[C] α΄Šα΄‡α΄Šα΄€α΄‹α΄€ ʟΙͺᴍΙͺᴛᴇᴅ ᴇᴅΙͺα΄›Ιͺᴏɴ [οΏ½...

Oleh ParkKpopperz

99.3K 8.6K 1.7K

[❌Before ; HCD] [ βœ“Now; JLE ] " The reality is painful , right? " " Sekejam mana takdir yang telah ditetapkan... Lebih Banyak

Jejaka Limited Edition
001
002
003
004
005
006
007
009
010
011
012
013
014
015
016
017
018
019
020
021 (edited)
022
023 [little edit]
024
025 [15+]
026
027
028
029
030
031
032
033
034
035
036
037
038
039
040
041
042
043
044
045
046
047
048
049
050
051 (open Q&A)
052
053
054
055
056
057
058
059 [Rindu tak?]
060 [Ending]
Announcement🌼
Just Read This

008

1.7K 217 32
Oleh ParkKpopperz





JLE ; 008
Chapter ;  Bad Feeling + I'm watching you🖤

------

Silent readers make me “smile:)

Mianhae, Suddenly I was lost my confidence to type this Fanfic. But, thanks to others that give me strengthen!

I Love you all!

💕💕💕

------

   
     Entah kenapa lepas kejadian lewat pagi tadi Jungkook terus diam membisu dan kami terus berlatih berasingan. Sengaja dia sibuk kan diri dengan tarian solo  untuk kontest berdansa terjulung kalinya. Langsung tak terdetik untuk membuka mulut seperti ada sejongkong emas yang seberat 1KG menjadi penghuni tetap.

Sekarang dah masuk lunch hour.

Dengan langkah serba serbi longlai seakan-akan malas tidak bermaya aku berjalan ditepi koridor. Kalau diikutkan hasrat hati kerdil ni mahu mengesot tepi dinding sahaja. Goyah dengan pelbagai renungan mata yang mencucuk-cucuk hati menganggu kententeraman jiwa. Pandangan mata orang yang lalu lalang dengan aku diabaikan.

Keluhan berat secara tak sengaja dilepaskan.

Huh...

Mengenai video cumbuan aku dengan jejaka hanat tu yang tersebar seluruh University.

Haihh aku tak patut layan emosi sampai bercumbuan dengan dia. Nampaknya kau sendiri menjerat langkah ke sarang buaya.

Jelingan maut yang aku terima sejak tadi betul-betul buat aku menunduk kan diri. Sesak.
Sehingga kan aku rasa keselamatan aku kian terancam bila-bila masa jika crush durjana itu sentiasa di samping  aku.

Baru hati aku tenteram. Tenang.
Terasa dilindungi.

Harini aku rasa jangka masa aku di university ini kosong kerana Jungrien ada sertai kursus mengenai bidang yang dia ceburi di Gyeong-gi-do. Si Kangkung Daniel tu sibuk dengan urusan keluarga dia harini, katanya mustahak sehinggakan terpaksa ‘mengambil cuti’.

Akhirnya aku ditinggalkan berseorangan. Budak Mia tu aku tak dapat access dia harini. Entah mana menghilang. Batang hidung pun tak nampak. Bluetick pun tak wujud.

Papan kenyataan besar yang masih berjarak 5 meter dari keberadaanku di pandang penuh minat. Bucket hat dinaikkan sedikit.
Beberapa pelajar yang melewati natang segiempat tepat itu yang sentiasa penuh dengan pelbagai notis dan juga pamphlet.

Harini aku tak singgah that things tu. Haihh sibuk sangat dengan urusan  dunia. Selalunya muka aku lah famous dekat benda tu. Biasalah, setiap hari ada paparan maklumat terbaru. Tidak kisahlah rumours ke apa ke.

Langkah dipercepatkan menghampiri papan kenyataan besar yang melekat di dinding. Meliar anak mataku melihat segala  kertas yang pelbagai warna ditampal.

Mata ku tertarik pada kertas berwarna indigo yang menindih kertas putih.

Setiap butiran diamati betul-betul, bibirku tergerak membaca ayat yang ditulis.

Anjuran kontest berdansa peringkat University kali ke-15 .
Penyertaan.. Semua mahasiswa dan mahasiswi tidak kira berlainan jabatan yang berminat ingin menyertai kontest ini dialu-alukan.

Bidang Seni dan budaya digalakkan supaya mengutip markah untuk SEM.

Syarat, harus berpasangan. Tidak kira sama atau berlainan jantina. Pasangan adalah bebas. Boleh memilih mana² mahasiswa/mahasiswi.
Penilaian pertama adalah individu, tarikh nya 20/11/18.

Untuk maklumat lanjut sila berhubung dengan pensyarah Kim Sunmi.

Heol... ”

Bibir terkatup rapat apabila setiap ayat yang tertera dibaca.

Nampaknya aku memang kuno sejak kebelakangan ni. Kertas ni dah ditampal kelmarin.

Dekat sini tak tertulis pun mengenai pasangan yang ditetapkan oleh prof—Jungkook sengaja nak berpasangan dengan aku ke apa?

Heol.. Jeon Jungkook...

Teringat pula crush hanat tu..

Jungkook si Junggang tu macam sengaja larikan diri daripada aku. Selisih tadi pun dia buat tak endah je. Teruskan dengan riak wajah dingin dan kosong nya. Sedetik pun tidak memandang wajahku.

Kenapa hati aku sakit?

Dia kenapa?

Ah—molla.. abaikan...

Jeon jungkook.. jejaka berdarah beku itu tiada kaitan ikatan dengan kau.. Mengenai memori kau tadi..

Mungkin Jeon jungkook yang lain..

Not him..

Tapi kenapa hanya wajah dia samar-samar?

Gieoghae..

Dia setakat crush kau aja dan kau berpeluang rapat dengan dia sebab tindakan Jungrien.

Jadi.. personal assistant..

Gila..

Tapi.. satu per satu sentuhan hangat dia yang membelai jiwa meragut kesucian hati aku bila berhadapan dengan dia sejak beberapa hari lepas.

Dan..

Kenapa aku rasa seolah-olah diri aku ini mengenali bait-bait diri dia daripada luaran hingga dalaman. Seperti aku mengenali dia pada masa lalu.

Aku tahu segala tentangnya...

Kenapa?

Wae.. takdir aku begini?

Kenapa aku yang perlu merasai debaran déjà vu yang amat merumitkan?

Perit..

Krukkk!!!

Pipi dikembungkan dan bibir digigit sedikit apabila perutku berkeroncong hebat seperti mahu mengadakan sebuah konsert rock.

AKU NAK MAKAN DENGAN SAPE?!

HAREEEEYYYY!!!

Eunbyul!   Sisi kepala tertoleh memandang kearah suara seseorang. Senyuman dikuntumkan. Nampaknya aku dah ada geng untuk lunch.

Assa!!

Eo.. Mia-ssi wasseo? ”  Mia berdiri tegak dihadapanku bertemankan senyuman ayu nya. Tetapi percaya atau tidak, senyuman ayu dia tu selalu mahal dalam kelab Malam.

Kau pergi mana syall? Aku cari kau sengal. Dengusku.

mianhaseseo! ”

Aku.. ada urusan. Sengihnya lebar. Comel.

baegopa.. khaja? ”

khaja! ”

Lenganku dipeluk dan ditarik oleh Mia yang mara kehadapan. Sesekali aku toleh kebelakang kerana aku rasa macam ada orang pandang aku sejak tadi.

Tapi tiada yang mencurigakan.

Tapi.. kenapa aku rasa aku sedang diperhatikan?

Eunbyul acah terlebih fikir dia femes.

BANGKITLAH WAHAI BYEONG NATICS!

SEDARLAH KAMOO WAHAI BAHENOL!

•••••

  Di satu sudut yang tersorok seorang manusia menatap sosok tubuh ramping gadis yang ralit menatap notis berwarna unggu. Ya, notis pertandingan menari yang dibuka buat setiap jabatan.

Perkara yang menjadi bualan hangat bagi setiap penuntut Seoul University. Salah satu pertandingan yang ditunggu-tunggukan bagi penggemar tarian walaupun berlainan jabatan. Lagi-lagi, buat jabatan Seni & Budaya.

Pada musim panas pelbagai pertandingan dan aktiviti diadakan. Salah satu pertandingan nya adalah Dance Contest yang sentiasa menjadi tumpuan. Segelintir pelajar Seoul University yang mengambil kelas musim panas mungkin jarang mengambil bahagian.

Kembali semula pada seorang manusia yang fokus renungan anak mata menikam si gadis yang tidak sedar kehadiran dirinya yang mengekori sejak tadi.

Bibir diketap kuat apabila teringatkan kejadian yang memalukan yang memakan diri. Perasaan geram membuak-buak dalam diri. Tangan dikepalkan hingga menjadi sebuah buku lima. Sehingga terasa kuku panjang yang menikam telapak tangan yang lembut.

Mata memandang segenap wajah cantik si gadis. Daripada mata hingga dagu gadis itu ditilik. Wajah yang sempurna. Dia mengecilkan mata seperti cuba mengingati sesuatu yang sudah lama terkubur dalam minda.

Baru sahaja kaki ingin melangkah kearah gadis genit yang menjadi sasaran nya ketika ini. Seseorang gadis tinggi menerpa kearah si gadis yang menjadi sasaran nya. Diundur kembali langkah.

Niatnya terhapus seketika. Dia harus bersabar. Kalau dia menyerang waktu ramai pelajar. Dia bakal mendapat malu lagi.

Cha Eunbyul.

Tunggu.. aku bakal gelapkan hari bahagia kau harini.

Si penghendap tersenyum sinis. Tapi dia tidak mengetahui yang dirinya juga diperhatikan dengan sepasang mata helang yang memanah kearahnya.

Seorang yang lebih berpengaruh daripada nya. Serta merta akan menunduk apabila si dia menengadahkan wajah.

Si dia melangkah kearah si penghendap. Bahu kecil si penghendap disentuh. Wajah teruja si penghendap terserlah. Terus lengan si dia dipaut gedik.

“ We need to talk. ”

••••

🥨De’Cafeteria🥨

   Mee lutsinar dan halus yang dikenakan pelbagai sayur dipandang tanpa penuh minat. Fikiran aku menerawang jauh pada satu perkara yang sentiasa menjadi bibit-bibit déjà vu yang menusuk hati sanubari. Mencengkam diri dengan perkara yang seperti diputar semula apabila bersama si dia.

Ya, dia.

Lelaki yang sentiasa memain peranan penting di segenap hati.

Lelaki yang mampu mendebarkan pintu hati yang sentiasa terbuka untuknya.

Mencabar segenap ruangan dinding hati yang tidak betah dengan renungan membunuh yang mampu menggegarkan hati daripada terus berkedudukan normal.

Setiap peribadinya seakan-akan menjadi satu kaset yang boleh diulang semula tanpa rasa jemu. Bagaikan melekat dan tidak akan hilang.

Menjadi misteri sejak 3 tahun lepas.

Hidangan di hadapan mata dikuis-kuis. Sedar tak sedar satu bukit terhasil. Membukit seperti hati yang membukit dengan rasa tidak enak.

Rasa seperti perkara buruk bakal berlaku.

Berdegup kencang tidak tenteram segenap dinding hati. Rasa nak pecah. Debaran seperti tahu perkara buruk bakal berlaku.

Berdetik kuat seperti jam antik yang berada dalam keadaan sunyi.

Ttik! Ttik! Ttik!

Penyepit besi menghentak-hentak pinggan besi sehingga mengeluarkan bunyi. Aku termenung jauh sehingga tidak perasan diri sendiri ditenung lama oleh rakan dihadapan.

Mana Jeon? Bukan ke cik Cha kita ni dah terikat dengan Jeon? Suara Mia berdengung dalam fikiran ku. Cepat sahaja wajah dipalingkan kearah Mia. Bibirnya menguntum senyuman. Jajangmyeon selamat mendarat dalam mulut.

molla.. ”  Jawabku ringkas. Pandangan di jatuhkan kembali memandang makanan. Terbuntang sedikit mata melihat mi lutsinar itu melingkar sesama sendiri sehingga berbentuk bulat.
Seperti kubu pertahanan.

Lantas bentuk tadi dihapuskan.
Dengan penuh malu bersarang di hati japchae dimasukan dalam mulut.

waetto? ” Soal Mia. Seketika rasa malu lenyap. Timbul pula satu perasaan yang aneh. Bercampur-aduk.

Mia..  

urm? ” Wajah Mia yang kelihatan berselera makan membuatkan aku tersenyum. Tepi bibir yang terdapat kesan kuah jajangmyeon dipandang. Makan Jajangmyeon pun comot.

Kita kawan sejak sekolah kan? Sehelai tisu yang berada dalam beg diletakkan ditepi mangkuk.

dae.. majjeo. ”

mesti kau tahu everything tentang aku. Soal aku. Bukan apa, aku cuma pelik. Kenapa aku tak ingat perkara 3 tahun lepas?

Kosong.

Mendapat anggukan kepala cukup membuatkan aku menarik nafas lega.

Terbit satu memori yang berulang. Memori yang mencatitkan peristiwa dingin antara aku dan crush beku tu.

Kau sejak sekolah menengah tinggi kau duduk dengan aku kan? Machi? ” Bibir digigit gelisah. Takut, memori sebentar tadi hanya mainan akal fikiran. Menjadi ketandusan jika persoalan ini tidak terjawab.

Mata bulat Kim Mia membuntang. Terjeda suapan jajangmyeon yang baru ingin mendarat dalam mulut.

majjeo.. kau ingat?

Cheokkum (sedikit).. ” Ibu jari dan jari telunjuk membentuk ‘C’ . Mia hanya membalas anggukan kepala.

Aku hilang ingatan kan Mia?   Satu Soalan yang sentiasa ingin aku mendapatkan jawapan. Menjadi tanda tanya tergantung tanpa bertali.

Soalan drastik itu membuatkan Mia merenung aku. Mata bulatnya memandang aku sayu.

Eunbyul.. kalau kau betul² hilang ingatan aku tetap akan bantu kau perkara mana yang kau terlupa dan sedaya upaya aku akan buat kau ingat. Senyumnya.

Aku.. urm anniya gwaenchana. ”  Terbantut segala niat ingin menyoal lebih bila melihat sesuap jajangmyeon jatuh kembali dalam timbunan mee.

Aku dah ganggu waktu makan dia.

meogeo.. ” Ucapku sebelum Mia membuka mulut.

Aku kembali menyambung suapan makanan. Tetapi fikiran menerawang jauh ke arah lain. Langsung tidak fokus dengan makanan lazat enak lagikan berperisa sepuluh jari.

Kyah Cha Eunbyul!
Berpaling kepala sendiri ke belakang. Setakat mana yang mampu. Mati serta merta selera makan aku.

Mimik muka kelat dilemparkan.
Adakah aku perlu merasai mimpi
buruk sekali lagi?

Bagilah peluang untuk aku bernafas tenang dengan bantuan alam semula jadi.

Aku tak rasa semester 2 kali ni berjalan dengan lancar.

———To Be Continue....

♥♥Terima kasih sumbangkan vote♥♥
♥♥ Terima kasih sudi baca ♥♥
♥♥ Terima kasih sokong my works♥♥
♥♥ Terima kasih Komen ♥♥

Anda rasa bab ini serba kekurangan?
Just komen/message arra.

Aku sedia menadahkan mata untuk melihat dan bibir untuk membaca agar menghayati setiap bait ayat.

Masih wujudkah pembaca HCD?

And yeah!

Now we're road to 1K readers and 300 Voters.

JANGAN SEGAN² TEKAN VOTE. 😀

“ Hey wife,
do you want some kiss from me?
I'm a good kisser. ”
—Great Husband (JJK)

Lanjutkan Membaca

Kamu Akan Menyukai Ini

22.1K 3.7K 25
"Think again, sayang. If we're together, we'd be the hottest couple in the world!" Ujar Jungkook ceria, membuatkan Souyul menggelengkan kepala laju. ...
4.3K 547 68
Bukan Hero Romantik mengisahkan tentang seorang jejaka bernama Emma atau nama sebenarnya Muhammad Haqeem yang mempunyai sifat seperti wanita. Rambutn...
667K 67.5K 59
[CHAPTER MASIH LENGKAP] Keguguran namun seumur hidup tidak pernah disentuh oleh mana - mana lelaki. [Kim Taehyung Fanfiction] _____ [ 18+ untuk kata...
wink blood Oleh hana

Fiksi Penggemar

8.6K 570 14
" wanna sleep with me babygurl ? " Start : 27072021 End : 27032022