Bad Boy Bad Mafia

By munchysarenna

128K 5.9K 378

+ Bad boy , Mafia , gangster , delinquent , troublemaker , legend skip class , legend fly . + He's also , pe... More

•Bad Boy Bad Mafia •
BBBM 1
BBBM 2
BBBM 3
BBBM 5
BBBM 6
BBBM 7
BBBM 8
BBBM 9
BBBM 10
BBBM 11
BBBM 12
BBBM 13
BBBM 14
BBBM 15
BBBM 16
BBBM 17
BBBM 18
BBBM 19
BBBM 20
BBBM 21
BBBM 22
BBBM 23
BBBM 24
BBBM 25
BBBM

BBBM 4

5.4K 239 13
By munchysarenna

Bad boy Bad mafia 🔕

Nur Qaisarah Hawa menyiapkan oder yang terakhir , Raspberry caramel macchiato dan  Berry trio parfait .

" Ija , awak tolong jaga cafe sampai mama balik ya ? Saya nak pergi butik mama Dhia " Khadijah hanya mengangguk . Qaisarah sudah membuka apronnya dari tubuh .

Selesai memberitahu kepada
pekerja ibunya itu , Qaisarah berlalu ke lokernya dibelakang dapur . Jumpsuitnya yang basah tadi dimasukkan ke dalam paper bag .

Athletic outfit disarung , baseball cap pula diambil dan disarungkan ke kepalanya .
Lip tint pula digoles ke bibir mongelnya .
Setelah puas menilik diri dicermin , Qaisarah melangkah keluar daripada cafe itu .

Butik Mama Dhia yang berada 6 block dari cafe mamanya itu dituju .

Mama Dhia atau dikenali sebagai Dhiana Abu Yassir , ibu tiri kepada Qaisarah . Sebelum papa meninggal 2 tahun lepas , papa sempat kenalkan mama dhia kepada Mama qaisarah . Mama Qaisarah menerimanya dengan hati yang terbuka .

Mama Dhia juga mempunyai seorang anak bersama Papanya , Farhan Mikhail . Sebaya dengan Qaisarah .

Pintu masuk Dhi' Mikha boutique ditolak . Kelihatan Mama Dhia sedang menyusun stok baju yang ada .

" Assalammualaikum Mama " Tegur Qaisarah lalu memeluk Mama Dhia dari belakang .

" Hawa ! Ya Allah , mama rindu Hawa . Kenapa dah lama tak datang jumpa mama ? " Tangan Qaisarah ditarik ke depan oleh Mama Dhia .

" Maaflah ma , Hawa sekarang busy . Lagipun mama hawa kurang pekerja dekat cafe tu , itu yang dah lama tak jumpa mama " Qaisarah mengusap tangan tua itu .

" Mama , Farhan mana ? " Soal Qaisarah sambil matanya melilau sekeliling boutique itu .

" Mikha keluar tadi , kejap lagi balik lah tu " Mama Dhia menarik tangan Qaisarah untuk duduk dikerusi tetamu yang disediakan .

" Mama nak tanya ni Hawa , Sekolah Hawa tu bagus ke ? " Soal Mama Dhia .

" Baik je ma , tak pernah pula hawa dengar sekolah tu pukul anak orang " Qaisarah hampir dihempuk kerana menjawab dengan tidak logik .

" Takdelah ma , Sekolah hawa tu ok je . Akademik dan kokurikulum pun ok . Kenapa ? Mama nak masukkan Farhan ke sekolah hawa ke ? " Mata Qaisarah sudah bersinar dengan sinaran harapan .

" Nampaknya macam Mama nak masukkan Mikha ke sekolah tu sebab dia dah merungut katanya , sekolah dia sekarang tu harus potong rambut dengan potongan 3 2 1 . Kamu rasa Mikha nak ke rosakkan penampilan dia ? " Qaisarah sudah ketawa terbahak-bahak .

Lah .. Abang tiri aku rupanya sayang rambut  ..

" Mama , Hawa datang ni sebenarnya nak minta mama buatkan Hawa baju , baju untuk prom hari koko minggu depan " Qaisarah sudah mengerdip matanya tanda meminta tolong .

" Costume lah maksudnya ? costume apa ? "
Mama Dhia seolah memahami permintaan anak tirinya itu .

" Hurm , Hawa nak pakai costume Harley Quinn . Sebab Hawa rasa , tak ada orang yang akan pakai baju tu . " Mama Dhia sudah mengangguk .

" Ma , kalau boleh .. Tambah Veil dekat belakang baju tu , Tak payah panjang sangatlah . "

" Boleh , apa saja untuk anak mama ni " Rambut Qaisarah diusap lembut .

Ikhwan Naufal terduduk penat , Izz Ashraf yang duduk disebelahnya juga tercungap-cungap . Rakan-rakan mereka yang lain masih berada di gelanggang futsal .

" Bro , aku nak tanya ni .. " Ikhwan meraup rambutnya yang basah akibat peluh itu .

" Apa ? pasal minah lopak tu ? " Ashraf ni macam tahu-tahu je .

" Hurm , aku nak tanya ni . Apa nama minah tu ? " Botol air mineral yang berada di tangan Ashraf disambar dan diteguk kasar .

" Kalau tak silap aku , Qaisarah . Sebenarnya , panjang lagi nama perempuan tu . Tapi , maklumlah aku bukannya sibuk nak ingat nama dia je . Kalau kawan dia tu .. Bolehlah aku ingat " Kepala Izz Ashraf dihempuk oleh Ikhwan .

" Dah lah kau , aku nak cau . Besok kau jangan tak datang sekolah pula " Beg sandangnya yang berjenama adidas itu diambik dan dibawa keluar dari gelanggang itu .

" Eleh mamat ni , jatuh cinta lah tu " Izz Ashraf menyengetkan bibirnya tanda mengejek Ikhwan . Dia juga mengemas segala barang-barangnya dan berlalu keluar dari gelanggang tersebut .

Farhan Mikhail dan ibunya menapak masuk ke dalam rumah agam milik keluarga Qaisarah .

" Mama masuklah dulu , Mikha nak jalan-jalan ke gazebo kejap . Hawa pun ada dekat sana tu " Farhan menudingkan jarinya ke arah Qaisarah yang sedang duduk di Gazebo bersama secawan airnya .

Mama Dhia sudah melangkah masuk selepas memberi salam . Farhan pula menapak ke arah Qaisarah . Dia berdehem perlahan apabila Qaisarah sedang ralit memandang langit yang dipenuhi bintang .

Qaisarah berpaling memandangnya .
" Eh , Farhan . Bila sampai ? Mana mama Dhia ? " Farhan duduk disebelah Qaisarah .

" Baru je tadi . Mama aku dah masuk jumpa mama Lia . " Farhan memasukkan tangan kedalam baju hoodie nya .

" Kau tak rasa sejuk ke duduk luar malam-malam ni ? Tak takut ? " Soal Farhan yang memandang Qaisarah hanya berbaju t lengan panjang itu .

Aku ni yang lelaki pun sejuk tahu tak ?

" Sejuk juga lah , tapi kan ada hot chocolate . Tak lah sejuk sangat . Nak sarah buatkan air ke ? " Farhan hanya mengeleng .

" Mama dah daftarkan aku dekat sekolah kau tu . Esok aku dah start sekolah kat sana . So , besok kau ikut aku ke sekolah dengan kereta aku " Qaisarah sudah tercengang .

pergi sekolah dengan dia ? bukan aku tak tahu dia ni budak hot juga . Nanti kena belasah aku dengan orang yang oncrush dekat dia macam mana ?

" Dan lagi satu , tak payah lah kita hebohkan tentang ' sibling ' kita ni " Farhan mengerakkan kedua jari telunjuk dan tengahnya .

" Eleh , memang sarah tak nak hebohkan . Kepoh lah mamat ni , dah lah . Sarah nak masuk , homework sarah belum siap . Bye ! " Qaisarah melangkah pergi meninggalkan Farhan sendirian di gazebo .

" Eleh minah ni , dia yang kepoh . Pemalas . Huh ! " Farhan merungut geram . Ada saja Qaisarah ingin mengejeknya .

Selepas itu , Farhan tersenyum . Walaupun papanya pergi , tapi Allah gantikan dengan keluarga barunya itu . Walaupun pada mulanya dia tidak dapat menerima . Tapi , Farhan sedar bahawa ada hikmah Allah takdirkan dia bertemu dengan keluarga barunya itu .

Farhan berganjak pergi apabila mamanya memanggil dia dihadapan pintu rumah agam itu dengan bertemankan Mama Lia .

" Ma , kami balik dulu " Farhan salam dan mengucup tangan ibu tirinya itu . Syahlia menghantar kepulangan Madunya dan anak tirinya itu dengan pandangan mata .

Pin ! Pin ! Pin !

Bunyi hon kereta Nissan Skyline R35 GT-R milik Farhan membuatkan Qaisarah mendengus geram .

" Memang mamat ni tak pandai sabar ke ? " Qaisarah menyambar botol airnya selepas dia selesai mengikat tali kasut sekolah nya .

Qaisarah membuka pintu kereta milik Farhan dan sengaja menhempas kuat pibtu itu apabila dia sudah sepenuhnya berada di dalam kereta itu .

" Amboi , sesuka hati kucing kau nak hempas-hempas pintu kereta aku . Patutlah Minni cooper kau masuk bengkel tak keluar-keluar . Rupanya tuan dia tak jaga dengan bagus " Omel Farhan sambil menunjukkan muka protesnya .

" Bla , bla , bla . I don't cafe Farhan Mikhail . Nak kena tahan dengan pengawas sebab lambat ke ? Better gerak cepat " Qaisarah sudah memasang tali pinggang keledar .

Farhan hanya buat muka tidak percaya dekat adiknya itu .

Continue Reading

You'll Also Like

2K 160 28
-Haider Fahreen- Seorang jejaka yang popular di sekolahnya dan handal dalam bermain badminton. Juga bagus dalam akademik dan mendapat Top 1 serta men...
2.8M 105K 64
@Choco_Lyn @Random @Romantic @2018 @Terkahwin dengan Sir! @Wattpads 'Hello, my name is Nurul Zafira Warda and you can call me, Warda! My erm.. 'somet...
5.3K 290 30
Pertemuan Dua karakter Animasi yang sudah Beberapa Tahun Berpisah
758 97 11
Andalookaew x Noonpreawa