TEMPORARY COUPLE✔

By ADELLEA_L

52.5K 3.2K 522

SINOPSIS Ricky Chad dan Aurell Fay tidak pernah aman kalau berjumpa.Asal berjumpa mesti bergaduh.dari alam se... More

PART 1
part 2
PART 4
PART 5
PART 6
PART 7
PART 8
PART 9
PART 10
PART 11
PART 12
PART 13
PART 14
PART 15
PART 16
PART 17
PART 18
PART 19
PART 20
PART 21
PART 22
PART 23
PART 24-FINAL

PART 3

2.1K 108 8
By ADELLEA_L

" Nak..kami terpaksa bikin begini..anggap saja kau sama Greg tiada juduh"Kaisi mengenggam tangan Fay.

Fay meraup muka dan lap airmatanya dengan tangan.tidak habis2 dugaan datang bertandang.lepas dari satu..berhadapan lagi dengan satu masalah.

"Greg..saya mau bercakap sama kau."Fay bangun.

Greg angguk.muka Greg masih terkejut bila Fay berada depan mata dia.

Fay dan Greg berjalan pigi hujung halaman rumah.di situ ada satu pondok tempat lepaking.Fay terangkan apa yang suda jadi sama dia..bersungguh sungguh Fay kasi terang.

"Apa suda jadi sama kita ini Greg?"Fay bilang lagi.

"Tanya diri kau sendiri Fay..jangan tanya saya..kau yang rusakkan semuanya"Bilang Greg dengan nada keras.

"Kau ingat saya lari dari wedding kita ka..saya masih waras Greg?nda pernah terlintas dalam fikiran saya mau hancurkan wedding sendiri..kau nda tau apa yang suda jadi sama saya"Fay meningu muka Greg.

"Sudah la Fay..saya nda mau sebut lagi pasal itu semua.suda juga jadi..so kau anggap saja kita tiada jodoh.."Greg bilang dengan muka selamba saja.

"Senang betul kau cakap kan Greg??..habis saya punya perasaan ada kau fikir ka?"

"Kau juga tidak pernah fikir pasal perasaan saya Fay..kerja..kerja..dan kerja saja kau kasi utama.saya kau kasi belakang..sejak kau kerja di sana..susah betul mau spent time sama kau..nama saja tunang tapi kau anggap saya macam urang lain.lansung kau nda mau jaga hati saya.sampaikan persiapan wedding kita pun kau ambil mudah saja..macam kau nda mau kawin sama saya"Greg bilang panjang lebar.

"Sampai begitu kau anggap saya Greg.Dalam hati saya tiada urang lain..kau saturang saja..saya suda bilang sama kau apa sebab saya tidak dapat datang time wedding kita"

"Apa pun sebab dia Fay..semuanya suda terlambat..kita tidak bulih balik macam dulu..Sorry Fay..kalau saya tidak teruskan wedding tu hari..keluarga kita akan dapat malu untuk kali kedua Fay..kau tau juga kan..mamy saya ada masalah kesihatan..saya nda mau dia sakit gara2 wedding nda jadi..saya nda mau kasi dia tekanan dengan cakap2 urang..dia paling semangat mau tingu saya kawin Fay.dulu time kita cancel wedding kita..mamy menangis Fay..dan saya nda mau tingu dia sedih lagi..itu bulih menganggu kesihatan dia."Greg bilang panjang lebar.

"Saya akun dulu saya batalkan wedding kita sebab saya terlampau ikutkan perasaan mau pigi jepun join krusus.tapi ini kali bukan kehendak saya."airmata Fay mula jatuh.

"Kisah kita hanya tinggal sejarah Fay..Suda di takdirkan kita tiada jodoh."

""Kenapa Auria yang kau pilih??"Fay bertanya.

"Sebab itu kemahuan keluarga kita."Greg tunduk.

"Tapi kau nda cintakan dia"

"Cinta itu bulih datang sendiri suatu hari nanti.."

" macam mana dengan perasaan kita berdua Greg..bertahun kita suda bersama"

"Saya akan belajar untuk lupakan Fay..sekarang kau suda jadi kakak ipar saya..saya harap kau pun bikin begitu..buang semua perasaan sayang kita.."Greg mengeluh kecil.

Jauh dalam lubuk hati Greg..susah mau melupakan perasaan sayang itu..Fay adalah wanita pertama dia sayang.sebab itu dia sanggup menunggu Fay bertahun tahun.tapi demi keluarga terutamanya kesihatan mamy dia yang tidak stabil..dia sanggup korban semua perasaan itu.

Fay masuk dalam kereta..dia drive pigi tempat sunyi..di situ lah dia menangis berabis..Fay menangis sambil memukul stering kereta..dalam hati dia betul2 menyesal..Menyesal sebab suka tunda Wedding durang selama ini..kini dia betul2 kehilangan lelaki yang dia sayang.

Bila Fay ingat balik macam mana gigihnya Greg memikat dia dulu..tambah sakit dada Fay mengenangkan semua..biarpun Greg panas baran tapi layanan Greg terhadap Fay tidak pernah kurang.Greg sentiasa mengalah dalam banyak hal.

Betul2 Fay terpukul dengan dugaan yang menimpanya.tapi menyesal pun tiada guna lagi..bukan lagi nasi suda jadi bubur..tapi nasi sudah hangus..kalau bubur bulih lagi di telan.

Sampai di rumah..Fay masuk dalam bilik..dia limpang atas katil..airmata dia jatuh balik bila dia bayangkan bilik ini sepatutnya menjadi bilik pengantin.

"Kak..Auri minta sorry sebab...."Auria bediri di sebelah Fay..

"Stop..saya nda mau dengar apa2 penjelasan dulu.."Fay memutung cakap Auria.

"Tapi kak..saya nda mau nanti kakak anggap saya rampas Greg"Auria bersuara lagi.

"Kenyataan juga kan Auria??"Fay mengangkat kening.

"Kak..saya terpaksa.."sayu suara Auria.

"Nanti bila saya suda tenang..baru kita cakap balik hal ini arr Auri."Fay menepuk lengan kembarnya.

Dua hari Fay suda di situ..tapi dia hanya berkurung dalam bilik..Kaisi panggil makan pun dia nda mau..Fay nda mau makan berkumpul satu keluarga..sebab ada Greg.hatinya tidak kuat untuk berhadapan dengan Greg yang kini suda bergelar adik iparnya.

"Mau pigi mana kau nak?"Kaisi bertanya bila dia tingu Fay menyimpan barang2 dalam bonet kereta keesokkan paginya.

"Saya mau tidur tempat nenek"Fay bilang sambil menutup bonet kerata.

"Fay..bukan begini cara kasi settle masalah.."

"Mak..saya belum ada kekuatan mau mengadap ini semua..saya mau kasi tenang utak saya dulu di sana."

Fay peluk Kaisi dengan erat..bapa dia masih lagi nda berapa melayan sama Fay..Fay drive pigi kampung sebelah..nda sampai 5 minit juga itu perjalanan pigi sana.buat masa ini Fay nda sanggup berdepan sama Greg dan Auria.bila Auria cuba bertegur sama Fay..Fay diam seribu bahasa..perasaan Fay betul2 keliru sekarang..mau membenci atau menerima takdir?. Fay nda sanggup juga membenci urang2 yang dia sayang..Greg lelaki yang pernah singgah di hatinya..manakala Auria adik kandungnya sendiri..malahan kembarnya..tapi bukan semudah itu Fay mau menerima ikatan Auria dan Greg sekarang.

Sampai di rumah nenek nya..Fay terus peluk neneknya yang baru balik dari mandi.

"Aduii Fay..pigi mana kau selama ini.."poh bertanya sambil membalas pelukjan Fay.

Angguk2 saja c poh dengar penjelasan Fay.Poh nda berhenti mengeluh..dia terkejut dan sedih dengan apa yang suda jadi sama Fay..baru saja Fay sampai..datang Anty nya..c Inang.

"Puas suda kau melancung Fay"Inang bilang..dia ini adik bungsu bapa Fay.

"Inang..kalau kau mau marah..kau dengar dulu ba urang bercakap..jangan main hantam saja kau menyembur"Poh giling kepala.

Terus sejuk hati inang bila Fay rewind balik apa yang suda jadi sama dia.

"Anty mimang nda berapa setuju ba itu hari..tapi pihak lelaki mau saman malu kalau kita tidak ganti semua kos2 kawin kamu..3x kali ganda pulak itu..mana kita mau dapat duit begitu..3 hari saja tu tempoh durang kasi."inang bilang

"Sampai hati Greg bikin begitu"Fay mengeluh.

"C Greg sama urang tua dia nda juga..tapi keluarga sebelah Dady c Greg..kau tau la ba durang itu..urang berpelajaran.kita yang tiada sikulah ini mana kita bulih lawan.jadi sebab takut..terpaksa keluarga sebelah kita ikut."

"Maksud anty?"

"Durang bagi dua pilihan..mau saman atau kasi kawin Auria sama c Greg..kalau kau ada time tu Fay..kau pun bulih naik bingung ohh..durang tekan keluarga kita betul2"

"Jadi Auria?"

"Kau tau la ba c Auria itu..apa yang mama sama bapa kau bilang dia ikut saja."Inang mengeluh.

Mimang Fay dan Auria ni kembar tapi perangai berbeza..Auria ni macam good girl..mendengar cakap..apa yang di suruh..dia ikut saja..Auria todak suka hidup di bandar..hati kampung gitu..tapi lain pula dengan Fay..Fay ni jenis yang bebal sikit dan suka berdikari..dia jarang bergantung harap dengan urang tua.dari zaman sekolah lagi Fay suda pandai cari duit belanja sekolah sendiri..bila time cuti sekolah..Fay makan gaji makan gaji tempat anty dan angkol dia di kebun.

"Hmmm..semua ini salah saya anty..kalau saya nda bikin hal pigi jepun dulu..semua ini nda akan terjadi."

"Menyesal pun tiada guna Fay..kamu bertiga mangsa keadaan..tiada yang salah"Poh menyampuk.

Di sebabkan masih ada satu minggu lebih lagi cuti Fay.dia menghabiskan masanya di rumah poh.kemana saja Poh jalan..Fay ikut..ke kebun..ke sungai..Fay macam ikur c Poh suda.Fay mimang tidak mahu balik sana.sebab Fay belum bulih terima apa yang suda jadi.

"Balik la rumah Fay..kasian durang bapa sama mama di sana"Ary memujuk Fay.dia ini abang sulung Fay..tinggal sekampung juga.manakala kakaknya Ann dan abang keduanya Ason suda balik pigi bandar.

Semenjak Fay di situ.Ary selalu datang pigi jumpa Fay..kasi naik dia punya semangat.kadang2 kakak iparnya yang datang situ.

"Nanti la bang..saya mau tempat nenek dulu"

"Bisuk mau balik suda Greg sama Auria pigi kampung c Greg.lusa ada makan2 tu di rumah c Greg"Ary cuba memujuk Fay.

"Tingu la"

"Yang suda itu..suda lah Fay..kita ini satu keluarga..biar apa pun yang terjadi..kamu tetap adik beradik.air yang di cincang tidak akan putus"Inang bilang.

"Jangan lah kamu paksa dia ba Inang..Ary.."Poh menyampuk dari dalam bilik.

Dari tadi dia hanya memasang telinga mendengar perbualan durang tiga.Poh kasian dengan nasib yang menimpa cucu nya itu.

"Nanti kalau dia sejuk..balik juga dia pigi sana bah.."Poh keluar dari bilik.

"Tapi apak sama mama suruh Fay balik sana"Ary bilang.

"Poh tau..kemarin durang ada jumpa saya di kebun..jangan lah lamu memajal dia Ary..bagus ini dia lari pigi sini..kalau dia lari pigi tempat lain..kita juga yang susah"Poh duduk sebelah Fay.

Fay ampai kepala dia di bahu Poh.poh tepuk lembut bahu Fay.Fay ini mimang manja dengan Poh dari kecil lagi.

🌞🌞

Setelah berfikir panjang..Fay drive kereta pigi rumah durang.Ngam ada urang tua c Greg di situ.tiada sambutan mesra dari urang tua Greg.masam mencuka muka durang tingu Fay di situ.durang sakit hati dengan apa yang suda jadi.

"Kak..kami mau jalan suda ini"bilang Auria sambil mengetuk pintu bilik.

Pintu bilik Fay di buka dari luar..Fay berdiri mengadap di jendila.

"saya mau peluk kakak..bulih?"Auria bilang.

Sayu hati Fay..bila dia dengar Auria bilang begitu.selama ini durang dua tidak pernah bergaduh besar..kalau bergaduh pun..sekejap saja suda berbaik balik.

"Kak..tingu muka saya ba.."Auri memigang bahu Fay.

Masih lagi Fay berdiri membatu mengadap jendila..

"Kakak benci saya kan??"Auria masih gigih cuba bercakap sama Fay.

"Auria..lepas ini..kau jaga diri .terutamanya bila kau berdepan dengan mentua sama kakak ipar kau..pandai2 la jaga diri..saya suda kasi rusak nama keluarga kita..dan saya harap kau kembalikan lah nama baik keluarga kita"Fay bilang..dia masih mengadap luar jendila sambil berpeluk tubuh.

"Iya kak"Auria angguk.

"Saya minta maaf..gara2 saya..kau terpaksa kawin dengan Greg.."

"Iya kak"

"Auria..kau tau juga kan..yang kakak sayang sama kau.kita lahir sama2..membesar sama2.."Auria pusing badan dan meningu muka Auria.

"Tau kak"

"Mimang saya keciwa dengan apa yang suda jadi...tersangat keciwa..mungkin kakak bulih terima kalau Greg pilih perempuan lain..tapi hati kakak sakit bila dia pilih Auria"

"Tapi itu bukan kemahuan kami"Auria tunduk..bergenang kelopak mata dia.

"Iya saya tau itu semua.Poh dan Anty Inang suda kasitau saya apa yang suda jadi.kita bertiga mangsa keadaan."

"Kak..saya akan bercerai dengan Greg juga nanti.Greg suda janji akan lepaskan saya"Auria bilang.mimang dia ada perjanjian.Auria yang mahu begitu.

"Jangan!!saya tidak izinkan kamu berdua bercerai.."Fay terkejut mendengar apa yang Auria sebut.

"Kakak bulih balik sama dia..saya janji kak..saya setuju hari tu sebab terdesak..durang mamak sama apak merayu sama saya"

"Auria..kakak mau pesan satu hal dengan kau..Greg tu mimang panas baran tapi hati dia baik..kakak kenal Greg tu macam mana"

"Tapi kak.."

"Iya..mimang saya terlalu mencintai dia Auria.tapi saya juga sayang sama Auria..kamu berdua adalah urang saya sayang..bukan senang mau membenci kamu dua..tapi ini suda nasib saya."

"Kak jangan bilang begitu bah"Auria terus memeluk Fay..dia menangis teresak esak dalam pelukkan Fay.

Fay juga menangis.dia tidak bulih halang airmatanya mengalir keluar dari kelopak matanya.

"Kalau kau sayang saya..bahagiakanlah rumahtangga kamu Auria..bahagiankan lah Greg..itu saja saya minta..jangan sampai bercerai berai.Tuhan sudah atur juduh kamu berdua.saya tidak akan kembali sama Greg..kami hanya kisah lalu..kamu mulakanlah kehidupan baru dengan Greg."Fay mengelap airmata Auria.

"Kak.."

"Please..itu saja saya minta.."Fay tersenyum tawar.

Toktoktoktok💥💥pintu bilik di ketuk dari luar.

"Auri..mau jalan suda kamu"Suara Kaisi dari luar.

Auri memeluk Fay..dia cium pipi Fay.dia tau..hati kembarnya itu terluka.

"Ingat pesan saya Auri.."Fay bilang sambil melihat Auria melangkah.

Auria senyum dan angguk..terus Auria hilang di sebalik pintu bilik.

Dari jendela bilik Fay melihat kereta Greg meninggalkan halaman rumah.airmata Fay jatuh lagi..perasaan sedih datang bertandang di lubuk hatinya.

"Kita tiada jodoh Greg.."Fay bersuara..perlahan lahan Fay memejam mata..gugur lagi air jernih dari kelopak matanya.

⏩BERSAMBUNG⏪

Continue Reading

You'll Also Like

576K 19.8K 69
( In editing process...) 𝐀𝐑 - 𝐑𝐀𝐘𝐘𝐀𝐍 - "I'm looking for the right one, Nadra. Then, I'll straight off to propose her, marry her and treat her...
4.2K 171 9
Based on true story | sabahanteen.
38.8K 1.8K 16
TAJUK : MISS PISAU CUKUR BY : ENA ARUN COVER BY : GOOGLE SYNOPSIS DYA ALANA D'COSTA Hai !! Im Dya. Dya Alana D'Costa. Seorang penyanyi kelab malam da...
3.5M 305K 98
"Siapalah engkau agaknya Mr Blue?" Tindakan seorang jejaka misteri yang menyelamatkan nyawanya daripada mati lepas beberapa tahun yang lalu membuatk...