Her Mistake His Regret

By Eunnie00

858K 43.3K 3.5K

◇◆◇◆ BOOK 2.2 ◆◇◆◇ malay story| COMPLETE Highest rank : #7 in romance, 24 July 18 #... More

B L U R B
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
43
44
45
preview
S2 | Prologue
※1※
※2※
※3※
※4※
※5※
※6※
7
8
※9※
※10※
※11※
※12※
13
※14※
※15※
※16※
※17※
※18※
※19※
※End※
Epilogue
◇DEMELISE◆
◇EUNNIE00◆
A SINGLE TRUTH
100K

42

9.1K 515 42
By Eunnie00


Sorry guys sbb unpub tdi . Wp ada mslh . Anyway , enjoy ur reading ✌





  

H E R

M I S T A K E









_________________________










Kepala tertunduk . Kedua tangan memangku wajah .










Disebalik sel besi itu , Demerez duduk berteleku di sudut kurungan itu . Desah nafasnya memberat . Tangan yang dikepal erat , tubuh yang bergetaran dek emosi yang mencengkam tubuh .




Lambat-lambat kepala didongakkan , kosong wajahnha tika ini . Disandar lemah kepala ke dinding . Melepaskan keluhan berat . Tidak mampu melepaskan beban yang memberat dibahu apalagi di dadanya .





Fikirannya melayang pada Elise . Sudah berhari-hari tidak bertemu . Tidak ditatap wajah mulus itu , tidak diusap wajah itu . Matanya refleks terkatup, membayangkan wajah itu . Melepaskan deruan nafas rindu buat sang kekasih .





" Rez "

Tertoleh ke kanannya , pantas Demerez bangun daripada lantai dingin itu . Menghampiri Derin yang berdiri dibalik sel besi itu .




Tidak usah diterangkan lagi wajah dan keadaan wanita itu . Sepasang mata yang berkaca , sembap dan tidak bermaya .





" I dah call our lawyer . I akan keluarkan you ... soon . Okey ? " kebimbangan yang jelas terbias diwajah wanita itu dibalas kebisuan .





Apabila tangan Derin naik ingin mengelus sisi wajahnya, refleks Demerez mengelak . Menambahkan kerutan diwajah wanita itu yang kecewa .




" how is she ? " datar persoalan Demerez , renungan mata yang datar berubah lembut saat mengenangkan Elise di rumahnya . Pasti wanita itu bimbang .



Derin diam mematung . Menggenggam erat hujung dress hitamnya . Terselit jaluran rasa iri hati dibalik hatinya .




Renungan mata wanita itu berubah tajam , dingin . Mata saling beetentang dengan lelaki itu .





" dia lari "



Mencerlung mata Demerez , jelas kaget dengan pernyataan Derin . Hentakan tangan Demerez pada sel besi itu mengejutkan Derin , automatik wanita itu mengundurkan diri . Membina sedikit jurang antara mereka .





" kau jangan nak main-main dengan aku Derin " tegas nada suara Demerez , tajam menikam dada wanita itu .







" she's gone okey ! I balik je lepas kes your mom ... I -I cari dia satu rumah okey . She's not there Rez . Lesap terus . Of course dia akan guna peluang ni . You kena tahan wad . I tiada kat rumah and Judah pun tiada uruskan korang punya port . No ones there , apalagi dia tunggu . Of course dia lari ! "



Renungan maut Demerez menikan wajahnya , ibarat menyiat-nyiat kulit wajah .






" dia pura-pura cintakan you Rez . She's lying to you . Perempuan macam dia ... the broken she ... she just want to be in someone embrace ... and sebabkan you ada at the right time ... she used you . "




Kebisuan Demerez meruncingkan ketegangan perbualan mereka . Jelas, tangan lelaki itu menggenggam kuat sel besi itu . Otot wajahnya tegang ,  rahang yang diketap dingin . Pandangan matanya yang sesekali berubah datar sebelum berubah lembut . Terbias kekecewaan . Kesedihan mungkin .




Tidak mampu dilupakam rasa hati yang terluka ,seakan ada jaluran akar tajam merantai hatinya .











































Terpejam matanya apabila rasa sakit itu mulai menggigit kaki . Kesan bius yang jelas berkurang sedikit demi sedikit . Desah nafas Elise memberat , terkejar-kejar namun lemah . Desperate .





Rengekan halus terlepas dari bibir sepanjang tempoh deritanya itu meski jelas baru sahaja bermula . Naik turun nafas tidak sekata , cuba mengawal diri . Cuba melupakan kesakitan yang terasa hingga ke tulang belulang . Ngilu yang begitu menyakitkan seakan menghancur punah tulang dan merobek isi kulit kakinya yang cedera .



Titik peluh mulai melata diwajah , dahi serta lehernya . Kerutan didahi jelas menunjukkan sejauh mana kesakitan yang tertanggung olehnya .







Doktor muda itu hanya tersenyum kecil , bermain-main dengan pisau pembedahannya . Skapel . Sesekali matanya menjeling pada Elise yang duduk merekrot dihujung bilik . Merengek halus , erangan kesakitan yang menjadi manisan telinganya .







Tubuh berpusing , menghadap Elise .
Skapelnya disimpan semula ke dalam bekas simpananya . Kedua tangan disatukan , menyeru lembut nama Elise .




" sakit sangat ke ? "




Elise diam . Hanya sepasang matanya masih merenung wajah Luke yang tersengih padanya . Jika tidak kerana kaki ini , sudah bisa dia menumpaskan doktor itu .




" aku dengar ... hidup kau sebelum ni agak ... teruk juga . Tragik . Boleh kau share dengan aku ? "



Elise menghadam baik cadangan lelaki itu . Dalam keadaan kakinya yang cedera dan jelas rasa kesakitan yang menusuk membuatkan cadangan itu tampak bernas . Sekurang-kurangnya dapat membuatkan dirinya terlupa akan kesakitan fizikal . Buat sementara ini .






" I share you my story ... so I expect the same from you "



Sengihan Luke melebar . Mungkin suka dengan cadangannya atau hanya ... satu provokan .



" Deal "


Elise hanya mengangguk . Menyetujui cadangan itu juga sebelum mata meliar ke sekitar bilik . Mendapati ketiadaan Gaz disitu . Lelaki yang menjadi punca dia disini .





" apa kata kau start your amazing story " bicara Luke yang seakan -akan satu arahan itu menyentak Elise . Fokus kembali pada lelaki itu .





" right . So ... my life . Tiada yang menarik , just a bit different . Dark . "
Permulaannya itu memancing minat Luke , jelas lelaki itu benar-benar ingin tahu .




" just like a simple teenager . Clubbing ... drinking ... all those shit .. yang teenagers lain buat ... I buat  . Ikut . For popular ... just for a bit fun in life as a student "



Benak fikirannya melayang pada memori silam . Mengingati bagaimana dia cuba curi-curi keluar tika malam menjengah . Berada dalam ruangan club yang padat , bergelak tawa , menari .





" that's when everythings turn upside down . A mistake after a mistake ... broken trust ... thus broken heart . Betrayal ... " wajah Elise berubah datar . Kekosongan yang jelas menghuni diri .




Memori beralih pada ibunya . Perbualan ibunya dengan ... Elijah malam itu . Seteganya seorang ... ibu menganiaya anaknya yang jelas dianiaya oleh ..adik sendiri .
Maruahnya tiada nilai . Dirinya dibiar dalam kandang bersalah . Kesalahan diletakkan padanya .






" its your own damn fault ! "


" suck it up  ! Your action caused all of these . Stop blaming other people . "



Pandangan mata berkabur dek air mata yang bersinaran dibalik mata . Hangat bertakungan dibirai matanya .





Kepala didongakkan , menjeling doktor muda itu . Kening dijungkit , " so , your story ? "



Tawa sinis meniti dibibir Luke , terangguk-angguk sendiri .






" ... Demerez bunuh abang aku . Bakar mayat dia " datar wajah Luke , disusuli perubahan matanya yang berubah tajam .




" ... sebab tu aku cakap keluarga Black...memang menyusahkan . Tak sudah-sudah susahkan hidup aku ." Decitan sinis Luke disusuli sambungan ceritanya . " .... abang aku ... rapat dengan mak dia . Mak Demerez . My brother was his boyfriend "




Bungkam . Kaget dengan pernyataan Luke membuatkan Elise kaku . Terkebil-kebil merenung wajah itu .





Luke senyum mengejek , bahu dijungkit bosan . " well , salah mak dia yang punya taste pada orang yang lebih muda . Tak sedar diri . Bodoh . Tapi ... abang aku pulak jadi mangsa ? Huh ... yang sepatutnya dibakar itu mak dia ... bukan abang aku . Abang aku hanya buat kerja dia ... itu sememangnya kerja seorang gigolo kan ? Seducing a rich woman that's needing ... desperate for a slightest affection from a guy "





Tawa janggal Luke menyentak Elise . Dilihatnya lelaki itu menyeka apa sahaja yang mungkin 'mengganggu' pandangan matanya  .




" and bukan abang aku sahaja . Adik perempuan aku pun ... huh ... jatuh hati pada ... Judah ? Wah ... those siblings really turn my life to hell . "



" macam mana ... adik you boleh ... "


Luke tersengih . " macam mana boleh jumpa Judah ? KAu rasa dekat mana Judah akan berada ... uruskan stok-stok junk dia tu . Club " selar Luke diakhiri dengan memetik jari .




Tertunduk Elise . Menghadam segaka yang diketahuinya tika ini . Iya , semua orang ada 'behind the story ' . Every story have them ... dibalik sebuah kisah ada kisahnya ... sama ada putih mahupun hitam . A beautiful scene or the dark and tragic one .






" is ... she .... "



" she's in prison " tegas nada Luke. Diri lelaki itu jelas diamuk emosi . Terbias segala rasa dendam juga kecewa , kesedihan yang bergabung dengan kebencian menghasilkan sebuah rasa dendam . Rasa yang paling kuat . Mampu mendominasi setiap tindakan manusia . Mendorong manusia melakukan perkara yang tidak terjangka . Seakan kotak pandora .






" atas kesalahan dadah . A lot of cocain , marijuana ... in her bag . All of those shit ... belongs to Judah tapi ... like always ...  terlepas . Adik aku jadi mangsa "



Jelas penerangan doktor muda itu hingga tiada apa lagi yang mampu diungkapkan oleh Elise . Hanya keluhan yang mampu terluah .








Semangat dikumpulkan sebelum mengungkapkan kata-kata itu ,









" adik you teraniaya . I ... dalam situasi sama . KEsalahan yang Demerez dan ...Judah lakukan pada you and your family ... tak ada kena mengena dengan I . You sapatutnya tahu hal ni . I langsung tiada kaitan ... I tak buat salah pada adik or abang you . " lirih luahan Elise , mengharapkan sebuah simpati .





Luke menggeleng . " Those siblings hurt my family , the one I love. SO , aku perlu buat perkara sama pada orang yang dorang sayang . Jawapannya kau . I saw them ... I see how Demerez care for you ... and I see how Judah staring at you ... full of affection ... "





" you are the best weapon ... their greatest weakness . Lagi -lagi ... anak dalam rahim kau . Will make Demerez go insans if I killed both you . " lambat-lambat lelaki itu bangun dari duduknya . Mencapai kotak skapelnya sebelum menghampiri tubuh ELise .







Sengihannya yang menggila . TAtapan sinis dan penuh kegilaan . Kewarasan yang jelas tidak lagi mendominasi diri . Ditakluki emosi dan dendam .







" aku beri kau peluang . Nak ubat bius atau tak ? Hanya itu sahaja peluang aku beri pada kau sebelum aku .... keluarkan janin tu dari dalam rahim kau "






Esakan Elise bergema , tubuh jelas bergetaran . Dipaksa tubuh mengesot , jauh dari Luke yang sudah dikawal emosi . Tenggelam dalam dendam kesumat .









" my story has end so yours life too "
















____________________









TBC

VOTE || COMMENT






What will happened ? 😉😉



Continue Reading

You'll Also Like

1.5M 87.9K 65
𝐌𝐢𝐧𝐞'𝐬 𝐒𝐞𝐫𝐢𝐞𝐬 [UNEDITED] "Jika dulu kau yang kejar aku, sekarang biarlah aku yang kejar kau pula." "I take you as my babygirl." "Dasar jan...
942K 30.4K 62
Pertemuan yang tidak disengajakan antara Damian dan Kaisara telah merubah hidup mereka berdua. "Do i look like a murderer to you?" Soal Damian. "To...
168K 14.6K 62
Dua pekerjaan yang sangat mencabar. Jika lalai seminit, banyak nyawa yang terkorban. "Tuan ingat muka Tuan kacak sangat?" Gaduh. Gaduh. Gaduh. Ada...
107K 6.1K 46
Gangster Lover Series [BOOK 1] Mr. J x Nayra Daniesya Kisah seorang doktor psychiatrist dan seorang putera yang mempunyai mental illness. Nayra Danie...