabila menyedari dia tidak mendapat respon lagi daripada Tania.

Alex memeluk tubuh Tania dengan erat sambil menangis.

Nabe dan Nauto panik.

" No!! Please don't die. You're the only person that care about me from the very beginning.. even though you  do it secretly..i know, i know it all.. please don't leave me, I have nobody here. Please wake up, "  tangisnya lagi.

" I promise you, i will protect you, i do whatever i can.. please open your eyes. I'll risk everything, even with my own life. I can even sell my soul to the devil. Without you here, I don't think I can survive," air mata Alex menitik, mengalir pada luka di dada Tania.

Luka itu hilang, sembuh serta merta.

Alex masih lagi menangis. Nauto menumbuk dinding tandas itu dalam linangan air mata. Nabe pula cuba menenangkan Nauto.

" Aku tak patut libatkan L dalam hal ini. Aku tak sanggup kehilangan lagi, " Katanya meratapi pemergian Tania.

Nabe mula berlinangan air mata juga.

Alam lain

" Kau beruntung kerana masih ada orang yang perlukan kau di sisi mereka. Aku akan tunaikan  permintaan Alex. Dia akan sentiasa bersama kau bagi melindungi kau.. jika dia melanggar janjinya maka  nyawanya sebagai ganti." Kata Shadow kepada Tania

" NO!! Don't you ever dare do that !! Cukuplah aku dengan perjanjian aku. Jangan kau menjerumuskan lagi orang lain dengan janji palsu kau.!, " kata Tania memarahi Shadow.

" Tania..Tania.. kau tau kan. Kewujudan aku adalah apabila manusia mula terdesak dan  meminta-minta pertolongan di saat-saat sukar, tipis dan sulit sekali untuk mendapatkan bantuan. Dengan adanya aku, aku bisa membantu mereka.," kata Shadow dengan penuh bangga.

" Tidak , kau salah. Kau hanya mematerai janji tanpa kerelaan dan persetujuan mangsa. Kau hanya menambah beban ," kata Tania lagi.

" Kau harus ingat Tania, kau tak akan bernafas sampai sekarang tanpa bantuan aku. Ingat tu ?! Tanpa aku jasad kau mungkin akan terus tenggelam ke dasar sungai tanpa ada siapa yang tahu, tanpa  pengkebumian, tanpa ada doa- doa yang mengiringi pemergian kau, "  ayat-ayat pedas dari shadow itu  membuatnya terkesima seketika.

" Aku tak pernah rela dengan kehidupan abadi yang telah diberikan kepada aku. Aku tak pernah minta untuk dihidupkan semula. Kau punca segala ini terjadi. Kau juga yang menyebabkan memori kehidupan aku berselerakkan ke serata dunia. Kau ikat jantung aku dengan mentera kau agar aku tidak bisa melawan kau. Kau sengaja berbuat demikian bukan? Untuk melengah-lengahkan aku. Apa yang kau peduli adalah kuasa yang ada pada aku. Kau iri dan terkejut kerana aku bisa mengawal dan menerima kuasa ini bukan? Kerana kau tidak berani menanggung risiko kerana kuasa ini akan menghancurkan perumahnya, tetapi ajaibnya aku terselamat. Apa aku ini hanya bahan eksperimen kau? Kau terkejut bukan kenapa manusia biasa seperti aku bisa mengawalnya ?," Marah Tania panjang lebar.

" Hahahahha!! Tentu saja aku tahu kau bisa mengawalnya. Sebab kau juga bukan manusia. Kau sama sahaja seperti aku. Adalah satu kebanggaan bagi aku dapat membuktikan lagenda itu benar. Kau sudah terlambat Tania, terima saja nasibmu yang telah tertulis. Hahaha!! " Shadow ketawa dengan kuat dan terus menghilangkan dirinya.

"Tunggu!!!!!!," Teriak Tania.

Tiba-tiba roh Tania seolah-olah diserap masuk kembali ke tubuhnya.

Tangan Tania mula bergerak. Matanya perlahan-lahan dibuka.

"Shadow..!"




Continue Reading

You'll Also Like

85.4K 7K 88
Suatu kali, karena sepasang mata ungu ia dicemooh. Dia adalah seorang wangye yang dikenal di seluruh negeri, dingin dan haus darah, memandang rendah...
1.3K 77 9
Tentang seorang budak gemuk yang berazam nak kurus demi mengejar cinta hakiki (?) tapi apakan daya nasib tak menyebelahi dirinya hmm.. korang baca la...
2.4K 258 9
Ini adalah kisah permulaan mereka. Bagaimana empat gadis yang berbeza sikap dan berbeza kelebihan bertemu. Wajah yang kosong dengan senyuman nipis se...
138K 15.6K 122
Darra Emerson untuk mereka yang tahu rahsia dia. Tapi untuk pandangan umum,nama yang dikenalkan ialah Darius Emerson. Sebelum tu jangan salah faham...