Isteri Sementara

By Nurriel_Anuar

1.5M 34.2K 674

Gara-gara mengejar gaji sebanyak Rm 10,000 sebulan, Fazliatun membuat kerja gila dengan cara menjadi isteri... More

Bab 1
Bab 2
Bab 3
Bab 4
Bab 5
Bab 6
Bab 7
Bab 8
Bab 9
Bab 10
Bab 11
Bab 12
Bab 13
Bab 14
Bab 15
Bab 16
Bab 17
Bab 18
Bab 19
Bab 20
Bab 21
Bab 22
Bab 23
Bab 24
Bab 25
Bab 26
Bab 27
Bab 28
Bab 29
Bab 30
Bab 31
Bab 32
Bab 33
Bab 34
Bab 35
Bab 36
Bab 37
Bab 38
Bab 39
Bab 40
Bab 41
Bab 42
Bab 43
Bab 44
Bab 45
Bab 46
Bab 47
Bab 48
Bab 49
Bab 50
Bab 51
Bab 52
Bab 53
Bab 54
Bab 55
Bab 56
Bab 57
Bab 58
Bab 59
Bab 60
Bab 61
Bab 62
Bab 63
Bab 64
Bab 65
Bab 66
Bab 67
Bab 68
Bab 69
Bab 70
Bab 71
Bab 72
Bab 73
Bab 74
Bab 75
Bab 77
Bab 78
Bab 79
Bab 80
Bab 81
Bab 82
Bab 83
Bab 84
Bab 85
Bab 86
Bab 87
Bab 88
Bab 89
Bab 90
Bab 91
Bab 92

Bab 76

14.6K 276 3
By Nurriel_Anuar

LEBIH kurang pukul tiga petang, Nauri keluar dari rumah untuk bertemu dengan Rizal. Seperti yang telah mereka rancangkan, hari ini merupakan hari paling sesuai untuk bertindak. Tempat sudah pun ada. Hanya menunggu langkah seterusnya saja.

"I rasa kita perlu culik pompuan tu petang ni juga. Kita dah tak ada banyak masa lagi," kata Nauri agak yakin.

"You tahukan rumah dia kat mana?" Rizal bertanya.

"Tahu. I dah upah tiga orang lelaki untuk culik dia. Kejap lagi, dia orang sampai."

"Bagus. I tak sabar nak balas dendam kat Rul. Nyawa adik I perlu ditebus dengan nyawa juga. Barulah puas hati I kalau tengok Tun mati."

"Ikut youlah. Janji, you tak libatkan I dalam hal ni. You nak bunuh, bunuhlah. Habis tu, macam mana dengan perempuan tua tu? Nak buat apa?"

"Yang tu tak termasuk dalam dendam I. Kita jadikan aje dia sebagai tebusan. Sama jugak macam Tun. You kiralah berapa duit yang kita dapat kalau dua orang. Dah tentu banyak." Rizal ketawa. Saat itu, bagaikan terbayang-bayang duit jatuh dari langit. Kerana duit, manusia sanggup melakukan apa sahaja asalkan hajat di hati terlaksana.

"Erm, bagus juga cadangan tu. Menarik."

"Pandai kan I ni?"

"Bolehlah."

"Macam tak ikhlas aje puji."

"Ikhlaslah tu."

Ketika mereka sibuk berbual, tiba-tiba muncul sebuah van berwarna putih di bahu jalan. Pantas mereka menoleh. Kelihatan, ada tiga orang lelaki bertubuh sasa sedang keluar lalu menuju ke arah mereka.

"Macam mana dengan plan yang bos rancangkan tu? Jadi ke?" soal Darus yang memakai seluar jeans dan singlet berwarna hitam.

"Jadi."

Nauri mengeluarkan sekeping gambar dari dalam begnya. "Ni dia gambar perempuan tu. Kat belakang gambar tu ada alamat dia. Pandai-pandailah you all nak buat kerja. Untuk permulaan ni, I akan bagi separuh dulu duit upah. Kalau misi kita berjaya, I akan serahkan lagi duit baki tu."

"Kalau dah dapat culik dia, terus call aku. Aku akan tunjukkan kat mana korang perlu bawa dia nanti," ujar Rizal pula.

Mereka bertiga mengangguk faham. Kerja mudah seperti itu cukup senang dilakukan. Kecil sahaja bagi mereka. Kalau diupah untuk membunuh, mereka pun boleh lakukan. Asalkan upah yang diberi setimpal dengan kerja yang dibuat.

"Tapi ingat, jangan apa-apakan perempuan tu! Kerja korang cuma culik dia aje. Lepas tu, boleh ambil duit dan berambus."

"Kami faham, bos."

"Ada apa-apa pertanyaan tak?"

"Kat mana kami nak jumpa bos kalau dah dapat culik dia?"

"Kan aku dah cakap. Call aje aku. Nanti aku bagitahu kat mana kita akan jumpa," jelas Rizal lagi.

"Ada lagi soalan?"

"Tak ada."

"Kalau tak ada, you all boleh pergi sekarang! Cepat! Jangan buang masa," arah Nauri tegas.

"Baik, bos."

Tanpa melengahkan masa, Darus dan dua orang kawannya terus bergerak. Cepat sahaja mereka berlalu meninggalkan kawasan yang agak terpencil itu.

"I tengok dia orang tu macam boleh buat kerja ni dengan sempurna. Pandai jugak you pilih."

"Bukan susah sangat pun nak cari. Kat Kuala Lumpur ni, macam-macam orang ada. Janji ada duit, semua boleh jadi."

"Tak sabar pulak nak tengok muka Tun. Mesti dia tak pernah jangka semua ni akan berlaku kat dia. Dahlah sarat mengandung, lepas tu kena culik pula. Memang malanglah nasib dia sebab berkahwin dengan Rul."

"Sesuailah dengan muka dia. I nak tengok macam mana reaksi Fazrul lepas dapat tahu bini kesayangan dia kena culik. Tak senang duduk agaknya dia nanti. I nak dia rasa menyesal sebab buang I. Apa yang I rasa ni memang sakit sangat. I tak akan maafkan dia dengan mudah. Perbuatan dia memang melampau."

"Rilekslah. You tengok I ni, tenang aje. Kalau nak ikutkan, I lagi terseksa tau sebab adik I mati angkara Rul tak guna tu. Sampai sekarang pun I akan ingat kejadian tu. Susah nak buang. Dendam I masih menebal sampai ke hari ni."

Rizal memasang tekad. Segala rancangannya selama ini, perlu dilaksanakan sebaik mungkin. Andai kata dia dimasukkan ke dalam penjara sekalipun, dia tak peduli. Asalkan semua dendamnya pada Tengku Fazrul Shah terlaksana seperti yang dirancang. Hutang nyawa harus dibayar dengan nyawa juga.

"I tak boleh nak sabar, Zal. Sakit sangat hati I apabila Fazrul buat I macam ni. I pun ada perasaan juga walaupun I tak pernah sayangkan dia."

"Nak buat macam mana. Memang tu pilihan dia. Mesti dia akan agung-agungkan perempuan berlagak suci macam Tun tu. Meluat I tengok."

"You rasa Tun terima dia tak?"

"Entahlah. I pun dah lama tak jumpa Rul."

"Rasanya, dah terimalah tu. Sukalah dia sebab Fazrul tak jadi kahwin dengan I. Nanti kalau dia dah ada kat depan mata I, I nak ludah muka dia. You tengoklah apa I nak buat kat pompuan tu. Tunggu aje." Nauri mengetap gigi geram.

Rizal hanya tersengih memandang muka kelat Nauri. Dia tahu wanita itu berdendam dengan Fazliatun. Masing-masing punya misi yang sama.



TANGANNYA lincah saja membuka kabinet dapur. Apabila terpandang whiskas yang tinggal sedikit itu, dia mengeluh panjang.

"Alahai, dah nak habislah pulak. Kesian Koreng nak makan. Lupa pula nak kirim kat ayah semalam."

Fazliatun masih berdiri tegak di ruang dapur. Koreng yang masih mengiau itu dipandang lagi. Serba salah dia jadinya. Dalam keadaan sekarang ini, tak larat sungguh dia nak pergi ke kedai. Khuatir juga jika terjatuh atau tergelincir. Kalau dia tak berbadan dua, dia tak kisah sangat.

Apabila memandang muka Koreng, kasihan pula dia. Nampaknya, terpaksa jugalah dia turun untuk membeli whiskas.

"Jalan pelan-pelan ajelah. Janji sampai. Kau tunggu aku, ya! Kejap lagi aku bagi kau makan."

Fazliatun mencapai tudung di dalam bilik. Selepas Tengku Marzuki pulang selepas zohor tadi, dia terlelap pula sampailah ke waktu ini. Saat itu baru menginjak ke pukul 3.40 petang. Segera dia mengatur gerak dan mengunci rumah. Setelah itu, dia keluar lalu menuju ke pintu lif.

Sampai saja di bawah flat, dia melangkah perlahan-lahan ke kedai runcit yang

terletak di seberang jalan. Ketika sedang menunggu di simpang jalan, tiba-tiba datang sebuah van putih dari arah barat. Van itu berhenti betul-betul di hadapannya. Terkejut dia. Beberapa saat kemudian, pintu van dibuka dari dalam.

"Maaf dik, boleh abang tumpang tanya?" soal Darus lembut.

"Boleh."

"Adik tahu tak kat mana Pasar Raya Ong Tai Kim? Tak dapat pulak kami cari dari tadi."

"Oh, kat depan jalan raya sana tu. Jauhlah juga. Saya nak tunjuk pun susah. Cuba abang cari aje. Tak pun tanya dengan orang kat sana tu. Saya nak pergi kedai runcit dulu ni. Maaf, ya!"

"Nanti dulu, dik!"

"Kenapa, bang?"

"Adik tolonglah kami. Tunjukkan kat mana pasar raya tu. Boleh tak?"

"Erm..."

Serba salah pula Fazliatun. Perlukah dia membantu mereka? Dia pun tidak mengenali tiga orang lelaki itu. Entah orang baik, entah orang jahat. Manusia zaman sekarang ini bukan boleh percaya sangat. Kadang-kadang nampak alim, tetapi perangai mengalahkan iblis. Dia perlu berhati-hati.

"Saya boleh tunjukkan. Tapi abang kena hantar saya kat sini semula."

"Eh, mestilah kami hantar. Lepas kami tahu kat mana pasar raya tu, kami hantar adik ke tempat ni. Kami janji!"

Fazliatun seakan sudah dipukau. Dia menurut saja kata Darus. Tanpa ada rasa takut, dia terus menaiki van itu lalu duduk di sebelah Sood. Langsung tak menyimpan rasa curiga dan bimbang.

"Abang jalan aje terus. Nanti kat depan sana tu ada satu simpang ke kiri. Abang ikut aje jalan tu!" arah Fazliatun kemudiannya.

Apabila sudah sampai ke simpang itu, mereka mengikuti arahan Fazliatun. Namun apabila sampai ke jalan raya, kereta itu menuju ke jalan lain pula. Fazliatun terkejut. Berubah air mukanya.

"Kenapa abang ikut jalan ni? Nak pergi Ong Tai Kim bukan ikut sini. Abang dah silap jalan ni," ucap Fazliatun sedikit cemas.

"Kau diam. Jangan banyak cakap!" Suara Darus kedengaran tegas.

"Abang nak bawa saya pergi mana ni?"

"Bisinglah kau ni. Tutup mulut dia Sood. Bingitlah telinga aku dengar."

Sood pantas mencapai sapu tangan lalu menutup mulut Fazliatun dan diikatnya kuat-kuat. Tangan perempuan itu juga diikat dengan tali.

Meronta-ronta Fazliatun apabila diperlakukan sedemikian rupa. Kalau tidak mengenangkan anak di dalam kandungannya, sudah lama dia melawan. Siapakah mereka ini sebenarnya? Kenapa dia diculik begini? Cemas muka Fazliatun memikirkan berbagai-bagai andaian buruk yang akan berlaku pada dirinya.

Darus tersenyum. Dia segera mendail nombor Rizal untuk mengkhabarkan berita baik itu.

"Hello, bos! Kami dah berjaya culik dia."

"Bagus. Sekarang ni kita jumpa kat tempat tadi," balas Rizal.

"Okey, bos!" Talian dimatikan.

"Kita pergi semula ke tempat tadi!" arahnya kepada Ghani.

Van yang dipandu, meluncur laju menuju ke destinasi. Masing-masing gembira kerana tugas itu dapat dilakukan tanpa sebarang gangguan. Mudah juga menjalankan kerja itu. Tak perlu berkeras dan memaksa. Hanya dengan cara selembut itu, mereka dapat memperdayakan mangsa tanpa dicurigai oleh sesiapa.

"Duduk diam-diam ya, sayang! Jangan bimbang, kami tak akan apa-apakan kau. Kami hanya ikut perintah aje," ujar Darus sambil menoleh ke belakang.

Fazliatun hanya diam. Seolah-olah pasrah menerima ujian ini. Tak guna dia nak melawan. Sudah pasti dia akan kalah. Kuat mana sangatlah tenaga yang dia ada jika nak dibandingkan dengan tenaga tiga orang lelaki.

Continue Reading

You'll Also Like

54.1K 2.9K 13
Qaid Lutfan... Dia pernah hadir dalam hidupku... Sayangnya ketika aku baru nak gapai bahagia, dia tinggalkan aku dengan luka.. Tapi.. Kenapa dia had...
20.7K 1.5K 15
Carlene Edora yang mempunyai trust issue dengan lelaki jadi benci dengan kaum itu. Bila bekas teman lelakinya curang di belakang dia 100 % dia tidak...
1K 53 5
cerita pendek tentang seorang wanita bernama Aisyah. "Kerana Balqis, Aisyah kuat." "Tanpa Balqis, Aisyah lemah." "Maafkan Ibu, Aqish." Kenang-kenangl...
1.9K 93 5
Iris Ayuni, pernikahannya hanya mampu bertahan sekejap apabila hubungan gelap sang suami dengan kawan baik sendiri di ketahuinya olehnya. Baru saja m...