My "MAFIA" Guy.

By shafika_

84.2K 838 17

My first Story about MAFIA [Huhu] {Action X Romance} + Comedy Alieyna Qaira, gadis yang berpewatakan lembut d... More

Bab 2
Bab 3
Bab 4

Bab 1

9.3K 267 0
By shafika_

" Abang, betul ke abang bagi  si Adik belajar kat oversea nuh .Setahu saya dulu abang tak bagi .Sekarang pasal apa abang benarkan dia pergi pulak ?" tanya Hajjah Aishah yang baru sahaja siap menggoreng karipap di dapur.

Dia pelik dengan perubahan suami nya yang dulu tak benarkan anak perempuan mereka, Alieyna Qaira menyambung pelajaran Di luar negara iaitu United Kingdom.Katanya bahaya lah.keselamatan tak terjaga laa..macam macam.. Sebulan lepas tu ,datang pulak kawan bussiness nya.Lepas 2,3 hari..dia mengizinkan anak nya pergi.bukan mengizinkan malah dah macam paksa..

Air teh di dalam teko di tuang untuk suaminya, Haji Aminudin.

Haji Aminudin  menyambut huluran cawan dari isteri nya.Air teh itu diteguknya.Dia berdehem sekejap.

" Yer.Saya memang serius.Tapi bukan di UK laa. "

" Habis di mana? Kan tawaran yang Si Lieyna dapat tu dari Negara UK.takkan abang nak suh dia tu pergi belajar kat India pulak? "

" tak laa..awak ingat tak, time orang mat salleh yang mai nak beli tanah saya dan nak bergabung dengan saya untuk tubuhkan kilang gandum kat bandar nuh.."

Hajjah Aishah cuba untuk mengingat kembali apa yang dicakap oleh suaminya.

Mat salleh?? Yang mana satu nih..

" Ouoo..saya ingat dah.yang mata biru tu nama dia Mr.Adam kan?  Bukan Ke dia datang dengan 2 orang lagi laki muda? " jawab Hajjah Aishah.Dia baru teringat pasal mat salleh yang datang kerumah nya 2,3 hari sebelum ni.

Mereka berpangkat untuk menubuhkan  kilang gandum dengan suaminya.

" ya.Mr. Adam Xander.Dia mai dengan anak sulung dia, Airil nama nya.Bakal Ambil alih semua syarikat daddynya.sorang lagi ,driver dia."
Kata Haji aminudin kepada isterinya tentang Mr.Adam xander,lelaki Yang dari Los Angeles dan sudah lama memeluk agama islam.

" And apa kaitan dengan tempat anak kita nak pi belajar? " soal Hajjah Aishah .pelik dan menjadi jadi dengan perangai suaminya..Dia tak paham sepatah habuk pon.

" Abang nak suh si adik belajar di LA. Tempat mereka tinggal."

" Anak lelaki Mr.Adam tu dah janji dengan saya.Dia akan jaga dan tengok dari jauh Anak kita tu." jawab Haji Aminudin lagi .tenang sahaja sikapnya.

" Tapi kenapa dia buat semua ni.Dan Abang yakin ke, depa semua tu boleh jamin keselamatan adiK.Saya runsing laa bang." Kata Hajjah Aishah.

" Ya .yakin sangat sangat.Si Airil tu dah mengaku pada saya dia cintakan Adik.and Diorang tu sebenarnya ada satu geng yang macam gangster.Tapi  tahap dia lebih lagi dari gangster.MAFIA.!!!"

" Mak....mak...maksudd aban..g pem..bunuh.?? " terkejut Hajjah Aishah mendengar cerita dari mulut suaminya.

" Ya..tapi hanya untuk keselamatan.Mula mula saya pun terkejut .Lepas semua dia terangkan pada saya.Saya baru faham.Diorang terpaksa membunuh hanya dengan musuh."

Hajjah Aishah terkejut mendengar penyataan suaminya.Dia rasa macam tak percaya dengan apa yang suaminya katakan.Takpa..Semoga semua nya baik baik jer.

" Morning ayah,ibu." tegur Alieyna Qaira yang baru keluar dari biliknya yang sudah kemas dan lengkap dengan baju kurung moden berbunga merah jambu kecil kecil.

Dia mengambil satu karipap yang terhidang di atas piring kaca itu.Sedap!!  Hasil air tangan ibu.hehe

" Selamat pagi adik. Ni dah siap ,nak pergi mana kejap lagi ? " tanya ibunya,hajjah Aishah kepada satu satunya anak perempuan bongsu dia dengan suaminya,haji aminudin.

Mereka cuma mempunyai 2 orang anak.Anak sulung nya lelaki, Amirul Qayyum yang Bekerja sebagai Arkitek di bandar Kuala Lumpur.Baru jer lepas kahwin 3 bulan lepas..Berumur 29 tahun.

Anak bongsunya pula,perempuan. Iaitu Alieyna Qaira.Baru jer umur 21 tahun..

" Hm.Adik nak pergi kat kedai runcit sat ibu.Nak borong semua kacang kacang dan barang manisan .hehe nak buat kenangan dan makan kat sana nanti."

Tak sabar rasanya nak pi melawat dan belajr kat negara orang sana.Dia memang minat dalam bidang kedoktoran dan ingin belajar lebih dalam lagi dalam bidang tersebut.Plus ingin mencari Pengalaman. United Kingdom...huargh!!! Wait for me!!

" laa.tolong belikan garam dan bawang merah untuk ibu yer Barang dapuq kat umah ni dah habis.Suh ayah kamu dia malas pi...ishh!! Apa nak jadi laa ayah kamu tuu " bebel ibunya dan disambut ketawa oleh Alieyna Qaira.

" takpe..dont worry.Adik tolong belikan semuanya yer.? "

Haji Aminudin hanya diam di atas kerusi kaca itu.Bukannya diam sebab kena bebel kepada isterinya  itu.Tapi dia diam sebab dia tak bagitau lagi kepada anaknya tentang plan dia tu.

Plan untuk menyuruh anaknya itu menyambung belajar di Los Angeles.Bukannya Di United Kingdom.Buntu dibuatnya..Dia tahu Uk itu tempat idaman anaknya.

' Takpa..nanti aku cuba cakap dengan dia. ' desus hati Haji Aminudin.

Alieyna Qaira pelik.Sejak dua menjak ni selalu jer ada kereta Marcedez Benz warna silver di depan laman rumah nya itu.

' Hisy..nak intai intai pun tak nampak pasai kereta ni pakai tinted hitam gelap.'

Kakinya dilaju kehadapan.Dia nak ke kedai runcit didepan sana.Takut pula lama lama jalan sorang sorang ni..

Jangan-jangan orang dalam kereta tu penculik ke apa ke..Eee seram!Tapi ada ker penculik pakai kereta mewah.Marcedez pulak tu..ha,lantak laa..orang jahat tak boleh buat kira.

Chairil Khris Xander tersenyum melihat perempuan yang dicintai dalam diam itu turun dari tangga rumah.Sejak mula mula datang sini lagi dia dah jatuh cinta dengan gadis itu.

Dan sejak selepas hari dia datang ke kampung ni bersama daddynya dia tak pulang ke Sana.Los Angeles, California.

Walaupun Daddynya dan Feng,pemandu kepada diorang itu sudahpun pulang ke tempat mereka.Tapi dia tak.

Dia mahu stay disisi gadis yang dicintainya itu.Kemana pun dia pergi.Lagipun dia nak pergi kesana bersama Alieyna.Rancangannya yang memujuk Pak Cik Haji Aminudin itu aka Ayah kepada Alieyna Qaira membuahkan hasil.

Lelaki itu bersetuju untuk membenarkan anak perempuannya pergi belajar ditempatnya.Dan meminta dia untuk menjadi protector kepada anaknya.REZEKI kan???Hahahahh boleh lah dia usha usha anak dara orang kerana dah dapat izin dari bapa sendiri.Bukan setakat izin malah amanah..hoho

" Dia nak pergi mana tu jalan sorang sorang.ishh,,aku follow laa"

Cermin mata hitam yang disandang atas kepalanya itu dipakai.

Enjin marcedez Benz nya dihidupkan.Dia mengikut Alieyna Qaira secara senyap.

Ikut punya ikut dari kedai hingga balik ..Bukannya dia tak mahu bagi gadis itu tumpang keretanya.Tapi dia tidak mahu gadis itu mengenal identitinya.

TIBA TIBA......

" Wuu..Cantik siot anak dara Haji Nudin ni woi.." kata salah seorang lelaki yang memakai baju tshirt hitam dan seluar jeans yang koyak di lutut .Rambut serabai plus kerinting..

Dan diiringi oleh siulan geng geng nya dalam 4 orang termasuk lelaki tu.

" Adik manis nak pergi mana hah? Pagi pagi buta ni? " kata sorang lagi dari geng lelaki tesebutt yang nak cuba menyentuh dagu Alieyna Qaira.

Tapi tak sempat disentuh kerana ditepis oleh Alieyna sendiri.

" Wuish ,,garang nya." Kata lelaki yang ditepis itu tadi.

Mereka tersenyum sinis.

Qhairil khris yang berada dalam kereta nya mengengam penumbuk.Ini tak boleh jadi..Dasar budak jalanan.Dah takde pompuan lain ke nak kacau..

4 orang lelaki tersebut yang duk mengusik Alieyna Qaira membuat bulatan.Mereka mengelilingi gadis tersebut.Dan mencuba untuk menyentuh gadis itu.Mula mula tudung.Lepas tu jatuh ke bahu.

" What the hell?"

Chairil Khris menarik hoodie nya melindungi muka dia.Nasib baik dia pakai sweater harini.Boleh tutup mukanya.

" Woi!!!!!!!! "

Mereka berempat yang mengacau Alieyna Qaira itu berpaling ke hadapan Chairil.Senyuman sinis terukir di bibir masing.Mereka gangster Di kampung ni.Pastu,sape lak hero baru yang berhoodie ni??Nak tunjuk hebat?puish..pi mampush laa.

" Kau siapa pulak ? Nak tolong selamatkan awek ni? Heh!!jangan harap laa" kata Faruk ,lelaki yang rambut kerinting plus serabai tu.hahahah

Chairil mengangkat hoodienya.Dasar budak tak matang yang acah berani.Minta Ajal?Aku boleh bagi terus.Tapi dia jaga batas.Ini malaysia.kampung pulak tu.bukan California.

Dia menguntum senyum sinis.Hoodie nya terpaksa dibuka.takkan nak lawan dengan hoodie yang menutup muka..mata mangsa pun tak nampak...hahah

" I am Khris.Yes..aku nak tolong selamatkan awek ni dari empat mangkuk jamban yang kotor seperti korang ni !Jangan harap?Take it your word. " kata Chairil Khris Xander.

Dia menyepak kaki faruk yang berada di hadapan nya itu.Tangan lelaki itu dipulas keatas sehingga bunyi  krak!! Patah mungkin.Padam muka kau!

Dua orang lagi, lelaki yang cuba menghalang nya memukul ketua mereka itu ditumbuk olehnya.Perut mereka dipijak dengan tapak kasut Chairil Khris.

Tinggal sorang lagi yang duduk  berdiri sebelah Alieyna Qaira.

" Kau pun nak kena benda yang sama ker? " Tanya Chairil sambil meludah air liur nya depan muka lelaki itu.pak! Jatuh atas mata lelaki tersebut..eeuww!!

Lelaki tersebut mengeleng kepalanya.Dia menyapu air liur yang Chairil ludah kan itu.Dan berlari meninggalkan tempat tersebut.

" Thank you for help me Mr.Khris,right? "  Ucap Alieyna Qaira kepada Chairil.

Chairil Khris menganguk.

" Hmm..Sama sama.Lain kali beware..Ni,kau nak kemana ?Nak aku tolong hantarkan " tanya Chairil dingin.Di luar jer dia tunjuk muka cool,dingin tapi dalam hati dah melompat macam kapal nak pecah.Cakap dengan crush kut.Face to Face pulak..haha

" Eh,eh ..tak payah....tak payah....saya nak balik rumah laa..Dah nak dekat ni.Thank you tau Tolong." bagitau Alieyna.Tak nak menyusahkan lelaki depannya itu.

'Wow! Kacak laa..dio orang malay ker?Cam mat salleh jer.Eh,semestinya tak kan.Sebab mata colour biru campur brown la.sekali tengok biru tapi sekali tengok brown..dua dua la..perfect!!'

Pak!!!

" Hello!! "

" Hah!!  Apa ? "
Terkejut Alieyna .padam muka .Tu lah duk ralit tilik muka anak teruna orang.ish ! Buat malu tujuh keturunan jer.huhu

" Kalau awak kata cam tu saya nak buat camne kan.saya pergi dulu lah.jangan lupa ,balik rumah terus.Jangan merayap! "

Pesan Chairil Khris Xander.Dah macam laki pulak..amboi.kau nak bagi arahan sesuka hati jer.

" Ehh, wait.Dia cakap melayu kan?  Siapa dia??" Alieyna Qaira tertanya .Tekejut kerana dia melihat kereta yang dibawa Khris itu takdi ialah kereta yang selalu ada berhampiran di rumahnya..Marcedes benz.Tinted gelap.Warna silver...omaigod .

who is he?
Stalker ker?

Continue Reading

You'll Also Like

12.8K 169 6
"bang dol jangan lebih lebih... karang teruk kak milah kat rumah tu.. dah la dia tak berapa nak sihat. kata aku pada abang dol yang tengah perhatikan...
3.3M 293K 94
"Siapalah engkau agaknya Mr Blue?" Tindakan seorang jejaka misteri yang menyelamatkan nyawanya daripada mati lepas beberapa tahun yang lalu membuatk...
75.4K 6.6K 25
๐”๐ง๐๐ž๐ซ ๐Œ๐ข๐ฅ๐ข๐ค ๐ƒ๐ข๐š ๐’๐ž๐ซ๐ข๐ž๐ฌ ๐•๐จ๐ฅ ๐Ÿ ๐๐ฎ๐ซ๐ž๐ž๐ง ๐‘๐š๐ฎ๐๐ก๐š๐ก | ๐Œ๐ฎ๐ก๐š๐ฆ๐ฆ๐š๐ ๐™๐š๐ฒ๐ซ๐š๐ง "๐“๐š๐ค๐ก๐ญ๐š ๐ฒ๐š๐ง๐  ๐ญ๐ž๐ซ๐ฎ๐ง๐ ๐ ...
75.1K 1.4K 7
Pertengkaran sepasang suami isteri akhirnya membawa kepada penyelesaian yg tidak dijangkakan