Aku Suami Kau Isteri ✅

By anissyaaa

3.8M 83.7K 2.2K

"Mana kau tahu aku tak ada perasaan?" tingkah Danish. "Yalah, awak tu nak senyum pun susah," "Habis tu kau n... More

prolog
bab1 - berita mengejutkan
bab 2
Bab 3
Bab 4
Bab 5
Bab 6
Bab 7
bab 8
Bab 9
Bab 10
Bab 11
Bab 12
Bab 13
Bab 14
Bab 15
Bab 16
Bab 17
Bab 18
Bab 19
Bab 20
Bab 21
Bab 22
Bab 23
Bab 25
Bab 26
bab 27
Bab 28
Bab 29
Bab 30
Bab 31
Author's note
Not an update
BONUS ASKI
New story
Sequel@Spin off to ASKI
Dr.Cold Mr.Sweet
ANNOUNCEMENT
eBook for ASKI
QnA section
NEW NOTICE
GENTLE WARNING
GIVEAWAY
WINNER ANNOUCEMENT
TUMPANG PROMOTE
Tumpang Promote 2
RANDOM GIVEAWAY
Announcement
List of ebook available
GIVEAWAY 7K FOLLOWERS
Give me opinion pls
COMING SOON
IMAN QAISARA 2nd Batch
IDLAN LUTH ALEXANDER
PROMO: AYYASH's Obssession
LAST DAY PROMO
BUY EBOOK AND WIN PRIZES
Aydan Haqq's
LAST DAY OFFER
10 ebooks RM20 only
PROMO LAST CALL
CONTEST SURVEY
Aydan Haqq Special
VIDEO CONTEST
PROMO EBOOK

Bab 24

59.9K 2.2K 25
By anissyaaa

Qira menekup mulutnya apabila dia menguap untuk kesekian kalinya. Namun begitu, matanya masih belum mengantuk walaupun jam sudah hampir menunjukkan pukul 3 pagi. Dalam suasana yang suram itu, Qira mengelamun sendirian. Sejujurnya, alasan dia tidak dapat tidur pada malam itu adalah kerana memikirkan Danish.

Dia masih memikirkan sejauh mana hubungan perkahwinannya akan bertahan. Menurut perkiraan Qira, Danish adalah seorang yang sukar menunjukkan perasaannya kepada orang lain. Dia tidak suka menunjukkan rasa prihatinnya secara terus terang. Misalnya , petang tadi setelah Danish perasaan plaster yang dilekatkan pada pipinya yang bertujuan untuk menutup lukannya. Danish tidak lansung menunjukkan dia keprihatinnannya malah membidas sperti biasa.

"Tolonglah jangan jadi macam budak-budak. Selalu saja  susahkan diri sendiri,"

Qira tersenyum sendirian apabila mengimbas kembali kata-kata Danish.

Pangg!! Bunyi sesuatu menghempas lantai menyentakkan Qira. Qira memandang sekeliling biliknya. Ada sesuatu yang terjatuhkah? Tapi bunyi itu bukan datang daripada biliknya ataupun bilik Danish. Bunyi itu seolah-olah datang daripada bilik tamu di bawah. Qira mula kecut perut. Setahunya tiada sesiapa yang menginap di bilik tamu itu.

Tiba-tiba pintu biliknya dikuak daripada luar. Qira mengutuk diri sendiri yang terlupa mengunci pintu bilik. Qira sedaya upaya menghiraukan kelibat yang menyusup masuk ke dalam biliknya. Jantungnya mula memainkan rentak laju. Bilik yang sejuk dengan penghawa dingin itu pula mula membuatkan Qira semakin tidak selesa. Sesiapapun kelibat yang menyusup masuk ke biliknya itu, dia berharap agar ianya cepat keluar. Matanya dipejam rapat.

Tiba-tiba Qira merasakan pergerakan di sebelah katilnya yang kosong. Qira menelan air liur. Ingin sahaja dia menjerit kuat. Akan tetapi dia bimbang perbuatannya itu, akan menyebabkan 'orang' itu bertindak di luar batasan.

Qira mula berasa cemas apabila 'orang' itu dengan selamba meletakkan lengannya di sekeliling pinggangnya.

'Okey, enough,' desis Qira dalam hatinya. Satu tindakan drastik yang perlu diambil. Namun belum pun sempat Qira membuka mulut untuk menjerit, satu tangan pantas menutup mulutnya. Qira Cuba melepaskam diri. Tetapi pegangan pada pinggangnya semakin kuat.

"Wei, aku ni Danish," bisik satu suara di belakangnya. Danish? Pantas Qira memusingkan badannya mengadap Danish.

"Apa awak buat kat sini,?" Soal Qira.

Danish pantas menekup mulut Qira. Qira bertambah kebingungan.

"Ada orang datang, diam," balas Danish sedaya upaya memperlahankan suaranya. Walaupun Qira tak pasti apa yang berlaku, dia tahu ianya bukan sesuatu yang baik.

Danish menguatkan pegangannya pada pinggang Qira apabila terdengar tombol pintu bilik dipulas oleh seseorang. Qira turut berasa cemas. Akibat terlalu takut, Qira merapatkan dirinya pada Danish. Dia menyembunyikan wajahnya pada dada bidang Danish.

Tak lama kemudian, kedengangaran suara garau lelaki berbisik sesama sendiri.

"Mat, kau ambik semua barang kemas tu," bisik satu suara.

Bunyi tapak kaki seseorang semakin hampir di belakang Qira. Qira cuba menyembunyikan perasaan takutnya. Mujurlah Danish ada bersamanya ketika ini. Barulah dia rasa selamat.

"Hoi, sweet tu, tidur berpeluk bagai," komen satu suara pula.

Qira menahan perasaannya yang membuak-buak ingin menghentak kepala lelaki itu. Daripada suara yang didengar, ada dua orang lelaki di dalam biliknya ketika itu.

Lima belas minit kemudian, kedua lelaki itu keluar daripada biliknya.
Qira melepaskan keluhan lega. Begitu juga Danish.

Danish meleraikan pegangannya. Dia bangkit daripada perbaringan. Lantas dia mencapai telefon Qira yang berada di atas meja berdekatan. Dia menghantar mesej SOS kepada kedua pengawal peribadinya. Setelah itu, dia kembali berpaling kepada Qira yang turut duduk di atas katil.

"Dengar, jangan sesekali kau keluar daripada bilik ni walau apapun yang berlaku, kunci pintu," ujar Danish tegas dan serious.

"Faham tak?"

Qira mengangguk faham. Dia tak percayakan suaranya untuk berbicara. Danish melepaskan keluhan lega. Dia segera melangkah ke pintu bilik. Tombol pintu dipulas perlahan balik. Dia sempat berpaling pada Qira sekilas sebelum melangkah keluar daripada bilik itu.

Danish melangkah ke biliknya. Seperti yang dijangkakan, seorang lelaki berada di dalam biliknya sedang mencari sesuatu. Perlahan-lahan Danish mencapai sebatang pemukul yang disediakan di dalam biliknya untuk tujuan tertentu. Danish mendekati lelaki yang sibuk memasukkan barang ke dalam sebuah beg ITU. Dia mengukir senyuman sinis sebelum menghayun kayu itu tepat pada belakang kepala lelaki itu menyebabkan dia tak sedarkan diri.

Danish segera mencapai tali dalam lacinya dan mengikat kaki dan tangan lelaki yang tak sedarkan diri itu.

Setelah selesai, Danish melangkah keluar daripada biliknya. Apabila memastikan kawasan tersebut kosong, Danish mengatur langkah ke ruang tamu. Sekali lagi Danish mengukir senyuman sinis sebaik terpandangkan seorang lelaki membelakanginya.

Tanpa ragu, Danish mendekati lelaki itu, dan menekup mulutnya menggunakan teknik kemahirannya, Danish membelasah lelaki itu dengan sepenuh tenaga.

"Woi,"

Danish pantas berpaling. Lelaki yang memakai topeng itu mengempal tangannya dengan marah. Dia segera bertindak menerkam Danish.

Belum sempat Danish menghayunkam penumbuk pada lelaki bertopeng itu, Danish jatuh terduduk akibat tusukan kuat pada bahagian perutnya. Danish sekali lagi mengerang kesakitan apabila lelaki bertopeng itu, mencabut pisau itu secara paksa.

"Kau memang cari nahas,!" Ujar lelaki bertopeng itu diringi ketawa jahat.

QIRA mundar-mandir di dalam biliknya. Entah mengapa, dia berasa tidak senang hati. Perasaannya tak tenang selagi dia tidak tahu apa yang berlaku. Lebih-lebih lagi apabila Danish masih tidak bagitahu apa-apa kepadanya. Tadi, dia mendengar satu suara lelaki yang menjerit.

Jantung Qira bagai disentap apabila dia mendengar satu suara mengerang kesakitan. Suara yang cukup dikenalinya. Suara Danish. Tapi kenapa Danish mengerang kesakitan. Qira mula cemas. Pasti ada sesuatu yang berlaku. Perasaannya membuak-buak ingin turun dan lihat apa yang berlaku. Tapi amaran Danish kepadanya membantutkan niatnya. Sekali lagi, suara Danish menyapa telinga.

"Okey, aku nak turun," bisik Qira pada dirinya sendiri.

Dengan perasaan yang berdebar-debar Qira melangkah keluar daripada biliknya. Dia memerhati sekeliling. Clear.

Kaki diatur ke arah tangga. Perlahan-lahan dia menuruni setiap anak tangga tanpa membuat sebarang bising. Sebaik sahaja dia semakin dekat dengan ruang tamu, Qira dapat mendengar dengan jelas suara seorang lelaki ketawa jahat. Qira menelan air liur.

Qira bekira-kira untuk memanjat kembali ke biliknya apabila suara lelaki bercakap menghentikan niatnya.

"Nampaknya kau memang terpaksa mati,"

Mata Qira terbuka luas. Tanpa berfikir panjang Qira menerpa ke ruang tamu.

Sebaik sahaja melangkah ke Sana,matanya dihidangkan dengan pemandangan yang kurang menyenangkan. Danish sedang terduduk dia atas lantai sambil memegang perutnya. Paling mengejutkan, adalah titisan merah yang memenuhi karpet dan lantai rumahnya itu.

"Berhenti," Qira menjerit tanpa berfikir panjang. Danish dan lelaki bertopeng itu mengalihkan pandangannya pada Qira yang tidak jauh daripada mereka. Qira perasan riak wajah Danish terus berubah apabila melihatnya. Riak wajahnya seolah dia tengah marah.

"Hai, terpaksalah aku korbankan dua orang malam ni,"

Riak wajah Danish semakin tegang.  Dia cuba untuk berdiri, namun kakinya tidak dapat menampung beratnya. Betis kirinya ditikam oleh lelaki bertopeng tadi.

"Wei mak Cik, lari!!," jerit Danish sedaya upaya untuk berdiri.

Qira kebuntuan. Dia memang ingin lari tapi dia tak ingin tinggalkan Danish sendirian. Lelaki bertopeng itu mendekati Qira dengan langkah kecil.

"Lari!!" Tempik Danish lagi melawan rasa sakit yang semakin menular. Dia sudah kehilangan banyak darah. Bila-bila masa saja dia akan pengsan. Danish tetap memaksakam dirinya untuk membuka mata.

Lelaki bertopeng itu, semakin mendekati Qira. Qira mengundur beberapa langkah ke belakang.

"Cepat lari," suara Danish semakin lemah. Pandangannya semakin kabur. Dia mengerdipkan matanya berkali-kali umtuk mendapatkan kembali pandangannya. Matanya sempat memandang Qira sebelum, kegelapan mengambil alih pandangannya.

Continue Reading

You'll Also Like

3.5M 307K 98
"Siapalah engkau agaknya Mr Blue?" Tindakan seorang jejaka misteri yang menyelamatkan nyawanya daripada mati lepas beberapa tahun yang lalu membuatk...
792K 30.9K 44
Detik pertama mata Una melekat pada wajah kacak Rees. Hati Una sudah terpaut. Tanpa ragu, Una dah letak nama Rees di tempat paling tinggi dalam carta...
1.4M 65.9K 58
Sharifah Qairina Anbella, seorang gadis yang menghidap penyakit Autisme yang menjadikan dirinya menjadi seorang yang berbeza. Gadis berumur 25 tahun...
1.6M 52.4K 59
[In Editing Process] Cinta itu suatu perasaan yang boleh berubah. Aku benci dia pada mulanya namun akhirnya.. perasaan sayang mula menjentik hatiku...