Her Mistake His Regret

De Eunnie00

879K 43.6K 3.5K

◇◆◇◆ BOOK 2.2 ◆◇◆◇ malay story| COMPLETE Highest rank : #7 in romance, 24 July 18 #... Mais

B L U R B
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
preview
S2 | Prologue
※1※
※2※
※3※
※4※
※5※
※6※
7
8
※9※
※10※
※11※
※12※
13
※14※
※15※
※16※
※17※
※18※
※19※
※End※
Epilogue
◇DEMELISE◆
◇EUNNIE00◆
A SINGLE TRUTH
100K

30

11.1K 657 71
De Eunnie00



H E R

M I S T A K E

______________________


I can't let you go , but I couldn't stay either

______________________

" why you sad ? "

Disoal dirinya sendiri saat hati punah musnah dek kerana tersakiti . Ngilu yang bersarang dalam dada seakan sampan yang karam . Tenggelam , tidak mampu diselamatkan . Membiarkan takdir menjalankan tugasnya .

" I hate him ... "

Seakan mantera yang tidak segan-segan meniti dibibirnya . Cuba melindung rasa hati yang berdalih . Masih utuh dengan perasaan yang disangkakan tulus dan suci . Apa gunanya tulus andai ... semuanya berakhir begini .

Tiada hala tuju . Mana arah bahagia dirinya ... adakah menuju lelaki itu atau ... hanya akan bercanggah .

" I want to believe ... that we have  a future together ... but ... , your acts make me think otherwise " loket dimain-mainkan dijemari . Merasai setiap lekuk dan perinciannya .

Kelopak mata dipejam, mengingati kembali ... memori indah ... yang sudi memberi peluang buat dirinya merasakan erti bahagia .

" its my luck ... I caught a cinderella ... "

" ... and its not even midnight though ... "

" ... let me tell you something ..."

".... no one could have something from me even a piece of mine ... including ... you "


" ... let's not meet each other again ..even by coincidence ... "


" ... I like you enought to have you ... "


Adakah dia harus berjuang ... atau hanya mengalah . Yang mana satu pilihan yang sewajarnya dia ambil atau ...


Is it worth to chase this so called love ...





Tanpa berfikir lebih lama lagi , Elise segera mengorak langkah ke bilik lelaki itu . Dengan harapan bahawa lelaki itu masih berada disini ... sekurang-kurangnya biar dia luahkan apa yang tersimpan didada selama ini . Pelbagai persoalan  ingin dilontarkan buat lelaki itu . Dan yang pasti ... dia inginkan jawapan ! Kata putus daripada Demerez Black . 





Namun , kaki yang laju mengusung langkah ... berubah rentak . Kejutan yang menerpa pandangannya ... jelas tidak disangka-sangka .


Melihat Derin keluar dari bilik itu , disusuli Demerez yang mungkin menghantar keluar wanita itu dari... biliknya .


Tangan dikepal tanpa sedar apabila emosinya mulai menguasai diri . Melihat sendiri wanita itu tersenyum senget pada Demerez sambil kedua tangannya naik merangkul leher lelaki itu .

Biarpun begitu , kebisuan Demerez sendiri menambahkan kesakitan yang menggarit jiwa raga Elise . Lelaki itu hanya membiarkan Derin memperlakukan dirinya dengan ... penuh ... sensual .




Disengajakan atau hanya kebetulan , Derin tiba-tiba melirik pada dirinya . Senyuman melebar dibibir wanita itu . Refleks mengundang perhatian Demerez yang turut sama menoleh lalu bersambunglah tautan matanya dengan Demerez .



Hanya bertahan buat seketika , kerana Derin mula menarik leher lelaki itu ke arahnya . Menyatukan kedua-dua bibir mereka .
Dihadapan Elise .



Kesakitan yang jelas merodok hati memaksa Elise mengetap bibir bawahnya kuat . Tanpa sedar melukakan bibir sendiri apabila terasa cairan pekat darah tercarik dibibir itu .



Jari naik menyeka darah itu , kebas terasa menyengat namun dibiar tidak peduli . Pandangan mata masih teguh pada sketsa dihadapan mata . Meski terluka , masih tidak mampu dibawa lari matanya dari menyaksikan kebenaran itu .

Mungkin benar ...
Kadang kala, hati memerlukan masa yang cukup panjang ..hanya untuk menerima sesuatu hakikat ... yang jelas perit .






Serentak pada waktu yang sama , Judah menjadi salah seorang saksi sketsa itu . Matanya beralih daripada Demerez dan Derin kepada ... Elise . Melihat sendiri perubahan wajah wanita itu ... keterdukaan yang jelas merobek wanita itu apabila menyaksikan semua ini .


Membuatkan Judah sedar akan sesuatu ... sesuatu yang Demerez Black langsung tak sedari ... atau mungkin sedar namun lelaki itu biar tak peduli .
Hakikat yang sebenar ...



Bahawa Elise Kimberlin ... benar-benar jatuh hati pada seorang Demerez . Seseorang yang tidak selayaknya menerima cinta mahupun bahagia .



Raut wajahnya berubah datar . Renungan mata gelap dan kusam . Membiarkan diri kembali semula ke lohong hitam yang pernah melemaskan seorang Judah .
Perasaan iri hati menghasut diri ... membenarkan rasa benci merebak melebarkan pengaruhnya . Menodai kewarasan dan nilai kemanusian dalam diri .



Kepala didongakkan , merenung sedalamnya susuk tubuh itu . Menatap wajah mulus itu yang masih tidak mematahkan pandangannya pada Demerez . Masih membiarkan diri sendiri terluka semata-mata kerana suatu perasaan dinamai cinta .



Pandangan Elise pada Demerez serupa..

.... sebagaimana pandangan Helena ... buat lelaki itu ...


Naik turun nafas Judah cuba melawan rasa emosi yang menguasai diri . Tidak mahu membiarkan diri hanyut dalam ilusi dan iri hati  .
Namun apakah dayanya ... hanya manusia yang punya keinginan dan kemahuan ...



Tangan yang bergetaran digenggam kemas sebelum dimasukkan ke dalam poket seluar . Dikerling sekilas wajah Elise sebelum dia berpusing . Membawa langkahnya pergi dari situ .

























" one for me "


Sudu yang mengacau coffee terlepas dari tangan . Kaget apabila disergah sebegitu rupa . Lantas , Elise menoleh ke belakang . Menyambung tautan mata dengan Gaz yang melabuhkan duduk di kerusi tinggi . Sambil kedua tangannya dihamparkan bebas diatas island kaunter itu .



Tanpa bicara , Elise hanya menurut . Menyediakan secawan lagi coffee buat lelaki itu .


Sejurus siap , kedua-dua cawan disediakan dihadapan lelaki itu , sambil dirinya sendiri melabuhkan duduk di salah satu kerusi tinggi .



Gaz menyisipkan sedikit coffee itu , keharuman coffee memenuhi ruang  dapur .





" You datang ... ambil Derin ? "


" Nope . Aku  ada urusan dengan Demerez bukan Derin . Kau jumpa Derin ? "




Anggukan jadi balasan . Elise bersahaja menyisip minumannya , sesekali meniup perlahan .


Gaz melirik wanita itu , entah apa yang bermain dibenak fikirannya .



" kau bencikan Derin "



Elise angkat wajah ,membalas renungan mata Gaz yang tajam menikam wajahnya .

Jelas diwajah lelaki itu terbias ketidaksenangan , seakan jijik atau hanya kurang gemar dengan kebenaran tentang kebencian Elise pada Derin .




" so what kalau I tak sukakan dia . Tak semua orang suka dengan apa yang kita suka . " bidas Elise , mulai membenci sikap Gaz yang terlalu buta menilai cintanya buat wanita itu .




" yang sepatutnya dibenci dalam hal ni adalah kau . Kau yang muncul tiba-tiba dalam kehidupan Demerez , jadi kau sepatutnya terima sesiapa sahaja yang sememangnya ada disisi Demerez sejak dulu . Kehadiran kau tak akan merubah apa-apa . Kau sepatutnya sedar perkara tu sejak mula "



" sebelum you  tegur I baik you tegur diri you sendiri Gaz . You tahu you cintakan Derin , you biar dia kejar orang lain depan mata you ... and you tahu dia hanya pergunakan you but still you terhegeh-hegeh pertahankan cinta you ... but , in the end you sendiri tak puas hati and you hamburkan rasa tak puas hati you tu pada I . Cari salah silap I . You know what Gaz , you are a coward ! Shame of you ! "


Masing-masing berdiri , tenggelam dalam emosi yang menguasai kewarasan dan pertimbangan diri .



Sedar-sedar sahaja , tangan Gaz sudah naik ke awangan sebelum sempat menyentuh wajah Elise tangan itu segera dicengkam erat .



Desah nafas mereka bersatu dalam ruangan itu . Terkejar-kejar mengejar nafas yang terhimpit dek rasa marah yang membakar diri .



Elise masih dalam posisi kaget dengan tindakan Gaz yang hampir  menampar wajahnya  . Sekilas itu ,Gaz juga seakan tersedar akan realitinya yang hampir mencederakan seorang wanita kerana emosi . Mata yang bergetaran melirik ke wajah Elise , semakin dirundum perasaan bersalah atas perlakuannya tadi .


"  kau patut lebih dari tahu , hanya pengecut sahaja yang pukul perempuan "

Datar sahaja teguran Judah membuatkan semua mata kini memfokus padanya , termasuk Elise .




Judah hanya membisu . Membiarkan tenungan mata mereka menikam wajahnya . Lambat-lambat Judah menyambung tautan matanya dengan Elise .




Pandangan mata yang tersimpan seribu satu muslihat ...serta keinginan .






Bahawa ... dirinya ingin memiliki wanita ini .









_______________________





TBC

VOTE || COMMENT



NOTES


• buat readers yg comment sblum ni or ... chp ni kalu sy xreply tu maaf yer .
Org lain sibuk dgn persiapan ry sy pulak baring and tido je sbb demam . Nk ry pun dh xde mood dh 😂😂
Uh , kalu ada ayt di chp ni cm ke laut skit tu fham2 jelah ... sy pun main type je .
Apa-apa pun, tq for ur vote and comment citer ni dh 6k sight dan 1k vote ...
Ranking pun dh naik ...
thnkx to all of u
💜💜💜


Continue lendo

Você também vai gostar

149K 9K 46
--- Breath for me ( Complete) Dia, dia yang terluka dalam memori silam akibat perbuatan khianat manusia. Dia yang sudah hilang harapan meski nafas...
378K 23.4K 64
𝐍𝐮𝐫𝐞𝐞𝐧 𝐑𝐚𝐮𝐝𝐡𝐚𝐡 | 𝐌𝐮𝐡𝐚𝐦𝐦𝐚𝐝 𝐙𝐚𝐲𝐫𝐚𝐧 Percaya? Percayakah dia pada namanya cinta. Setelah cinta yang bertahun-tahun lamanya dip...
128K 5.3K 65
(complete) ⁺✧ - SIRI CG #1 blurb di dalam.
704K 40.1K 59
COMPLETE [1𝓢𝓽 𝓗𝓪𝓽𝓲 𝓢𝓮𝓻𝓲𝓮𝓼] Dia... Leftenan Zar Uzair, pemegang amanah yang teragung, pada fikiranya ini jalan yang dipilih, tanggungjawab...