Her Mistake His Regret

By Eunnie00

856K 43.3K 3.5K

◇◆◇◆ BOOK 2.2 ◆◇◆◇ malay story| COMPLETE Highest rank : #7 in romance, 24 July 18 #... More

B L U R B
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
preview
S2 | Prologue
※1※
※2※
※3※
※4※
※5※
※6※
7
8
※9※
※10※
※11※
※12※
13
※14※
※15※
※16※
※17※
※18※
※End※
Epilogue
◇DEMELISE◆
◇EUNNIE00◆
A SINGLE TRUTH
100K

※19※

11.3K 552 75
By Eunnie00




H E R
M I S T A K E

H I S
R E G R E T

∽※∽※∽※∽



Muka depan majalah yang terpampang wajahnya dan 'tunangnya' itu dilirik sekilas .



Serentak, keluhan dilepas pendek . Wajah berkerut , bibir diketap separa kuat saat perbualannya dengan 'tunang' itu kembali terlayar dibenak fikirannya . Mengenangkan bertapa angkuh lelaki itu berbicara , mengarah-ngarah akan dirinya .


" tak sangka kan ... last-last awak tetap dengan saya dan bukan ... penjenayah tu " senyuman sinis meleret dibibir Marcuez . Dibalas jelingan maut darinya .

Purse digenggam erat dalam pada langkah diatur ke arah pintu keluar hotel bertaraf 5 bintang itu . Juga , salah satu idea lelaki itu bagi meyakinkan para media mengenai status hubungan mereka dengan mengadakan makan malam di restaurat hotel itu . Mata jelas menangkap beberapa orang media yang mengambil gambar mereka dari kawasan luar hotel itu .


Saat lengannya dirangkul , pantas langkah dimatikan dalam keterpaksaan . Dipandang ke sisinya , bertentang mata dengan pegawai itu .




" apa lagi yang you nak huh ? I dah ikut semuanya ... dan sekarang .. yang I tahu , I nak balik rumah " tegasnya lantas merapatkan sedikit jurang antara mereka . Tajam anak mata merenung setiap inci wajah lelaki itu malah senyuman yang bertahta megah itu ingin sekali dirobek pergi .
" —— dengar sini Marcuez . I tak bersuara tak bermakna you boleh pergunakan I . I'm not your puppet . So you better , jaga sikit batas you huh ? "


Baru sahaja kaki ingin menyambung langkah , sekali lagi dia dihalang . Namun bukan halangan daripada pegawai itu tetapi para media yang lolos dari halangan sekuriti hotel .
Kurang beberapa saat , wajahnya kini disua dengan perakam suara serta telefon . Malah , lensa kamera juga seakan mahu dihunus ke wajahnya .



Tidak kurang dari itu , dia dihujani dengan pelbagai persoalan dari media merangkumi segala aspek tidak kira kes yang melibatkan Elijah dan ibunya mahupun hal mengenai pertunangan mereka .

Sedaya upaya Elise menolak perakam suara dan telefon milik para wartawan itu dari wajahnya . Sesak keadaan tika itu memandangkan pihak sekuriti kekurangan kakitangan bagi mengusir para wartawan .

Sehinggalah satu persoalan dari salah seorang wartawan itu menyentak sanubari Elise . Kaku .

" macam mana pula dengan desas desus percintaan cik Kimberlin dengan  Encik Black ? "

' bukan desas desus namun kenyataan ! Kebenaran ! ' itu yang ingin dilontarkan olehnya namun bibir hanya mampu membisu sedang hati berkata-kata . Lelah , itu yang dialami oleh Elise . Letih dengan segalanya , letih kerana terpaksa mematikan kata-kata , membisukan suara , menelan segala pahit kebenaran dan memaksa diri hidup dalam kebohongan . Kebohongan yang diciptakannya sendiri .

' bila agaknya semua ini bakal berakhir ... bila waktunya ... segala kebisuan ini akan diakhiri ? '
Disoal diri sendiri , meski sedar ... hati sudah punya jawapan pasti .

" dia tiada kena mengena dengan tunang saya . " bidas Marcuez , memancing perhatian media yang kini mulai mencuba nasib dengan menyoal  soalan sama pada lelaki itu pula . Disambut senyuman lebar Marcuez yang sedia menjawab apa-apa sahaja pertanyaan para media itu .
" —— seperti yang saya cakap tadi . Apa-apa yang mungkin pernah berlaku antara tunang saya dengan Encik Black ... itu semua dah lepas . Yang utama adalah dia dengan saya ... sebagai tunang saya . Dalam kata lain ... dia pilih saya " penegasan yang sengaja ditekankan pada ayat terakhir itu membuatkan Elise dilanda amarah . Sedar akan tenungan mata daripada wanita itu , pantas dengan bersahaja Marcuez menoleh dengan senyuman 'manis' dibibir .


" boleh dikatakan ... tunang saya ni ... lebih sukakan saya dari Black . Kalau tak , mana mungkin dia pilih saya sebagai tunang dia bukan ? " seloroh Marcuez disambut anggukan oleh beberapa wartawan itu .

Pantas Elise mengenggam kuat lengan lelaki itu , membiarkan kukunya menikam isi kulit Marcuez .


" uh , right ... Saya rasa ... cukuplah untuk malam ni . Tunang saya pun ... dah penat dan letih . We need our own time for now ... so ? "


" I'm sorry ye baby ... kita balik hum " ujar Marcuez sengaja sebelum melabuhkan ciuman dipipi Elise buat tontonan para wartawan itu .
Aksi itu lantas disambut dengan cahaya lensa kamera tepat menyuluh wajah mereka , merakam penuh detik itu buat periuk nasi mereka .


Kulit majalah itu dironyokkan , sebelum dilempar jauh disudut ruang bilik tidurnya . Naik turun nafasnya menggila , diamuk rasa tidak senang . Tidak lama , birai matanya menghangat sebelum laju langkah dibawa ke bilik air . Kabinet kaca diselongkar , mengeluarkan sebotol ubat dari dalam ruangan kecil itu .



Terperangkap ... itu yang bermain difikirannya . Itu jugalah alasannya untuk mengulangi perbuatan ini . Ketagihan ini . Terdesak , terlalu terdesak untuk keluar dari kemelut kebinasaan ini . Kelopak mata dipejam rapat , sambil tangan menadah beberapa biji pil tidur . Digenggam , dilepas . Genggam , lepas .


'Salah, ini semua salah ! ' teriakan kewarasan akal yang sering kali menegah meski ... tidak pula memberikan jalan keluar yang lain .
Emosi yang terlalu dalam , melukai diri juga hati hingga kewarasan akal bukan lagi diutamakan .
' lemah !! ' tak perlu dipertikaikan lagi , dia sendiri mengakuinya . Dia akui ... dia lemah . Mana pergi kekuatanmya , dimana hilang ? Pergi bersama jasad serta roh Aireen ? Atau pergi disaat dia melepaskan lelaki itu ...

Ketakutan . Itu yang dia alami tika ini . Ketakutan dimana suaranya tidak berhak diperdengarkan , dibisukan . Dia harus diam ... tunduk pada orang lain . Atas alasan apa ? Demi siapa kebisuan ini ? Demi dirinya ... atau demi Demerez ?

Bingung ! Apakah dia sudah lakukan kesilapan ?  Kesilapan kerana melepaskan Demerez ? Membiarkan satu-satunya manusia yang bisa membuatkan dia bahagia pergi . Terlepas . ' Apa yang sudah dia lakukan ? Jalan apa yang sudah dia pilih ? Mengapa laluan ini ? '

Air mata mengalir , hangat menyapu halus wajah yang kedinginan . Perlahan-lahan , mata jatuh pada pil-pil dalam genggamannya . Kekosongan menerajui tahta jiwa dan nalurinya . Mengalahkan kewarasan akal yang cuba bertahan meski kudratnya makin goyah . Tidak kuat melawan arus ledakan emosi ... atau hanya ...mungkin hanya lelah . Putus asa .

Wajah-wajah ibu bapanya , adik ... yang pernah dipanggil keluarga menghiasi biasan matanya . Memori silam bagai air yang mengalir , terimbau tanpa halangan mahupun sekatan . Manis ... pahit ..tragik ...segalanya menjadi satu . Satu memori .


Perasaan itu , bersatu ... bergabung menjadi satu racun dalam dirinya sejak sekian lama . Racun yang merosakkan hampir keseluruhan fungsi tubuh . Racun yang memakan diri .


Racun dinamakan ...

.... tekanan .



Depression
















Segaris senyuman sinis meniti dibibir Luke . Mata mengecil , merenung skrin laptopnya yang jelas memaparkan rakaman disudut bilik air itu . Melihat sendiri bertapa 'rosak' diri wanita itu . Dicitan sinis menjadi alunan muziknya apabila video itu menunjukkan Elise menelan apa sahaja yang digenggam dalam tangannya .

Bersahaja , Luke menoleh ke sisi laptopnya . Dipandang sinis botol ubat diatas mejanya itu . Megah tersenyum , sebelum dialihkan semula pandangannya ke arah skrin laptopnya . Lebih spesifik , matanya tajam melirik botol ubat yang serupa tetapi berbeza yang berada dalam rakaman itu . Yang jelas diposisikan di atas sinki itu .





" —— nampaknya kau tak sabar-sabar nak jumpa aku ... Kimberlin "



Tawanya meledak halus , bergema dalam ruangan bilik itu .



















Langsir balkoni beralun ditiup angin dari arah luar . Sekujur tubuh bersandar dibirai kaca penghadang balkoni itu , meliarkan matanya ke arah panorama malam . Renungan mata redup , sarat dengan emosi .

Demerez memejamkan kedua -dua kelopak mata , sambil menghela nafas panjang . Apalagi yang hendak diutarakan , apalagi yang mahu dibahaskan ... perasaan yang menginap dalam dada tidak lagi menjadi ragu-ragu . Perasaan ini adalah realiti . Sememangnya mudah untuk dituturkan , namun sebarang perbuatan mahupun langkah yang dia pilih pasti ada akibatnya . Kesan sampingan . Begitu juga dalam hal ini , hal yang melibatkan hubungan antara dia dan Elise . Perbuatan lampaunya menyebabkan orang lain yang terpaksa menanggung akibat. Terpaksa dilepaskan hubungan yang pernah wujud ... hadir dalam hidupnya demi keselamatan diri masing-masing , lebih tepat ... keselamatan wanita itu .


Mata bertentang dengan pegawai polis itu , meski wujud rasa tidak senang dalam dirinya dengan kehadiran lelaki ini namun ... apakan daya ... tidak semua perkara dia boleh uruskan ..masih memerlukan bantuan orang lain .


" —— jadi kau nak aku jauhkan diri dari Elise ? Why ? Bukan lebih baik kalau aku bersama dengan dia ? Sama-sama limdungi dia ? "


Pegawai itu menggeleng , " no . Kita perlu buat supaya Luke fikir kau dengan dia betul-betul dah tak ada apa-apa hubungan . Supaya dia fikir , dia bebas untuk hampiri Elise tanpa pengawasan kau . "


" no . Aku tak setuju . Macam mana kalau Elise diapa-apakan ? Luke hampir berjaya untuk cederakan Elise sebelum ni ... aku tak akan benarkan dia ada peluang macam tu lagi ! Bukan kali ini ! "


" nak atau tak nak , kau kena juga ikut plan aku . Aku dah lama buru Luke , dan aku tak akan lepaskan peluang ni hanya sebab percintaan korang "


Kolar baju pegawai itu dicengkam kuat , menghenyak tubuh Marcuez ke dinding batu . Jelas , pandangan mata Demerez berubah tajam . Seluruh otot wajah menegang . " —— kalau kau fikir untuk korbankan perempuan aku ... "

" no ! Aku tak akan buat macam tu okey ? " tepis Marcuez menolak kasar tubuh Demerez , lantas kolar bajunya diperbetulkan . Dengusan meniti dibibir .




" kau boleh percayakan aku Black . Aku tak akan biar Luke sentuh Elise . Aku akan jaga dia baik-baik ." Tegas MArcuez , melirik sekilas wajah Demerez .



" —— kau boleh 'lepaskan' dia pada aku dengan senang hati " sambung pegawai itu lagi namun dibalas kebisuan .



Demerez mengepal kuat penumbuknya . Rahang  bergeseran dengan otot wajahnya . Desah nafas memberat . Ledakan emosi yang bersaing dengan kewarasan akal fikiran . Masing-masing ingin menakluki tubuh dan fikiran . Dua cabang yang tidak ingin berdamai , mahukan kuasa bagi memonopoli diri .




Penghadang balkoni itu ditepuk sedikit kuat , menghantar jaluran rasa tak puas hatinya . Bibir diketap kuat .



" kau ingat aku bodoh Marcuez "

































Bahagian bonet kereta dibuka , sebelum dirinya membawa langkah semula ke arah laluan lif yang sedikit lengang itu . Sunyi sepi suasana di ruangan parking itu . Tubuh Elise yang dibaringkan di lantai dipandang kosong sebelum beralih semula ke sekitar ruang itu . Mata meliar mencari sebarang kelibat manusia . Bibir tersenyum seringai lantas tubuh Elise diheret ke arah keretanya yang sedia terparkir dihadapan pintu ruangan lif-lif itu .
Tubuh Elise dimasukkan ke dalam bonet , sekali lagi meluangkan sedikit waktu untuk memuja hasil tangannya . Darah kering memenuhi sisi wajah Elise , menodai kesempurnaan wajah mulus itu .
Kepala kemudiannya senget , melirik ke arah cctv yang terpasang kemas di sudut dinding aras itu . Pantas diperkemaskan hoodie dikepalanya bersama senyuman meleret . Bonet kemudiannya ditutup sebelum dia menapak ke arah bahagian  pemandu .




Lantas , Elise membuka perlahan-lahan kelopak matanya . Pandangan sedikit terbatas dek kegelapan ruang bonet itu . Sisi kepalanya jelas perih dan ngilu . Kebas . Pandangannya berbalam-balam .Desah nafasnya terbeban , sedikit terkejar-kejar cuba mengejar udara yang agak minima dalam ruangan bonet itu .





Lambat-lambat tangannya menyeluk poket seluarnya . Pisau lipat yang jelas tersisip kemas itu akan menjadi titik noktah segalanya . Sama ada , bakal tertikam ke dada pemangsanya atau dirinya sendiri .
Manik-manik peluh melata didahi , bersama detak jantung yang menggila . Sekali lagi ketakutan menjengah diri . Ditelan , dibisukan . Buat kali terakhir . Ini ... yang terakhir kalinya .



Serentak , pada masa yang sama Marcuez tersenyum kecil melihat rakaman cctv di ruangan parking itu bersama anak buahnya . Akhirnya , hari yang dinanti-nantikannya tiba juga meski ...


... meski dia perlukan mengorbankan wanita itu .




Dia sudah tekad . Segalanya sanggup dilakukan demi pemburuan ini ...

Demi ....










Kematian isterinya .


















∽※∽※∽※∽

|TBC|

VOTE || COMMENT

Next update | Sunday or random

#ROADtoTheEnd

😏😏😏

Terkejut ?

Continue Reading

You'll Also Like

603K 23K 53
"Yang disangka racun rupanya hanya la sekadar penawar" "Selamat datang, adik tiriku." - Tuanku Daeen Mateen Nakal, bebal, miang. Itu yang dapat Bunga...
58.3K 4.5K 10
Ebook Nerisa Hilman | Umayr Dzariff Apa perlu dilakukan jika kekasih tiba-tiba minta putus dan hantar kad jemputan kahwin? Jangan menangis, janga...
621K 21.9K 41
( 𝓒𝓸𝓶𝓹𝓵𝓮𝓽𝓮 𝓢𝓽𝓸𝓻𝔂 ) ( 𝓑𝓸𝓸𝓴 5 ) RANKING NO 1 TULUS🏅 RANKING NO 1 DERITA 🏅 Nurul Adawiyyah atau nama singkatannya Nurul. Gadis lemah...
3.4M 298K 95
"Siapalah engkau agaknya Mr Blue?" Tindakan seorang jejaka misteri yang menyelamatkan nyawanya daripada mati lepas beberapa tahun yang lalu membuatk...