Cintaku...Meriam

By katerinaleane

29.6K 396 35

Meriam...seindah nama diberi, sangat klasik jika dibandingkan dengan nama-nama modern lain di zaman ini. Begi... More

Prologue
Chapter 1- The Ballerina
Chapter 3-Stalk.....er??
Update....

Chapter 2- The Ballerina II(The Shadow)

5.1K 72 5
By katerinaleane

Sorry babes🙏🏼🙏🏼tersasar dari tajuk pulak...dah chapter 2!! batang hidung hero tak muncul-muncul..

The Ballerina ni cuma cerita pendek saja...Kate suka-suka nak tulis..hehe

Enjoy the story❤️❤️💋💋

💋💋,

Kate

*******************

Setelah selesai mengemas semua barang-barang, kami mengambil keputusan untuk memesan pizza untuk makan malam sambil bersembang kosong.

"Macamana korang boleh jumpa?"tanya Katerina kepadaku.

"Oohh, jumpa dekat depan notis board...at that time, the people there keeps staring at me...macam aku ni unicorn with rainbow things, and then..aku nampak Sofea...sama jugak macam aku,orang tengok pelik, and that's how we meet...finn..haha!!!" Terang aku.

Sofea dan Katerina ketawa berdekah-dekah.

"Yupp...macam tu lah kami jumpa.."kata Sofea dengan mata biru turquoisenya berkilau di bawah sinaran lampu. Cantik...

"Wow...mata kau cantiklah Sofea.."tegurku.

"Yea...kau kacuk ke???"tanya Katerina lagi.

"Hurmm...tak lah..mak bapak aku melayu....tapi tak lah pure sangat banyak campur...sampai..entah..aku pon tak sure..."balas Sofea yang mengaru kepalanya yang tak gatal itu.

"Oooo....your boyfriend must be lucky enough...to...."kataku

"To....what??"kata Sofea hairan..

"Staring at those eyes masa kau blowjob dia hahaha!!!!"usik aku

"Hahaha!!!betul jugak!!!!"Sokong Katerina

"Korang dah gila!!...kalau aku buat benda tu mama and papa aku yang elok bersemadi tu bangun dan cekik aku tau..haha"gelak Sofea

"And I even don't have a boyfriend...tolong lah..tak kuasa aku nak layan jantan horny semata tu.."sambung Sofea lagi

"Yup...betul tu..samalah kita..boyfriend-less..hehe...but sorry to hear about your parents.."kata Katerina

"Me too Sofea....actually sama lah kita..parents I pon dah tak ada..."kataku.

"And yeahh.....no man no cry"sambung aku lagi.

"Ehh...itu tajuk lagulah sengal.."kata Sofea

"Ohh really..haha..mana lah aku tahu..hahaha"balasku lagi.

"Ehh...korang tak rasa pelik ke?"tanya Katerina

"Pelik?" Kata Sofea dan aku serentak.

"Ye lah...sewa murah..100 dolar seorang, with free water,electricity, plus wifi...murah sangat..plus tempat ni aku rasa semacam lah..."terang Katerina yang kelihatan sedikit gusar.

"Yea...aku pun pikir benda yang sama..tapi,let's look at the bright sides....the rent is cheap as hell!! Kalau ada apa-apa yang tak kena kita pindah keluar sahajalah..relax.."balasku selamba.

"Memang betul tu!!!murah..and tempat ni kan baru di renovate...semua baru..haha...thus...if somethings goes wrong,kita keluar lah dari sini.."Sokong Sofea.

"Yea..tu pon kalau sempat keluar...kalau tak...."balas Katerina

"Tapi,okay lah..aku pon suka tempat ni..tapi rasa seram
Sikit lah..."sambungnya lagi.

"Ehh,kau pernah nampak something ke?"tanya Sofea dengan mata birunya itu memandang dengan penuh minat.

"Pernah...."kata Katerina

"When,where,how????"Tanya kami serentak

Based on true story (Katerina Leane)

"Masa aku dalam umur 6-7 tahun macam tu...masa tu dah lewat petang, baru balik dari taman yang kebetulan dekat belakang rumah pakcik aku..mama aku cerita aku tengah melambai-lambai dekat seseorang dekat taman..then mama aku tanyalah aku,

"Kate,lambai siapa dekat luar sayang?"

"Tu...ma...kakak yang tengah dukung anak dia..."

tapi mama aku tak nampak pon orang dekat situ....then cepat-cepat mama
terus tarik aku masuk dalam rumah...tutup pintu dan tingkap,
sejak tu lah aku tahu boleh nampak benda tu...bukan selalu kadang-kadang je..

"Soo creepy..."kata aku(Meriam)

"Hantu apa yang kau pernah nampak Kate?"tanya Sofea

"Mostly pontianak...kadang-kadang nampak macam gumpalan asap saja..tak ada rupa..."terang Katerina lagi.

"Ada sekali,aku bau wangi sangat..bukan bau perfume aku..or roomate aku yang lain..bau wangi bunga...tak sure la pulak bunga apa..aku pon dah rasa semacam, time tu aku tidi menghadap dinding..then aku pun pusinglah..tengok-tengok sebelah aku ni macam towel aku yang selalu aku gantung dekat katil (katil double decker) aku just ignore it then aku masih lagi rasa tak sedap hati.."

"Then...."kataku

"Aku pon terus bangun dari katil dan terus pergi membuka lampu...tau apa yang aku nampak??"

"Apa???"

"Tak ada towel pon yang gantung dekat nsitu....baru aku ingat towel aku sidai dekat pintu bukan katil..."

"Meaning..benda tu dekat dengan kau lah...serammm"kata Sofea pula

"Yup...maybe sebab aku tak layan dia 5 hari lepas...time tu aku tidur dekat bawah lantai, hangout dengan kawan aku pandam je lampu, dekat sudut dinding jelas aku nampak bayang hitam tinggi...dan aku ingat kipas, time tu aku rabun malas nak pakai cermin mata dah malam kan...then aku just tidur macam biasa lah. Then,pagi tu aku bangun...guess what?? There's no kipas not so ever dekat situ..kosong..so apa yang aku nampak semalam...."kata Katerina.

"Seram cerita kau..."kataku pula.

"Sudah la...jom tidur,esok dah start kelas..."kata Sophia.

"Ehh,betul kau tak ada boyfriend Sofea? Betul...macam ada..tapi kau tak nak cerita kan....hehe"usik aku...

"Noo..tak ada...bencilah aku dengan korang ni.." Bentak Sofea

"Haha!!!dia dah malu lah..."kata Katerina...
da
Malam itu bilik kami 'baru' dipenuhi gelak tawa,setelah sekian lama sunyi,sepi......

            ****************

Keesokkan harinya,kami masing-masing bergerak ke kelas seperti biasa dan petang baru pulang dengan membawa pelbagai barang dapur. Semasa aku menyimpan barang di dalam peti sejuk aku terdengar bunyi musik....tetapi tidak terlalu jelas...mungkin ada rehearsal dekat tingkat bawah agaknya. Aku terus menyambung aktiviti kemas mengemas, sementara Katerina dan Sofea mula menyiapkan makan malam. Sofia mengambil tugas memprep sayuran broccoli,brusel dan carrot, manakala Katerina menyiapkan hidangan utama kami iaitu ikan salmon grill bersama black pepper dan herb. Dan tugas aku ialah memasak semua bahan yang disediakan mereka berdua. Tiba-tiba Sofea bersuara,

"Ehh....macam ada bunyi musik laa..."tegur Sofea.

"Shhhhh....jangan tegur...dah malam kan....."kata Katerina

"Tak ada apalah...maybe ada rehearsal dekat bawah..relax..."kataku yang cuba menyedapkan hati walaupun aku juga mendengar bunyi yang sama.

Aku mula memasak malkan malam, grill chicken with vegetable and lemon butter sauce.

Setelah selesai makan malam kami terus masuk tidur. Sedang aku lena dibuai mimpi, aku dikejutkan dengan bunyi yang agak kuat...ya bunyi musik tadi. Semakin kuat....dekat dengan aku...

Aku cuba untuk melelapkan mata namun gagal. Aku bangun dan aku melihat ada sekumpulan penari ballet berlatih di dalam bilik kami!! Tapi bayangan itu hanya dapat dilihat di balik cermin sahaja, mereka ada yang sedang berlatih, 5 lagi sedang duduk bersembang dan membetulkan kasut sambil bergurau senda.
Seolah-olah tiada apa yang berlaku.

Aku dengan yang ketika itu masih berselimut memandang kearah Sofea dan Katerina. Mereka berdua telah terjaga dan memandang aku dengan pandangan yang penuh dengan ketakutan.

Kami hanya terdiam kaku di katil masing-masing. Aku mula memandang Katerina, mengisyaratkan untuk kami berdua sama-sama bergerak ke tempat Sofea yang paling hujung dan paling dekat untuk ke pintu keluar. Wayang di cermin masih berjalan seperti biasa. Kami berdua mula bergerak ketempat Sofea dengan pantas. Aku cuba menalefon talian kecemasan tetapi line tiba-tiba tidak boleh digunakam. Kami mula memberanikam diri untuk melarikan diri dari tempat itu.

Suasana seram memenuhi segenap ruang. Kami mula bangun dari katil dam mula bergerak ke pintu.
Dengan secara tiba-tiba.....terdengar suara pekikan cermin itu. Kelas yang tadi kelihatan normal mula kucar-kacir disebabkan api yang mula merebak di seluruh bilik berkenaan. Mereka cuba untuk membuka pintu tapi gagal. Dibalik cermin itu juga kami melihat ada seorang lelaki menjerit-jerit dari luar mengatakan inilah balasan kerana tidak membalas cintanya dan mengambil keputusan untuk membakar penari yang dia minati dengan seluruh ahli kumpulannya. Penari itu Charlotte, berambut perang, bermata biru yang menjadi rebutan teater-teater dari seluruh dunia untuk membuat persembahan.

Pintu di kunci dan dipalang untuk mengelakkan mereka melarikan diri. Kami hanya mampu melihat dan mendengar teriakan suara mereka merayu dilepaskan tetapi hampa, asap semakin tebal Charlotte pingsan di pintu diikuti dengan yang lain. Api mula marak dan...bayangan tadi mula hilang sedikit demi sedikit.

Yang tinggal adalah Charlotte berbaju lesuh,memeluk lutut...memandang tepat ke arah kami.

"Tolong kami......."kata Charlotte

Aku mula bangun dan membalas,

"Tolong apa?"tanya aku dengan suara yang terketar-ketar.

"Tolong kami,orang yang membakar kami hidup-hidup di dalam bilik ini masih tidak dapat ditangkap...roh kami  akan terperangkap disini selagi pembunuh kami tidak dapat diberkas. Aku tahu yang lelaki durjana itu sudah meninggal dunia dan hidup bahagia dengan keluarganya seperti orang normal,tetapi tiada siapa pun yang tahu bahawa dialah yang bertanggungjawab keatas kematian kami. Kerana kekurangan bukti dan saksi, tiada tangkapan dilakukan dan lelaki itu dibebaskan...kes ditutup.

Thomas West.....lelaki itu bernama Thomas West....dia ada mengambil kasut ballet  yang aku letakkan berdekatan dengan pintu masuk kelas sebelum mengunci kami dari luar sebagai souvenir atau trophy ke atas apa yang dilakukanya. Kasut aku tersimpan di loteng rumahnya. Aku nak kasut aku semula...itu hadiah paling istimewa dari ibu...

"Tolong kami......kami hanya inginkan keadilam.."kata Charlotte yang kian  menghilang dibalik cermin.

Kami tanpa membuang masa
bingkas bangun dan mula bergerak ke balai polis berdekatan.

Yang anehnya, cerita kami diterima bulat-bulat oleh polis yang paling senior disitu. Kami hanya menyebut nama Thomas West dan polis itu mengatakan yang kes inilah paling diingati dan kerana kekurangan bukti sahih Thomas dibebaskan. Dengan keterangan baru dari kami kes itu dibuka semula dan mereka akan pergi mencari bukti itu di rumahnya.

Kami dibenarkan pulang. Pada keesokkan harinya, kami pergi ke kelas seperti biasa dan balik ke bilik pada petangnya.
Tiada apa yang aneh terjadi. Kami mengambil keputusan untuk makan kebab yang dibeli dikedai hujung jalan sebagai makan malam.

Pintu kami diketuk beberapa kali. Kami bertiga pergi membuka pintu berkenaan. Pegawai polis semalam....

Dia mengatakan bahawa kasut itu iaitu bahan bukti terpenting sekali yang menyatakan pelaku berada di tempat kejadian semasa ianya terjadi berjaya dijumpai dan suspek utama berjaya ditemui akhirnya. Ahli keluarga mangsa kini dapat menarik nafas lega. Kasut ballet milik Charlotte dipulangkan kembali kepada keluarganya dan kes dengan secara rasminya ditutup.

Tiada lagi kejadian pelik didalam bilik kami ini...

The end.

******************

"Macamana?best tak story kami..."tanya aku kepada mereka yang memandang aku tanpa berkelip.

"Best.....creepy....kisah betul kan nie?"tanya Brian dengan muka pucat.

"Betul lah..tak kan aku nak tipu..."balasku

"Ehh takut ke??"tanya Charlotte dengan mata birunya memandang Jay.

"Cerita pasal nenek saudara aku pon kau nak takut..."kata Charlotte, cucu saudara kepada mendiang Miss Charlotte Hall. Rupanya saling tidak tumpah seperti klon pon ada..dan Charlotte ini juga merupakan penari ballet terbaik di sekolah kami.

***********************

Kenangan itu masih bermain-main difikiran aku...

"Tunku...Tuanku Permaisuri menjemput Tunku untuk ke laman, ada benda yang hendak dibincangkan,"kata Lady Chamber milik mama.

Mahu atau tak aku terpaksalah mengikut kata mama..baru nak berangan...

               *****************

Thanks girls💋💋💋👍finally habis jugak chapter nie😘😘😘

Thanks for all the supports ya❤️❤️❤️💋💋🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼

Chapter 3-The Tipsy Tips

❤️❤️,

Katie
20/7/2016@5:39pm

Continue Reading

You'll Also Like

861K 85.5K 73
COMPLETED ✔️ BLURB ❝Maaf maaf, itu je yang kau tahu?❞ - Ziyad Hayder Pertemuan yang tak dijangka. Pertama kali, jejaka itu menyelamatkan dia daripad...
307K 14.2K 61
(Cerita pertama yang mengandungi banyak KESALAHAN) Tengku Ghibran Adrean X Haura Ameena Konflik tk berat,story jenis yang chill Tengku Ghibran Adrean...
208K 14.2K 75
Mengisahkan tentang seorang gadis yang bernama Adellea Zayra. Dia merupakan anak yatim piatu dan mengusahakan bisnes kecilnya. Dia seorang yang tegas...
58.9K 3.8K 49
" 𝐈 𝐰𝐢𝐬𝐡 𝐲𝐨𝐮'𝐝 𝐥𝐨𝐯𝐞 𝐦𝐞 𝐥𝐢𝐤𝐞 𝐭𝐡𝐞 𝐰𝐚𝐲 𝐈 𝐥𝐨𝐯𝐞 𝐲𝐨𝐮 " Beria? Ya, itulah Nayla Atheera. Jatuh cinta pada lelaki itu pa...