Cikgu Syaqil Rock [ Terbit No...

By Hashily90

78.6K 2.4K 374

SYAQIL ASRAN X RAJA HAYFA HANINA Syaqil seorang jejaka tampan yang cukup pakej. Harta, pangkat,kuasa segalany... More

Sila baca penting
Bab 1
Bab 2
Bab 4
Bab 5
Bab 6
Bab 7
BAB 8
Bab 9
Bab 10
Bab 11
Bab 12
Bab 13
Bab 14
Bab 15
Buku Fizikal cikgu syaqil Rock

Bab 3

1.6K 139 16
By Hashily90

Malam itu selepas membersihkan diri Hayfa duduk menangis di birai katil. Dia bagai tak percaya kini dia telah menjadi isteri kepada Syaqil. Sanggup Fazil lupakan segala janji manis yang diberikan padanya, hinggakan hari ini dia terpaksa berkahwin dengan Syaqil. Memang dulu dia dan Syaqil pernah bercinta. Tapi setelah bertemu dengan Fazil dia sedar perasaannya pada Syaqil hanyalah sekadar rasa selesa dan rasa kagum kerana sejak dari kecil Syaqil selalu menjaganya dan mengambil berat tentangnya.

Selepas dia berpisah dengan Syaqil, jika Syaqil balik ke Malaysia pun lelaki itu akan mengelak untuk berjumpa dengannya. Jika berjumpa pun Syaqil memang dingin padanya, jika dia tegur Syaqil pun. Syaqil akan menyindirnya dengan kata-kata yang pedas. Bagaimana dia mahu hidup dengan Syaqil Asran yang sememangnya sudah berubah sikap 360 darjah.

Sedang leka termenung dan menangis tiba-tiba Hayfa tersentak apabila melihat pintu biliknya terkuak daripada luar. Kelihatan kelibat Syaqil masuk ke biliknya. Di tangan Syaqil memegang satu beg baju. Dengan wajah yang penuh dengan air mata Hayfa memandang ke arah Syaqil, hatinya berasa berdebar dan takut apatah lagi ini malam pertamanya dengan Syaqil. Syaqil pula hanya merenungnya tajam. Selepas beberapa ketika Syaqil tersenyum sinis padanya. Lalu suaminya itu mengeluarkan tuala dari dalam dalam beg dan pantas melangkah ke kamar mandi.

Hayfa hanya memerhatikan saja gelagat Syaqil yang beriak seolah-olah dia tiada di situ. Entah kenapa hatinya terasa sangat sakit ketika itu. Dia terus menangis teresak-esak di atas katil. Setelah beberapa ketika Syaqil keluar dari kamar mandi. Kelihatan lelaki itu cuma memakai tuala putih  yang melilit  di pinggangnya. Di tangannya juga ada satu tuala kecil yang digunakan untuk mengeringkan rambutnya. Terkedu Hayfa melihat badan sasa Syaqil sudahlah Syaqil merenungnya tajam. Cepat-cepat dia alihkan pandangannya ke arah lain. Air matanya yang turun dia seka berkali-kali.

Syaqil yang melihat Hayfa menangis perlahan melangkah ke arah isterinya sehingga dia berdiri betul-betul di depan Hayfa. Hayfa yang melihat Syaqil mendekatinya pantas mengesot hingga badannya berlanggar dengan kepala katil. Takut dia melihat Syaqil berdiri di depannya.

Syaqil naik ke atas katil. Dia dekatkan badannya dengan Hayfa. Kini kedua tangannya dia paku di kepala katil betul-betul di tepi kepala Hayfa.

"Kenapa kau menangis?" Soal Syaqil tegas. Dalam hatinya sudah menahan rasa geram. Dia yakin Hayfa teringatkan bakal suaminya yang tak jadi itu. Hatinya rasa bagai terhiris-hiris saat itu. Kini Syaqil dekatkan wajahnya dengan wajah Hayfa. Sampaikan Hayfa dapat rasa nafas Syaqil mengena mukanya. Dia sudah rasa kecut perut ketika itu. Sudahlah dengan keadaan Syaqil yang hanya memakai tuala.

"Ta..tak ada apa. A..abang bu..buat apa abang dekat sangat dengan Faa ni. Jauhlah sikit." Kata Hayfa dengan nada tergagap. Sambil tangannya dia cuba menolak badan Syaqil. Pantas sebelah tangan Syaqil menahan dan menggengam kedua belah tangan Hayfa.

"Kau tak jawab soalan aku Raja Hayfa Hanina. Aku tanya kau. Kenapa kau menangis? Apa kau teringatkan lelaki yang dah kecewakan kau tu ke? Kesian kau kan cinta tak kesampaian. Lastly kau kahwin juga dengan lelaki yang pernah kau reject ni." Syaqil tersenyum sinis pada Hayfa. Kini dia dekatkan lagi wajahnya pada Wajah Hayfa. Sebelah tangannya dia elus perlahan pipi Hayfa.

"A..abang nak buat apa ni?Jauhlah." Kata Hayfa. Dia sudah memejamkan matanya apabila Syaqil mengelus pipinya. Jujurnya dia tidak sedia untuk adalan hubungan suami isteri dengan Syaqil memandangkan dengan situasi yang berlaku pada hari ini.

"Kau tanya aku nak buat apa Hayfa. Ehh, aku rasa kau bukan budak bawah umur yang tak tahu apa yang orang baru kahwin buat malam pertama macam ni." Bisik Syaqil sinis di tepi telinga Hayfa. Dia sudah ketawa kecil seperti orang psiko.

"To..tolong. Tolong jangan apa-apakan Faa." Hayfa memejamkan matanya dengan rapat. Sejujurnya dia takut melihat sisi Syaqil yang sebegini. Syaqil yang ada depan matanya kini tak sama lansung dengan Syaqil yang dia kenal satu ketika dahulu. Hayfa rasa semakin takut apabila tangan Syaqil menyentuh bibirnya. Terasa seram sejuk badannya ketika ini. Air matanya terus mengalir.

"Hei, kau ingat aku nak sentuh sangat ke perempuan curang macam kau ni. Buat apa aku nak sentuh perempuan yang aku tak cinta. Buang masa aku je. Aku pun jijik dengan perempuan murah macam kau ni yang boleh sesuka hati berubah hati." Syaqil ketawa kecil selepas dia ucapkan ayat tersebut.

Mata Hayfa terus terbuka apabila mendengar kata-kata Syaqil. Setiap bait kata-kata yang keluar dari mulut lelaki itu sungguh tajam menikam hatinya. Dengan mata yang berkaca dia merenung wajah Syaqil yang masih berada dekat dengan wajahnya.

"A.. Abang memang benci sangat dengan Faa kan? Kalau abang dah tak cintakan Faa. Kenapa abang setuju kahwin dengan Faa?" Kali ini Hayfa memberanikan dirinya untuk menyoal Syaqil.

"Aku tunggu kau lama Faa. Aku jaga kesetiaan aku hanya untuk kau. Tapi kau curang dengan aku. Jadi kau rasa sebab apa aku kahwin dengan kau." Jawab Syaqil sambil bibirnya masih melorekkan senyuman sinis. Hayfa bagaikan kehilangan diksi mendengar kata-kata Syaqil.

"Kenapa kau diam? cat got your tongue huh!" Makin sinis nada Syaqil sambil jarinya sekali lagi bermain di bibir Hayfa. Air mata Hayfa mengalir semakin laju.

"Raja Hayfa Hanina kau dengar sini baik-baik. Aku memang benci kau. Mungkin tuhan pun bantu aku untuk balas dendam pada perempuan curang macam kau ni. Selamat datang ke dalam neraka ciptaan aku, aku akan buat kau terikat dan terseksa hidup dengan aku Hayfa. Macam mana kau seksa hati aku dulu. Macam tulah yang kau akan rasakan sekarang. Kau faham! Aku nak kau berhenti menangis sekarang. Kau taknak aku sentuh kau kan. Kalau kau terus menangis dan meratap sebab lelaki tak guna tu. Malam ni jugak aku tuntut hak aku." Kata Syaqil tegas. Tangannya menyeka air mata Hayfa. Selepas itu dia bangun dari katil dan dia capai baju di begnya.

"Abang kejam! Kalau abang niat sekadar nak balas dendam abang tak patut kahwin dengan Fa!" Hayfa sudah meninggikan suaranya.

"Shut your mouth Raja Hayfa Hanina! Sebelum aku gigit bibir kau tu baik kau diam!" Syaqil juga sudah meninggikan suaranya. Rahangnya bergerak-gerak menahan marah. Dia dan Hayfa saling merenung tajam ke arah satu sama lain. Syaqil memejamkan matanya dia melepaskan keluhan kecil. Dia cuba untuk bertenang ketika itu.

"Aku nak pakai baju ni. Kau tutup mata kau atau kau pandang tempat lain. Aku risau nanti iman kau tak kuat pulak bila tengok badan sasa aku ni." Kini Syaqil tersenyum nakal mengusik Hayfa.

"Dasar lelaki gatal!" Jerit Hayfa lalu dia baling kuat satu bantal ke arah Syaqil. Geram dia bila Syaqil kata dia tak kuat iman. Pantas Syaqil tangkap bantal tersebut sambil dia jongketkan keningnya dan tersenyum nakal pada Hayfa. Hayfa yang melihat senyuman nakal Syaqil pantas menarik kain duvet. Dia selimutkan dirinya sehingga ke mukanya sekali. Syaqil sudah ketawa kecil melihat gelagat Hayfa sambil dia gelengkan kepalanya beberapa kali.

"Esok aku nak kena balik Italy. Aku ada urusan tiga bulan kat sana yang belum selesai. Aku benarkan kau tinggal di rumah mama dan papa kau buat sementara waktu ni. Tapi ingat Hayfa. Sepanjang aku takda kau jangan berani nak jumpa lelaki lain. Kalau aku dapat tahu kau buat hal. Mati kau aku kerjakan." Kata Syaqil tegas sambil dia sarungkan baju pada tubuhnya.

Lepas memakai baju Syaqil baring di sebelah Hayfa. Dia tidur mengiring  membelakangkan Hayfa. Cukuplah untuk harini dia mendera perasaan Hayfa. Dia dah tak larat nak bergaduh dnegan Hayfa hari ini. Hayfa pula masih menangis di bawah selimut. Walaupun panas dia selubungkan juga mukanya di bawah selimut. Malas dia nak tengok muka Syaqil. Hatinya benar-benar sakit ketika ini.

Perlahan Hayfa zip begnya. Dia termenung memikirkan kembali kata-kata Syaqil. Sakit betul hatinya ketika memikirkan kembali kata-kata kesat Syaqil padanya. Tiba-tiba lamunannya mati apabila dia mendengar bunyi ketukan di pintu biliknya. Kelihatan mamanya muncul di depan pintu.

"Faa dah siap ke? Syaqil dah datang tu dia ada kat ruang tamu dengan papa tu. Katanya tak boleh singgah lama sebab dia ada kerja nak kena settlekan lepas ni." Kata Haura. Dia memandang ke dalam mata anaknya perempuannya yang sudah berkaca-kaca.

"Faa, jangan menangis. Ingat tak apa mama dan papa pesan sebelum ni. Semua yang berlaku pada Faa mesti ada hikmahnya. Mesti ada hikmah Allah satukan Faa dengan Syaqil. Sekarang Faa dah jadi isteri Syaqil. Ingat jaga hati Syaqil, jaga maruah Faa dan maruah dia. Syurga seorang isteri ada pada suaminya." Haura memujuk anaknya. Dia merangkul badan anaknya itu dengan erat.

"Terima kasih mama sebab dah jaga Faa selama ni. InshaaAllah  Faa akan ingat pesan mama dan papa." Ucap Hayfa dalam esakan. Dia berdoa semoga dia dan Syaqil masing-masing akan terbuka hati untuk menerima kembali satu sama lain.

****

Sepanjang perjalan balik ke banglo milik Syaqil Hayfa dan syaqil hanya diam membisu. Sampai saja di banglo miliknya Syaqil parking kereta Triton miliknya di kawasan parking khas di banglonya.

"Pergi ambil barang kau cepat. Angkat sendiri semua barang kau, sebab kat rumah ni tak ada orang nak jadi orang gaji untuk angkatkan barang kau." Dingin saja suara dan ayat si Syaqil. Hati Hayfa sudah panas mendengar kata-kata Syaqil. Pantas dia capai luggagenya. Ada dua beg lain yang dibawanya dia sangkutkan di lengannya. Memang semua beg itu berat, tapi Syaqil sikit pun tidak mahu membantunya, sebaliknya lelaki itu hanya jalan selamba masuk ke dalam banglo mewahnya.

Masuk saja ke dalam banglo mewah itu Syaqil menghentikan langkahnya di ruang tamu. Dia pusing badannya mengadap Hayfa, lalu kedua tangannya dia memeluk tubuhnya sendiri.

"Kau dengar sini. Dalam rumah ni aku tak ambil orang gaji. Apa guna aku ada kau kan. Jadi lepas ni, kau yang akan buat semua kerja rumah dalam rumah ni. Aku nak kau pastikan rumah ni sentiasa bersih. Sebelum pergi kerja kau siapkan dulu breakfast aku, lepas tu baru kau pergi kerja. Memandangkan kau pun tak nak orang tahu kita dah kahwin so kita pergi kerja asing-asing. Disebabkan kau isteri aku, kalau kau nak pergi mana-mana kau perlu maklumkan pada aku dulu. Jaga maruah kau jangan nak menggatal bercinta dengan lelaki lain. Faham." Ucap Syaqil.

"Itu je ke. Dah habis cakap dah. Kalau tak ada apa-apa dah, boleh Faa tahu mana bilik Faa." Hayfa memberanikan dirinya memandang Syaqil dengan pandangan yang tajam. Sakit betul hatinya dengan kata-kata Syaqil.

"Woww, kau tanya aku mana bilik kau. Kenapa tak sudi ke nak kongsi bilik dengan suami kau ni?" Syaqil tersenyum sinis tetapi hatinya mendongkol geram melihat Hayfa yang berani melawannya.

"Bukan ke ada orang tu kata dia jijik dengan perempuan macam saya ni. Jadi buat apa nak kongsi bilik kan." Tempekak Hayfa. Syaqil anggukkan kepalanya sambil tersenyum

"Betul,betul memang aku pun tak nak kongsi bilik dengan kau . Buat menyemak mata aku je tengok muka kau. Naik lift bilik aku tingkat tiga paling hujung dari belah kanan. Bilik kau sebelah bilik aku. Aku nak warning kau yer. Jangan nanti buat-buat  tersilap masuk bilik aku pulak" Balas Syaqil sambil tersenyum nakal.  Hayfa sudah mengepal penumbuknya menahan geram.

Syaqil yang melihat Hayfa kelihatan marah hanya tersenyum sinis dan berlalu pergi dari situ.

"Abang nak pergi mana tu?" Spontan Hayfa menyoal apabila dia melihat Syaqil tidak naik lift ke tingkat atas. Syaqil yang sudah berjalan membelakangi Hayfa pantas mengalihkan kembali tubuhnya mengadap Hayfa.

"Kenapa kau tanya aku nak pergi mana? Hai takkan la kau nak aku temankan kau kot malam ni." Syaqil tersenyum nakal pada Hayfa. Merona merah muka Hayfa mendengar kata-kata Syaqil. Dalam hatinya memaki dirinya sendiri kerana sibukkan hal Syaqil.

"Mana ada Faa nak abang temankan Faa. Jangan perasan sangat boleh tak. Faa saja je tanya." Balas Hayfa sambil dia cuba buat muka selamba. Makin sinis senyuman Syaqil mendengarkan jawapan Hayfa.

"Ala mengaku jelah kau tu nakkan aku. Tapi malu-malu kucing konon. Ermm tapi malangnya aku malas nak layan perempuan murah macam kau ni. Aku ada kerja nak kena settlekan di bilik kerja aku." Balas Syaqil lalu dia terus melangkah ke bilik kerjanya di tingkat bawah.

Hayfa sudah melepaskan keluhan berat. Sedih hatinya bila Syaqil tak habis-habis kata dia perempuan murah. Tapi dia tahu salah dia juga kerana dulu dia pernah permainkan perasaan Syaqil. Dalam tiga bulan ini dia banyak buat solat sunat taubat dan solat istikarah. Mama dan papanya selalu berpesan agar redha dengan takdir Allah. Dia bernekad mahu memujuk kembali hati Syaqil memandangkan kini dia dah jadi isteri Syaqil. Dia akan cuba menerima takdir Allah dengan cuba melupakan Fazil serta cuba untuk hidup bahagia dengan Syaqil, walaupun dia sendiri tak tahu masih adakah sinar bahagia untuk mereka berdua.

Selepas meletakkan beg di biliknya. Hayfa turun ke dapur. Dia membancuh kopi untuk Syaqil. Lalu kakinya melangkah perlahan ke bilik kerja Syaqil. Syaqil
Yang sedang sibuk mencatat maklumat muridnya yang diberikan oleh Najla dan Rafee tersentak apabila melihat Hayfa masuk ke situ.

"Ini kopi untuk abang." Kata Hayfa lalu dia meletakkan kopi itu di atas meja Syaqil. Syaqil hanya merenung lama wajah isterinya.

"Dah kenapa tiba-tiba kau hantar kopi ni. Konon nak berdamai dengan aku la ni yer." Balas Syaqil sambil tersenyum sinis.

"Faa akan jalankan tanggungjawab Faa sebagai isteri untuk jaga makan minum abang. Abang nak ke tidak sekurang-kurangnya Faa dah cuba." Ucap Hayfa. Mata Hayfa sempat mengerling maklumat murid yang dicatat oleh Syaqil.

"Abang cari maklumat budak-budak tu ke? Kenapa abang nak kena susah-susah kerja kat sekolah tu. Kenapa tak duduk je di kerusi CEO abang tu? Faa tak rasa abang sesuai buat kerja ni." Sambung Hayfa lagi.

"Hei Hayfa kau jangan menyibuk hal aku boleh tak! Kau sapa yang nak tentukan aku sesuai ke tidak dengan kerja ni. Lagi satu, terima kasihlah untuk kopi ni. Tapi kau buat baik macam mana pun takkan boleh tutup salah kau sebelum ni. Sekarang ni aku nak buat kerja. Kau boleh berambus tak?" Kata Syaqil sambil pen ditangannya dia angkat dan menunjuk ke arah pintu.

Hayfa hanya menjeling Syaqil. Dia flip rambutnya  kemudian dia berpusing laju dan melangkah keluar. Sakit betul hati dia dengan mulut si Syaqil. Eee aku dah cuba nak berbaik dengan kau pun. Kau halau-halau je aku kan. Patutnya aku letak racun tikus dalam kopi tu biar kau mampos. Jerit hatinya.

Syaqil hanya tersenyum dan gelengkan kepalanya melihat gelagat comel Hayfa. Memang sengaja dia nak sakitkan hati si Hayfa. Kau rasakan Faa. Biar aku ajar kau sikit. Dulu aku yang kejarkan kau dan setia pada kau. Sekarang jangan harap aku nak bagi muka pada kau. Bisik hatinya.

*Sakit hati ke tu dengan Syaqil.🤣🤣

Continue Reading

You'll Also Like

2.6K 130 17
Siapa kata kahwin paksa boleh bahagia? Nope. The truth is not all will have a happy ending.
9.7K 340 47
Tidak menyangka kelahirannya di dunia adalah untuk dicemburui oleh abang kandungnya sendiri. Ketika kecil semua barang mainan akan dirampas oleh aban...
4.9K 682 84
#SiapaElauraHikayla #misteri #voteandkomen Tengku Anna Aralyn, gadis yang cantik, baik, jelita, mata berwarna biru pekat, rambut light brown, kasar...
23K 1.3K 42
Cover by :: @hottesPuaka Aaira Khayla, kerana satu peristiwa hatinya menjadi keras dan sukar mempercayai sesiapa. Kawan baginya, hanya sekadarnya sah...