2.0 | Jangan Sakiti Aku ✔

By Marliya_

330K 17.4K 667

" i will not accept the reality of our story " > " I don't need any languages to... More

A/n
00 > Prolog
01 > Batal
02 > Tetamu
04 > Addict
05 > Tiba-tiba
06 > Pengecut
07 > Quotes
08 > Bunga
09 > Tak ada otak
10 > Lesson
11 > You know nothing
12 > sengaja
13 > move on?
> JSA
14 > nervous
15 > Life is unfair
16 > Harapan palsu
17 > Geram
18 > terima
19 > studio
20 > serupa
21 > have faith
22 > Pelik
23 > risau
24 > kita kahwin?
25 > what if
26 > Manja
27 > blushing
28 > Berakhirnya sebuah penantian
29 > i chose you
30 > susah ke?
31 > there she is
32 > none of your business
33 > blackmail
34 > chef sado
35 > Soon baby
36 > permulaan
37 > Tekad
38
39
40 > End of our story
teaser
Sequal
Attention
BTK

03 > Bersebab

10.4K 630 27
By Marliya_

i will not accept the reality of our story ”

———












AROMA tomyam yang dimasak oleh mak Tam membuatkan perut Iffat menjerit kelaparan . Mak Tam yang sedang bertukus lumus menyediakan hidangan itu diperhati lama.

" Mak Tam tak penat ke hari-hari masak , adik kesian tengok mak Tam . Adik nak tolong tapi takut hancur pula dapur ni nanti " Iffat bermain-main dengan hujung rambutnya.

Mak Tam tersenyum memandang ke arah Iffat yang sedang duduk di atas kerusi di kaunter dapur sambil memandang ke arahnya.

" Bila tengok Iffat dengan Shah makan rasa penat mak Tam terus hilang, yang ada cuma rasa senang hati saja bila tengok kamu berdua gembira " hati Iffat tersentuh.

" Dari dulu mak Tam jaga adik , layan kerenah adik, masak untuk adik . You're the best lah mak Tam! " Mak Tam menggelengkan kepalanya.

Sudah masak dengan perangai dan kerenah Iffat . Mak Tam berlalu ke belakang untuk mengambil kuali di dalam stor dan meninggalkan Iffat sendiri .

" Mak Tam mana toilet? " bahu Iffat dicuit membuatkan Iffat menoleh ke belakang.

" Aw-awak nampak saya ni macam mak Tam ke? " soal Iffat gagap membuatkan lelaki tadi ketawa kecil.

" Lah , Iffat rupanya! " Iffat menggulingkan bola matanya. Ada ke patut dia yang cantik dan ramping itu di samakan dengan mak tam.

" Dekat mana toilet? Tak pasal-pasal terlepas dekat sini nanti , awak juga yang susah nak kena lap " Iffat membuat mimik muka geli dengan percakapan yang tidak bertapis lelaki itu. Kalau bocor dekat situ kau lap lah sendiri.

Selesai sahaja membuang , Han keluar dari toilet. Dia mendapati Iffat masih lagi duduk di kaunter dapur dan setia menemani mak Tam yang sedang memasak hidangan untuk makan tengah hari.

" Hai,  tengok saja ke? Takkan tak tolong mak Tam? Anak dara apa duduk melangut je ni? " Iffat kemam bibir menahan geram.

Nak dibalas takut termakan dengan kata-kata sendiri. Nak jujur? Mesti kena kutuk kaw-kaw punya.

" Why do you bother? "

" Ke sebenarnya kau tak reti masak? " tebaknya .

Wajah Iffat berona merah . Memang itupun Hakikatnya! Dia memang tak reti nak masak, tak reti nak buat kerja rumah. Semuanya bergantung kepada mak Tam .

" Han , lamanya kau membuang " Irshah masuk ke dalam dapur dan menghampiri Han yang bersandar pada kaunter dapur dan disebelahnya terdapat Iffat yang sedang menundukkan wajahnya.

" Han , she's my sister " Kata Irshah dan memberi renungan tajam dengan penuh maksud yang tersirat.

" Ya, i know. Saja kacau dia " Balas Han selamba. Matanya masih lagi memerhatikan Iffat yang memandang ke arah lain.

" Kalau kau nak tahu, dia memang tak pandai masak , nak kemas rumah apatah lagi " Kata-kata Irshah yang tiba-tiba itu membuatkan Iffat memandang tajam ke arahnya.

" Iffat " panggil Irshah dan melangkah menghampiri Iffat.

" Stop! Jangan dekat! Abang dengan mama sama je! " Bicara Iffat dingin dan berlalu pergi. Bahu Irshah dirempuh kasar oleh Iffat .

" Bro , kau kenapa nak malukan dia? She's your sister and kau tak perlu bagitahu semua tu dekat aku. Dia pun ada perasaan juga Shah , dia juga manusia biasa " Han menegur perbuatan Sahabatnya.

" You don't know what happened to her , ada sebab kenapa aku buat dia macam tu " Irshah tersandar lemah pada dinding.

" Aku cuma nakkan yang terbaik untuk dia Han " Irshah tersenyum kelat.















To Be Continued,

Next update :
30 vote 30 comment

Agak-agak kenapa Irshah buat macam tu dekat Iffat? 😶

Continue Reading

You'll Also Like

25.3K 264 18
Warning ⚠️ : ada sex , ada unsur 18+ semua karakter ialah kpop idol yang Aku letak sebagai watak jadi Semua kpop idol tiada mengena dgn Gay , lesbian...
77K 9.1K 47
BOOK #3 of 𝕳𝖎𝖏𝖗𝖆𝖍 𝕰𝖉𝖎𝖙𝖎𝖔𝖓 AWARD #1 𝓣𝓑𝓢 𝓐𝓦𝓐𝓡𝓓 2020~ 𝓑𝓮𝓼𝓽 𝓡𝓸𝓶𝓪𝓷𝓬𝓮 AWARD #1 ROMANCE AWARD 2020 - Best Romance Chicklit A...
56.2K 5.5K 49
mempersembahkan- through all the darkest night we have to fight, may our love always be our light. •••• berpijak pada bumi yg sama, dicipta dari tana...
1.6M 60.1K 43
1st Tengku the Series Cover: @Marleneith Berlakunya satu insiden yang melibatkan gadis bermulut murai iaitu Eirene Anfisa membuatkan Tengku Ferhad Ma...