ROYALIZE

Af laurengates01

18.8K 1.1K 38

DANIEL ROYALIZE menyayangi satu-satunya keluarga yang tinggal, Damia. Kasih yang teramat melebihi nyawa sendi... Mere

1. Royalize
2. Dunia Magik
3. Tongkat sihir, Catten
4. Cornerludge
5. Kapal Memoir Feather
6. Teman Baru
7. Pemilihan
8. Profesor
9. Uji
10. Istimewa
11. Semangat
12. Damia Tunggu Justin
13. Aku takkan lupa...
14.Biar saya uruskan...
15. Jiwa yang kacau
16. Sisi gelap
17. Darkline, Goldsilv
18. Teka teki
19. Hari pertama pesta
20. Jawapan dan kesimpulan
21. Upacara Sumpah Setia
22. Tahun Dua
23. Vampire
24. Kembali ke Featherave
25. Pelan Parti
26. Pewarisan
27. Berdua
28. Serangan
30. Declan Noblesse
31. Janji
32. Kelas Posyen
33. Santai
34. Satu terpisah dua
35. Justin lagi
36. Tahun Tiga
37. Penulenan
38. Memori Kembali
39. Yang satu lagi
40. Declan
41. Kesan
42. Hachimaru
43. Dia
44. Yang Sulung
45. Dela
46. Kelahiran semula
47. Kembali
48. Rintihan
49. Kehilangan
50. Berkongsi
51. Terhakis
52. Roshane dan Kuasanya
53. Ekstrak
54. Tuan
55. Berjumpa
56. Bertemu lagi
57. Sentuhan
58. Posyen Perencat
59.Manipulasi
60. Evander
61. Pasak
62. BOOM
63. Ya Hana

29. Marviel Menunggu

297 26 1
Af laurengates01

Satu, dua, tiga... "Yeah!" Marviel melonjak gembira, dengan tiga serangan dia dapat mengalahkan pihak lawannya. Semenjak kejadian hari itu, dia duduk di bilik itu sahaja. Tuan Pengetua tidak membenarkan dia keluar dari situ selagi Daniel tidak sedarkan diri. Dia terpaksa menghiburkan dirinya dengan teknologi permainan yang sememangnya ada disitu, sesuatu yang agak menghiburkan walaupun kurang aktiviti fizikal.

Kejadian hari itu adalah yang pertama kalinya bagi Daniel pulang dengan kecederaan yang agak parah. Nasib baik bilik baru Daniel terletak tidak jauh dengan ruang peribadi pengetua. Pengetualah yang merawat Daniel.

Dia bisa memberi bantuan kecemasan tetapi untuk kecedaraan ringan. Selalunya bab yang berkaitan dengan kesihatan, penyakit, kecederaan diserah bulat-bulat pada Sconne. Lagipun jejaka itu sememangnya dilahirkan dengan bakat penyembuh.

* imbas

Profesor Steveness mencuci tangannya sebaik sahaja selesai membalut luka-luka Daniel. Sebentar tadi dia dikejutkan dengan suara Marviel dari bilik Goldsilv dan itu yang membawanya ke dalam situasi tersebut.

Nasib sahaja dia pantas tiba di situ. Menghentikan pendarahan yang dia tahu tiada pengganti.

"Profesor, Daniel?"

"Kecederaan nya tidak terlalu teruk, cuma banyak kehilangan darah. Apa-apa pun biar dia rehat buat sementara waktu ni"

Marviel menarik nafas lega. Akhirnya dia dapat duduk setelah dari tadi kegelisahan dalam membantu Profesor Steveness.

Ya, banyak persoalan yang muncul difikirannya, tetapi bukan untuk dia bertanya dan Marviel bukanlah orang yang tepat. Biar Daniel sendiri yang mengkhabarkan kepadanya. Melihat personaliti Daniel, perkara itu mungkin mengambil masa.

"Saya tak nak awak keluar dari bilik ni selagi Daniel tak sedarkan diri. Jaga dia" Tambah Profesor Steveness. Dengan sebelah tangan dia membentuk pentagram penyeru. Sekelip mata seekor tikus belanda yang sebesar kucing muncul dalam petak petagram.

"Ini Puffy, segala keperluan awak akan dihantar melalui Puffy."

*

"Puffy!" Marviel melonjak turun dari kerusinya menyambut kedatangan tikus belanda itu. Troli makanan yang ditarik oleh puffy menggunakan tali dilepaskan. Marviel memeluk erat Puffy. Itu sahaja teman bermain di bilik itu. Jika nak harapkan snow, binatang itu terlalu dingin dengannya dan ia cuma duduk di samping Daniel. Bila diusik, dia yang abis dicekau.

"Rindu Viel?" soal Marviel dengan suara yang dibuat-buat. "Puffy rindu Viel?" Marviel mengucup pipi gebu Puffy. "Rindu?! Puffy! puffy! Puffy!" Puffy memang nama sepadan untuknya. Dia menggesel pipinya pada pipi gebu puffy

Puffy terlepas dari pelukan Marviel dek kepalanya tiba-tiba dibaling dengan sesuatu. Marviel menoleh hanya untuk melihat Daniel memandangnya dengan geli.

"Kau tak boleh jadi lebih jijik dari itu ke?"

"Daniel!" Marviel melonjak ke atas katil dan memeluk Daniel. Daniel mengaduh sakit. Dia memukul Marviel cuba melepaskan diri.

"Geli aku!" Jerit Daniel, meremang bulu romanya dengan karenah Marviel.

Marviel enggan mengalah, dia cuba memeluk Daniel walaupun ditolak kasar.

+_=

"Pelik" ujar Sconne. "Pengetua bagi tugasan luar dengan Dan dan Viel memang pelik" Sconne sekadar menggulang kata Marvin. Sekadar mengiyakan sahaja.

"Itu tak pelik sangat. Yang menjadikannya terlebih pelik ialah Viel... Sconne, Viel, muka terakhir yang pengetua boleh harapkan. Penjenayah sekolah yang pengetua kita sedia tahu." Balas Marvin dengan dramatik. "Yang lagi pelik tahap dewa ni, apasal Viel tak beritahu aku. Dia tak beritahu aku"

"Yup, hormon kau terabur sejak Viel menghilang." Komen Sconne ringkas. Marvin tidak berhenti dengan resahnya. Sehingga tahap memecah masuk ke biliknya di asrama Redane semata-mata untuk menghaburkan teori-teori kehilangan Marviel dan Daniel.

"Pengetua tipu kita"

Sekali lagi...Yup, Marvin menolak bulat-bulat penyataan pengetua. Sconne mengeluh. Marvin Berjaya merencana seribu satu teori yang dibentang secara langsung dengannya.

"Justin!" panggil Sconne apabila ternampak kelibat Justin.

Justin menoleh seraya menyusun langkahnya ke arah mereka. Selalunya Justin tidak mengendahkan dia tetapi tidak kali itu.

"Baik..." Marvin terdiam dan merenung Justin yang kian hampir. "Semua pelik." Marvinmeramas rambutnya kusut.

"Daniel ada beritahu apa-apa?"

"Jangan risau. Tiada apa-apa yang berlaku." Ujar Justin.

"Huh?" Sconne dan Marvin memandang antara satu sama lain.

Justin menyeluk poket jubahnya. Dia mengeluarkan sekeping kertas dan dia mencoret sesuatu. kemudiannya dihulurkan kepada mereka berdua. "Hafal."

Sconne dan Marvin tanpa banyak soal membacanya.Yakin mereka telah menghafalnya Justin membakar kertas itu. Dia berlalu pergi meninggalkan kedua-duanya terpinga-pinga.

+_*

Justin menolak pintu terakhir dan melangkah masuk dengan diikuti Sconne dan Marvin.

"Kepala otak kau gila!" Sumpah Marvin sebaik sahaja bertemu dengan kembarnya. Dia memukul saudaranya dengan senyuman geram terukir diwajah. "Kau buat aku risau, sawan!"

"Aku rindu kau juga, Vin" balas Marviel tersengih-sengih.

Sconne menghampiri Daniel. Naluri penyembuh membuatkan dia melihat keadaan Daniel. Daniel membiarkan sahaja tindakan Sconne. "Tulang rusuk patah...kecederaan dalaman..." Sconne memeriksa lagi. "Siapa rawat kau Dan?"

"Pengetua" jawab Marviel bagi pihak Daniel.

"Pengetua?" Sconne mengangkat keningnya.

"Ya, saya."

"Pengetua!" Sconne dan si kembar seraya berdiri tegak terkejut dengan ketibaan Pengetua yang tidak disedari.

Profesor Steveness duduk di sofa berhampiran. Bilik itu kembali meriah setelah sekian lama menyepi. Justin dipandang seketika, pemegang kuasa Goldsilv yang bukan keturunan Goldsilv. Tidak hairanlah dia boleh membuka pintu-pintu rahsia Featherave sebaik sahaja Daniel, pewaris rasmi, mengizinkan.

"Boleh kita mulakan?"

+

Suasana sepi seketika seusai Daniel menceritakan kejadian sebenarnya.

"Angaran umur penyerang adalah sekitar umur kita? adalah lebih baik jika kita pastikan penyerang bukan dalam kalangan pelajar Featherave." Ujar Marviel termangu.

"Persoalannya, bagaimana mahu mengenal pasti penyerang?"Daniel mengangkat wajahnya.

"Sampel darah."

"Kamu ada darah penyerang?" soal pengetua yang akhirnya bersuara.

Daniel menggeleng. "Penyerang adalah orang yang mengetahui kewujudan Goldsilv, tahu bagaimana Goldsilv berfungsi." Masih jelas diingatannya apabila penyerang tidak terkejut dengan kuasanya bahkan dia umpama sudah mengetahuinya. "Tiada yang lebih tahu tentang keturunan istimewa melainkan ia sebahagian daripadanya"

"Selain Goldsilv..."

Daniel memandang ke arah pengetua mereka. Dia tahu, lelaki itu tahu apa yang dia tahu. Ayahnya pasti pernah berada ditempatnya suatu ketika dahulu.

"Declan mengesyaki keluarga Darkline, Miho dan Barack. Setiap keluarga ada motif yang tersendiri. Persamaannya ketiga-tiga keluarga diklasifikasi sebagai dongeng."

Declan Noblesse... Wajah Declan samar-samar diingatan Daniel. Pakciknya, abang kepada ibunya. Daniel memegang kepalanya. Sconne yang menyedari perubahan Daniel, pantas memeriksanya lagi.

"Kau demam ni."

"Saya rasa kita sambung perbualan ini di lain hari."

Daniel menggeleng. "Tak, tiada apa perlu dibincangkan lagi. Saya perlukan sampel darah setiap pelajar. Itu sahaja."

Profesor Steveness mengangkat keningnya. "tiada masalah. Beristirehat. Selamat malam."

Profesor Steveness meninggalkan bilik itu untuk kembali ke ruangnya. Tiada masalah untuk mendapatkan sampel darah, dewasa ini Featherave banyak berkerjasama dengan dunia tanpa sihir. Teknologi dunia itu sangat menarik untuk dibawa ke Featherave terutamanya dalam bidang perubatan.

Pewaris Goldsilv itu pula, dengan keberadaan Sconne, keadaan Daniel akan diuruskan. Dia perlu menghantar makan malam kepada mereka sahaja. Royalize mahupun Noblesse selagi bergelar keturunan Goldsilv, berahsia pasti kriteria wajib ada.

Fortsæt med at læse

You'll Also Like

130K 1.5K 16
Selamat Datang Ke Kampung Celah Bedah Siri 4 , Adault Malay Scandel Story , kesinambungan dari siri siri sediada . Banyak berkisar peristiwa yang ber...
369K 3.6K 21
Kisah ini adalah hanya rekaan sebagai hiburan para lgbt.Jika anda tidak menyukai ruangan ini boleh pergi ke page lain.Segala kesamaan nama,watak dala...
225K 1.2K 15
Hye korang... Now aku nak share semula satu cerita best yang aku selalu baca dari dulu lagi... Tapi aku pun x tahu laa cerita ni kejap ada kejap xda...
11.8K 40 3
kisah ni menceritakan tentang kehidupan janda dan anak perempuan nya yang tinggal di kg