ELEMENTOM ©️

By shahidayat

85.1K 9.2K 799

❤❤❤❤❤❤❤❤❤ Aku Pyro. Seorang remaja dan penjaga unsur api. Aku tak kenal bapaku sejak lahir lagi. Kata ibu , b... More

PROLOG
Memori Pyro
Perhimpunan
Lawan
Sebab
Penjaga unsur air
★PYRO★
Sejarah
Awal Pagi
Hari Sukan Unsur
Berjuang!
Tak Dijangka
★AQUA★
Kerjasama
Junior vs Senior
Cuti
Pengaruh
Bencana
★GEO★
Askar SOLID
Lari
Selamatkan Aqua I
Selamatkan Aqua II
Sarjan SOLID
★WINDY★
Kawan Baru
Halaman rumah
Lelaki misteri
Doktor Chrone
Hujan
★FLORA★
Terowong masa
Debaran
Spike
Fajar pagi
Throwback Spike
★SHINY★
Ditangkap
Strategi
Senja
Kejutan demi kejutan
Askar WISDOM
★ZACK★
Lidah berbilah
Tujuan
Sedar
Perpisahan
Tak mungkin
★DASH★
Bye bye Dr. Chrone!
Hutan
Ohm
Pemanipulasi Cuaca
Puting beliung
★IZZ★
Tiada pilihan
Selesai?
Kevin
Pengorbanan
Negara Kelam
★TONI★
Negara Sinar
Negara Pasifik
Negara Lahar
Negara Granit
Negara Voltan
★STELIX★
Negara Ozon
Negara Toksik
Negara Logam
Negara Toksik II
Negara Toksik III
★REO★
Bersama Kembali
Hapuskan Ohm dan Kevin!
Bebas dari Markas
Tebus
Flashback Ohm II
Flashback Ohm III
Perwira
Bye Semua! :)
EPILOG

Flashback Ohm

292 34 0
By shahidayat

"Kau? Nak pergi tewaskan Xenon sendirian? Hahaha"

Hilaian tawa bersahut-sahutan bergema di segenap sudut bangunan itu. Bukan hanya seorang, malah kesemua rakan-rakannya mentertawakannya. Tetapi tidak Kevin.

Kevin merupakan sahabatnya yang sentiasa menyokong Ohm walau apa jua keadaan dan inilah yang menyebabkan Ohm masih mampu bertahan dalam Wisdom ini. Disa.ping menjadi penyokong setia, Kevin diibaratkan sebagai penasihatnya.

Kevin menepuk bahu Ohm dan melayangkan senyuman manis sebagai satu tanda sokongan moral. Tetapi Ohm hanya membalas dengan muka sayu.

"Kau jangan memandang rendah lah dekat Ohm! Aku percaya dia mampu juga buktikan yang dia berguna dan mungkin dia boleh jadi lagi hebat daripada korang!" lantang suara Kevin mempertahankan rakan baiknya itu.

Riuh tawa yang membingitkan tadi serta-merta berhenti. Mereka semua saling berpandangan seketika seperti ingin membaca raut wajah masing-masing. Namun hampa, mereka bukannya hendak insaf malah mereka menyambung semula tawa yang menyakitkan hati itu... bahkan lebih lantang berbanding tadi.

"Kau pun sama je lah lemah macam Ohm tu. Hahaha tak payah nak berlagak hebat lah Kevin, lemah tu mengaku je lah. Tak payah sampai nak malukan diri sendiri"

Ejekan dan hinaan yang dilayangkan memang benar-benar menguji keegoan Ohm. Ohm dengan perasaan penuh amarah, berjalan pantas keluar daripada bilik perbincangan meninggalkan mereka semua yang masih dalam sisa tawa. Kevin pula tidak ketinggalan mengikuti Ohm dari belakang.

"Ohm tunggu!" sahut Kevin sambil memecut laju.

Ohm mengendahkannya. Langkah kakinya langsung tidak diperlahankan mahupun dihentikan. Kini mereka berdua sudah pun tiba di luar istana,jauh dari rakan-rakan mereka yang menyakitkan hati.

"Woi tunggu lah". Kevin memecut menghampiri Ohm dan merentap bahunya supaya Ohm terus berhenti dan berpaling ke arahnya.

"Alah kau ni... tak payah lah nak ambil hati sangat. Diorang bergurau je tu," pujuk Kevin.

"Bergurau kau kata? Kau tahu kan ini dah kali berapa diorang memperlekehkan kita? Bukannya sekali dua!" bangkang Ohm. Ohm menepis tangan Kevin yang berada di bahunya. Terasa rimas pula bila ada sentuhan sewaktu badan terbakar ni.

"Habis tu? Kau nak buat apa? Bunuh diri? Lari dari istana? Terjun gaung? Tu semua tindakan bodoh lah!" marah Kevin.

"Bukanlah bengap. Aku bukanlah bodoh sangat sampai nak buat benda macam tu" bangkang Ohm pula.

"Dah tu? Apa perancangan kau?"

Zroom!

Tak semena-mena, satu paparan skrin hologram gergasi muncul di awangan langit. Ianya tidak lain tidak bukan, mesti merupakan satu vision dari Castle Center. Siapa pula agaknya orang dalam ramalan tu?

"Vision terbaru. Akan muncul 11 remaja. Merupakan pengguna elemental. Di Planet Elemen"

Ohm merenung skrin gergasi itu tanpa berkelip. Wajah dan susuk tubuh 11 remaja yang terpapar di skrin itu dibeleknya teliti. Di fikirannya ligat memproses segala idea dan cadangan. Kevin yang dari tadi menunggu jawapan Ohm, hanya termenung dan mengerutkan dahinya.

Makin hairan Kevin jadinya apabila Ohm tiba-tiba sahaja menarik senyuman nipis. Senyum yang penuh misteri.

"Dah kenapa kau senyum-senyum ni?"

"Kevin... kau fikir tak apa yang aku tengah fikir?,"soal Ohm.

Kevin mengerutkan dahinya lagi. Seraya itu dia menggelengkan. Dia ingat aku ni ada kuasa baca minda ke? Hish i kennot brain lah.

"Tak. Aduh kau ni... cakap jelah jelas-jelas"

"Apa kata... kalau kita pergi senyap-senyap ke Planet Elemen tu?"

Kevin ternganga kerana terkejut. Riak wajahnya langsung tak di kawal. Kulitnya yang sawo matang berubah pucat kebiruan.

"Kita? Pergi sana? Tanpa bagitahu yang lain?"

Ohm sekadar mengangguk menjawab persoalan Kevin.

"Eh kau dah gila ke?! Kita berdua mana mampu!" bantah Kevin.

"Bukan kita berdua..."

Kevin mengerutkan dahi tanda tidak mengerti. Ohm kelihatan sungguh serius dengan perancangan yang hendak dijalankannya kali ini, bukan calang-calang Ohm bila dah serius!

"Tapi aku akan pergi ke sana seorang diri. Dan aku perlukan pertolongan kau untuk hantar aku ke sana,"jelas Ohm lagi.

"Kau nak pergi seorang diri? Kau yakin ke? Kau betul-betul dah nekad gila ni. Macam mana pula dengan aku?" soal Kevin.

"Kau perlu tinggal di sini supaya kau boleh laporkan pada aku apa-apa yang terjadi di sini. Selain itu, dengan kau tinggal kat sini akan buatkan diorang semua tak perasan kehilangan aku"

Kevin berfikir sejenak. Macam betul juga apa yang Ohm kata tu. Dengan semangat juangnya dan nekadnya kali ini, mungkin Ohm dapat buktikan kehebatan dirinya juga.

"Okay aku ikut rancangan kau. Tapi kau hati-hati tau. Kita tak tahu apa-apa tentang keadaan tempat di Planet Elemen tu," sempat Kevin memberi sepatah dua nasihat kepada Ohm.

"Ya-ya aku tahu. Dah, cepat! Buka portal untuk aku ke sana sebelum ada sesiapa yang perasan perbuatan kita ni," desak Ohm kepada Kevin sambil matanya meliar ke sekeliling untuk memastikan tiada mata yang memerhati mereka.

Kevin berundur beberapa tapak ke belakang untuk menjarakkan diri sedikit daripada Ohm dan membuka ruang untuknya memunculkan portal.

Kevin meggerakkan kedua-dua tangannya ke udara sambil mengumpulkan tenaga. Cahaya-cahaya malap berwarna keunguan mula terbentuk mengelilingi kedua tapak tangan Kevin.

Apabila sudah banyak aura ungu itu terbentuk, Kevin membuka telapak tangannya dan mengumpul kesemua kuasanya itu membentuk satu bebola lalu terus dicampakkan ke hadapan.

ZUP!

Sekelip mata, satu portal bersaiz 2 kaki terbentuk. Portal yang akan menghantar Ohm ke satu tempat yang tidak diketahui demi satu matlamat, membawa kesemua 11 budak elemental itu dan membuktikan bahawa kekuatan dirinya layak diiktiraf.

Tanpa sedikit keraguan pun yang membuku di hati, Ohm memicingkan mata dan segera melompat masuk ke dalam portal dan meninggalkan Kevin sendiri di perkarangan istana.

Ohm membuka matanya semula dan alangkah terkejutnya dia apabila dia diihantar ke tengah-tengah pasar raya yang sangat sibuk dan riuh dengan orang ramai. Tetapi riuh yang berlaku kini bukanlah disebabkan aktiviti jual beli penghuni pasar, tetapi disebabkan oleh jeritan mereka semua yang mula melarikan diri dari Ohm.

Jelas kelihatan perasaan takut pada riak muka mereka semua. Takut ada, keliru pun ada. Masakan tidak, tiba-tiba muncul seorang lelaki asing di tengah pasar.

Tanpa sempat pun Ohm memberi reaksi, tiba-tiba bunyi telapak kuda yang sedang berlari kedengaran. Bunyi telapak kuda itu semakin kuat menandakan bahawa ianya mendekati tempat itu.

Ohm terkejut. Terdapat lapan orang lelaki gagah yang lengkap berpakaian baju besi beserta kuda perang datang menghadapnya.

"Tunggu... aku datang secara aman". Sempat juga Ohm melayangkan jari telunjuk dan jari tengahnya ke udara membentuk simbol 'peace'.

Tetapi reaksi mereka bukanlah seperti yang Ohm harapkan. Kelapan-lapan askar berkuda itu mula mengelilinginya seperti bumi yang mengikut paksinya mengelilingi matahari.

"Serah diri! Tundukkan kepala! Angkat tangan ke udara dan melutut ke tanah!"

Arahan tegas itu diberi oleh salah seorang askar yang paling gagah di antara mereka kepada Ohm, nampak gayanya seperti ketua mereka .

Ohm mengangkat tangannya ke udara. Lalu dia menundukkan kepalanya menukur lantai. Dia menunjukkan tanda-tanda akur akan arahan awal yang diberi.

Tetapi Ohm kekal begitu sahaja untik beberapa saat.

Semua askar berpandangan sesama sendiri. Mereka memberi isyarat kepada ketua mereka tadi dengan cara menjongketkan bahu mereka. Ketua mereka itu mengangguk lalu fokus memandang Ohm semula.

"Melutut ke tanah sekali! Tak dengar ke aku cakap tadi!"

Ohm masih begitu. Hanya tunduk dan mengangkat tangan, tetapi tidak menurut untuk melutut.

"Kau tak dengar arahan ye! Aku suruh kau--"

"Ribut Taufan!"

Continue Reading

You'll Also Like

12.4K 383 38
Putra Aqeed Qaayed. Seorang yang sangat misteri. Seolah-olah dia punya dua personaliti yang berbeza. Ibarat siang dia orang lain, malam dia orang lai...
316K 12.9K 19
"𝙎𝙤𝙪𝙡𝙢𝙖𝙩𝙚𝙨 𝙖𝙧𝙚𝙣'𝙩 𝙟𝙪𝙨𝙩 𝙡𝙤𝙫𝙚𝙧𝙨" (Book 2) Sila baca Tunang Paling Sweet telebih dahulu. "sayang,congrats" Sejambak bunga ros...
4.1M 198K 61
Highest #1 in teen fiction (under major editing) Afiq memeluk tubuh kecil itu dari belakang. "Hai sayang. Miss me?" Afiq mengeratkan pelukannya. "...
148K 1.2K 7
Cinta, membahagiakan. Malah cinta juga membunuh seluruh harapan.