Aweksem

Por mairahh_

2.3K 75 8

Sekumpulan gadis yang didatangi dengan seorang murid baru. Bermula daripada satu kejadian biasa namun luar bi... Más

Aweksem
PART I
PART III
PART IV
PART V
PART VI
PART VII
PART VIII
PART IX
PART X
AMARAN

PART II

238 8 2
Por mairahh_

  Boyfriend hang tu penarik.
Penarik apa?
Penarik ka neraka.
Hang mau ka?

Sabtu. 08:00 p.m.

"okay girls kita dah sampai, aku nak korang behave sikit eh, jangan jadi liar macam setan terlepas tali" Azira sempat membebel seperti seorang ibu melepaskan 'anak-anak' nya bermain di taman permainan. "Iya ma kami faham" jawab Asyura dengan senyuman manis. Manakala yang lain hanya mengangguk seperti burung belatuk. Pakaian Farina kurang menyelesakan mata Azira. Farina hanya berpakaian dress paras lutut dan mendedahkan dadanya sedikit. Para lelaki membutang mata ketika melihat Farina turun dari kereta. Pahanya yang gebu mampu membuat mana-mana lelaki terliur.
Kemungkinan kaum gay pun berubah menjadi straight setelah melihat tubuh ika.
"Sexy hang ika" Azira memandang sinis.
Kau memperbaikilah akhlak dan sahsiahnya serta kau bukakanlah hatinya untuk bertudung dan kembali ke pangkal jalanMu Ya Tuhan. Doa Azira di dalam hati.

"Malam ni je" Farina tampil dihadapan kekasihnya dengan penuh menggoda. Si lelaki terus mendakap pinggang Farina. "Lawa you harini" puji si lelaki.

" Before this I tak lawa ke?" Farina menjawab sambil memuncungkan bibirnya. Merajuk gamaknya. 

"Everyday you lawa lah baby"

"Aww I love you"

Si Azira pantas mencari tempat lain daripada melihat maksiat yang sedang dirakamkan oleh matanya. Dia memikirkan bahawa hanya dia seorang yang kurang selesa dengan pemandangan itu, namun rakannya yang lain juga jijik dengan apa yang dilihatnya. Tanpa disedari, Farina juga telah menjadi bahan kutukan rakannya yang lain. Syiqin membetulkan rambutnya yang sedikit kusut "dah lawa dah tu" tegur Aina "tu tengok perempuan yang tengah sibuk betulkan tudung kat cermin besar sampai lupa dunia tu" Asyiqin menunding jari pada satu tubuh yang berada di hadapan cermin besar sebesar kereta kancil. "woi Nana! Sama je dengan si Ciqin. Lupa dunia bila bab betulkan mana-mana kecacatan di muka kan?" Sindir Aina tapi tidak terkesan sedikit pun di dalam hati. Si Asyura, Ummu, Siti dan Sarah pergi kaunter makanan. Mereka ber-empatlah yang paling suka makan. "Aik? Kecacatan dekat muka je nak perbaiki? Perangai tu takmau ka?" sindir Azira untuk kali keberapa entah. Sentap. Semua diam. Peduli hang lah nak sentap ka apa asalkan sedar diri.  Pada masa yang sama Sarah terlihat kelibat Farina bersama kekasihnya di sudut hujung dapur, "woi makan tak ajak" tegur Aina. Rancangan Sarah untuk terus mengintip terus dibatalkan " lai lah makan sama-sama, ajak Ciqin dengan Nana". Mereka duduk di dalam satu bulatan meja. Makan sambil tergelak. Itupun sebelum Farina menjemput teman lelakinya. Kehadiran teman lelaki Farina di dalam kelompok itu kurang menyelesekan bagi mereka. Farina terus-terusan membiarkan tangan Ezzat merangkap teman lelakinya merayap di pehanya. Geli. Hilang terus selera nak makan. Azira mengambil keputusan untuk sambung makan di restoran dan bukan di rumah agam itu lgi. Tidak sama sekali. Ia membuatkan mereka tenggelam di dalam arus dosa. Jijik di hadapan maksiat. Tidak sanggup melihat rakan baiknya dipegang oleh lelaki yang bukan muhrim. Berbuih mulut menasihat Farina tapi jawapannya tetap sama "it is fine lah. Aku percaya Ezzat". Ketegaq sungguh! "Kau orang pergi lah dulu I'll catch up you guys later" laung Farina daripada ruang dapur. Mereka kini berada di ruang tamu yang sedang daripada tadi menunggu Farina dan akhirnya.. ah lantaklah! "Ha kau tengok tu, tinggal kita macam orang bodoh je" marah Siti. Tidak puas hati. Sungguh! "Dah dah jum kita pergi Rakshee sat, mau?" cadang Azira bagi mengelakkan mereka terus mengutuk Farina.

--------------

09:30 p.m

Siti dan Asyiqin menghempas tas tangan di atas meja. Memandangkan pada waktu malam tidak ramai orang. Jadi kawasan itu mereka punya. Lah sangat. "Menyampah la aih aku dengan si Ika itu" Siti mula meluahkan segala kemarahannya. "Lek la Siti. Kita order dulu, lapaq ni tadi tak sempat habiskan ayam aku" Cadang Ummu . "Itulah, kesian aku punya jus apple kena tinggal macam tu je" sokong Asyura. Baruaaa lah dia orang ni. "Suka hati kau orang lah nak makan apa tapi bayar sendiri tau" Azza cuba tidak memihak mana-mana pihak. Sedari tadi, Aina dan Azira seperti memikirkan sesuatu. Haaa sudah kakyong dah mula fikir dah tu. Nasib kau lah Farina. "Kita palau dia!" cadang Aina. "Janganlah jahat sangat kau ni pun Aina" Azira tidak setuju dengan cadangan Aina. Dia orang tidak pernah rasa ke perasaan kena palau tu macam mana? "Kau ni janganlah baik sangat zi, kita kena ajar juga dia tu, jangan layankan sangat perangai dia tu. Kalau kau sayang dia mesti kau nak yang terbaik untuk dia kan? So aku terima cadangan Aina. Kita palau dia sambil-sambil itu kita nasihatkan dia" cadang Asyiqin sambil membangkang sikap Azira yang terlalu baik hati itu. Baik hati ada tempat. Jangan terlalu baik kita yang jatuh. Kalau bukan kita, dia jatuh. Takkan tak tolong kut kan? Pesanan sampai. "Aku makan dulu lah ya. Kau orang takmau makan sudah" kata Ummu sambil memegang sudu bersedia untuk lahap makanan yang terhidang di hadapan matanya. "Share ah! Mana boleh makan seorang!" marah Siti dengan Sarah. Mereka semua makan dengan berselera kecuali Azira dan Aina. Masih memikirkan cara yang terbaik untuk memperbaiki rakannya yang sudah terpesong jauh daripada jalan yang benar. Termenung dan terus termenung. "Rambut kau lah Ciqin! Semak!" marah Asyura. Pekikan itu membuat lamunan Aina dan Azira terhenti. Rambut Asyiqin menganggu Asyura untuk makan dengan aman. "Ala weh sorry lah, nanti aku potong rambut ya sayang".
"apa-apa jelah".

10:15 p.m

''Fuhh kenyang" kata Siti sambil menepuk-nepuk perutnya yang leper. Asyura memandang Siti sambil berkerut "kau makan banyak mana pun still kecil kan?" Siti ketawa sambil  memandang Asyura dengan sinis "aku tahu lah kau tembam, jangan cemburu ye awak". Asyura tidak membalas malahan meneguk air mineral yang dibeli di 7-Eleven. Yasmin mencadangkan mereka meluangkan masa yang berlebihan di The Curve memandangkan hanya Azza seorang sahaja yang tahu memandu kereta walaupun tanpa lesen. "Lepas ini kau orang sleep over dekat rumah aku jelah, lagipun mak aku je ada dekat rumah" Yasmin menambah cadangan. Mereka semua setuju sahaja. "Tapi Ika macam mana?" Tanya Azira. Mereka semua memandang Azira dengan pandangan kosong. Entah. Dia orang pun tidak tahu bagaimana dengan keadaan kawan baiknya yang satu ini. "Cuba kau call dia" . "Aina mendail telefon Farina. Dia sekadar menjawab 'okay' 'jumpa nanti' 'jangan lambat' lalu menekan butang 'decline'. "Dia kata nanti Ezzat hantar dia dekat sana. So kita cau dulu" kata Aina. "Tak habis-habis dengan Ezzat dia. Menyampahhhh" kata Asyiqin sambil memanjang perkataan 'menyampah' dengan mulutnya yang terbuka luas. "Biaq pi lah dia Ciqin" Asyura menjawab. "dah dah jum kita pergi dulu" cadang Ummu sambil menarik lengan Azza. Mereka akur.

-------

10:45 p.m

Rakshee dan The Curve tidaklah jauh mana. Hanya memakan masa 30 minit sahaja untuk sampai di perkarangan parking kereta. Mujur sahaja Azza dapat mengelak Roadblock dengan melalui jalan pintas. Kalau tidak mati lah wey. Dalam perjalanan menuju ke pintu masuk The Curve mereka terlihat satu kumpulan lelaki. Macam kenal.. "OMG! WEH HANDSOMENYA YANG PAKAI KEMEJA HITAM TU!" pekik Asyiqin sambil melompat-lompat menunding jari ke arah lelaki yang berpakaian kemeja hitam dengan badannya yang tinggi. "Diam lah Ciqin! Kau ni tak tahu malu ke?Nak puji pun suara tu slow lah sikit" marah Azira sambil menepuk bahu Asyiqin dengan kuat. Malangnnya atau bertuah? Pekikan Asyiqin menyebabkan kumpulan lelaki itu menoleh menghadap mereka. Mereka ketawa. Teliti punya teliti. Lah, kumpulan Brotherhood rupanya! Brotherhood merupakan kumpulan lelaki yang agak rapat dengan mereka. Bukan agak malah memang rapat! Sehinggakan dua ahli grup Brotherhood merupakan teman lelaki dua ahli aweksem. Okay lagi daripada Farina, mereka pandai jaga batas, bukan cam Farina. Geli mak aih! Asyiqin terkejut melihat lelaki yang dipujinya itu. Naim! Lelaki yang meminati Asyiqin namun Asyiqin jual mahal ..tetapi malam ini semua dah terbongkar. Pujian Asyiqin membuatkan Naim tersengih-sengih seperti kera busuk. Asyiqin hanya mampu terdiam dan menyesal atas pujian yang gila-gilanya itu. Mana tahu Asyiqin pun mempunyai perasan yang sama ? "Ape ni anak dara keluar malam-malam macam ni? Ha?" marah Adil yang merupakan salah satu grup Brotherhood. Marah tandanya ambil berat. Ambil berat tentang siapa? Mereka semua atau hanya seorang insan di dalam grup Aweksem? Siapa? Rahsia. "Kau kesah apa? Suka hati kita orang lah nak keluar sampai pukul berapa pun!" Bidas Asyura. Adil hanya tersenyum sengih melihat Asyura marah begitu. Comel. "Buat apa malam-malam kat sini?" Tanya Aqil merangkap teman lelaki kepada Aina. "Okay sekarang kita masuk minum-minum jap dekat dalam jangan halang laluan orang boleh?" cadang Mikhail. Mereka semua berjalan masuk ke dalam The Curve melalui pintu utama. Dua kumpulan berjalan seiringan. Tak ke nampak banyak tu? Mereka kelihatan seperti askar yang sedia untuk berperang. Cuma dalam keadaan yang lebih moden. Sampai sahaja di Starbucks, Brotherhood sedia untuk membuat pesanan. "Tapi kita orang dah makan lah, dah kenyang dah pun" kata Sarah. "Dah makan sudahlah kita orang belum makan" Adam membalas. "Kenapa keluar malam-malam ini?" soal Mikhail kepada Ummu "Ika mana Ika?" soal Akmal pula sebelum Ummu sempat menjawab soalan Mikhail. "Kita orang saja ja keluar lepak, bosan"jawab Ummu. "Ika dekat rumah Ezzat entah bila nak sampainya"jawab Azira tanpa memandang ke arah Akmal. Naim dan Adil datang bersama minuman yang dipesan. Ummu mengambil air Mikhail tanpa tanya kepada tuan punya badan. "Eh eh tu Mika punya lah" sambil tangannya cuba menggapai air yang berada di tangan Ummu. Ummu memandang muka Mika dengan wajah yang serius lalu sekadar menjelir lidah. Menggedik je. "Weh cerita lah kenapa si Ika tak ikut kau orang ni?" soal Akmal dengan nada risaunya. Dia pulak yang lebih-lebih ni apa hal? Gadis-gadis itu hanya memandang sesama mereka. Keliru. Nak cerita ke tidak? Nak ke tidak?  Azira memulakan bicara. Bagi menghilangkan perasan Akmal yang risau gilababi. Setelah Azira menghabiskan ceritanya tentang Ezzat, Akmal hanya mampu membuat mulut berbentuk 'O' sambil menunduk ke bawah. Kecewa mungkin kerana terlepas peluang untuk menjadikan Farina sebagai kekasih hati. Kedua-dua grup itu sedia maklum dengan perasaan Akmal terhadap Farina. Asyiqin, Siti, Sarah,Yasmin,Asyura dan Ummu hampir tergelak melihat reaksi Akmal setelah mengetahui diri Ezzat yang sebenar. "WEH KORANG! GOSSIP TAK AJAK KAN!" Panjang umur. Farina datang terkinja-kinja dengan high heels nya. "Awal sampai beb" perli Aina setelah Farina mengambil tempat di sebelah Ummu. "Ala tadi Ezzat kena layan kawan dia jap, sorry lah guys" Farina memohon maaf. "Kita orang tidur rumah si Duday harini" kata Ummu. Duday merupakan nama timangan bagi Yasmin. Siti memandang wajah ummu dan memberi secret message dengan muka 'asal ajak Ika bengap!' Ummu blur. Ummu hanya membuat gerakan bibir 'sorry' . "Nak join jugak!" Farina menerima tawaran Ummu. Tawaran yang tidak ikhlas. "Suka hati kau lah" balas Azira. Farina tidak menyedari perubahan rakan-raknnya itu. Dia tersenyum. Akmal hampa.

Seguir leyendo

También te gustarán

235K 692 2
Known as Harzan's Cure. - In Editing Progress - [ Under Obsessions : SYAITAN Series ]
14.3K 164 16
Warning ⚠️ : ada sex , ada unsur 18+ semua karakter ialah kpop idol yang Aku letak sebagai watak jadi Semua kpop idol tiada mengena dgn Gay , lesbian...
1.1M 2.2K 80
sekadar berkongsi
1.5M 58.5K 43
1st Tengku the Series Cover: @Marleneith Berlakunya satu insiden yang melibatkan gadis bermulut murai iaitu Eirene Anfisa membuatkan Tengku Ferhad Ma...