[✔] HiPsTeR LoVe | 최신 유행 아이콘의...

By Peanut_Kookie

69.1K 4.1K 248

Tap "read" for full synopsis.. Tap "+" for more exiciting synopsis.. Hi guys.. First fanfic.. Hope you guys e... More

※ Trouble ※
※ Punishment ※
※ Maid ※
※ My Crush ※
※ Happy Birthday Suga ※
※ For The First Time In Forever ※
※ Triple Work ※
※ The Truth ※
※ I Want To Be Your Oppa※
※ Still Crush ※
※ Weirdo ※
※ Secret ※
※ Suga ※
※ Date ※
※ Date II ※
※ Hurt ※
※ Stay or Leave ※
※ New Destination ※
※ Bye Malaysia ※
※ Welcome Back ※
※ True Love ※
※ Happy Ever After ※
Sweet Blood 달콤한 피 | M.Y.G
*New Story* 방탄 소년단 ✧ KE KEDAH KE KITA ✧

※ Unlucky Day ※

2.2K 149 6
By Peanut_Kookie

"Bestnya hari ni.." kataku pada Yejin..

"Kan.. Aku pun rasa macam tu juga.. Tak pernah-pernah kelas kita buat outdoor activity, tup-tup buat.. Siapa tak happy.." terang Yejin..

Aku memerhatikan sekelilingku.. Pokok dan kawasan lapang.. Rasa tenang je bila dapat melihat keindahan semulajadi yang tiada tolok bandingnya..

"Yejin.. Jom selca.." ajakku..

"Okay.. Jom.." Aku mengeluarkan Iphoneku lalu kami berselca berlatar belakangkan pokok-pokok..

•●•●•●•●•●•

"Wahai pelajar-pelajar cikgu sekalian.. Hari ni kamu bebas je nak buat apa pun.. But, please don't get in trouble.. Please.. Kita datang sini nak enjoy-enjoy.. Bukan cari penyakit.. Arasso..??" terang Mrs. Kwon..

"ARASSO..!" jawab kami serentak..

•●•●•●•●•●•

"Wei korang.. Aku nak pergi jalan-jalan kejap.. Nak ambil angin.." kataku pada Yejin, Jungkook dan Suga sewaktu kami sedang berpicnic atas rumput.. Alahaiii.. Atas rumput je kami mampu..

"OKAY..!!" kata mereka serentak..

Aku berjalan menuju ke arah anak sungai tidak jauh dari tempat kami berpicnic.. Aku duduk diatas batu berdekatan dengan gigi air.. Aku menyentuh air sungai yang jernih itu..

'Eiii.. Sejuknya.. Bestnya kalau dapat mandi ni..' gumamku sambil membersihkan mukaku dengan air sungai itu..

'Wahhh.. Segarnya..' desis hatiku sebaik saja air yang segar itu menyentuh wajah polosku..

Baru aku berura-ura bangun, tiba-tiba aku terdengar bunyi berdecit tidak jauh dari kedudukan.. Aku mengikut arah bunyi tersebut dan aku ternampak beberapa ekor anak burung yang berada di dalam sarang jatuh dari pokok..

'Omo.. Kesiannya..' gumamku apabila melihat anak-anak burung itu.. Masih kecil dan masih lagi tidak pandai terbang.. Aku meninjau-ninjau dimanakah letaknya lokasi asal sarang mereka dan aku ternampak satu dahan yang agak tinggi berkemungkinan tempat asal sarang burung tersebut..

Tanpa melengahkan masa, aku memasukkan kesemua anak burung ke dalam sarangnya lalu aku mula memanjat pokok tersebut.. Sejak bila aku jadi berani pun aku tak pasti sebab aku sebenarnya gayat.. Aku memanjat sehingga sampai di tempat asal sarang burung itu.. Aku meletakkan sarang itu dengan perlahan-lahan dan membetulkannya supaya sarang itu tidak jatuh lagi..

"Bye bye anak-anak burung yang comel.. Lain kali jangan jatuh lagi tahu.. Nanti kalau hilang, kesian ibu kena cari.. Duduk sini diam-diam tahu.." kataku pada anak burung tersebut..

Aku kemudiannya turun dengan perlahan-lahan mengikut laluan yang aku ambil tadi.. Penuh dengan berhati-hati.. Aku ni dah la ada penyakit gayat.. Kang kalau jatuh, tak pasal-pasal patah kaki kot..

Entah macam mana aku boleh terpijak dahan reput masa on the way nak turun menyebabkan aku jatuh dari pokok yang tinggi tu dan seterusnya menyebabkan badanku mendarat atas padang rumput yang terbentang luas..

'Aduhhh.. Sakitnya badan aku..' keluhku sambil mengosok-gosok pinggangku..

'Auchh..' gumamku apabila lenganku terasa pedih..

Aku menyelak sedikit lengan bajuku dan aku mendapati lenganku luka dek kerana aku terjatuh dari pokok tadi.. Darah mengalir keluar dari lukaku.. Memandangkan bajuku berwarna hitam, darah tersebut tidak kelihatan pada lengan bajuku..

Aku bangun dan berjalan ke arah anak sungai untuk membersihkan lukaku.. Dari jauh, aku ternampak satu susuk tubuh seseorang.. Semakin dekat aku mendapati orang itu adalah Krystal..

"Ohh.. Hai Areum.. What are you doing here..??" suara sinis Krystal menusuk masuk ke telingaku..

"Tengah makan nasi.. Tak nampak ke..?" perliku.. Dia tak nampak ke aku menikmati keindahan hutan ni.. Tu pun nak tanya ke..

"Oh ye ke..?? Mana nasinya..?? Aku nak join kau, boleh tak..??" tanya Krystal dengan nada melawak.. Tak lawak pun..

"Mana Irene dengan Wendy..?? Dia orang tak join kau ke..??" soalan dibalas soalan..

"Entah.. Aku pun tak pasti.. Aku nak cakap sikit dengan kau boleh..??" soal Krystal..

Aku mengangkat kening selepas mendengar soalan Krystal.. Dan semestinya ia bermaksud apa-yang-kau-nak-cakap-dengan-aku..

"Jom duduk dekat dengan batu tu nak tak..?? Best sikit nak sembang-sembang.." ujar Krystal..

"Apa-apa je la.. Lagi cepat lagi bagus.." balasku..

Aku dan Krystal berjalan beriringan duduk di atas batu yang ditunjukkan Krystal.. Ni first time aku boleh sembang baik-baik dengan Krystal..

"So, apa benda yang kau nak cakap tu..??" tanyaku sebaik saja kami duduk di atas batu itu..

"Aku cuma nak tanya.. Kau dengan Jungkook macam mana..?? I mean your relationship.." jawab Krystal..

"Okay je.. Tak ada masalah pun.. Kenapa..??" ujarku dengan nada pelik..

"Nothing.. Just ask.." jawapan Krystal tidak memuaskan hatiku..

"So, kalau tak ada lagi soalan kau, aku nak minta diri dulu.." aku meminta diri untuk balik semula ke tempat aku berpicnic tadi..

Luka di lenganku semakin lama semakin pedih membuatkan aku tak senang duduk.. Luka ni pun belum dicuci lagi.. Hmmm...

"Jom la.. Aku pun nak blah dari sini.. Bosan pula kalau lepak alone.." kata Krystal lalu kami pun berjalan pulang ke padang rumput yang menjadi tempat kami semua berpicnic..

Lagi beberapa langkah lagi untuk kami sampai di padang rumput, tiba-tiba aku terdengar Krystal menjerit kesakitan.. Aku memusingkan badanku dan aku ternampak Krystal jatuh di dalam lubang yang menyebabkan kakinya terseliuh mungkin.. Baru saja aku menapak ke arah Krystal, tiba-tiba Wendy dan Irene muncul entah dari mana terus ke arah Krystal..

Kemudian, Yejin, Jungkook dan Suga juga datang ke arah kami berada memandangkan tempat aku berpicnic tidak jauh dari tempat Krystal jatuh..

"What happening here..?" tanya Jungkook sebaik saja dia berdiri di depanku..

Baru saja aku ingin membuka mulut, tiba-tiba Krystal memotong percakapan aku seterusnya membuatkan aku terlopong mendengar segala 'penjelasan'nya..

"Aku nak ikut Areum balik kat tempat kita semua berkumpul tadi tapi dia tak bagi.. Aku pun follow la Areum dari jauh.. Tiba-tiba dia pusing belakang and then dia tolak aku jatuh dalam lubang ni.. Mungkin dia tak nak aku ikut dia kot.." terang Krystal bersama riak sedih palsunya itu..

"Betul ke Areum..??" soal Jungkook sambil memandang arahku..

"Hell no.. Aku tak buat pun macam tu.." nafiku sambil memandang tajam ke arah Krystal.. Krystal memandangku sambil tersenyum sinis..

"Betul.. Areum yang tolak Krystal.. Kami nampak.." kata Wendy dan Irene mengangguk tanda setuju..

'What..??!! Dia orang tak wujud pun kat sini masa Krystal jatuh.. Suka-suka hati je cakap aku yang tolak Krystal..' gumamku, geram..

"Kalau dah tolak tu, mengaku je la.." adusss.. Kedengaran sinis je suara Irene..

"OKAY FINE..!! Aku mengaku yang aku tolak Krystal sampai jatuh dalam lubang tu.. PUAS HATI KAU ORANG..!!" tengkingku ke arah Krystal and the gang..

"Aku tahu la kau benci kat Krystal, tapi kau tak patut buat dia macam ni.." Jungkook memihak pada Krystal..

"Dah kau rasa dia betul, kau pergi la kau dia.. Tolong dia.. Aku ni jahat.. Tak perlu kot kau nak kawan dengan aku..!!" marahku lalu aku menolak Jungkook ke arah Krystal dan aku berlalu pergi tanpa mempedulikan Yejin dan Suga yang terkebil-kebil memandangku..

•●•●•●•●•●•

Sakitnya hati aku bila Jungkook menangkan Krystal.. Kalau aku tak sembang dengan Krystal tadi, semua ni takkan berlaku.. Aku mengeluh buat ke sekian kalinya..

"Ni dah masuk 15 kali kau mengeluh.. Aku tahu bukan kau yang tolak Krystal.." kata Suga yang tiba-tiba muncul disebelahku..

"Eh aku mengeluh pun kau kira ke..??" tanyaku hairan.. Suga tersengih memandangku..

"Betul cakap Suga tu Areum.. Walaupun kau benci gila dekat Krystal, aku tahu kau takkan tolak dia jatuh dalam lubang.. Kau mesti akan tembak dia, at least.. Kan..??" kata-kata Yejin sedikit sebanyak telah membuatkan aku tersenyum.. Suga memandangku dengan mukanya yang tak boleh blah..

"Eh.. Kau dah senyum la.. Baru  la comel.." ujar Yejin sambil memautkan lengannya pada lengannku..

"Auchhh.. Sakit la Yejin.." aduhku sambil meleraikan pautan lengan Yejin dari lenganku..

"Kenapa pula..??" soal Suga dan Yejin serentak..

Aku menyelak lengan bajuku perlahan-lahan.. Maka terpampanglah luka yang agak dalam pada lenganku.. Riak muka Suga dan Yejin masing-masing berubah risau..

"Omo.. Otteokke..??" tanya Yejin dalam keadaan panik..

"Just relax.. SU to the GA to the rescue.. Apa gunanya aku sebagai pasukan perubatan sekolah kalau tak boleh nak rawat kau.." kata Suga dia bangganya..

"Ye la tu.. Ppalli Suga-sshi.. Kesian kat Areum.." asak Yejin kepada Suga..

"Ye ye.. Sabarla kejap.. First, jom bersihkan luka ni dulu.." ujar Suga lalu dia membersihkan lukaku dengan menggunakan air mineral..

"First aid ada dalam beg aku.. Boleh kau tolong ambilkan Yejin..??" pintaku lalu Yejin mengambil first aid dalam begku dan kembali ke arah aku dan Suga..

Lalu, Suga pun memulakan tugasnya sebagai doktor.. Mengelap lebihan darah dengan tisu lalu disapunya iodin dan akhirnya lenganku dibalutnya.. Kemas dan cantik balutannya..

"Ta-da.. They don't call me Suga for nothing.." kata Suga yang bangga dengan hasil kerjanya..

"Cantik.. Aku suka.." pujiku.. Kembang semangkuk Suga apabila mendengar pujianku..

"Ehh kejap.. Macam mana kau boleh luka teruk ni..??" soal Yejin sambil membuat muka pelik..

"Cerita dia panjang.. But, aku pendekkan.. Macam ni, masa aku jalan-jalan kat anak sungai tadi, aku dengar bunyi berdecit dalam semak.. So, aku pun tengok la.. Aku nampak ada anak burung jatuh dengan sarangnya sekali.. Aku pun panjat la pokok yang aku yakin tempat letaknya sarang anak burung.. Even aku gayat.. And then, masa aku turun..." terangku dengan panjang lebar tapi belum habis lagi.. Bikin suspen sikit..

"And then, apa yang jadi..?? Krystal tolak kau sampai kau luka macam ni..??" tanya Suga, membuat andaian yang tak berapa nak bernas..

"Ishhh.. Tak la.. Aku terpijak dahan reput masa nak turun and jatuh.. Time jatuh tu, lengan aku terkena dahan botak.. Tu yang luka ni.." sambungku lagi.. Kedua-dua mereka mengangguk faham..

"Mana perginya Jungkook..??" soalan Suga membuatkan aku bengang..

"Tengah date dengan Krystal.. Dah la.. Abaikan dia.. Nanti bila dia perlukan aku, dia cari la.." bebelku..

"Sabar la Areum.. Dia sayang kat kau tu.. Tu yang dia nasihatkan kau sikit.." pujuk Yejin..

"Ishh.. Kalau dia still sayangkan aku, dia takkan backup Krystal depan aku.. Dah la tu, sampai pula hati dia tinggal aku sebab Krystal.." keluhku lagi..

Yejin dan Suga hanya mampu tersenyum pasrah mendengar luahan hatiku.. Aku pula hanya tersenyum hambar kepada mereka.. In the of the situation, aku menghabiskan masa bersama Yejin dan Suga sahaja.. Malah, aku balik rumah pun berseorangan..

+

Hi gaiss.. Sorry if this chapter is quiet lame and boring.. But I hope you guys will enjoy this.. Nantikan chapter seterusnya.. Bye bye.. Have a nice day.. Love you.. Btw, ☆⇨★.. Okay..?? LOL..

©_bangtankookie_

Continue Reading

You'll Also Like

32.3K 974 22
he changed? where the old jimin that I knew? why he choose her and not me? SEASON 2 (dahmin)
4.3K 275 20
Story of a girl caught up in a tangle of emotions involving her ex, and the person who saved her, Kim Seokjin. Everything is purely fictional. I lov...
580K 35.3K 99
Kira Kokoa was a completely normal girl... At least that's what she wants you to believe. A brilliant mind-reader that's been masquerading as quirkle...
46.8K 260 7
All members' ideal types of their significant other Everything that is written is said by them in interviews, fansigns and fanmeetings. Please be aw...