[C] Wifeless | Namjoon

De julaikhaaa

42.5K 4.6K 742

❝Why do you always show up at 3 freaking AM in my room?! ❞ + sesuatu yang tidak dapat diduga, berlaku kepada... Mais

C A S T
남 JOON
one
two
three
four
five
six
seven
eight
nine
ten
eleven
twelve

end ; JoonHyo

3.8K 356 98
De julaikhaaa

준효
JOONHYO.


🌸🌸🌸

Pelukkan dipereratkan bagaikan tidak mahu lepas. Jihyo gadis ini tidak lepas dari mencengkam baju Namjoon, dia terlalu takut untuk melepaskan Namjoon.

"Jihyo?"

"Tak nak, saya tak nak cakap dengan awak", Jihyo menyembamkan wajahnya terus ke dada Namjoon "Saya nak duduk macam ni je"

"Nado", tubuh genit Jihyo dipeluk.

Hanya Tuhan sahaja yang tahu bertapa peritnya Namjoon saat mendapati isterinya hilang dari hospital tanpa pengetahuan si suami.

Dia separuh mati merindui Jihyo. Gadis ini mengalami amnesia akibat dari kemalangan rempuhan kereta ketika mereka ingin menuju ke percutian honeymoon mereka.

Lain pula jadinya bila mereka kemalangan. Namjoon cedera hanya ditangan kanan manakala Jihyo koma terlantar di hospital sehinggalah dia disahkan mengalami amnesia.

Cuma Omma dan Appa sahaja menjadi memori tetap Jihyo. Oleh itu, Omma Appa membawa Jihyo lari dari Namjoon ketika Namjoon tiada berdekatan. Mereka berbuat begitu kerana Omma Appa Jihyo tidak pernah setuju dengan perkahwinan JoonHyo.

Mereka tidak suka Namjoon menjadi menantu mereka. Mereka selamat berkahwin pun atas kehendak anak tunggalnya. Ibu Bapa Jihyo diketagorikan dalam Ibu Bapa yang bersikap TERLALU mengongkong anak.

"Tak peliklah kenapa awak selalu nasihat saya, betulkan salah saya, jaga saya, tahu saya ada di dalam almari bila saya stress", ujar Jihyo tiba-tiba "Dan tak pelik juga kenapa saya lebih selesa dekat dengan awak. Kenapa lah saya tak perasan semua tu"

Namjoon perlahan mengucup ubun-ubun Jihyo "Jangan cakap macam tu jeball. Baguslah awak dah sembuh semula, saya bersyukur sangat"

"Saya mintak maaf", getaran suara Jihyo kedengaran "Mian hissk sebab tak ingat siapa awak sebelum ni"

"Tak, bukan salah awak. Patutnya dari awal lagi saya patut jaga awak dekat hospital haritu"

Jihyo mengeleng "Jangan tinggalkan saya Namjoon. Saya sayang awak"

"Saya sayang awak lebih lagi"

Namjoon mengusap rambut Jihyo sebelum mereka tersorong ke alam mimpi bersama. Harap, mimpi yang indah ye?

🌸🌸🌸

________________________________

[ Jungkook ]

Maafkan saya Jihyo, tolong maafkan saya. Saya dah fikirkan pasal ni, saya akan berhenti kacau awak. Saya akan move on dari semua ni, saya mintak maaf. Saya tahu apa salah saya dan saya harapkan kebahagiaan datang untuk awak. Semua ni berikan pengajaran untuk saya dalam hidup, hargai pengorbanan orang yang kita sayang. Ini message terakhir yang awak akan terima dari saya. Ingat, ibu bapa awak cuma nakkan yang terbaik untuk awak. Selamat tinggal.

________________________________

Jihyo menutup skrin telefonnya, rambut dan wajah diraup kasar. Dia terduduk di birai katil sambil berfikir, salah dia kah Jungkook terpaksa terjebak dalam masalah ini?

"Jungkook, saya doakan awak yang terbaik. Saya pasti, ada gadis yang baik untuk seorang sebaik macam awak. Terima kasih", desis hati Jihyo untuk Jungkook.

Seketika itu, Jihyo terdengar ada bunyi yang kuat datang dari bawah. Dia turun, ingin memastikan Namjoon tidak apa-apa.

"Aku tak pernah suka kau! Kau tahu tak?!", marah seorang jejaka pada Namjoon.

"Appa? Omma?", Jihyo laju menuruni tangga mendapatkan Namjoon yang dari tadi meminta maaf tertunduk "Awak? Awak ok?", diusap-usap pipi Namjoon.

Ahjumma Yoo turut ada disitu.

"Jihyo! Mari balik!", Omma mula menarik lengan Jihyo tetapi Jihyo pantas melarikan diri terus kebelakang Namjoon "Yah!! Song Ji Hyo!!"

"Jihyo tak nak balik! Ini rumah Hyo! Namjoon suami Hyo! Hyo gembira duduk dekat sini dengan suami Hyo!"

"Sayang...", kedua Omma Appa Jihyo terkejut begitu juga Ahjumma Yoo.

"Apa yang kamu merepek ni Jihyo? KAMU BELUM BERKAHWIN LAGI!"

"SUDAH!! SUDAHLAH APPA! OMMA!", Jihyo menjerit penat, penat dengan permainan Omma Appanya "Hyo dah ingat siapa Namjoon, Hyo dah ingat siapa diri Hyo. Sanggup Omma Appa buat macam ni dekat kami berdua. Apa yang kami berdua buat pada Omma Appa sampaikan Omma Appa sanggup pisahkan kami berdua macam ni?!"

"Jihyo", lengan Jihyo dipegang Namjoon "Ini Omma Appa awak, hormat mereka", tiada nada dalam ayat Namjoon membuatkan Jihyo terdiam.

Ahjumma Yoo terus mendapatkan Jihyo manakala Namjoon mula menapak kehadapan mrndekatkan diri ke Omma Appa mertuanya.

"Saya Kim Namjoon suami sah Song Ji Hyo atau Kim Ji Hyo dan segala tanggungjawab kehidupan dia, makan minum dia, tempat tinggal segala-galanya kini saya tanggung. Kim Ji Hyo hak milik saya, maaf tapi dia tanggungjawab saya", Namjoon cuba untuk kedengaran hormat pada ibu bapa Jihyo.

"Tapi dia anak kami", Appa berkeras.

"Iye, tapi Omma Appa kena terima yang anak perempuan Omma Appa itu adalah isteri saya. Kami tak pernah bercerai dan tak akan pernah sebab saya cinta mati pada dia", sekali lagi Namjoon membalas dengan tenang "Omma Appa datang dari jauh, tidur sini malam ni", tutur Namjoon membuatkan Omma Appa Jihyo terdiam.

"Omma Appa boleh bagitahu saya, apa yang perlu saya baiki untuk jadi sempurna di mata Omma Appa. Tapi maaf kalau saya kurang sempurna, sebab semua orang tidak pernah dilahirkan untuk sempurna", ujar Namjoon masih tersenyum.

Kedua mereka terdiam.

"Ahjumma Yoo, buatkan makan malam untuk kami semua?", pinta Namjoon, Ahjumma Yoo terus mengangguk "Terima kasih"

"Puan Tuan, bilik Puan Tuan ada dekat atas mari saya tunjuk", ucap Ahjumma Yoo kedua mereka hanya senyap mengangguk.

Lengan Jihyo dipegang Namjoon "Awak dengan saya belum selesai lagi", ujar Namjoon tiada reaksi.

Dia marah ke?

🌸🌸🌸

Kedua tangannya disatukan kehadapan sambil meliar ke semua arah, dia berasa gugup tiba-tiba "Na-Namjoon", panggil Jihyo fabrik baju dipintal-pintal.

"Hm?"

"Mian, saya belum sebuh sepenuhnya lagi"

"Apa maksud awak?"

"Saya tak ingat lagi yang ada tempat macam ni dekat rumah kita", dia tertunduk memandang tanah sehinggalah gelakkan terhibur Namjoon kedengaran "Ke-napa awak gelak?"

Dia berhenti ketawa lalu mencapai kedua lengan Jihyo "Jihyo sayang, memanglah awak tak ingat apa-apa pasal tempat ni sebab tempat ni saya baru bina masa saya kehilangan awak. Saya jaga tempat ni sebab saya tahu awak suka rama-rama, jadi inilah hadiah saya pada awak"

Membulat mata Jihyo "Jeongmal?!"

"Yes sayang, suka?"

"Mestilah! Gomaweo!"

"Awak", dipandangnya Namjoon "Awak comfortable stranger milik saya", ucap Jihyo.

"Yah, macam mana awak boleh panggil saya stranger? Saya suami awak tau!", Namjoon mula berlakon merajuk "Awak tak tahu apa yang saya hadapi, awak tak ada idea pun apa yang saya hadapi sejak kehilangan awak. Saya hidup wifeless! Hidup tanpa isteri, sanggup awak panggil saya stranger"

Jihyo tersenyum "Saya tahu cara nak pujuk awak macam mana"

Namjoon mencebik "Macam mana?"

Leher Namjoon mula dirangkul Jihyo kemas sambil gadis itu menatap mata Namjoon penuh cinta dan sayang "Honeymoon kita tak jadi kan? Apa kata-awak fahamkan maksud saya?"

"Tak, tak faham", seloroh Namjoon tiada reaksi.

"Ish! Awak faham maksud saya, awak buat-buat tak faham", dada Namjoon dipukul manja membuatkan Namjoon tertawa suka.

"Saya faham", pinggang Jihyo dibawa rapat ke dirinya senyuman sinis terukir "Tapi bukan masa Omma Appa awak ada dalam rumah saya. Can you wait for it?"

Tatkala itu Jihyo terdiam mula blushing dengan kata-kata Namjoon.

"Is that yes or no? If no, can you promise me to keep silent when we do it?", sinis Namjoon.

"Yah! Kim Namjoon!", dada Namjoon dipukul Jihyo berkali-kali.

"Apa? Awak yang mula dulu", ketawa Namjoon "Em awak nak kiss?"

"Tak boleh"

"Ahh wae? Saya rindu awak separuh mati tau Jihyo, awak tak tahu saya jealous bila awak dekat dengan namja lain", protes Namjoon.

"Ok ok", chup "Dah", hanya pipi jadi sasaran Jihyo.

"Seriously Kim Jihyo?", soal Namjoon membuatkan Jihyo menjeling Namjoon sebelum rapatkan wajah terus ke wajah Namjoon "Eihh lambatlah", terus sahaja Namjoon menarik rahang Jihyo dan mereka kissing di sana.

Sungguh tenang dan riang suasana pada ketika itu. Gadis yang keliru dengan hidupnya yang didatangi pelbagai soalan kini sudah terjawab manakala si jejaka yang hidup tanpa isteri kini tidak lagi wifeless.

Seusai itu mereka berpeluk sambil menuju ke dalam rumah semula "Apa rancangan awak lepas ni pada Omma Appa saya?"

"Ini Kim Namjoon, awak akan tahu juga nanti. Saya akan pastikan saya dapat tambat hati Omma Appa awak", jawab Namjoon dengan senyuman.

"Sebab nilah saya sayang awak, saranghae Kim Namjoon"

"Nado saranghae Kim Jihyo"


















TAMAT










Terima kasih korang semua dah baca WIFELESS dari awal sampai akhir dan yang dah baca SEMUA OR A FEW fanfik-fanfik saya sebelum-sebelum ni. JoonHyo tamat sudah💪😅💕 dan macam yang saya bagitahu, JEON's PAINFUL TOUCH akan menjadi fanfik terakhir saya dalam dunia wattpad. Tapi jangan risau, saya akan selalu ONLINE jadi pembaca fanfik korang. I will support you guys, fighting!💪💕

Yang benar,
Kim Seok Jin💕

Continue lendo

Você também vai gostar

2.5M 55.6K 43
Aku dibeli dengan harga Rm 500 000oleh seorang Tengku yang aku sangkakan baik tapi ternyata silap , dia membeli aku untuk kepuasan nafsunya sendiri ...
4.5K 812 16
START: 03/05/2020 END: 24/05/2020
51.3K 3.4K 71
+Kisah cinta ini bermula bila Cikgu Sains suka kat aku . Ye aku , Lisa Kim+
15.7K 76 3
cerita cicap Istri vs cipap MAK mentua