KESUDAHAN Tiada HENTI

By JulyaniTT

11 2 0

Julika angela merupakan seorang peguam yang telah dikhianati cinta nya oleh seorang lelaki bernama Ermi Zakar... More

Watak
Bab 2
Bab 3

Bab 1

3 1 0
By JulyaniTT

"Ermi, you ingat apa yang you buat ni akan buat kan you lepas. Tak Ermi! Tak! You pikir yang you dah lepas dari kes tu you bebas, semua tu mustahil. You masih lagi dalam pemerhatian tau tak. Baik you tinggal je kat K.L ni sementara kes tu diselesaikan."

"Hei Lika, I tau yang you tu lawyer so you tak payah nak menunjuk. I tak kesah yang kes tu belum selesai ke ape, yang penting I nak keluar daripada sini"

"Ermi! You tau tak itu menyalahi undang² you akan dituduh bersalah jika you lari"

"Aahhh! Diam baik you keluar dari sini jangan sampai you jadi kes ke 2"

      
         Kejadian itu masih lagi bermain di fikiran Julika apabila melihat helaian surat khabar yang terpampang gambar seorang lelaki yang amat dikenali nya dan tertulis besar di kertas itu ' Dikehendaki, Ermi Zakaria.' air mata Julika tak dapat ditahan lalu mengalir.
         Hati kecil Julika bersuara " Yaalah , dimanakah Ermi berada kini, engkau temukan lah aku dengan nya agar semua ini dapat selesai"
         Julika berasa dirinya seolah olah tidak lagi berguna menjadi seorang peguam jika sesuatu kes yang begitu mudah tidak dapat diselesaikan.
        
         Skip

Setelah beberapa tahun berlalu Julika berasa senang hati kerana pesalah yang sebenar telah pun ditangkap. Tetapi Julika masih belum menemui Ermi.

   "Lika jom pegi lunch dengan Eri" Armanda datang dan mengejutkan Julika daripada menung nya

"Manda boleh tak kalau kau nak ajak aku pegi kau ketuk pintu tu dulu, kalau aku kena heart atack macam mana?" Julika bersuara

"Eleh selalu aku main terjah masuk je kau tak pulak nak libatkan heart atack, hari ni lain macam pula." Armanda cuba bertahan.

"Dah la, kau ajak aku pegi lunch kan tadi. So come on"

Armanda berasa pelik dengan sikap Julika yang kian tak menentu baru² ini. Perangai kejap iras singa kejap iras kucing. Armanda ketawa dalam kebingungan.
      Setibanya mereka di cafe kegemaran mereka Armanda cuba untuk mencungkil lebih dalam tentang sikap Julika dan dengan berani nya Armanda menyoal... "Hei Lika, ape yang kau asyik pikir kan dari tadi ekk"

Julika tidak bersuara

"Jawap lah Lika asal aku masuk pejabat kau, aku tengok muka kau dah macam kucing kehilangan anak"

Julika mulai curiga dan dengan bersahaja Julika bersuara.. "Dah berapa lama kau ada kat pejabat aku, sebelum kau kejut kan aku "

Armanda dengan selamba badak megeluarkan lima jari nya sambil beri riak spontan " Lima minit"

Julika membulatkan mata " wait asal tak kejut aku kalau kau dah ada dalam tu dekat lima minit"

😜 Armanda selamba sambil mengambil henfon yang ada dalam beg tangan nya "kau tengok apa yang dah buat time aku kat dalam office kau."

   😨 Julika berkerut selepas melihat video yang dirakam oleh Armanda, melihat Armanda mengetuk pintu pejabat nya, memberi salam tapi langsung tiada respon yang diterima. Lalu mendengar suara sayup² dari Armanda mengajak ia makan bersama tapi tetap tiada respon. Akhir sekali " Lika jom kita pegi lunch dengan Eri" agak lantang bunyi yang dikeluarkan oleh Armanda.

     😅😅 Julika selamba..



Baru part one....
Keep reading.....

#Coments kalau ada problem
#* VOTE😇

Continue Reading

You'll Also Like

2.9M 148K 84
โ€ข romance โ€ข ; 1ST SERIES OF MISTER SYED DARIEL HAKIEM ร— MEDINA AZYARA sebuah karya yang sudah tamat tapi masih perlu diubah jalan cerita. namun belum...
486K 18.9K 81
Kehilangan kedua ibu bapanya buatkan Razia rasa hidupnya sudah pun seperti di ambang neraka. Tapi siapa yang menyangka, tiga hari setelah pemergian o...
724K 29.5K 88
Pertemuan yang tidak disengajakan antara Damian dan Kaisara telah merubah hidup mereka berdua. "Do i look like a murderer to you?" Soal Damian. "To...
375K 14.5K 70
๐€๐‘ - ๐‘๐€๐˜๐˜๐€๐ - "I'm looking for the right one, Nadra. Then, I'll straight off to propose her, marry her and treat her the way she deserves, an...